صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
al oa إِلَّ اللَهِ عَلى ب
تا آن که به ورود شکوك و شبهات شیاطین نفسانیه و شیاطین |نسیه از جادّه استقامت
نلغزد و منهزم نگردد.
صفحه 5:
صفحه 6:
و عامل به علم حکمت باشد؛ یعنی حکیم راست گفتار و درست کردار و «واضع شیء در موضع لایق آن»
و تابع حقٌ و آمر حقّ باشد, نه تابع هوا و هوس
و آن که علم حکمت را برای |یاحت و یا مخالفت شریعت آموزد؛ یعنی اصل شریعت را قرار دهد
و حکمت را تایع و آلت فهم آن, نه بالعکس که موافق رأی و خواهش خود تأویل نماید آن sb
صفحه 7:
برافد معرفت حدود و رسوم اشیء.
وصکت و مرض
و فرق میان ذاتی و عرضی
وعامٌ وخاصٌ
ولزم و مفارق
و آن که «کدام مزاح, در تحت کدام مزاج؟» و «کدام مرض, در تحت کدام مرض؟» و «لازم, کدام مرض؟ و اصلی, کدام؟
و شرکی عارصی کدام؟»
و تقسیم امراص و غیرها
صفحه 8:
صفحه 9:
به جهت مغرقت هيات و شكل اعضاء مذررت و مركبه در
ال ل ل ا 0
212
و براى شناحت اكثر جراجات؛ مثلا معرفتك آن كه جراحت
مدوّر و عميق, عسر البرء و جراحت صاحب زواياء سهل
البرء؛ زيرا كه از جانب زواياء ككوشت صالح زود مبرويد.
1
صفحه 10:
به جهت معرفت فصول اربعه سنه- ربيع و صيف و 1
خريف و شتا- از براى تنقيه؛ از فصد و اسهال و قىء و
غیرها.
۶ ۰ rece ay را اه ocgerin
1
“9
صفحه 11:
620010072372 ا aye ee
Rec noertas sc et ery Me ane ST See E Ree er Sold
ا ار ا ات Reniees
Bera
و یافتن زمان مناسب جهت استعمال ادویه
و جهت تركيب ادويه
و جهت اختیار وقت تنقیه به مُسهل
۱ metres) req mere sy
Rewirc erty ator en iri Ss ire Cashier e Mores car he eer iret Wawro 29
وجهت سر تراشی و مو از بدن سثردن: در هنگامی که قمر در برج مائی باشد جید است و در
يرج سنبله, زبون.
و
صفحه 12:
صفحه 13:
