علوم مهندسی معماری و عمران

فراماسونرها در معماری

نفوذ تفکرات فراماسونرها در معماری

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فراماسونرها در معماری”

فراماسونرها در معماری

اسلاید 1: نفوذ تفکرات فراماسونرها در معماریدانشجو: مهدی اکبریاستاد راهنما: خانم مهندس محمدی

اسلاید 2: www.themegallery.comتعریف فراماسونکلمه ماسونmason) ) یعنی بنّا، فراماسون Freemason) ) یعنی بنّای آزاد.ماسونری یک تشکیلات منظم جهانی است که بر ارکان دولت های جهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می کند. کسی که عضو فراماسونری است، ماسون یا فراماسون نامیده می شود. ساختمانی که مرکز فعالیت ماسونها باشد لژ می نامند. فراماسونری فرقه ای پیچیده و دارای تشکیلات مخفی است که در سطحی جهانی‏ و با عمق و دامنه بسیار وسیعی در بسیاری مسائل سیاسی و اقتصادی‏ و فرهنگی دخالت و اعمال نظر می‏نماید و در بسیاری از رویدادهای‏ عمده تاریخ نقش مؤثری داشته و دارد. فراماسونها معمولا اعضاء خود را از بین افراد سرشناس و ذی‏نفوذ جوامع انتخاب می کنند.

اسلاید 3: www.themegallery.com۱- نابودی تمام مظاهر توحید و یکتاپرستی در جهان۲- به دست گرفتن حکومت و قدرت در تمام کشورهای جهان از طریق شبکه گسترده ماسونی در تمام ممالک دنیا۳- تخریب مسجد الاقصی و کشف معبد سلیمان و بازسازی آن در ابتدای قرن ۲۱۴- پرکردن معبد سلیمان از بت ها و نمادهای ماسونی به عنوان اصلی ترین پرستشگاه ماسونی۵- برقراری حکومت جهانی شیطانی به پایتختی معبد سلیمان در اورشلیم (بیت المقدس)۶- به حکومت رساندن قدرتمندترین فراماسون ۷- حفاظت کامل از یهودیت کابالا ۸- پراکندن روح‏ الحاد و فکر اباحیت بین ملتهانظم نوین جهانیاهداف تشکلات فراماسونری

اسلاید 4: www.themegallery.comچشم جهانبین:Obelisk دقیقاً به شکل ستون سنگی منشوری شکل هستند که سطح مقطع مربعی دارند و در انتهای آنها نیز همیشه هرم وجود دارد.شیطان پرستان اعتقاد دارند چشم در بالای هرم چشم شیطان است که بر همه جا نظارت و اشراف دارد این علامت در پیشگویی ، جادوگری و کنترل های مخصوص جادوگری مورد استفاده قرار می گیرد .آن ها معتقدند این چشم لوسیفر شیطان است و کسی که قدرت کنترل آن را دارد بر تمام دارایی ها حکومت می کند . کافی است به دلار ، پول رایج آمریکا نگاهی بیندازید . این علامت اساس نظم و ساختار نوین جهانی است نماد و سمبل ها

اسلاید 5: www.themegallery.comاز ابزارهای معماری میباشد که در وسط این دو علامت، حرف G قرار گرفته است. (به اعتقاد فراماسونها، Goat بز ) نماد شیطان است. نکته جالب دیگر، این که در برخی از لژ ها بر روی علامت پرگار و گونیا، علامت چشم جهان بین نیز حک شده است که نشان دهنده اهمیت فوق العاده علامت چشم جهان بین در نزد ماسون ها می باشد.بز بافومت :در عقیده شیطان پرستان «بز بافومت» نماد شیطان و قدرت تاریکی ها است.گونیا و پرگار(یکی از مهمترین و معروفترین علامات):

اسلاید 6: www.themegallery.comفراماسون ها هم معتقدند كه در ابتداي ورودي معبد سليمان دو ستون به رنگ سفيد و ديگري به رنگ قرمز قرار دارد كه جنيان از بين اين دو ستون بر حضرت سليمان(ع) نازل مي شدند اين دو ستون در كنار همديگر عدد 11 را تشكيل مي دهند.

اسلاید 7: www.themegallery.comبارزترین تفاوت ها بین معماری اسلامی و معماری ماسونی به شرح زیر می باشد:1. هدف و نیت سازندگان و معماران با یکدیگر در تضاد هستند، معماری اسلامی با هدف و نیت الهی و ارتباط با نور مطلق شکل می گیرد اما معماری ماسونی با هدفی شیطانی و ارتباط با تاریکی مطلق شکل می گیرد.2. در معماری اسلامی خطوط خمیده (گنبد، محراب، مناره...) بوده و از شمایل نگاری پرهیز می شود و در عوض از آیات قرآنی بر بناها استفاده می گردد اما در معماری ماسونی خطوط شکسته بوده (هرم، مثلث) و شمایل و نماد های خاصی در بناها به کار برده می شود.3. تلفیق نور در معماری اسلامی به گونه ای است که سعی شده بنا تا حد امکان پر نور (با استفاده از آینه کاری و ...) باشد تا به نوعی تجلی گاه نور مطلق و افریدگار هستی باشد. اما در معماری ماسونی سعی شده نور و تاریکی در یکدیگر پیوند خورد که اشاره به ارتباط با اجنه و شیاطین است.4. رنگ های مورد استفاده در معماری اسلامی رنگ های شاد به ویژه آبی و سبز است که پیشتر خواص این رنگ ها ذکر گردید. اما در معماری ماسونی رنگ خاصی مورد استفاده نیست و بیشتر از رنگ های تیره استفاده می شود.5. فضا در معماری اسلامی به گونه ای است که فرد را به نوعی کشش و اشتیاق به عبادت خداوند سوق می دهد و آرامش خاصی را به همراه می آورد اما در معماری ماسونی اینگونه نیست. در واقع در معماری اسلامی فضا آکنده از انرژی های مثبت و رحمانی است اما در معماری ماسونی فضا مملو از انرژی های منفی و شیطانی است.

اسلاید 8: www.themegallery.com. گنبد با انرژی كه تولید میکند میتواند انرژی روحی را افزایش دهد.این ها خرافه نیست،علم این را ثابت كرده كه هرم (انرژی منفی) با گنبد (انرژی مثبت) در مقابله است و اگر مقدار هر كدام كم شود، انرژی جسم مقابل بر دیگری چیره میشود.برای نمایش نمونه دیگری از تضاد دو انرژی ، میتوان به اُبِلیسك و مناره اشاره كرد. ابلیسك كه جزءِ نمادهای اصلی معماری در فرقه فراماسونری است، انرژی منفی و مناره كه جزءِ نمادهای اصلی معماری دین اسلام است انرژی مثبت تولید میکند.ستاره ی داوود(شش پر) و ستاره ی هشت پر. ستاره ی داوود كه جزءِ نمادهای اصلی فرقه فراماسونری است، انرژی منفی و ستاره ی هشت پر كه جزءِ نمادهای اصلی دین اسلام است، انرژی مثبت تولید میکند

اسلاید 9: www.themegallery.comاحداث مسجدی در بوستان ولایتدر مفاهیم و مبانی عناصر بصری در فلسفه هنر، بر این امر قائلیم که مربع نماد زمین است و دایره نماد آسمان. اغلب مناره هایی که در ایران و پهنه جهان اسلام مشاهده می شوند با پلان دایره شکل خود قصد دارند که مخاطب خود را به اوج آسمان ها بکشانند و ابلیسک ها با مقطع مربع شکل به زمین گیر کردن و بستن راه انسان به آسمان ها می انجامند. اگر چه در معماری سنتی حتی در مساجد قدیم در اسلام، مناره هایی مربع شکل داشته ایم اما پایه ای مربع داشته اند که به دایره تبدیل می شده است و از مربع با ارتفاع کم شروع شده و به پلان دایره شکل به ارتفاع زیاد ختم می شده است. لذا داشتن چنین مناره هایی با مقطع مربع از این حیث مردود است .

اسلاید 10: www.themegallery.comدر تصویر فوق تمایز فرمی میان ابلیسکی که در نزدیکی مسجد ایاصوفیا در ترکیه ساخته شده با مناره های مسجد مشهود است.

اسلاید 11: www.themegallery.comهرم از اصلی ترین فرم ها در معماری فراماسون ها محسوب می شود؛ اگرچه ما معماران قصد نداریم که فرم هرم را از معماری ایرانی، به این صورت حذف نماییم، اما حتی اگر یک درصد احتمال وجود داشته باشد که گنبد یک مسجد، مخاطبی را به جای دعوت به آسمان ها، به یاد هرم های ماسونی بیاندازد، باید از ساخت آن پرهیز کرد و درعوض، از فرم های متعارف معماری ایرانی و اسلامی که از فیلتر هزاران سال فرهنگ ایرانی و اسلامی عبور کرده اند استفاده نمود.البته مشکل طرح در ساخت این گنبد تبدیل ساقه آن از مربع به هشت ضلعی است که باید گفت، نمونه های بسیاری در معماری سنتی موجود است که گنبدهایی هرمی با 8 وجه را به زیبایی تمام ساخته اند. گنبد مقبره حاج عبد الصمد در نطنز

اسلاید 12: www.themegallery.comاين هرم عظيم كه توسط پركارترين معمار انگليس، “لرد نورمن فاستر” ساخته شده، يكي از مظاهر عجيب موجود در وسط استپ‌هاي آسيايي است. اين ساختمان به گفته سازندگان آن به “ترك خشونت” و “متحد كردن اديان جهان” اختصاص يافته استشهر آستانه قزاقستان اولين پايتختي است كه در قرن 21 ساخته شده و كاملا نشانگر مسيري است كه دنيا به آن سمت مي‌رود. اين شهر در حقيقت از بينش يك شخص نشات گرفته است: “نورسلطان نظربايف” رئيس جمهور قزاقستان

اسلاید 13: www.themegallery.comوقتي وارد طبقه همكف هرم مي‌شويد، درون آن تاريك و غارمانند است. در زيرزمين هرم، سالن اپراي آستانه قرار دارد كه توده هاي مردم در آن سرگرم مي‌شوندا وجود تاريكي، تصوير عظيمي از خورشيد تقريبا كل سقف را پوشانده است.بخش مياني

اسلاید 14: www.themegallery.comميزگرد خورشيددقيقا بالاي سالن اپرا، فضاي مركزي هرم قرار دارد. اين مكان به عنوان اتاق ملاقات‌ كنفرانس‌هاي اتحاد سران مذهبي دنيا به كار مي‌رود. به نمادسازي اين مكان توجه كنيد. سران مذهبي از سراسر جهان پشت پيكره‌ عظيمي از خورشيد مي‌نشينند و چگونگي تطبيق دادن اختلافات خود را براي ورود به “عصر جديد” مورد بحث قرار مي‌دهند. نمادگرايي در اينجا كاملا مشخص است، همه علوم ديني نتيجه هدف اصلي پرستش يعني خورشيد هستند.اين فضا روشن‌تر از سالن اپراست كه اين امر نيز روند حركت به سمت روشنايي يا ايلومينيشن را نشان مي‌دهد.تصوير خورشيد هم كه در وسط ميزگرد قرار دارد، دقيقا در بالاي همان خورشيدي است كه در سقف سالن اپرا بود. بنابراين در حالي كه مردم در تاريكي دنياي مادي سرگرم هستند، ايلومينات‌ها و كساني كه به روشني رسيده‌اند دقيقا بالاي آن‌ها نشسته و چگونگي رسيدن به خداشناسي را مورد بحث قرار مي‌دهند.

اسلاید 15: www.themegallery.comبخشي فوقاني ساختمان كه با نام “اوج” شناخته مي‌شود، نشانگر نقطه‌اي بهشت گونه است. اين مكان دايره‌اي شكل بوده و دور تا دور آن نيز پنجره وجود دارد و كاملا با نور خورشيد پوشانيده مي‌شود. تصاويري از كبوترهاي سفيد نيز روي پنجره‌ها تعبيه شده كه نماد صلحي هستند كه در نتيجه اتحاد همه دولت‌ها و اديان جهان در نظم نوين جهان حاصل مي‌شود. “اوج” نمايشگر نهايي رسيدن به نور در سطح شخصي و جهاني است.خداي خورشيدي در بالاي سر كساني كه به روشنايي رسيده‌اند مي‌درخشدحال به طبقه‌بندي هرم توجه كنيد كه از سالن تاريك اپرا در زيرزمين شروع شده، به اتاق كنفرانس در ميانه رسيده و به اوج خدايي ختم مي‌شود

اسلاید 16: www.themegallery.comبرج‌های دوقلوی طلایی نشانگر دو برج ماسونی به نام‌های “بوعز” و “جاشین” هستند.

اسلاید 17: www.themegallery.comمکان مقدس مسلمانان، هویت تاریخی- دینی تمام مسلمانان جهان می باشد.فن و هنر معماری از مهمترین نشانه ها و ویژگی های فرهنگ هر قوم و هر دوره تاریخی و نشان دهنده فضای زیست انسان در هر زمان می باشد.واژه حریم در لغت به معنی پیرامون، گرداگرد و مكانی كه حمایت و دفاع از آن واجب است معنی شده است مسجد الحرام به عنوان حریم خصوصی ومقدس مسلمانان جهان به شمار می رود که این روزها در قبال سکوت عجیب مسلمانان جهان و سازمان یونسکو، در میان برج های سربه فلک کشیده و مملو از نمادهای فراماسونری محصور شده است و کعبه، خانه ای که مسلمانان جهان گرداگرد آن به راز و نیاز با خدای یکتا می پردازد.

اسلاید 18: www.themegallery.comدر تمام نقاط جهان و میان همه اماکن مقدّس مذهبی، هیچ بنایی تاکنون مجال و جرئت قد برافراشتن به این قدّ و قواره را نداشته است.

اسلاید 19: واتیکان-رممسئولین شهرسازی رم، هرگز اجازه ندارند در ۱۰ کیلومتری واتیکان مکانی بلندتر از واتیکان را بسازندwww.themegallery.com

اسلاید 20: www.themegallery.comبرج‌های تجاری مکه (ابراج البیت)، که در واقع باید “شا‌خ‌های شیطان ” خوانده شود، سرشار از نمادهای ماسونی، بنای کعبه را به محاصره گرفته، کار لرد فاستر، معمار و ماسون نامدار، و “مجتمع بن لادن ” میدان بزرگ رو به روی کاخ سفید در واشینگتن، میدان ساختمان بزرگ واتیکان، پاریس، لندن، برزیل و صدها نقطه دیگر جهان، نمونه‌هایی از این ستون را به نمایش گذاشته‌اند. حضور این نماد در هر کجای جهان نشان دهنده حضور و سلطه فراماسونرها بر مقدورات و مقدّرات آن سرزمین است. در کشورهایی همچون ترکیه و مصر هم که برای مدّت‌هایی طولانی فراماسونرها زمام امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در اختیار داشته و دارند، این نماد مقدّس ماسونی خود را می‌نماید. در ایران خودمان هم نمونه‌هایی از این ستون را تا سال ۱۳۵۷ قد برافراشته داشتیم

اسلاید 21: www.themegallery.com

اسلاید 22: www.themegallery.comاین همان نماد قدیم رمی جمرات می باشد و این هم بنای جدید احداث شده

اسلاید 23: www.themegallery.comسر نورمن فاستر(لرد فاستر)، معمار بزرگ انگلیسی و ماسون بلندپایه ای است که با استفاده از موقعیت خود در عرصه معماری ، در سراسر جهان نمادهای ابلیسک یا به تعبیر دیگر «هرم‌های ایلومیناتی» به پا می‌کند .این شخص یکی از بزرگترین معمارها و مهندسان دنیا می باشد که بیش از 200 آبلیسک را سراسر دنیا ساخته است. نورمن فاستر از مشهورترین معماران عصر ماست که صاحب سبک خاص خود در معماری هايتک بوده و برخی طرح های او به معماری پایدار و سبز نیز نزدیک است. او معماری اتریشی الاصل و یهودی زاده بوده و براساس شریعت اسلام حق ورود به مسجدالحرام را ندارد.

اسلاید 24: www.themegallery.com

اسلاید 25: www.themegallery.comنکته اساسی آنجاست که معماري مسجد الحرام باید به گونه‌ای باشد که، حافظ حرمت کعبه بوده و توجه قلبي حجاج را به سوي کعبه معطوف کند؛ نه آنکه معماري اين مسجد دعوت به معماري خود کند و حجاج ره کعبه را گم کنند!معماري مسجد الحرام آرامشي باید به حاجيان بدهد که جز کعبه نبينند؛ نه آن که چنان شيفته يا مرعوب تکنوسيويلايز (تمدن تکنيکي) شوند که در پيچ و خم پله برقي ها و طاق و تويزه هاي اوج گرفته( که به دليل عدم رعايت مردم واري لاجرم به تحقير انسان مي انجامد) راه آسمان را فراموش کنند و سفر معنوي خود را به کعبه مقصود نرسانند. طرح توسعه مسجدالحرام در حال اجرا

اسلاید 26: www.themegallery.comمسجد«ملک فیصل»در «اسلام آباد» پاکستان مساحت مسجد به پنج هزار متر مربع می رسد و برای 300 هزار نمازگزار ظرفیت دارد. جرقه ساخت مسجد سال 1966 میلادی زمانی که شاه فیصل بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از اسلام‌آباد بازدید کرد، زده شد.

اسلاید 27: www.themegallery.comهرم داربستي تك چشم در مشهد مقدسمسجدي واقع در سعادت آباد تهران به نام مسجد قدس

اسلاید 28: www.themegallery.comدادگاه عالی اسرائیل در بیت المقدس

اسلاید 29: www.themegallery.comهتل لوكسور، لاس وگاسهتل رافلز، دوبیصحنه ممفیس

اسلاید 30: www.themegallery.com

اسلاید 31: www.themegallery.comطرح قدیم میدان انقلاب

اسلاید 32: طرح جدید میدانwww.themegallery.com

اسلاید 33: www.themegallery.comهرم های فراماسونری در چهاراه یافت آباد مرکز خرید مبل تهران

اسلاید 34: www.themegallery.comعکس هایی از ویلای جدید نائومی کمبل مدل معروف سیاهپوست جاماییکایی در جزیره ای در ترکیه که از بالا به شکل چشم جهان بین یکی از نماد های فراماسونری می باشد

اسلاید 35: www.themegallery.comابلیسک لاس وگاس آمریکا که شیطانی ترین شهر دنیا وپر از نمادهایه شیطانی است. تصویر درب ورودی معبد لوخور که یکی از ابلیسک‌های آن باقی مانده‌ است.

اسلاید 36: www.themegallery.com

اسلاید 37: www.themegallery.comپایان

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید