صفحه 1:

صفحه 2:
ارائه:ناطق عبا سقلیزاده

صفحه 3:

صفحه 4:
#واکنش يا پلسخی است که در مورد اعمال یا افکار یک شخص به او داده میشود یا از او دریافت میشود #یک رابطه کمک کننده بین دهنده و گیرنده که موچب افزايش درك متقلبل میشود #میتواند مثبت يا منفی باشد

صفحه 5:
راهنما برای دادن فید بک: ۱- فید بک باید مفید باشد ۲- فید بک باید اختصاصی باشد نه کلی و مبهم ۳- مربوط به رفتارهای جدید باشد ۴-باید در مورد رفتاری باشد که قابل تغییر است ۵-هر پر يك يا دو مسئله اصلى راجع به فيديك را مطرح كنيد ع- بيش از ارائه فيد بك در مورد دريافت و ارزيابى وضعيت با ديكران مشورت كنيد

صفحه 6:
راهنما برای دادن فید بک منفی: ۱- باید احساس اعتماد متقابلی با دریافت کننده فید بک ایجاد شده باشد تا او مطمئن شود فید بک ناشی از علاقه و تمایل به کمک رسانی است ۲- فید بك باید توصیفی باشد. نه ارزیابی کننده ۳-هنگام دادن فید بک مطمتئن شوید که فکر دریافت کننده جای دیگری نیست ۴-امکان بحث در مورد فید بک را فراهم آورید 3

صفحه 7:
۴ قانون فید بک ١-فيد‏ بک باید مقبول و مطلوب باشد ۲-فید بک بخاطر نفع دریافت کننده ارسال میشود ۳- فید بک تنها احساس و مشاهده ارسال کننده در زمان ارسال است ۴- طرفین باید برای وضوح بیشتر خواهان نظرات سایر افراد حاضرنیز باشند ۵- فید بک وقتی معنی دار تر است که بلافاصله پس از واقعه باشد ع- فيد بك بايد توصیفی باشد. نه ارزیابی کننده /ا-فيد بك بايد اختصاصى باشدء نه کلی و مبهم 8- فيد بك بايد مفيد و با معنى و مهم باشد

صفحه 8:
مهار تهای اساسی ارتباط بین فردی

صفحه 9:
طبیعت وخصوصیات ارتباط بين فردی: “ارتباط بين فردى را میتوان به صورت ارتباط رو در رو بين هم آگاه هستند تعریف ‏ کرد»,وخصوصیات ان عبارتست از:

صفحه 10:
اصول مهارتیهای بين فردى:( '21.01) ۵9 - سوال كردن ۲- 601110] 15 كوش كردن ۳- 5617۷110() مشاهده کردن ۴- 16111۳0 ارائه اطلاعات

صفحه 11:
سوال كردن: عبارتست از کاوش- بررسی و بیرون کشیدن نکات مبهم چیزی و پی بردن به سرشت یا جزئیات آن جه جيز سوال كنيم: #واقعيات- احساسات- نظرات- تناقضات- سكوت- ساير واكنشهاى كلامى و غيركلامى مخاطبان مثل اخم و خاراندن سر * أن جيزى كه دانستنش براى ما جهت رفع مشكلات مخاطب ضرورى است

صفحه 12:
چرا سوال می کنیم: ۱- برای دانستن- جستجو کردن - روشن کردن و کسب درک عمیقتری از واقعیات- موضوعات - احساسات و نظرات ۲- برای ترغیب فرد دیگر به برقراری ارتباط- بیان کردن جزئیات و رک گویی در مورد دانسته ها- احساسات و نظراتش ۳- برای هدایت ارتباط به سوی یک موضوع خاص ۴- برای اینکه مخاطب مان احساس کند که ما به آنچه او برای گفتن دارد علاقه مندیم.

صفحه 13:
چگونه سوال کنیم: ۱- بایدبه نحوی عادی- ساده- اتفاقی و دوستانه سوال کنیم ۲- باید با استفاده از لغات تکنیکی - مطرح کردن سوالات پیچیده- سوالات فراوان در یک زمان خودداری کرد ۳- سوالات را به نحو صادقانه ای بپرسید ۴- سوالات باز منجر به گرفتن اطلاعات بیشتری میشود ۵- احساسات فرد را در نظر بگیرید ۶- اطمینان بدهید که اطلاعات محرمانه خواهد ‎Bile‏ ۷ گر لازم شد سوالات بیشتر و عمیقتری بپرسید ۸-عزت نفس- نجابت و بزرگ منشی مراجعه کننده را به

صفحه 14:
گوس دادن #عبارتست از توجه کردن به صداهایی که با گوش شنیده مى شود . #شامل مشاهده کردن ) با استفاده از ساير حواس) 0 درک شنونده ‎Cal‏

