کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

فلسفه شکل گیری و ظهور Niche Market

modiriyate_esteratezhike_kar_afarini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فلسفه شکل گیری و ظهور Niche Market”

فلسفه شکل گیری و ظهور Niche Market

اسلاید 1: ارایه: رضا طاهری زارعدرس: مديريت استراتژيک کارآفرينی فلسفه شکل‌گيري و ظهورNiche Marketاستاد: جناب آقاي دکتر حجاریاندانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران - پاییز1388

اسلاید 2: تعريف Niche Marketگوشه بازار، يک قسمت متمرکز و قابل هدف‌گذاري بازار است.بازار گوشه يعني جستجوي محدودتر گروه‌هاي مشخص براي تركيبي از سود متمايز. (كاتلر2003(کسب و کاري که محصول يا خدمتي را براي بخش بسيار کوچکي از بازار ارائه مي‌نمايد و به دنبال بيشترين سهم در اين بازار کوچک است. بازاري بدون رقابت جدي, مطمئن با اجتناب از تنوع محصولات و خدمات.مديريت استراتژيک کارآفريني 2 از 14

اسلاید 3: متغيرهاي موفقيت محصول گوشهكيفيت، تصوير مارك تجاري،بازاريابي، متمايز سازي,توانايي خلق ارزش ذهني عيني و ملموس,مديريت استراتژيک کارآفريني 3 از 14

اسلاید 4: ويژگي‌هاي بازار گوشهدر اين گوشه مشتريان نيازهاي مشخص و معيني دارند.مشتريان پاداش شركت را براي هر چه بهتر مرتفع شدن نيازشان مي‌پردازند.بازار گوشه جذابيتي براي ديگر رقبا ندارد.پول معيني از تخصصي شدن بازار به دست مي‌آيد.بازار گوشه وسعت، سود و پتانسيل رشد دارد.مديريت استراتژيک کارآفريني 4 از 14

اسلاید 5: استراتژي‌هاي رايج شرکت‌هاي کوچک و متوسطتداوم و بقا مهم‌تر از رشد است. براي اکثر مالک مديران رشد و توسعه اولويت اصلي محسوب نمي‏شود.تمرکز و شفافيت اولويت‌ها، عمده‏ترين هدف مديريت. مديريت استراتژيک کارآفريني 5 از 14

اسلاید 6: استراتژي‌هاي رايج شرکت‌هاي کوچک و متوسطاستراتژي‌ها حاصل درک نسبي مالک مديران از شرايط محيطي,عدم استفاده گسترده از ابزار تحليلي,مبتني بر يادگيري تدريجي و نيز خلاقيت فردي,تکامل تدريجي استراتژي توسط فرد کارآفرين. مديريت استراتژيک کارآفريني 6 از 14

اسلاید 7: مشخصات شرکت‌هاي فعال در گوشه بازارشرکت‌هايي بالغ هستند.براي عموم شناخته شده نيستند.اندازه کوچک يا متوسط دارند.اغلب بيش از حدود يک ميليارد دلار در سال فروش ندارند.غالبا از انظار عمومي دور نگه داشته مي‏شوند.مديريت استراتژيک کارآفريني 7 از 14

اسلاید 8: دلايل موفقيت اصرار بر گمنامي و خيزش به گوشه اختصاصي.تلاش براي وسيع نشدن بازار.تلاش در محدود کردن بازار.تعريف بازار بر اساس محصولي که توليد مي‏کنند.مديريت استراتژيک کارآفريني 8 از 14

اسلاید 9: استراتژي‌هاي رقابتي اين شرکت‌هاعلاقه‏اي به آشکار شدن استراتژي‌هايشان ندارند زيرا ديگران را متوجه کسب و کار آنها مي‏سازد.حاضر نيستند سهم واقعيشان براي مشتريان و رقبا آشکار گردد.کسي نبايد از گوشه بازار آنها با خبر شود.مديريت استراتژيک کارآفريني 9 از 14

اسلاید 10: استراتژي‌هاي رقابتي اين شرکت‌هاپرهيز از تنوع محصول،ترجيح «استراتژي تمرکز» بر «استراتژي تنوع»،علت ترجيح استراتژي تمرکز اجتناب از پراکنده شدن منابع و قابليت‌ها از اطراف محصول و بازار کليدي است،مديريت استراتژيک کارآفريني 10 از 14

اسلاید 11: مقايسه استراتژي‌هاي شرکت‌هاي بزرگ و داراي بازار گوشهمديريت استراتژيک کارآفريني 11 از 14

اسلاید 12: بازاريابي گوشه بعنوان استراتژي رقابتيافزايش سود توليدكننده به سمت رضايت و تكميل نيازهاي مشتري خاص حركت مي كند و در نتيجه مي‌تواند مبلغ قابل ملاحظه‌اي علاوه بر هزينه ساخت به خاطر ارزش افزوده دريافت كند و بنابراين حاشيه سود بيشتري براي محصولات خاص به وجود مي آيد. (كاتلر1989)دفاع ساده‌تري را در برابر رقباي بالقوه به وجود مي‌آوردمديريت استراتژيک کارآفريني 12 از 14

اسلاید 13: ريسک‌هاي بازاريابيحمله رقيبي كه مي‌خواهد در بخشي از بازار گوشه سهيم شود،فرسايش و تحليل بازار گوشه به خاطر ترجيح مشتريان،خطر محصول جديد:معرفي محصول جديدي که آرام آرام بازار يك محصول جا افتاده ديگر را خراب مي‌كند.«لايمن» و «استنتن»: هر چه محصول خاص ظريف‌تر و تخصصي‌تر تعيين شود، به همان ميزان از ديگر محصولات يا خدمات ساده تر جدا مي‌شود و در نتيجه از خطر كمتري برخوردار خواهد بود.مديريت استراتژيک کارآفريني 13 از 14

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید