طراحی داشبوردهای استراتژیک رشد
اسلاید 1: طراحی داشبوردهای استراتژیک رشداحمد خلیلی جعفرآبادشتابدهنده تریگاپآذر 1398
اسلاید 2: معرفی...احمد خلیلی جعفرآباددکتری مدیریت فناوری اطلاعات(دانشگاه تهران)بنیانگذار و مدیرعامل شرکت جاودبیمدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانو...
اسلاید 3: سوال اصلی...چرا استارتاپها شکست میخورند؟یک فاکتور مهم در شکست استارتاپها بررسی نکردن مشتریان بالقوه توسط بنیانگذاران استمهمترین عامل بر اساس مطالعه دیگر انجام شده نیاز نداشتن به محصول در بازار استاستارتاپ با اتمام منابع مواجه میشودنداشتن درآمد و سرمایهگذار عامل دیگر مهم است
اسلاید 4: سوال اصلی...
اسلاید 5: یک پاسخ ممکنThere is a direct correlation between the knowledge and use of KPIs and the success of a startup.The KPIs allow the company to tweak the product and business model to achieve high performance.
اسلاید 6: یک پاسخ ممکن
اسلاید 7: ارتباط بین دانش و استفاده از KPI و رشد
اسلاید 8: نتیجه مقدماتی...داشبورد مدیریتی برای سنجش KPI ها یک باید است نه چیزی که اگر باشد خوب است!
اسلاید 9: سوال؟
اسلاید 10: استراتژیاستراتژی به معنای مدیریت پروژه، مدیریت زمان، مدیریت مالی و خیلی چیزهای دیگر نیست!استراتژی فرضیهای است از روابط علت و معلولی بین متغیرها
اسلاید 11: یک مثال اولیهسرمایهگذاری و بهبود زیرساختها و منابع سازمانیباعث جهت دهی به دارایی های سازمان و بهبود عملکرد فرایند میشودکه این خود موجب موفقیت در جذب و حفظ مشتریانو در نهایت دستیابی به نتایج مالی و رضایت سهامداران میشود.
اسلاید 12: کارت امتیازی متوازن
اسلاید 13: تصویر جامع کارت امتیازی متوازن
اسلاید 14: نمونه کارت امتیازی متوازن
اسلاید 15: انواع سنجههای عملکردیشاخصهای کلیدی نتیجه: عملکرد شما در یک منظر خاص چگوه بوده استشاخصهای عملکرد: چه باید کردشاخصهای کلیدی عملکرد: چگونه عملکرد سازمان خود را به نحو چشمگیری افزایش دهید
اسلاید 16: شاخص کلیدی عملکرد؟
اسلاید 17: شاخصهای کلیدی نتیجهرضایت مشتریانسود خالص قبل از کسر مالیاتسودآوری مشتریانرضایت کارکنانو....
اسلاید 18: یک مثال
اسلاید 19: و یک مثال دیگر
اسلاید 20: چند نکته مهممعمولا استارتاپها ترکیب نامناسبی از سه نوع شاخص معرفی شده را استفاده میکنند!شاخصهای کلیدی نتیجه در دورههای زمانی بلندتری اندازهگیری میشوند!عموما سازمان از داشبورد برای ارائه گزارش عملکرد خود استفاده میکند!
اسلاید 21: چطور از استراتژی به شاخص برسیم؟مدل کسب و کار خود را به درستی بشناسیدجایگاه خود را در چرخه عمر بشناسیداستراتژی خود را شفاف کنیدتعیین کنید چه چیزی را و به چه علت باید بسنجیدشیوه اندازهگیری را مشخص کنید(KPI)
اسلاید 22: سفری از استراتژی به شاخص
اسلاید 23: چطور شاخص موثر بسازیم؟شاخصهای شما باید عملی(Actionable) باشند!شاخصهای تک بعدی معمولا به دردنخور(Vanity Metrics!) هستندمجموع دانلود (تک بعدی)درصد تغییر دانلود این ماه به ماه گذشته (دو بعدی)درصد تغییر دانلود به نسبت درصد تغییر در هزینه مارکتینگ (سه بعدی)شاخصهای شما باید قابل اعتماد (Reliable) باشد!شاخصهای دارای اما و اگر را استفاده نکنید!در کسب و کار SaaS حدود 50% کاربرانی که لایسنس را خریدهاند، فعال هستند. اینها خرید کردهاند اما هنوز آموزش ندیدهانداینها خرید کردهاند ولی یک مساله فنی وجود داشته که استفاده نکردهاندشاخصها باید برای همه اعضا در دسترس(Accessible) باشدشاخصها نباید راه ارتباط یا مواخده بالا به پایین باشدموجود برای همه، قابل فهم برای همه
