سایر

علوم نهم درس ۱۲

donyaye_giahan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “علوم نهم درس ۱۲”

علوم نهم درس ۱۲

اسلاید 1: به نام خدادنیای گیاهان

اسلاید 2: ازگیاهان چه استفاده هایی می برید؟ آیا می توانید بدون گیاهان زندگی کنید؟ بسیاری از جانداران دیگر نیز بدون گیاهان دوام نمی آورند. انسان حتی قبل از شناخت ویژگی های گیاهان از آنها استفاده می کرد اما شناخت ویژگی های گیاهان به او کمک کرد تا بتواند از آنها استفاده های بیشتری ببرد.

اسلاید 3: بیشتر گیاهان آوند دارند یاخته های گیاه نیز مانند هر یاخته ی دیگری برای زنده ماندن به مواد مغذی نیاز دارند آب و مواد معدنی در خاک وجود دارند. مولکول های کربوهیدرات فقط در اندام های سبز گیاه به خصوص برگ ساخته می شوند. بنابراین با این پرسش مواجه می شویم که چگونه آب و مواد معدنی از ریشه به برگ منتقل می شوند و کربوهیدرات های ساخته شده از برگ به ریشه و قسمت های دیگر گیاه می روند.

اسلاید 4: انتقال آب و مواد مغذی در بسیاری از گیاهان ازراه بافتی به نام بافت آوندی انجام می شود. این بافت اجزای لوله مانندی به نام آوند دارد. بافت آوندی که دارای آوند های چوبی و آبکشی است در سراسر پیکر گیاه وجود دارد. آوند های چوبی آب و مواد معدنی را از ریشه به اندام های دیگر می برند درحالی که آوند های آبکشی مواد ساخته شده در اندام های فتوسنتز کننده را به سراسر گیاه می برند. آوند ها در برگ ها به خوبی مشخص اند

اسلاید 5: از خاک تا برگ چرا با مشاهده ی برگ های پژمرده گیاه به آن آب می دهیم؟ آب چگونه از خاک به برگ ها می رود و سبب شادابی آنها می شود؟ ریشه ، آب و مواد معدنی مورد نیاز گیاهان را جذب می کند. آیا می دانید چه قسمتی از ریشه این کار را انجام می دهد؟

اسلاید 6: رشته های ظریفی که روی ریشه قرار دارند تار کشنده نامیده می شوند. هر تار کشنده در واقع یک یاخته ی بسیار طویل است. دیواره تارکشنده نازک است بنابراین آب و مواد معدنی محلول در آن می توانند از دیواره تارکشنده عبور کنند و وارد ریشه شوند.

اسلاید 7:

اسلاید 8: آب و مواد معدنی بعد از ورود به تارکشنده در عرض ریشه حرکت می کنند و وارد آوند های چوبی می شوند بنابراین حجمی از آب و مواد معدنی در آوندهای چوبی جریان میابد که به آن شیره خام می گویند.

1,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید