Simplex

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیمپلکس Simplex”

سیمپلکس Simplex

اسلاید 1: سیمپلکسSimplex

اسلاید 2: عنوانسیمپلکسنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / اجراموضوعتغییرات و سازمان / مالی و سرمایه گذاری / بازاریابی،فروش و تبلیغات / تصمیم گیری و حل مساله / زنجیره تامین / استراتژیسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: سیمپلکس ابزار خلاقیت قدرت صنعتی است. این تکنیک که توسط مین باسادور ارائه شده است؛ از روش DO IT، برای رسیدن به سطح بالاتری از توانمندی استفاده می کند. با وجود اینکه در بسیاری از دیدگاه ها، خلاقیت یک فرآیند خطی تلقی می شود؛ روش سیمپلکس، آنرا یک چرخه مستمر می داند. اتمام و پیاده سازی یک چرخه خلاقیت، منجر به آغاز چرخه‌ دیگری از بهبود و ارتقای خلاقیت خواهد شد.نحوه استفاده از ابزار1. مسأله یابی گاهی، یافتن مسأله درست برای حل کردن، مهم ترین بخش فرآیند خلاقیت می شود. هنگامی که از روش سیمپلکس استفاده می کنید، به‌صورت فعال در جستجوی مسائل باشید. این مسائل هر کجا که باشند، برای شما فرصت ایجاد تغییر و بهبود را فرآهم می کنند. البته مسائل همیشه به وضوح قابل شناسایی نیستند و گاهی باید با پرسیدن سؤالات اکتشافی، آن ها را بیابید. برخی از این سؤال ها را در عبارت های زیر می بینید:•مشتریان چه بهبودی از کسب‌وکار شما انتظار دارند؟•اگر به آن ها کمک کنیم، چه کاری را بهتر انجام خواهند داد؟•با استفاده از شایستگی های کلیدی خود، به چه افراد دیگری می توانیم کمک کنیم؟•با چه مشکلات کوچکی روبرو هستیم که امکان بزرگ‌شدن آن ها وجود دارد؟•چه چیزی سرعت کار ما را کم کرده و یا آن را سخت می کند؟ معمولاً در دستیابی به چه مواردی شکست می خوریم؟•چه طور می توانیم کیفیت کار، خدمات و محصولات خود را افزایش دهیم؟•رقبای ما چه کارهایی انجام می دهند که ما هم می توانیم انجام دهیم؟•چه چیزی در مورد کار، خدمات و محصولات ما، آزاردهنده و کسل کننده می باشد؟این سؤال ها در مورد مسائل موجود صدق می کنند. بنابراین باید به آینده نیز نگاهی داشته باشید و در مورد این مسائل بیش‌تر بیاندیشید: •تغییرات احتمالی بازار و مشتریان را رصد کنید؛ •مشکلاتی را که ممکن است با توسعه شرکت شما ایجاد شوند، در نظر بگیرید؛ •تغییرات اجتماعی، سیاسی و قانونی را که ممکن است بر آن تاثیرگذار باشد، مورد توجه قرار دهید.به احتمال زیاد در این مرحله اطلاعات کافی و مناسبی برای تدوین دقیق و کامل یک مسأله در اختیار ندارید؛ این مورد تا مرحله سوم برطرف خواهد شد.

اسلاید 4: 2. کشف اطلاعات در این مرحله باید تا حد ممکن در مورد مسأله شناسایی‌شده، اطلاعات جمع آوری کنید. این کار، عمق دانشی که به آن نیاز دارید را فراهم می‌کند تا بتوانید:•از بهترین ایده هایی که رقبای شما داشته اند، استفاده کنید.•نیازهای مشتریان را با جزئیات بیش‌تری درک کنید.•کارهایی را که تاکنون انجام شده اند، شناسایی کنید.•تمامی فرآیندها، اجزا، خدمات و فنآوری هایی را که ممکن است به آن ها نیاز پیدا کنید؛ به‌خوبی درک کنید.•مطمئن شوید که منافع حاصل از حل این مسأله، تلاشی را که انجام می دهید، جبران می کند. همچنین در این مرحله باید کیفیت اطلاعاتی را که در اختیار دارید، ارزیابی کنید. یک راه مناسب آن است که تمامی مفروضاتی را که در نظر گرفته اید؛ یادداشت کرده و درستی آن ها را ارزیابی نمایید.3. تعریف مسأله در این مرحله، شما بایستی دقیقاً بدانید که مسأله پیش روی شما چیست و همه اطلاعات و واقعیات مربوط به آن را کاملاً درک کنید. حال باید مسأله یا مسائلی را که قصد حل کردن آنها را دارید، کاملاً شکل داده و شفاف سازی کنید. این نکته خیلی مهم است که یک مسأله را در سطح مناسب حل کنید. اگر سؤالات شما خیلی گسترده باشند، قطعاً منابع کافی برای پاسخ‌گویی مؤثر به آنها، نخواهید داشت. از طرف دیگر اگر سؤالات شما خیلی محدود باشند، احتمالاً به‌جای آن تنها نشانه ها و عوارض مسأله را حل می کنید. مین باسادور(که طراح روش سیمپلکس است)، پیشنهاد میکند که برای گسترش سؤالات از سؤال چرا؟ و برای محدود کردن سؤالات، سؤال چه چیزی جلوی شما را می گیرد؟، استفاده کنید. برای نمونه؛ اگر مسأله شما خشک شدن یکی از درختان باغتان باشد، پرسیدن سؤال: چرا می خواهم این درخت را زنده نگه دارم؟، احتمالاً دامنه سؤالات را به این‌که چگونه میتوانم کیفیت محیط باغ خود را حفظ کنم؟ گسترش می دهد.در این میان، سؤال:نمی دانم چطور آفتی را که موجب خشک شدن درخت شده است، از بین ببرم؟، میتواند دامنه سؤالات را محدود کرده و نقش سؤال: چه چیزهایی جلوی شما را می گیرد؟ را بازی کند.توجه کنید که معمولاً مسائل بزرگ، از مسأله های کوچک‌تری تشکیل شده اند؛ بنابراین در این مرحله سعی کنید تا مسائل بزرگ خود را با استفاده از تکنیک های شکست، به اجزای کوچک‌تری تبدیل کنید.

