کسب و کاراقتصاد و مالیمدیریت و رهبری

فعالیت‌های اصلی کسب و کار

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
‎cA ZA‏ مدیریت زنجیره تامین ‎DO‏ مدیریت ارتباط با مقر ‏مشارکت الکترونیک

صفحه 4:
Supply chain management (SCM) - tracks inventory and information among business processes and across companies

صفحه 5:
مديريت زنجيره تامین Holding inventory fora typical computer retailer occurs here Selling for @ typical computer High retailer oceurs here meee er ae INVENTORY Se ‘Selling and sourcing for Dell ovcur throughout time, keeping inventory low مدل خرید.نگهداری,فروش در برابر فروش:تامین:ارسال

صفحه 6:
CRM ف رص‌هایاستراتژیکو رقابتی/5 پنئتتیبانی ۱۲ از مدیریت ژنجیرة تامین

صفحه 7:
Business strategy Differentiation and focus Top-line initiative Growing the organization, Classic goals Treating customers bett Understanding their needs and wants Tailoring offerings Providing “delightful” experiences

صفحه 8:
و۱۱ طراحی برنامه های ارزیابی اثربخش بر اشاس دانتتن دقیق تر نسبت به نیازها و خواسته های مشتریان تضمین مدیریت کارای فرآیند فروش ارایه پشتیبانی و خدمات پس از فروش بهتر

صفحه 9:
Customers Customers Company Knowledge Workers نمونه اعاز زیر ساخیک!0۴۱

صفحه 10:
مدیریت ارتباط با مشتری اتوماسیون نیروی فروش نی و خدمات مشتری مدیریت تحلیل برنامه ی بازاریابی

صفحه 11:
قیف خرید جنرال موتورز

صفحه 12:
مشا ركب الك روك فعاليت كارى به وسيله ى محيط هاى مشاركت يكبارجه اعی به وسیله ک سیستم های شبکه ۱۳۹۰۱ سیله ی ابزارهای یادگیری

صفحه 13:
بت های کاری به وسیله ی محیط های مشاركت بكار" یط های مشارکت بکپارچه : برای پشتیانی از فعالیت های کاری به وجود این 8 ها نیاز است های مجازی ‎ils oil‏ مستلد كه ‎Mer hc. > laf titel‏ كرا 0 وت هستند مشتقر گشته اند و کا انها يويله نرم افزارهات 6 التاركت اتدل ثر يشتيبانى مي كردد ۱1۸

صفحه 14:
سیستم های جربان کار ا دمهعهوم 01 سیستم های جریان کار : خودکار نمودن و تسهیل کننده مدیریت فرا ۱ ۶ كا ار جریان کار : تمامی کارها اعد ا نياز براى يى قرآيلة ۲ آز ابتدا تا انتها ققزیف‌تی کند

صفحه 15:
سیستم مدیریت اسناد #عديريت يك شد در تمامى مراحل يردازش 131

صفحه 16:
تجوزت رانس زه وسيلة: تيسح هات مدیریت دانش هدف : اطمینان از دسترس بودن دانش یک شرکت نسبت به وقایع , منا اطلاعات,راهکارهاءحق انحصاری اختراع, نشان تجاری , و فرآیندهای بهترین روشها ی .انجام کاربرای مواقعی است که هر یک از کارکنان به آنها نیاز داشته باشند مر صر 3 1

صفحه 17:
شبکه های اجتماعی بوسیله ی سیستم های ‎cub‏ شبکه اجتماعی سیستم شبکه اجتماعی ‎ ‎ ‏سایتی است که اطلاعات خود را برروی آن قرارمی دهید,شبکه ای از دوستان ایجاد.می کنیدداطلاعات شناسید متصل نموده و از طریق ‎GURL‏ راهی خوانید رامختوا مان آنهابه افرادی که نها را می : عكس» ‎sue Sadler pb‏ كذاريد شناسسید متصل ‎eas‏ کند ‏یک سیستم فناوری اطلاعات است که شما را به افرادی که می

صفحه 18:
یادگیری بوسیله ابزارهای یادگیری الکترونیک ابزارهای یادگیری الکترونیک , سیستم های قناوری اطلاعاتی هستند که یادگیری .را تسهیل می کنند

صفحه 19:
مشارکت غير رسمی برای پشتیبانی از اطلاعات متن باز اطلاعات متن باز : محتوایی است که برای عموم در دسترس, رایگان, و اغلب قابل بروز رسانی است . شناخته شده ترین و معروف ترین این گروه .ویکیپدیا نام دارد

صفحه 20:
ortunities of E-Collaboration: Good for just about every type of busine! strategy Focus, differentiation, and overall cost leadership + Top line and bottom line + Run, grow, and transform

صفحه 21:
IT Support for E- Collaboration Web Site www microsoft com wwwmetastorm com. www fileneticom www .groove.net weww-306.ibm -com/softwarel lotus/knowledge/ wwwilinkedin com برخی Example LiveMeeting Metastorm, FileNet Groove IBM Knowledge Discovery Linkedin Basic Functions Real-time collaboration and, conferencing Business process management Enterprise content management Desktop and mobile collaboration Knowledge capture, organization, location, and reuse Leveraging your personal and professional network تنيستم فاى مشاركت الكترونيق ‘Type Collaboration Workflow Document management Peer to peer Knowledge management Social network

صفحه 22:
فرهنگ سازمان از منظر سازمانی چگونگی انتخاب فناوری و پیاده سازی آنها برای پشتیبانی از فعالیت اصلی کسب و کار توسط سازمان به فرهنگ فناوری موجود در سازمان فزهیگگ۳دابدرارای دوجنبه است ‎ULI‏ سازماندادنب خش‌در سازمانآا ب) ف لسفه سازماندر استفاده از7ا

صفحه 23:
فرهنگآا سازمان‌دهیب خش- ‎IT‏ به لحاظ ساختار سازمانی می توان این بخش را به روش های گوناگونی در :سازمان قرار داد الف) سیلوی از بالا به پایین ب) ماتریسی پ) به صورت کاملا یکپارچه در سرتاسر

صفحه 24:
الف) سیلوی از بالا به پایین ۳ functions در اين رویکرد سازمان شما نک یدیا دبا رال مهتم ره فناوری را ایجاد می کند و کلیه ی اقدامات شامل : تامین بودجه : مدیزیت پروزه طرفیت,پردازش وسایر . وظایف برای تایید پروژه های جدید , تولید گزارش های اختضاضی : پشتیبانی از وظایف و مانند نها بایستی .ازین بخش عبور ‎BS‏ AIL IT command and control here

صفحه 25:
ب) ماتریسی دراین رویکرد ننیز هنوز می توان دپارتمان خاص فناوری را یافت اما هدف در اینجا این است که پرستل را در دپارتمان نگه دارند و آنها را به دیگر بخش ها ارسال .نمایند

صفحه 26:
پ) به صورت کاملا یکپارچه در سرتاسر سازمان +. Other functions در ‎join edl> oul‏ دپارتمان مجرا وجو :ذارة أما بسهارى: از كاركنان در واحد هاى ديكر .سازمان جاى كرفته اند Termendous empowerment across all J funeitons 1 aaa

صفحه 27:
وظایف راهبردی]]| در یک سازمان مدير ارشد)010) مسئول: ظاررتبر تمام جنبه هاعمنابع اطلاعانسازمان * (اطلاعاتى مدير) 10 ووه يعس ساختفناورئاطلاعاتسازمانو فناوريهائمرتبط با كاربر ) ارشد فنا ودى (مدیر ارشد میاه و ) سوه اوه دی يوني يلاعا (مدیر ارشد حفظ اسرار)۳0 0 مسئولت ضمیناستفاده هایاخلاقیلطلاعات

صفحه 28:
فرهنگاا رویکرد فلسفیبه - ۲ DECENTRALIZED

صفحه 29:
فرهنگا | رویکرد ة فلسفیبه - ۲ محور افقی : نشان دهنده ی طیفی از فلسفه هاست که از سازمانهایی که در به کارگیری فناوری اطلاعات پیشگام هستند تا سازمانهایی که منتظر می مانند تا .فناوریهای در حال پیدایش خود را به اثبات برسانند محور عمودی : قرارگیری فناوری اطلاعات از کاملا غیر متمرکز تا کاملا متمرکز رده می شود :اين شکل دارای دوهحور غیرمتمرکز : عمودی : افقی پیشگامان ۳ منتظر ul متمرکز

صفحه 30:
برنامه ریزی‌منابه سازمانی- ی کپارچه ]ا تمودن در دنياى كسب و كار با مساله ى ‎LS‏ نمودن و كاركردن آنها دركنار يكديكر سروكارخواهيم داشت.اكر كمى به مديريت زنجيره تامين و ارتباط با مشتريان در كنار يكديكر توجه كنيد . متوجه خواهيد شد كه أنها نياز به كار با يكديكر و اشتراك اطلاعات دارند . براى ايجاد زنجيره هاى تامين قوى كه كالاها و خدمات مناسب را درست در زمان مناسب ارايه دهند بايستى دقيقا بدانيد كه مشتريان ه جيزى را و جه وقتى نياز دارند. اين موضوع بيانكر سيستم ‎Sl‏ برنامه ريزى متليع سازمان است كه نرم افزار سازمانى نيز ناميده .مى شود : سيستم هاى برتامه ريزى منابع انسانی مجموعه اى از ترم افزارهاى يكبارجه برای مدیریت کسب و کار, حسابداری,مالی , منابع انسانی و ....ممکن لیست موارد طولانی باشد ولی موضوع اصلی در این بحث اين است .که این سیستم تمام سیستم های فتاوری و نرم افزاری سازمان را دربر گیرد سیم ‌های اطلاعاتبه ریت زسیجج نمایانگر نرمابه گذاری عظیم و بلند مدت:در یک سیستم نرم افزاری آسنت که‌بر زوی یک .موضوع خاص متمرکز است

صفحه 31:
General Ledger Profitability Analysis Order Management Inventory Management ۱ 7 1 eae ۳ a eins ene 0 Payroll Personnel Planning Travel Expenses Training

صفحه 32:
Target Market Large business Large business Large business Small-to-medium business : ‏دهندگار۴8۴‎ ailyl ERP Specialties/Characteristics Customer relationship management, financial management, human resource management, and supply chain management Financial management, human resource management, and supply chain management Customer relationship management, financial management, human resource management, and supply chain management Financial management, distribution, manufacturing, project accounting, human resource management, and business analytics Vendor/Web Address SAP www.sap.com Oracle/PeopleSoft www.oracle.com SSA Global (Baan) www.ssaglobal.com Microsoft (Great Plains) www.microsoft.com