صفحه 15:
ما به چه چیزی گوش می دهیم. ۲ - نظرات و احساسات ۳ - روش صحبت کردن و بیان مطالب توسط فرد ۴ - خلق مراجعه کننده ( غمگین - خوشحال) ۵ - معنی سکوت ( بی تفاوتی - ترس = خجالت - خشم - متوجه نشدن) ۶ - موضوعاتی که بیان نمی شوند ولى او را آزار می دهند . بطور کلی تمام اینها در ۳ پیام فرستنده خلاصه میشود: ۱-معانی لغوی و واقعی کلمات ۲-معنی ورای معانی تحت اللفظی کلمات ۳-آنچه فرستنده راجع به خود به عنوان یک فرد مى كويد مثلاً اگر کارمندی بگوید:من همیشه به اهداف خود در تنظیم خانواده می رسم. یعنی ‎١‏ - من هرگز شکست نمی خورم ۲ - من برتر از همکارانم هستم - من بسیار هوشیار » با وجدان .منظم و متعهد هستم.

صفحه 16:
چرا ما گوش می دهیم ۱ - تا اطلاعلت و درک مورد نیاز را بدست آوریم ۲ - تا به دیگران اجازه دهیم آزادانه و صادقانه تمام مطالب ۳ - تا به درک و بصیرت عمیق تری نسبت به مشکلات برسيم ‎٠١‏

صفحه 17:
چگونه گوش می دهیم. ۱- دقت و علاقه کامل ( عدم خمیازه و عدم قطع ارتباط ۲ - عدم سانسوران قسمت از پیام که با اعتقادات ما تضاد دارد ۳ - کمک ‎a‏ گوینده جهت برقراری ارتباط بین افکار و احساساتش ۴ - هشیارانه ۵-فعالانه و با درک ۶ - پا احترام

صفحه 18:
مشاهده: عبارتست از دیدن »حس کردن و توجه کردن به نکته استفاده از یک یا همه حواس برای بررسی چیزی جهت درک بهتر است .

صفحه 19:
چه چیزی مشاهده می کنیم. ۱ - نکات فردی : طرز ایستادن »,حرکات »حالات صورت؛ طرز لباس پوشیدن » راه رفتن, لحن کلام ,خلق و احساس کلی فرد.استفاده از وقت ‎weg‏ وت محیط فیزیکی فرد : صداهاء تصویرها ‎ole lag.‏ و هوا - محیط اجتماعی فرد: دوستانش ءافراد موثر بر او ,فرهنگ »رسوم و رفتار اجتماعی

صفحه 20:
چرا مشاهده می کنیم ؟ انگیزشی جمع آوری کنیم. :#تا ما را در نتیجه گیری در مورد یک وضعیت انگیزشی راهنمایی کند. :نا بهتر بتوانیم فرد را درک کنیم.

صفحه 21:
چگونه مشاهده می کنیم ؟ ‎١‏ - كاملاً - با همه حواس ‏۲ - با مهارت و آرامش ‏۳ - با تلاشی در درک او (بدون احساسات شخصی ) ‏۴ با دقت

صفحه 22:
گفتن : بیان کردن »ارتباط برقرار کردن «شریک شدن اعلام کردن .گزارش کردن #عملی است که توسط مشاور برای بزبان آوردن یک عقیده ,یک نظر ,احساس يا واقعیت صورت می گیرد. جه عى كوييم: ۱ - اطلاعات » واقعیات ۲- احساسات بافکار ,عقاید .نظرات ۰ ۳نتخابها ۴-دلایل - توضیحات ه-نحوه عمل ( روشها ) ع-آنجه بايد در مورد موضوع كفت - فوايد آن » راه حل باورهای غلطء مشكلات و....

صفحه 23:
برای چه(چرا) می گوییم : #برای ارائه اطلاعات #برای تلاش در درک بیملر #برای حمایت از گفته ها . ادعاها #اطمینان بخشی #برای حل تناقضات / تصورات غلط #برای رفع اشکالات در برقراری تفاهم ##برای ابراز صمیمیت #براى قانع كردن

صفحه 24:
حكونه بايد گفت: *: با استفاه از وازه هاى ساده »واضح و غير تهديد كننده # تلاش کنید يك مصاحب سرزنده باشيد. *: با استفاده از وازه هايى كه مراجعه كننده مايل به شنيدن آنهاست با احتراز از لغات طرد کننده ‎yh‏ عع لصحي ۶ با استفاده از نوشته ها و اسباب بصرى * كامل و دقيق بودن ۳ با ملاحظه كردن ديكران

صفحه 25:
نکات اساسی در مورد گفتن ۱ - دقت : گرامر - هجی - ظاهر اشکال »واقعیتها و اعداد ۲ - ایجاز:مختصر و مفید اعتقادم بر این است که معتقدم بابكار كيرى — به وصسيله در مقامى هستم كه مى توانم -- قادرم ۲-وضوح : منسجم - ساده - آشنا - غير انتزاعى مکالمه صحبت مداخل - كرآمد ديسمنوره ---دردزمان خونریزی قاعدگی ۴ - سادگی

صفحه 26:

62,000 تومان