فصل پنجم کتاب دهم انسانی درس تفکر
اسلاید 1: موضوع:فصل5 تفکر (1)
اسلاید 2: اطلاعات حافظه به دلیل ارزشمند است که می تواند تفکر ما را بسازد. هر چه اطلاعات بیشتری در حافظه داشته باشیم، برای تفکر آمادگی بیشتری خواهیم داشت. 1-اطلاعات حافظه را کنار هم قرار می دهیم.در حل جدول 2- تفسیر می کند. 3- قضاوت می کند. 4-مسئله حل می کند. 5-در نهایت تصمیم می گیرد.به این قبیل فعالیتها، تفکر گویند تفکر آگاهانه است 1-مشغول اندیشیدن درباره یک موضوع است 2-از دانش گذشته بهره مند می شود 3-به آنچه می اندیشید و نیز به روش تفکر خود آگاهی میدهد
اسلاید 3: علم با توجه به مجهولاتی پیرامون ما در دنیای رشد می کند. انسانها می کوشند با استفاده از روشهای درست، مسائل را حل کنند.در نتیجه، مسئله به جای تهدید به یک موضوع خوشایند و فرصت پیشرفت تبدیل می شود. تعریف مسئله:عدم دستیابی فوری به یک هدف مشخص به دلیل موانع مشخص با توجه به امکانات و توانمندیهای محدود. تعریف حل مسئله:یافتن بهترین راه حل برای رسیدن به هدف با توجه به شرایط موجود.
اسلاید 4: ر . وقتی هدف روشن نباشد، درک از مسئله ناقص خواهد بود 1-هدفمند است زمانی احساس مسئله می کنیم که بدانیم از دلایلی که برخی افراد راه حل مسئله را نمی دانند این است که هدف را به صراحت تعریف نکرده اند. 2-حل مسئله یک فرآیند وقتی فردی در حال حل مسئله است، کاملا درگیر موضوع است و به تحت کنترل است آنچه انجام میدهد آگاهی کامل دارد. ویژگی های مسئله 3-در جریان حل مسئله زمانی با مسئله مواجه می شویم که امکانات ما محدود باشد توانایی ما محدود است شناسایی دقیق توانمندیها باعث استفاده از راه حلهای غیرمنطقی می شود. مثال:حل تمرین ریاضی، برای ریاضیدان آسان است، اما برای دیگران مسله است. 4-در جریان حل مسئله موقعیت اگر قرار باشد در آینده نزدیک در یک آزمون مهم شرکت کنیم. فعلی یا مبدا باید مشخص باشد شناخت میزان دانش فعلی به ما کمک می کند تا موانع احتمالی را به خوبی بشناسید و راه حل های بهتری ارایه دهید حل مسئله:فرایندی است که بوسیله آن فرد می کوشد راه حل مناسبی برای مشکل پیدا کند
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.