کسب و کار اقتصاد و مالی

طرح کسب و کار

tarhe_kasb_O_kar1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح کسب و کار”

طرح کسب و کار

اسلاید 1: طرح كسب و كارWWW.Eshteghal.com

اسلاید 2: ضرورت برنامه‌ريزي به عنوان بخشي ‌از هر فعاليت‌كاري برنامه‌ريزي خوب مي‌تواند:كارآفرين را در ادارة كسب‌وكار راهنمايي كند؛از بروز اشتباههاي زيانبار جلوگيري كند؛ در پيشرفت و بهبود كار كمك نمايد؛ انجام امور را سرعت بخشيده و در نتيجه باعث صرفه‌جويي در زمان شود؛فرآيند‌هاي مختلف توليد، بازاريابي و توزيع را بهينه‌سازي كرده و از اتلاف مواد اوليه، كار و سرمايه جلوگيري نمايد؛همچنين، با تعيين چشم‌انداز و رسالت شركتي، مديريت را در دستيابي به اهداف كوتاه و بلند‌مدت ياري مي‌دهد.

اسلاید 3: طرح كسب‌وكار چيست؟ طرح كسب‌وكار، مهمترين سند نوشته ‌شده‌اي است كه تمام جنبه‌هاي مختلف كسب‌وكار را پيش از راه‌اندازي آن بررسي مي‌كند.طرح كسب‌وكار حاوي برنامه‌هاي كاربردي است، مانند برنامة مالي، برنامة ‌عملياتي، برنامة توليدي، برنامة بازاريابي، و ساختار سازماني. اين برنامه‌ها همانند نقشه‌اي كارآفرين را در طول مسير راهنمايي مي‌كنند.

اسلاید 4: يك طرح كسب‌وكار خوب بيانگر موارد زير است: دورنماي راهبردي از شركتمهمترين ابزار ارتباطي درون‌شركتي و برون‌شركتي ابزاري براي جمع‌آوري سرمايه‌هاي لازم براي كارابزاري براي برنامه‌ريزي، اندازه‌گيري و بهبود عملكردمبنايي براي تصميم‌گيري صحيحراهي براي ايجاد انگيزه در كاركنان

اسلاید 5: چرايي اهميت طرح تجاري بررسي واقع‌بينانهابزار عملكرديابزاري براي برقراري ارتباط ابزار ايجاد انگيزهابزار توسعة مديريتراهنماي مسير

اسلاید 6: چه كسي بايد طرح را بنويسد؟ طرح تجاري بايد به وسيلة كارآفرين تنظيم شود. به ياد داشته باشيد كه فقط خود كارآفرين است كه مي‌تواند ايدة خود را در قالب طرح تجاري تنظيم كند.با وجود اين، ‌بايد با بسياري از سازمان‌ها و كارشناسان امر، هنگام تنظيم طرح مشورت كرد. وكيلان، حسابداران، مشاوران تجاري، و مهندسان در آماده‌سازي طرح مفيد هستند.

اسلاید 7: چه كسي طرح را مي‌خواند؟ كاركنان و مديران شركت، سرمايه‌داران، بانكداران، سرمايه‌گذاران فعاليت‌هاي كارآفرينانه، تهيه‌كنندگان، خريداران، و رايزنان طرح را مي‌خوانند. كسي كه قرار است طرح را بخواند اغلب بر حدود و مفهوم واقعي آن اثر مي‌گذارد.

اسلاید 8: بخش‌هاي مختلف طرح تجاري بخش معرفي خلاصة مديريتي تحليل صنعت شرح كسب‌وكار برنامة توليد برنامة بازاريابي ساختار سازماني ارزيابي ريسک برنامة مالي ضميمه (شامل اطلاعات پشتيباني)

اسلاید 9: اين بخش، عنوان يا صفحه‌اي است كه براي فراهم كردن خلاصة كوچكي از عناوين طرح‌ تجاري، تنظيم مي‌شود. صفحة معرفي بايد مطالب زير را در برداشته باشد.نام و نشاني كسب‌وكارنام بنيانگذار (كارآفرين) يا كارآفرينان و شمارة تلفن آنهاتوضيح مختصري در موردكسب‌وكار و اساس كار آنميزان نيازهاي مالي معرفي محصول توليدي يا خدمات قابل ارائهبخش معرفي

اسلاید 10: خلاصة مديريتي مهمترين بخش در طرح تجاري است كه پس از پايان نگارش بخش‌هاي ديگر نوشته مي‌شود.طول اين بخش نبايد از دو تا سه صفحه تجاوز كند.نكات كليدي بايد به روشني ساخته و پرداخته شوند به صورتي كه سرمايه‌گذار را به موضوع علاقمند كنند.

اسلاید 11: فهرست سرفصل مطالب خلاصة مديريتي به شرح زير است: شرح رسالت شركتتاريخ شروع فعاليت كسب‌وكار نام و سمت شركت بنيانگذار كسب‌وكار تعداد كارمندانجايگاه كسب‌وكار اصلي و ديگر شعبه‌ها و شركت‌هاي تابعهشرح كارخانه يا امكانات مورد نيازمحصول توليدي يا خدمات قابل ارايهارتباطات بانكي و اطلاعات مورد نياز در اين زمينهسرمايه‌گذاران فعليخلاصه‌اي از رشدكسب‌وكار كه شامل مسائل مربوط به امور مالي و بازار باشدخلاصه‌اي از برنامه‌هاي آتي مديريت

اسلاید 12: تحليل محيطي، صنعت و بازار تحليل محيطيتعيين رويه‌ها موجود در بازار تشخيص تغييرات به وجود آمده در سطح ملي و بين‌المللي كه ممكن است كسب‌وكار نوپا را تحت تأثير قرار دهد

اسلاید 13: اقتصاد Economic كارآفرين بايد به رويه‌هاي توليد ناخالص ملي، بيكاري با توجه به محدودة جغرافيايي، درآمد قابل استفاده، و غيره توجه داشته باشد.

اسلاید 14: Culture فرهنگ ارزيابي تغييرات فرهنگي ممكن است از لحاظ جمعيت‌شناختي بروز تغييراتي را در جمعيت نشان دهد، براي مثال تأثير افزايش يكبارة زادوولد يا افزايش افراد پير؛ بروز تغييرات در طرز برخورد و نگرش، از قبيل « جنس ايراني بخريد » ؛ يا رويه‌هايي در زمينة ايمني، بهداشت، تغذيه؛ و نيز اهميت محيط‌زيست، ممكن است تماماً بر طرح تجاري كارآفرين تأثير گذارند.

اسلاید 15: فناوري پيش‌بيني بروز پيشرفت در فناوري دشوار است. باوجود اين، كارآفرين بايد به توسعة بالقوة فناوري توجه داشته باشد و اطلاعات لازم را از منابعي كه با صنايع عمده يا دولت در تماس‌اند جمع‌آوري كند. Technology

اسلاید 16: جنبه‌هاي قانونيهنگام راه‌اندازي كسب‌وكار نوپا، جنبه‌هاي قانوني متعددي وجود دارند. كارآفرين بايد در برابر هر وضع قانوني كه در آينده ممكن است كالا يا خدمات، شبكة توزيع، قيمت، يا راهبرد تبليغاتي وي را تحت تأثير قرار دهد آمادگي داشته باشد.

اسلاید 17: نكته تمام عوامل خارجي فوق عموماً كنترل ناپذيراند. با وجود اين، آگاهي و ارزيابي اين عوامل، پشتيباني قوي براي فرصت به وجود آمده، و توسعة راهبرد بازاريابي مناسب بسيار ارزشمند است.

اسلاید 18: ارزيابي صنعتهنگامي كه ارزيابي محيطي كامل شد، كارآفرين بايد به ارزيابي صنعت بپردازد كه بر رويه‌هاي خاص هر صنعت توجه دارد.

اسلاید 19: تقاضاي صنعت ميزان تقاضاي مرتبط با صنعت را معمولاً مي‌توان از منابع چاپ‌شده استخراج كرد. اطلاع از رشد يا پسروي بازار، تعداد رقيبان جديد، و تغييرات ممكن در نيازهاي مصرف‌كنندگان از جمله موضوع‌هاي مهمي است که به منظور تحقق كسب‌وكار بالقوه كه حاصل فعاليت كارآفرينانة نوپاست بايد لحاظ شوند.

اسلاید 20: رقابت اكثر كارآفرينان عموماً با تهديد بالقوة شركتهاي سهامي بزرگ‌تر روبه‌رو مي‌شوند. كارآفرين بايد براي اين تهديدها آمادگي داشته و بداند رقيبانش چه كساني‌اند و ضعف و قوت آنها در چيست، تا بتواند برنامة بازاريابي كارآمدي را به كار ببندد.

اسلاید 21: تحليل بازار در آخر، در قالب تحليل بازار به بررسي بازاري مي‌پردازيم كه اطلاعات زير را مي‌توان در آن يافت: مشتريان كدام‌اند، فضاي تجاري در بخش بازار مورد نظر و محدودة جغرافيايي مربوط كه كسب‌وكار در آنجا به رقابت خواهد پرداخت چگونه است.

اسلاید 22: شرح كسب‌وكار شرح جزئيات كسب‌وكار اين بخش با شرح رسالت شركتي كسب‌وكار نوپا آغاز مي‌شود. رسالت شركتي اساساً به تشريح ماهيت كسب‌وكار و هر آنچه كه كارآفرين اميدوار است به آنها دست يابد مي‌پردازد

اسلاید 23: برنامة توليد از چه فرآيند توليدي استفاده مي‌شود؟حجم توليد در فواصل زماني مختلف چقدر است؟ظرفيت ماشين‌آلات, جديد يا قديمي بودن آنها, ...تعداد كارگران،‌ مديران، ...گنجايش انبارها قراردادهاي مقاطعه‌كاري براي انجام بخشي از فرآيند توليد در خارج از محل اصلي

اسلاید 24: برنامة بازاريابي تعيين روية‌مناسب براي تنظيم برنامة بازاريابي با توجه به چگونگي توزيع، قيمت‌گذاري، و بازار‌يابي كالا يا خدمات؛تعيين راهبردهاي تصميم‌گيري براي بازاريابي در مواقع بحراني؛شرح بودجه و كنترل‌هاي مورد نياز.

اسلاید 25: ساختار سازمانيساختار سازماني قسمتي از طرح تجاري است كه شكل مالكيت كسب‌وكار نوپا كه مالكيت شخصي، مشاركتي، و يا سهامي است را شرح مي‌دهد.

اسلاید 26: ارزيابي ريسك با توجه به نوع صنعت و جـو رقابتي موجود، هركسب‌وكار نوپايي با برخي خطرهاي بالقوه مواجه خواهد شد، در نتيجه لازم است كارآفرين اقدام به ارزيابي ريسك نمايد. نخست آن كه ريسك‌هاي بالقوة كسب‌وكار را مشخص کند. و سپس راهكارهاي مقابله با آنها را روشن کند.

اسلاید 27: برنامة مالـي قيمت تمام شدة‌ هر واحد كالاقيمت فروش هر واحد كالاپيش‌بيني فروش براي سال اولهزينه‌هاي عمومي و جاريحقوق پرداختي به كاركنان و اعضاي هيئت مديرهسود خالص (پيش و پس از كسر ماليات)پيش‌نويس ترازنامهپيش‌نويس صورت سودوزيانپيش‌نويس صورت گردش نقدينگي

اسلاید 28: ضميمــــه هرگونه مطالب پشتيباني كه در متن سند گنجانده نشده باشد؛نامه‌هاي خريداران، توزيع‌كنندگان يا مقاطعه‌كاران، و غيره;اجاره‌نامه، قرارداد يا هر نوع موافقتي كه به اجرا درمي‌آيد;فهرست قيمت‌ تهيه‌كنندگان و رقبا.

اسلاید 29: فرآيند آماده‌سازي طرح تجاري چشم‌اندازكسب‌وكار را تعيين نماييد.به دنبال افرادي باشيد كه با طرح تجاري‌تان موافق هستند.موقعيت خود را شناسايي نماييد.برنامه‌هاي عملياتي لازم را تنظيم نماييد.برنامة مالي لازم را تنظيم كنيد.هرچه بيشتر ارتباطات خود را توسعه دهيد.چه زماني بايد طرح تجاري را مورد بازبيني قرار دهيد؟

اسلاید 30: 2-4) آزمون‌هايي كه بايد بر روي طرح تجاري انجام دهيد آزمون تطابق با واقعيتآزمون رقابتيآزمون ارزشيابي سه آزمون زير را بر روي طرح تجاري‌تان انجام دهيد:

اسلاید 31: ارزيابي طرح تجاري طرح تجاري داراي ده بخش اصلي است كه بايد پيوسته مورد ارزيابي قرار گيرند. هنگام ارزيابي با خودتان صادق باشيد.

اسلاید 32: خلاصة مديريتي مهمترين بخش به شمار مي‌رود چرا كه بايد خواننده را متقاعد كند كسب‌وكار مورد نظر موفق مي‌شود و در نهايت به سود مي‌نشيند. حجم اين بخش نبايد از دو تا سه صفحه بيشتر شود و در همين مقدار كم بايد نكات قوت كل طرح را بازگو نماييد. اين بدان معناست كه عناصر كليدي بايد به طور مشخص نشان داده شوند.

اسلاید 33: شرح كسب‌وكار در اين بخش سوابق اطلاعاتي دربارة نوع كسب‌وكار، سوابق شركت مورد نظر، شرح كلي كالا يا خدمات ارايه شده به روشني ذكر مي‌شوند و اهداف كوتاه و بلند‌مدت تعريف مي‌شوند. در اين بخش بايد حجم فروش، سهم بازار و اهداف سودآور كسب‌وكار را مشخص كنيد.

اسلاید 34: برنامة بازاريابي تعريف خريداران كالا و خدماتتعريف بازار،‌ سهم بازار،‌ رويه‌هاي نفوذ به بازارشناسايي رقيبان و بيان نقاط قوت و ضعف آنانبيان نقاط قوت شما در برابر رقيبان   1) تحقيق و تحليلبرنامة بازاريابي از دو قسمت تشكيل شده است. 2)  برنامة بازاريابي راهبرد بازاريابيرويه‌هاي فروش، توزيع، قيمت‌گذاري، آگهي، تبليغات و اطلاع‌‌رساني

اسلاید 35: موقعيت مكاني موقعيت مكاني كسب‌وكار و مزيت‌هاي آنمزيت‌‌هاي منطقه‌ايدسترسي به خطوط حمل‌ونقل و يا مواد اوليه

اسلاید 36: مديريت شرح تيم مديريت، توانايي‌ها و حقوق و مزاياي هر كدامذكر ميزان سهم هر يك از اعضاي تيم مديريت در مالكيت شركتساختار سازماني كسب‌وكارميزان عملكرد هيئت مديره، و مشاوران شركتي ساختار قانوني كسب‌وكار (از لحاظ مالكيت خصوصي، مشاركتي و سهامي بودن)  

اسلاید 37: برنامة مالي در اين بخش بايد 3 صورت مالي را براي دورة مالي يكساله ارايه دهيد: ترازنامه صورت سودوزيان و صورت گردش نقدينگي. در پايان به تحليل نقطة ‌سربه‌سر بپردازيد. اين تحليل نشان مي‌دهد كه حجم لازم براي پوشش تمام هزينه‌ها چقدر خواهد بود.

اسلاید 38: خطرات احتمالي در اين بخش بايد خطرات را پيش ‌از وقوع، پيش‌بيني كنيد، در واقع در اين بخش بايد به خوبي مشخص كنيد كه توانايي پيش‌بيني و كنترل خطرات غيرمنتطره را داريد. براي مثال: كاهش قيمت از طرف رقيبان رويه‌هاي نامناسبي كه ممكن است در صنعت به وجود آيد افزايش غيرمنتظرة هزينه‌هاي طراحي و توليد عدم دستيابي به حجم فروش پيش‌بيني شده

اسلاید 39: راهبرد‌ دستيابي به موفقيت اطمينان از تداوم كسب‌وكار بسيار دشوار است ولي كارآفرين مي‌تواند با تشخيص صحيح و پيش‌بيني راهكارهاي جايگزين، رؤياي خود را به واقعيت تبديل كند و استمرار فعاليت‌ كارآفرينانه‌اش را شاهد باشد. از اين رو لازم است برنامة دستيابي به موفقيت خود را مكتوب كند.