اسلاید 24: شاخصهای کلیدی موفقیت استارتاپability to efficiently attract and maintain customers (Marketing Strategy)Brand AwarenessTransform “visitors” into “buyers Problem resolution and customer services to ensure customers’ loyalty Company Managementattitude and passionmanagement teamability to attract quality investorshigh-quality product
اسلاید 25: شاخصهای کلیدی عملکرد مهم
اسلاید 26: شاخصهای کلیدی عملکرد مهم(Subscription)
اسلاید 27: شاخصهای کلیدی عملکرد مهم(Commision)
اسلاید 28: شاخصهای پیشنگر/ شاخصهای پسنگر
اسلاید 29: برخی شاخصهای مهمنرخ تبدیل (Conversion Rate)نرخ تبدیل وب سایت نشان دهنده ی درصد بازدیدکنندگانی است که بعد از ورود به سایت، اقدامات مطلوب شما را انجام می دهند
اسلاید 30: برخی شاخصهای مهمنرخ پرش (Bounce Rate)نرخ پرش یا نرخ خروج آنی از وب سایت ، نشان دهنده ی تعداد کاربرانی است که بعد از ورود به وب سایت تان ، بدون هیچگونه تعاملی ( بازدید از صفحات دیگر وب سایت ) آن را ترک کرده اند
اسلاید 31: برخی شاخصهای مهمنرخ تبدیل (Conversion Rate)نرخ تبدیل وب سایت نشان دهنده ی درصد بازدیدکنندگانی است که بعد از ورود به سایت، اقدامات مطلوب شما را انجام می دهند
اسلاید 32: برخی شاخصهای مهمهزینه جذب مشتری (Customer Acquisition Cost )متوسط هزینهای است که برای جذب یک مشتری میپردازدید. این شاخص شامل هزینههای بازاریابی، فروش و همچنین حقوق و مخارج مربوط به جذب و تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری میباشد.
اسلاید 33: برخی شاخصهای مهمنرخ رویگردانی مشتری(Customer Churn Rate) نرخ رویگردانی مشتری درصد مشتریانی است که طی یک دوره معین از دست رفتهاند. برای کسب و کارهای مبتنی بر SaaS و یا برنامههای تلفن همراه، این بدان معناست که برخی مشتریان اشتراک خود را لغو کردهاند.
اسلاید 34: برخی شاخصهای مهمارزش طول عمر مشتری(Customer Lifetime Value)ارزش و یا سودی را که یک مشتری در یک دوره زمانی مشخص برای کسب و کار شما خلق میکند را اندازه گیری میکند. هدف اصلی از این شاخص، تخمین ارزش مالی هر مشتری است.
اسلاید 35: برخی شاخصهای مهمنمره خالص ترویج کنندگان(Net Promoter Score)یک متریک وفاداری در بازاریابی است که برای اندازه گیری تعداد مشتریان راضی و میانگین درجه رضایتمندی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.به عبارت دیگر این شاخص نشان می دهد که مشتریان شما چقدر احتمال دارد که محصولات شما را به دوستان و یا همکاران خود معرفی و یا ترویج کند.
اسلاید 36: هفت ویژگی شاخص کلیدی عملکردغیر مالی هستندمکرر اندازهگیری میشوندتحت نظارت مستقیم ممدیر ارشد هستندتوسط تمامی کارکنان شناخته شده و شیوه اقدامات اصلاحی مربوطه مشخص استمسئولیت افراد و تیمها در آن مشخص استدارای اثر مهم و معنی دار هستند(بیش از یک منظر کارت امتیازی متوازن)دارای اثرات مثبت فراوانی هستند(بر طیف وسیعی از سنجهها موثر است)
اسلاید 37: سنگ بنای پیادهسازی شاخص کلیدی عملکردشاخصهای درست انتخاب کنیداهداف درست تعیین کنیدشفافیت را افزایش دهیدمسئولیتپذیری را افزایش دهیدمعیارهای مربوط و معنی دار تعریف کنیددیالوگ دو سویه برقرار کنیددادهها را به نتایج متصل کنید
اسلاید 38: منابعی برای پیده کردن شاخصهای کلیدی عملکردShakhesyar.jadoobi.comPenco.irhttp://kpilibrary.comhttps://www.datapine.com/kpi-examples-and-templates/https://www.klipfolio.com/resources/kpi-examples
اسلاید 39: پیشنهاد داشبوردهای سازمان
اسلاید 40: قانون 10-80-10
اسلاید 41: ابزار داشبوردسازیJadoobi.comGoogle AnalyticsDataBoxGoogle Data StudioChartio
اسلاید 42: khalili@jadoobi.comahmad.khalili86@gmail.com66177068-021
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.