فصل ۱۵ کتاب علوم شناختی مقدمه ای بر علوم ذهن از خوزه لوییس برمودز
اسلاید 1: علم شناخت هوشیاری chapter15 چالش هشیاری :استدلال دانش پردازش اطلاعات بدون آگاهی هشیار هشیاری و آماده سازیپردازش ناهشیار در کوربینی وغفلت فضایی یک سویههشیاری به چه کار می آید؟چه چیزی در غفلت یکسویه و کوربینی مفقود شده است؟میلنرو گوودال:بینایی برای کنش و بینایی برای ادراکچه چیزی در آماده سازی پوشیده شده از نظر دور مانده است؟دو نوع ههشیاری و مساله دشوارنظریه فضای کار سراسری و بلوک های سازنده آننظریه عصبی فضای کار سراسری
اسلاید 2: چالش هشیاری:استدلال دانش دو دیدگاه در مورد عامل های شناختی وجود دارند که با یکدیگر در چالش هستند:رویکردی که به عامل شناختی از چشم اندازاول شخص نگاه می کند.رویکردی که به عامل شناختی از دیدگاه سوم شخص نگاه می کند .رویکرد غالب علوم شناختی این است که به عامل شناختی از چشم انداز سوم شخص نگاه می کند.
اسلاید 3: فرانک جکسون برای نخستین بار آزمایش فکری را مطرح کردکه این آزمون را معمولا استدلال دانش می نامند.اهمیت استدلال دانش این است که از آن برای اثبات ناکافی بودن مدل پردازش اطلاعات برای ذهن نیز استفاده می شود.بدین ترتیب که:مری در اتاق سیاه و سفید خود در مورد چگونگی پردازش اطلاعات در مغز دانش کافی داشت.و از اینکه وقتی شخصی رنگ قرمز را می بیند اطلاعات مربوط به آن چگونه پردازش می شود اطلاعات کافی داشت.اما وقتی اتاق را ترک کرد تازه فهمید که تجربه هشیارانه رنگ قرمز یعنی چه؟پس جنبه هایی از تجربه رنگ قرمز وجود دارد که در مدل پردازش اطلاعات در مغز نمی گنجد.استدلال دانش
اسلاید 4: پردازش اطلاعات بدون آگاهی هشیارما چیزها را براساس اینکه چه می کنند و برای چه چیزی می توان از آنها استفاده کرد درک می کنیم.دانشمندان علوم شناختی نیز در تلاشند تا هشیاری را از روی کارکردهای آن بشناسند .یکی از راه های پیش رو این است که آن دسته از پردازش اطلاعات و حل مساله که بدون وجود هشیاری انجام می پذیرد و آنهایی که انجامشان مستلزم وجود هشیاری است را با یکدیگر مقایسه کنیم .منابع مهمی از داده برای مقایسه پردازش اطلاعات هشیار و ناهشیار وجود دارد که در ادامه خواهیم دید.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.