فصل پنجم کتاب طراحی آموزشی صفحات ۱۲۲ -۱۳۲
اسلاید 1: فصل پنجم کتاب طراحی آموزشی صفحات 122 -132زیر نظر استاد محترم:کاری از :
اسلاید 2: فرایند طراحی آموزشی مبتنی بر ابزار های ذهنی :1)انتخاب موضوع مسئله2)تحلیل و شناسایی ماهیت موضوع3)تعیین اهداف کلی4)تعیین ابزار های ذهنی5)جستجو،شناسایی ،طراحی و ساخت ابزار های ذهنی6)به کارگیری ابزار های ذهنی جهت رسیدن به اهداف یادگیری7)ارائه نمونه کار یا گزارش یادگیری8)ارزیابی یادگیری(از طریق معلم ،فراگیر،سایر فراگیران)
اسلاید 3: جمع بندی و نتیجه گیری:رویکرد های جدید ساخت فعالانه دانش و یادگیریرویکرد های سازنده گرایی پیش فرض دانش یادگیری خارج از ذهن فراگیر نیست / ماحصل تجربه های فردی یا جمعی فرآیند های درونی میان افراد ابزار ها ی ذهنی رویکرد سازنده گرایی:توسعه و تقویت شناختمحرک تفکر سازنده گرا،انتقادی و در سطح بالا همراه با یادگیری معنا دار
اسلاید 4: انواع ابزار های ذهنی:سازماندهی معنایی(پایگاه های اطلاعاتی،نقشه ی مفهومی)الگوسازی پویا(سیستم متبحر،ابزار های الگو سازی سیستم ها و ریز جهان ها)ابزار های تفسیر اطلاعات(ابزار های تجسمی)ابزار ساخت دانش(ابر رسانه)ابزار های گفت و گو(ارتباط از راه دور)
اسلاید 5: فواید ابزار های ذهنیدرگیر کردن فراگیر در ساخت دانش محیط تکنولوژی+افراد قابلیت یادگیری /ظرفیت فکریمتکی بر هوش فراگیران نه هوشمندی کامپیوترتوزیع بارپردازش شناختیتوسعه و تقویت ظرفیت شناخت افراد کارایی شناختی و ذهنی/تقویت و توسعه انواع تفکرباعث افزایش کارایی است اما با ابزار های بهره وری متفاوت اند.
اسلاید 6: ویژگی های عناصر طراحی آموزشی با تکیه بر ابزار های ذهنی:یادگیری یعنی درگیر کردن فراگیران در تجارب معنادار و حل فعالانه مسائل به جای دریافت منفعلانه اطلاعات. فراگیران فعالانه درگیر جستجو و انتخاب یا طراحی و ساخت ابزارهای شناختی و دست کاری و کنترل آن ها برای دستیابی به اطلاعات و تجزیه و تحلیل و تفسیر، سازماندهی آن ها و ساخت دانش خود و تأمل درباره آن می شوند.معلم بیشتر نقش یک تسهیل گر، مربی، حامی، ارزیاب، مشاور و متخصص موضوعی را برعهده دارد تا رهبری و حاکمیت.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.