اسلاید 5: 4. ایده یابی در این مرحله، باید تا حد ممکن به خلق ایده بپردازید. برای این کار می توانید نظر سایر افراد را جویا شوید، از ابزارهای نظام مند و برنامه ریزی شده خلاقیت استفاده کنید، تکنیک های تفکر جانبی را به‌کار بگیرید و یا حتی یک جلسه طوفان فکری برپا کنید.فراموش نکنید که در این مرحله نباید ایده ها را ارزیابی کنید. تمرکز خود را بر کمیت ایده ها بگذارید نه کیفیت آن ها؛ زیرا گاهی این ایده های بد و خام هستند که ایده های خوب و ناب را خلق می کنند.5. انتخاب (ارزیابی)زمانی‌که حداکثر ایده های ممکن را خلق یا جمع آوری کردید، زمان انتخاب بهترین آن ها فرا می رسد. اگر بهترین ایده یا راه حل مشخص نبود باید در مورد معیارهای انتخاب بهترین ایده، به خوبی فکر کنید. در فصل تصمیم گیری ، بسیاری از روشهای مناسب برای این کار را معرفی کرده ایم؛ از جمله ابزارهای: درخت تصمیم ، تحلیل ماتریسی و تحلیل مقایسات زوجی .پس از انتخاب بهترین ایده، آن را تا حد ممکن توسعه دهید و به خوبی ارزیابی کنید تا مشخص شود که ارزش عملی شدن را دارد یا خیر. خود را در دام قضاوت نادرست نیندازید. اگر ایده شما منافع قابل توجهی را در بر نداشت؛ تمام سعی خود را برای خلق ایده های بیش‌تر به‌کار ببرید و حتی فرآیند سیمپلکس را مجدداً انجام دهید. گاهی ممکن است سال های زیادی را صرف عملی کردن ایده خلاقانه ای کنید که تقاضایی برای آن وجود ندارد.دو ابزاری که در این مرحله خیلی کاربرد خواهند داشت؛ یکی تکنیک شش کلاه تفکر ادوارد د. بونو میباشد که رویکردی کیفی دارد و دیگری تکنیک تحلیل هزینه / منفعت است که امکان انجام یک تحلیل مالی را پیش از اتخاذ تصمیم نهایی، برای شما فرآهم می کند.6. برنامه ریزی اگر ایده مناسب را انتخاب کردید و به آن اعتماد کامل دارید؛ حال باید برنامه لازم را برای پیاده سازی آن، تدوین کنید. بهترین کار، طراحی یک برنامه عملیاتی است که به سؤالات چه کسی، چه چیزی، چرا، کجا، چگونه و چه زمانی در مورد عملی شدن ایده منتخب پاسخ میدهد. البته برای پروژه های بزرگ استفاده از تکنیک های رسمی و نظام مند برنامه ریزی، به صرفه تر خواهد بود.

اسلاید 6: 7. فروش ایده تاکنون، احتمالا تمام این کارها را یا به تنهایی انجام داده اید یا با یک تیم کوچک. اما در این مرحله باید ایده خود را به افرادی که باید آن را پشتیبانی کنند، بفروشید. این فرد (افراد) ممکن است رئیس شما، مدیر یک بانک و یا هر فرد دیگری که به نوعی در این پروژه درگیر است، باشد. توجه کنید که در فروش یک پروژه یا طرح تنها نباید عملی بودن آن را پررنگ کنید، بلکه باید سایر مسائل مربوط به آن را نیز مطرح کنید؛ مسائلی همچون: سیاست های داخلی پروژه، ترس های پنهانی که از تغییرات احتمالی وجود دارد و غیره.8. اقدام در نهایت، پس از خلاقیت و آماده سازی شرایط، نوبت به اجرا می رسد. این همان نقطه ای است که تمام کارها و برنامه ریزی های دقیق شما نتیجه خواهد داد. زمانی‌که اقدامات لازم آغاز شد، به مرحله نخست (مسأله‌یابی) بازگردید تا ایده خود را بهبود ببخشید.لازم به ذکر است که مین باسادور در کتاب قدرت نوآوری ، این فرآیند را با جزئیات بیش‌تری شرح داده است.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطشش کلاه تفکر Six Thinking Hatsتحلیل هزینه فایده Cost – Benefit Analysisمزایابا پیمودن این 8 مرحله، شما می توانید مهم‌ترین مسائل خود، پروژه یا شرکتتان را با انتخاب بهترین راه‌کار، حل کنید. این کار ظرفیت خلاقیت شما را بسیار افزایش می دهد.کاربردهافرآیند سیمپلکس روشی قدرتمند و تکاملی برای خلاقیت و نوآوری است. این فرآیند برای پروژه ها و سازمان های گوناگون و در ابعاد متفاوت، مناسب است. در این فرآیند شما 8 مرحله را پشت سر می گذارید و پس از اتمام آن، دوباره این چرخه را برای کشف و حل مسائل بیش‌تر، تکرار می کنیدمعایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان