fazilate_namaze_shab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فضیلت نماز شب”

فضیلت نماز شب

اسلاید 1: نماز شبامام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمود: «نماز شب صورت را زیبا و خلق را نیکو و انسان را خوشبو می گرداند، رزق را زیاد و قرض را ادا می کند، اندوه را برطرف می سازد و چشم را جلا می دهد». [۱[رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: «نماز شب وسیله ای است برای خوشنودی خدا و دوستی ملائکه». [۲]امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمود: «در خانه هایی که نماز شب خوانده می شود و قرآن تلاوت می گردد، آن خانه ها نزد آسمانیان هم چون ستاره درخشانند». [۳]...............................................[۱] . بحار الانوار، ج ۸۷، ص ۱۵۳٫[۲] . همان منبع، ص ۱۶۱٫[۳] . وافی، ج ۲، ص ۲۳٫فضیلت نماز شبنماز شب مجموعاً یازده رکعت است : ۱ - هشت رکعت آن، که دو رکعت، دو رکعت، مانند نماز صبح خوانده می شود و چهار دو رکعتی آن به نیت نماز شب می باشد.۲ - دو رکعت نماز شفع: بهتر است در رکعت اول آن بعد از حمد، سوره «ناس» و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره «فلق» خوانده شود.۳ - یک رکعت نماز وتر: بعد از حمد سه بار سوره «توحید» و یک بار سوره «فلق» و یک بار سوره «ناس» بخوانیم و می‌توان یک سوره تنها خواند، سپس دستها را برای قنوت به سوی آسمان بالا می بریم و حاجات خود را از خدا می خواهیم .و برای چهل مؤمن دعا می کنیم.و طلب مغفرت می کنیم و هفتاد مرتبه می گوییم: «استغفرالله ربّی و اتوبُ الیه».از پروردگار خود طلب آمزرش و مغفرت می کنیم و به سوی او بازگشت می نمایم.آن گاه ۷ بار می گوییم «هذا مقامُ العائذٍٍِ بکَ منَ النّارِ»؛ این است مقام کسی که از آتش قیامت به تو پناه می برد. و بعد از آن ۳۰۰ مرتبه می گوییم: «العفو» و سپس می گوییم: «ربّ اغفرلی و ارحمنی وتُب عَلیَّ انّکَ انتَ التّوابُ الغفُورُ الرّحیم». [۴] . رساله نوین، ج ۱، ص ۱۷۰٫مرحوم ملكى تبريزي -رحمه الله عليه- مى فرمايد: استادم [ملا حسينقلى همدانى ] به من فرمود: فقط متهجّدين هستند كه به مقاماتى نائل مى گردند و غير آنان به هيچ جايى نخواهند رسيد .۱- هشت رکعت به نیت نماز شب و سپس دو رکعت نماز شفع و آن گاه یک رکعت نماز وتر، که با فضیلت ترین نماز شب، نماز وتر و شفع است و دو رکعت شفع برتر از وتر است.۲ - برای نماز شب می توان به نماز شفع و وتر اکتفا کرد، بلکه هنگام تنگی وقت می توان تنها به نماز وتر اکتفا نمود.۳ -وقت نماز شب از نیمه شب تا فجر صادق است، و هنگام سحر از سایر مواقع بهتر است و تمامی ثلث آخر شب سحر محسوب می شود. و افضل از آن خواندن نماز شب نزدیکیهای فجر است. و.................[۵] . تحریر الوسیله، ج ۱، ص ۱۳۶٫ ۱)ارامش بدن ۲)سلامتی بدن ۳)خوش اخلاقی ۴)ریزش گناهان ۵)خوشبو شدن ۶)عصبانیت شیطان ۷)رفع گرفتاریها ۸)رفع خشم خداوند ۹)عاقبت به خیری ۱۰) رفع غم و اندوه ۱۱) طولانی شدن عمر ۱۲) نورانیت قبر ۱۳) نورانیت منزل ۱۴) کسب نور دائم ۱۵) زیبائی صورت ۱۶) نورانیت و سفیدی صورت ۱۷) به اجابت رسیدن دعا ۱۸) نورانیت چشم ۱۹) بازداشتن انسان از گناه ۲۰) نجات از بلاهای طبیعیآثار نمازشبطراح مهــدی نعمتی

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید