فرآیند مدیریت استراتژیک
اسلاید 1: فصل دوم فرایند مدیریت استراتژیک ارایه دهنده :رضا مینایی
اسلاید 2: مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین ، اجرا و تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلند مدت خود دست یابند.مراحل مدیریت استراتژیک:تدوین استراتژیهااجرای استراتژیهاارزیابی استراتژیها
اسلاید 3: (مدل مدیریت استراتژیک) رسالت موسسهمحیط خارجی,تجزیه و تحلیل عملیاتی تجزیه و تحلیل سازمانهدفهای بلند مدتتجزیه وتحلیل و انتخاب استراتژیکاسترتژی اصلیخط مشی هااستراتژی های وظیف اینهادی کردن استراتژی هاکنترل و ارزیابیهدفهای سالیانهبازخوربازخورچه چیز امکان دارد؟
اسلاید 4: اجزای مدل مدیریت استراتژیکرسالت موسسهتجزیه و تحلیل سازمانهدف های بلند مدتهدف های کوتاه مدتاستراتژی اصلیاستراتژیهای وظیفه ایکنترل و ارزیابی
اسلاید 5: رسالت موسسهرسالت یک موسسه منظور اساسی و منحصر به فردی است که آن را از موسسات مشابه متمایز می سازد و دامنه عملیات آن را بر حسب محصول و بازار تعیین می نماید.
اسلاید 6: Company Description(lomborghini) شرکت لومبورگینی یه شعبه فرعی است از دو شرکت فولوکس واگن و آوودی که مشهور بخاطر ماشین هایی که مثل قیمت باورنکردنیشون براق هستند و شما می توانید داشته باشید با حداقل 400000 دلار یکی از این ماشین هایی را که در سال تولید می شوند. ما در پی جلب مشتریانی هستیم که از شتاب پایین خسته اند وخواهان سرعتی بالغ بر 200 مایل بر ساعت هستند. ماشینی که می تواند در کمتر از 5 ثانیه شما را ازسرعت 0 به 100 کیلومتر در سا عت پرتاب کند...........
اسلاید 7: فرق رسالت با هدف چیست ؟ قطب نما مسیر را مشخص می کند و زمان و مقدار ندارد ولی هدف هم زمان دارد و هم مقدار .
اسلاید 8: محیط خارجیمحیط خارجی موسسه همه شرایط و عواملی که بر گزینه های استراتژیک آن اثر دارند و نوعآ خارج از کنترل موسسه هستند را در بر می گیرد. که شامل دو بخش مرتبط با هم می باشد:محیط عملیاتی محیط دوراقتصادیاجتماعیفن شناختیسیاسیرقبامشتریانتامین کنندگانسهامداران
اسلاید 9: جابجایی ناگهانی جمعیت(اجتماعی)درسونامی ژاپن جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر مجبور به مهاجرت موقت به استان های همجوار شدن.
اسلاید 10: انقلاب تکنولوژیکی(عوامل فن شناختی)Matt H. Evans, matt@exinfm.comظهور ال سی دی به یکباره بازار فروش نمایشگرهای پلاسما را تحت تآثیر قرار داد.
اسلاید 11: تجزیه و تحلیل و انتخاب استراتژیک تجزیه و تحلیل به ما کمک میکند تا موقعیت فعلی سازمان را به خوبی درک کنیم، از جریان کار مطلع شویم و آن را مورد ارزیابی قرار دهیم و برای رفع نارسائیها و مشکلات، بهترین راه حل را انتخاب و توصیه کنیم. جمعآوري اطلاعات يكي از مهمترين قسمتهاي تجزيه و تحليل است
اسلاید 12: هدفهاي بلندمدت نتیجه هایی که سازمان در یک دوره چند ساله دنبال می کند هدفها بلندمدت سازمان هستند.که حوزه های زیر را در بر می گیرند:سودآوریبازگشت سرمایهموضع رقابتیرهبری
اسلاید 13: استراتژی اصلیبرنامه فراگیر فعالیت های عمده ای است که موسسه قصد دارد توسط آنها در یک محیط پویا به هدف های بلند مدت خود دست یابد. Matt H. Evans, matt@exinfm.com
اسلاید 14: هدف های سالیانهنتیجه های مورد نظر سازمان طی یک دوره یکساله، هدف های سالیانه اند.Matt H. Evans, matt@exinfm.comهدف های سالیانه همان زمینه های هدف های بلند مدت را در بر می گیرند.تفاوت آن ها عمدتآ از امکان و لزوم مشخص تر بودن هدف های سالیانه ناشی می شوند.
اسلاید 15: استراتژی وظیفه ایدر درون چارچوب عمومی استراتژی اصلی ، هر وظیفه و بخش مجزا به یک برنامه فعالیت مشخص و یکپارچه نیاز دارد.اگر استراتژي كلان شركت كسب 20% سهم بازار دوربينهاي ديجيتالي در كشور ايران است، اين هدف كلان بايستي در قالب استراتژيهاي وظيفهاي تقسيم گردند.يعني فرضا براي تحقق استراتژي فوقبخش توليد باید...بخش بازاریابی باید...
اسلاید 16: کنترل و ارزیابیکنترل استراتژيک يعني نظارت استراتژيک براي زير نظر گرفتن بخش وسيعي از رخدادهاي درون و بيرون شرکت که پيشرفت استراتژيک مؤسسه را تهديد مي کند..Matt H. Evans, matt@exinfm.com
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.