صفحه 33:
yes |) Suppliers Enterprise System Inventory Human Resources

صفحه 34:
.در دنياى امروز براى رقابت يايانى نيست غزاله سادات طباطبايء مرضيه رحيمى

فعالیت های اصلی کسب و کار مزیت رقابتی به وسیله کسب و کار مدیریت زنجیره تامین مدیریت ارتباط با مشتری مشارکت الکترونیک مدیریت زنجیره تامین Supply chain management (SCM) – tracks inventory and information among business processes and across companies Supply chain management (SCM) system – IT system that supports supply chain management مدیریت زنجیره تامین مدل خرید،نگهداری،فروش در برابر فروش،تامین،ارسال CRM ف??رص?تهایا?س?ترا?تژی?کو ر?قاب?تیSCM پشتیبانی ITاز مدیریت زنجیره تامین Opportunities of CRM Business strategy Differentiation and focus Top-line initiative Growing the organization Classic goals Treating customers better Understanding their needs and wants Tailoring offerings Providing “delightful” experiences م?زی?تهایر?قاب?تی CRM طراحی برنامه های ارزیابی اثربخش بر اساس دانش دقیق تر نسبت به نیازها و خواسته های مشتریان تضمین مدیریت کارای فرآیند فروش ارایه پشتیبانی و خدمات پس از فروش بهتر پشتیبانی ITاز مدیریت زنجیره تامین نBBمونBه اBیاز زBیر سBBاخBتیBBکCRM مدیریت ارتباط با مشتری اتوماسیون نیروی فروش پشتیبانی و خدمات مشتری مدیریت تحلیل برنامه ی بازاریابی :مطالعه موردی قیف خرید جنرال موتورز مشارکت الکترونیک فعالیت کاری به وسیله ی محیط های مشارکت یکپارچه مدیریت دانش به وسیله ی سیستم های مدیریت دانش شبکه اجتماعی به وسیله ی سیستم های شبکه اجتماعی یادگBیری به وسیله ی ابزارهای یادگیری الکترونیکی مشارکت غیررسمی برای پشتیبانی از اطالعات متن باز لیت های کاری به وسیله ی محیط های مشارکت یکپارچ محیط های مشارکت یکپارچه :برای پشتیبانی از فعالیت های کاری به وجود این .محیط ها نیاز است تیم های مجازی :تیم هایی هستند که اعضای آنها در مکانهایی که به لحاظ جغرافیایی متفاوت هستند مشتقر گشته اند و کار آنها بوسیله نرم افزارهای تخصصی یا سیستم .ها مشارکت ابتدایی تر پشتیبانی می گردد سیستم های جریان کار :آشنایی با چند مفهوم جدید سیستم های جریان کار :خودکار نمودن و تسهیل کننده مدیریت فرآیندهای کسب و کار جریان کار :تمامی کارها و قواعد کسب و کار مورد نیاز برای یک فرآیند کسب و کار .از ابتدا تا انتها تعریف می کند سیستم مدیریت اسناد مدیریت یک سند در تمامی مراحل پردازش آن .مشابه سیستم جریان کار عمل می کمد .این سیستم بیشتر بر ذخیره سازی و بازیابی اسناد تمرکز دارد مدیریت دانش به وسیله سیستم های مدیریت دانش ‏KM هدف :اطمینان از دسترس بودن دانش یک شرکت نسبت به وقایع ،منابع اطالعات،راهکارها،حق انحصاری اختراع ،نشان تجاری ،و فرآیندهای بهترین روشها ی .انجام کاربرای مواقعی است که هر یک از کارکنان به آنها نیاز داشته باشند شبکه های اجتماعی بوسیله ی سیستم های شبکه اجتماعی سایت شبکه اجتماعی سایتی است که اطالعات خود را برروی آن قرارمی دهید،شبکه ای از دوستان ایجاد می کنید،اطالعات سایرین رامی خوانید ،محتوا مانند .عکس ،فیلم به اشتراک می گذارید سیستم شبکه اجتماعی یک سیستم فناوری اطالعات است که شما را به افرادی که می شناسید متصل نموده و از طریق آنها به افرادی که آنها را می شناسید متصل می کند یادگیری بوسیله ابزارهای یادگیری الکترونیک ابزارهای یادگیری الکترونیک ،سیستم های فناوری اطالعاتی هستند که یادگیری .را تسهیل می کنند مشارکت غیر رسمی برای پشتیبانی از اطالعات متن باز اطالعات متن باز :محتوایی است که برای عموم در دسترس ،رایگان ،و اغلب قابل بروز رسانی است .شناخته شده ترین و معروف ترین این گروه .ویکیپدیا نام دارد portunities • of E-Collaboration: Good for just about every type of business strategy • Focus, differentiation, and overall cost leadership • Top line and bottom line • Run, grow, and transform IT Support for ECollaboration برخی سیستم های مشارکت الکترونیک فرهنگ سازمان از منظر سازمانی چگونگی انتخاب فناوری و پیاده سازی آنها برای پشتیبانی از فعالیت اصلی کسب و کار توسط سازمان به فرهنگ فناوری موجود در سازمان .بستگی دارد فرهنگ : ITدارای دوجنبه است اBBلف) سBBازBماندادBنبBBBخشدر سBBازBمانIT ب) فBBلسفه سBBازBماندر اBسBتفادBه ازIT فBBرهنگ ITسBBازBماندBهیبBBBخشIT - به لحاظ ساختار سازمانی می توان این بخش را به روش های گوناگونی در :سازمان قرار داد الف) سیلوی از باال به پایین ب) ماتریسی پ) به صورت کامال یکپارچه در سرتاسر سازمان الف) سیلوی از باال به پایین در این رویکرد سازمان شما یک بخش یا دپارتمان مختص به فناوری را ایجاد می کند و کلیه ی اقدامات شامل :تامین بودجه ،مدیریت پروژه ،تعیین ظرفیت،پردازش وسایر وظایف برای تایید پروژه های جدید ،تولید گزارش های اختصاصی ،پشتیبانی از وظایف و مانند اینها بایستی .ازین بخش عبور کند ب) ماتBریسی دراین رویکرد ننیز هنوز می توان دپارتمان خاص فناوری را یافت اما هدف در اینجا این است که پرسنل را در دپارتمان نگه دارند و آنها را به دیگر بخش ها ارسال .نمایند پ) به صورت کامال یکپارچه در سرتاسر سازمان در این حالت هنوز دپارتمان مجزا وجود دارد اما بسیاری از کارکنان در واحد های دیگر .سازمان جای گرفته اند وظایف راهبردی ITدر یک سازمان مBدیر ارBشد( CIOمBسئولنBBظارBتبBBBر تBBBمام جBنبه هایمBنابBع BاBطBالعاتسBBازBمان : )اBطBالBعاتBی مBدیر(CTO )ارBشد فBBناورBی مBسئولنBBظارBتبBBBر زBیر سBBاخBتفBBناورBیاBطBالBعاتسBBازBمانو فBBناورBیBهBایمBرتBبط بBBBا کBBارBبر : (CSO )مBدیر ارBشد اBمBنیت ‏BنیتطBالعات: مBسئولجBنبه هایفBBنیتBBBضمیناBم اB )مBدیر ارBشد حBفظ اBسرار(CPO ‏Bالعات : مBسئولتBBBضمیناBسBتفادBه هایاBخBالBقBیاBط فBBرهنگ ITروBیBکرد فBBلسفیبBBBه – IT فBBرهنگ ITروBیBکرد فBBلسفیبBBBه – IT محور افقی :نشان دهنده ی طیفی از فلسفه هاست که از سازمانهایی که در به کارگیری فناوری اطالعات پیشگام هستند تا سازمانهایی که منتظر می مانند تا .فناوریهای در حال پیدایش خود را به اثبات برسانند محور عمودی :قرارگیری فناوری اطالعات از کامال غیر متمرکز تا کامال متمرکز .گسترده می شود :این شکل دارای دو محور غیرمتمرکز :عمودی :افقی پیشگامان متمرکز منتظر ان بBBBرنامBه رBیزیمBنابBع BسBBازBمانBی– یBBکپارBچBهIT نBBمودBن در دنیای کسب و کار با مساله ی یکپاره نمودن و کارکردن آنها درکنار یکدیگر سروکارخواهیم داشت.اگر کمی به مدیریت زنجیره تامین و ارتباط با مشتریان در کنار یکدیگر توجه کنید ،متوجه خواهید شد که آنها نیاز به کار با یکدیگر و اشتراک اطالعات دارند .برای ایجاد زنجیره های تامین قوی که کاالها و خدمات مناسب را درست در زمان مناسب ارایه دهند بایستی دقیقا بدانید که مشتریان ه چیزی را و چه وقتی نیاز دارند .این موضوع بیانگر سیستم های برنامه ریزی منلبع سازمان است که نرم افزار سازمانی نیز نامیده .می شود :سیستم های برنامه ریزی منابع انسانی مجموعه ای از نرم افزارهای یکپارچه برای مدیریت کسب و کار ،حسابداری،مالی ،منابع انسانی و ....ممکن لیست موارد طوالنی باشد ولی موضوع اصلی در این بحث این است .که این سیستم تمام سیستم های فناوری و نرم افزاری سازمان را دربر گیرد سیستم های اطالعات به ارث رسیده نمایانگر سرمایه گذاری عظیم و بلند مدت در یک سیستم نرم افزاری است که بر روی یک .موضوع خاص متمرکز است شBBمایBیکBBلیاز سBBیستم :ERP اراBئBه دBهندگان: ERP یBBکپارBچBه سBBازBیدر سBBیستم : ERP .در دنیای امروز برای رقابت پایانی نیست غزاله سادات طباطبایی مرضیه رحیمی

62,000 تومان