اسلاید 40: برنامة زمان‌بندي دستيابي به اهداف

اسلاید 41: نكاتي در مورد چگونگي آماده‌سازي طرح تجاري جلد و شيرازه‌بندي طرح تجاري‌ بايد مناسب باشد. به ياد داشته باشيد كه برداشت اولية افراد از شما از طريق طرح تجاري ايجاد مي‌شود.طرح تجاري بايد عاري از هرگونه اشتباه تايپي و دستور زباني باشد.ظاهر طرح تجاري بايد از جذابيت مناسب برخوردار باشد.

اسلاید 42: نكاتي در مورد چگونگي آماده‌سازي طرح تجاري در ابتداي طرح تجاري فهرست بياوريد تا افراد بتوانند هر بخش دلخواه را به سرعت پيدا كرده و بررسي نمايند.طرح تجاري بايد نشان دهد كه سرمايه‌گذاري در آن، سودآور است ( نه الزاماً سود سريع، ولي در نهايت سود كلان حاصل مي‌شود).حجم طرح تجاري معمولاً بين 25 تا 50 صفحه است.هميشه واقعيت‌ها را ذكر كنيد و از دروغ بپرهيزيد.

اسلاید 43: 3-2) نكاتي در مورد چگونگي اراية طرح تجاري اغلب ضروري است در مقابل سرمايه‌گذاران بالقوه طرح تجاري‌ را به طور شفاهي ارائه داد. انتظار مي‌رود در اين جلسة مناظره‌، كارآفرين اراية كوتاهي (20 دقيقه تا نيم ساعت) از طرح تجاري خود را آماده نمايد.

اسلاید 44: نكاتي در مورد چگونگي اراية طرح تجاري هنگام ارائة طرح به نكات زير نيز توجه كنيد:با حرارت و احساس، طرح خود را به مخاطب ارايه دهيد ولي در بروز احساسات زياده‌روي نكنيد.مخاطبان خود را بشناسيد و مطابق با خواستة آنها ارايه كنيد.نخست سرفصل مطالب عمده را عنوان كنيد و جزئيات را براي بعد بگذاريد.اراية شما بايد ساده و قابل فهم باشد. روي دو تا سه موضوع اصلي تمركز كنيد و از ذكر جزئيات فني بپرهيزيد.از وسايل شنيداري و ديداري بهره بگيرد.ارايه را با ذكر مجدد نقاط قوت پايان دهيد.خود را براي پاسخگويي به پرسش‌هاي احتمالي سرمايه‌گذاران آماده كنيد.

اسلاید 45: چرا برخي طرح‌هاي تجاري با شكست مواجه مي‌شوند؟ به‌ طور كلي درطرح تجاري ضعيف مي‌توان يك يا چند عامل زير را يافت: اهداف كارآفرين غيرمنطقي‌اند.اهداف، سنجش‌پذير نيستند.كارآفرين در قبال كسب‌وكار نوپا خود تعهد كامل ندارد.كارآفرين در كسب‌وكار موردنظر هيچ تجربه‌اي ندارد.كارآفرين هيچ‌ شناختي از خطرها و ضعف‌هاي بالقوة در بازار ندارد. بازاري وجود ندارد كه در آن مشتريان به كالا يا خدمات عرضه شده نياز داشته باشند.

اسلاید 46: نظارت كاملي بر روي طرح تجاري خود داشته باشيد بر روي عملكرد كسب‌وكار خود نظارت كامل داشته باشيدتغييرات درون و بيرون شركتي را به دقت پيگيري كنيدطرح تجاري را هميشه به روز نگه داريد

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید