صفحه 1:
للندم الله الرحمن الرحيم قدافلح المومنون.آلذین فی صلاتهم خاشفون.(مومنون آیات ۲2۱) +به حقیقت رستگار شدند مومنان آنانکه ایشانند در نمازشان خضوع کنندگان

صفحه 2:
موضوع: آموزش نماز - پایه هشتم دوره اول متوسطه پسران ‎lanl cle ply LS‏ درس نردبان آسمان طراج: سمت:آموز گار مجل خدمت:|موزش و پرورش مبنطقه مدرسيه سال تحصيلى ۹۶-۹۷

صفحه 3:
- تسجزیه و تحلیل‌دانشآموزلن‌پسر در سر ‎Dele‏ ‏سن كليفمى رسند دلنش إموزلنمدرسه مورد نظر دارلىفرهنك مشترکتشیع میب اشند نیز فطرويرستش خداوند در همه ى لفراد در بدو تولد وجود دارد ولىهرجه به سن كليففرهيك می‌شوند لینعمل در دلنشموزلنین مود پسیدا مىكند كه دارلى ‎PES Gon a‏ یی یه یی که ‎ARCH /AN‏ مشاهده نمىكندد يفته يفته ميزغريزه در درونشانكمرنكمئى .شود

صفحه 4:
تحلیل موضوع: دانش آموزان در مقطع ابتدایی در مورد نماز پیش زمینه ای دارند ولی فقط نحوه خواندن نماز توضیح داده است ولی در مقطع هشتم علاوه بر آموزش کامل نماز با مبطلات آن و کاربرد آن در زندگی آشنا می شوند. هم ارتباط طولی دارد. هم متوالی است که ارتباط طولی آن در کتاب سال دوم پیش نیاز داشتند و ارتباط متوالی قسمت های مختلف نماز پشت سر هم گنجانده شده اند و محتوای یادگیری آن ترکیبی است.(توالی)

صفحه 5:
پیش نیازی که برای این عمل در مقطع ابتدایی طراحی شده است در سطح پایین ترقراردارد و در حد آموزش نماز است اما در پایه متوسطه اول این عمل به طور کامل و قسمت های مختلف آن طراحی شده است و در سطح عاقل و جامعی قرار دار به طوری که داتش آموزان به طور کامل نماز را یاد مي گيرند و می ‎VANS‏ ‏]| !]| كام باط بد آن ارا إياد ها کیب

صفحه 6:
کارت روط ی وق وم تم ای از فلش کارت مربوط بان مه و سل HLT ||

صفحه 7:
اقدامات: گرفتن تکلیف برای پسران - هدیه دادن سجاده و عطر و تسبیح و نیز شرکت دادن دانش آموزان به صورت گروهی در نماز جماعت - برپایی نماز جماعت در مدرسه تحلیل مخاطبان: در مورد نماز از دانش آموزان سوال پرسیده و ‎eae ee‏ | لسكا بار رايم انها امار دای باز خورد میگیریم.

صفحه 8:

صفحه 9:
اهداف جزئی نماز: ۱.آشنایی دانش آموزان با نماز و این که نماز وجود دارد. ۲.آموزش قرائت صحیح نماز | ۳۲.درک رابطه نماز خواندن و احساس آرامش ۴.آشنایی با نمازهاى ينج كانه و تعداد ركعت هاى 4 ۵.آشنایی با اذان و اقامه و تفاوت و شباهت بين آنها ۶آشنایی با مبطلات نماز

صفحه 10:
اهداف رفتاری: ۱.دانش آموزان بتوانند سوره های نماز را به صورت حفظی قرائت ‎ES‏ (دانش شناختیل) ۲.دانش آموزان بتوانند معانی سوره های قرآنی نماز را درک کنند. (درک و فهم) ۴دانش آموز باید بتواند با مفهوم سن تکلیف آشنا شود. ۴.دانش آموز باید بتواند با احکام تکلیف (پسران) آشنا شود و مفهوم آنها وایاد بکیرد و آن را در زندگیغملیل ‎fab)‏ کار ‎NAGS‏ ‏۵دانش آموز باید در برگزاری مراسم جشن تکلیف مشارکت داشته باشد.

صفحه 11:
عدانش آموز بايد بتواند را قرائت کند. ۷دانش آموز باید بتواند مبطلات نماز را بازگو کرده و نحوه ی صحیح ادای نماز را در کلاس به نمایش بگذارد. ۸دانش آموز باید بتواند دلیل واجب شدن نماز و ارتباط أن با خواشتاسی را درک کند: ؟ ی آموز باید فا بماز بر وی اسان وا از مد با روحانی درک کند. ۰ معلم بایدبتوند با ایجاد علاقه به شرکت در مراسم جشن تکلیف و تقویت آن در دانش آموزان حضور آنها را در مراسم پر رنگ و پر شور کند.

صفحه 12:
تاك لمليشى:.. آشنايى با آموزه هاى دبنىء جهت دادن به سير زندكى

صفحه 13:
۳)بیان مفهوم و بافت آن: ایجاد انگیزه کلاس را با استفاده از وسائل لازم تزیین کرده و پوستر هایی از اشکال نماز دیوار نصب می کنیم تا هنگام ورود دانش اموزان به کلاس توجه آن ها به تصاویر مورد نظر جلب شود . زمینه مفهوم دانش آموزان نیاز دارند تا حدودی با احکام نماز آشنا شوند و بدانند هر کدام از نماز های شبانه روز چند رکعتی است و نماز تا چه زمانی قضا می شود و طلوع و غروب آفتاب را بدانند.

صفحه 14:
ضروررت و اهمیت انسان فطرتا نیاز به پرستش خداوند دارد و با پرستش خداوند است که دل او ارام مى كيرد و در هنكام سختی و مشکلات با نماز . خواندن و بودن آرامش پیدا می کند

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:
۲ تعامل و مشارکت :دانش آموزان را گروه بندی کرده و برای هر یک از گروه ها سرگروه ‎ee EES‏ کنیم و به شخص سرگروه آموزش لازم درباره شرایط نماز صحیح و و ضو و م نماز را می دهیم و از دانش اموز مورد نظر می خواهیم که در گروه خودش به ترتیب آموزش وضو و نماز را ارائه دهد.

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
‎po‏ و مبطلات نماز را به صورت نقشه ‎i ‎ ‎

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
۸)رزشیابی : )گزارش از فر آیند کار: دانش آموزان مراحل وضو را به ترتیب در کلاس انجام دادند. ۲)مجموعه کارها: مطالب مربوطه ابتدا به صورت تئوری در کلاس تدریس شد و بعداز آن دانش آموزان مطالب را به صورت نمايش در كلاس اجرا کردند. و در آخر دانش آموزان همراه معلم وضو گرفتند و در نماز جماعت شرکت کردند.

صفحه 27:
۳و پاسخگویی به سوالات : معلم سوالاتى را در مورد مباحث نماز به صورت فا 1 یکدیگر با توجه به مطالب آموخته شده به سوالات پاسخ می دهند و معلم برای جمع بندی نهایی پاسخ دانش آموزان را تكميل مى كند. کارت در اختبار قرار می دهد و فافش آموزانب کل

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
کر الله تطمتن القلوب اک باشید که تنها با یاد خدا الآ ‎veel‏ کیرد

39,000 تومان