fiabak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فید بک”

فید بک

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2ارائه:ناطق عباسقلیزاده

اسلاید 3: فيد بك3

اسلاید 4: فيد بك: *واكنش يا پاسخي است كه در مورد اعمال يا افكار يك شخص به او داده ميشود يا از او دريافت ميشود *يك رابطه كمك كننده بين دهنده و گيرنده كه موجب افزايش درك متقابل ميشود *ميتواند مثبت يا منفي باشد4

اسلاید 5: راهنما براي دادن فيد بك: 1- فيد بك بايد مفيد باشد 2- فيد بك بايد اختصاصي باشد، نه كلي و مبهم 3- مربوط به رفتارهاي جديد باشد 4-بايد در مورد رفتاري باشد كه قابل تغيير است 5-هر بار ، يك يا دو مسئله اصلي راجع به فيدبك را مطرح كنيد 6- پيش از ارائه فيد بك در مورد دريافت و ارزيابي وضعيت با ديگران مشورت كنيد5

اسلاید 6: راهنما براي دادن فيد بك منفي: 1- بايد احساس اعتماد متقابلي با دريافت كننده فيد بك ايجاد شده باشد تا او مطمئن شود فيد بك ناشي از علاقه و تمايل به كمك رساني است 2- فيد بك بايد توصيفي باشد، نه ارزيابي كننده 3-هنگام دادن فيد بك مطمئن شويد كه فكر دريافت كننده جاي ديگري نيست 4-امكان بحث در مورد فيد بك را فراهم آوريد6

اسلاید 7: 8 قانون فيد بك 1-فيد بك بايد مقبول و مطلوب باشد 2-فيد بك بخاطر نفع دريافت كننده ارسال ميشود 3- فید بک تنها احساس و مشاهده ارسال کننده در زمان ارسال است 4- طرفین باید برای وضوح بیشتر خواهان نظرات سایر افراد حاضرنیز باشند 5- فید بک وقتی معنی دار تر است که بلافاصله پس از واقعه باشد 6- فيد بك بايد توصيفي باشد، نه ارزيابي كننده 7-فید بك بايد اختصاصي باشد، نه كلي و مبهم 8- فيد بك بايد مفيد و با معنی و مهم باشد 7

اسلاید 8: مهارتهای اساسی ارتباط بین فردی

اسلاید 9: طبیعت وخصوصیات ارتباط بین فردی:ارتباط بین فردی را میتوان به صورت ارتباط رو در رو بین افرادی که مستقیما نسبت به هم آگاه هستند،تعریف کرد،وخصوصیات آن عبارتست از:

اسلاید 10: اصول مهارتهای بین فردی:( PLOT) 1Probing – سوال کردن 2- Listening گوش کردن 3- Observing مشاهده کردن 4- Telling ارائه اطلاعات 10

اسلاید 11: سوال کردن: عبارتست از کاوش- بررسی و بیرون کشیدن نکات مبهم چیزی و پی بردن به سرشت یا جزئیات آن چه چیز سوال کنیم: *واقعیات- احساسات- نظرات- تناقضات- سکوت- سایر واکنشهای کلامی و غیرکلامی مخاطبان مثل اخم و خاراندن سر * آن چیزی که دانستنش برای ما جهت رفع مشکلات مخاطب ضروری است 11

اسلاید 12: چرا سوال می کنیم: 1- برای دانستن- جستجو کردن – روشن کردن و کسب درک عمیقتری از واقعیات- موضوعات – احساسات و نظرات 2- برای ترغیب فرد دیگر به برقراری ارتباط- بیان کردن جزئیات و رک گویی در مورد دانسته ها- احساسات و نظراتش 3- برای هدایت ارتباط به سوی یک موضوع خاص 4- برای اینکه مخاطب مان احساس کند که ما به آنچه او برای گفتن دارد علاقه مندیم. 12

اسلاید 13: چگونه سوال کنیم: 1- باید به نحوی عادی- ساده- اتفاقی و دوستانه سوال کنیم 2- باید با استفاده از لغات تکنیکی – مطرح کردن سوالات پیچیده- سوالات فراوان در یک زمان خودداری کرد 3- سوالات را به نحو صادقانه ای بپرسید 4- سوالات باز منجر به گرفتن اطلاعات بیشتری میشود 5- احساسات فرد را در نظر بگیرید 6- اطمینان بدهید که اطلاعات محرمانه خواهد ماند 7-اگر لازم شد سوالات بیشتر و عمیقتری بپرسید 8-عزت نفس- نجابت و بزرگ منشی مراجعه کننده را به رسمیت بشناسید13

اسلاید 14: گوش دادن *عبارتست از توجه كردن به صداهايي كه با گوش شنيده مي شود . *شامل مشاهده كردن ( با استفاده از ساير حواس) و درك شنونده است . 14

اسلاید 15: ما به چه چيزي گوش مي دهيم. 1 – واقعيات 2 – نظرات و احساسات 3 – روش صحبت كردن و بيان مطالب توسط فرد 4 – خلق مراجعه كننده ( غمگين – خوشحال) 5 – معني سكوت ( بي تفاوتي – ترس – خجالت – خشم – متوجه نشدن) 6 – موضوعاتي كه بيان نمي شوند ولي او را آزار مي دهند . بطور كلي تمام اینها در 3 پیام فرستنده خلاصه میشود: 1-معاني لغوي و واقعي كلمات 2-معني وراي معاني تحت اللفظي كلمات 3-آنچه فرستنده راجع به خود به عنوان يك فرد مي گويد مثلاً اگر کارمندی بگوید:‌من هميشه به اهداف خود در تنظيم خانواده مي رسم. یعنی 1 – من هرگز شكست نمي خورم 2 – من برتر از همكارانم هستم 3 – من بسيار هوشيار ، با وجدان ،‌منظم و متعهد هستم. 15

اسلاید 16: چرا ما گوش مي دهيم 1 – تا اطلاعات و درك مورد نياز را بدست آوريم 2 – تا به ديگران اجازه دهيم آزادانه و صادقانه تمام مطالب را بيان كنند. 3 – تا به درك و بصیرت عميق تري نسبت به مشكلات برسيم. 16

اسلاید 17: چگونه گوش مي دهيم. 1 – دقت و علاقه كامل ( عدم خميازه و عدم قطع ارتباط چشمي ) 2 – عدم سانسورآن قسمت از پیام که با اعتقادات ما تضاد دارد 3 – كمك به گوينده جهت برقراري ارتباط بين افكار و احساساتش 4 – هشيارانه 5-فعالانه و با درك 6 – با احترام 17

اسلاید 18: مشاهده:‌ عبارتست از ديدن ،‌حس كردن و توجه كردن به نكته اي ،‌بنحوي مستقيم ،‌منظم و تحليلي استفاده از يك يا همه حواس براي بررسي چيزي جهت درك بهتر است . 18

اسلاید 19: چه چیزی مشاهده مي كنيم. 1 – نكات فردي : طرز ايستادن ،‌حركات ،حالات صورت، طرز لباس پوشيدن ، راه رفتن، لحن كلام ،‌خلق و احساس كلي فرد،‌استفاده از وقت و .... 2 – محيط فيزيكي فرد : صداها، تصويرها ،‌بوها ،‌آب و هوا و شرايط جغرافيايي محيط ،‌نور و.... 3 – محيط اجتماعي فرد: دوستانش ،‌افراد موثر بر او ،‌فرهنگ ،‌رسوم و رفتار اجتماعي 19

اسلاید 20: چرا مشاهده مي كنيم ؟ *تا بتوانيم شواهدي را براي واكنش به يك وضعيت انگيزشي جمع آوري كنيم. *تا ما را در نتيجه گيري در مورد يك وضعيت انگيزشي راهنمايي كند. *تا بهتر بتوانيم فرد را درك كنيم. 20

اسلاید 21: چگونه مشاهده مي كنيم ؟ 1 – كاملاً – با همه حواس 2 – با مهارت و ‌آرامش 3 – با تلاشي در درك او (بدون احساسات شخصی ) 4 – با دقت 21

اسلاید 22: گفتن : ‌*بيان كردن ،‌ارتباط برقرار كردن ،‌شريك شدن ،‌اعلام كردن ،‌گزارش كردن ‌*عملي است كه توسط مشاور براي بزبان آوردن يك عقيده ،‌يك نظر ،‌احساس يا واقعيت صورت مي گيرد. چه مي گوييم : 1 – اطلاعات ، واقعيات 2- احساسات ،افكار ،عقايد ،نظرات 3-‌انتخابها 4-دلايل – توضيحات 5-نحوه عمل ( روشها ) 6-آنچه بايد در مورد موضوع گفت – فوايد آن ، راه حل باورهاي غلط، مشكلات و....22

اسلاید 23: برای چه(چرا) مي گوييم :‌ *براي ارائه اطلاعات *براي تلاش در درک بيمار *براي حمايت از گفته ها ، ادعاها *اطمينان بخشي *براي حل تناقضات / تصورات غلط *براي رفع اشكالات در برقراري تفاهم *براي ابراز صميميت *براي قانع كردن 23

اسلاید 24: چگونه بايد گفت: * با استفاه از واژه هاي ساده ،‌واضح و غير تهديد كننده * تلاش كنيد يك مصاحب سرزنده باشيد. * با استفاده از واژه هايي كه مراجعه كننده مايل به شنيدن آنهاست * با احتراز از لغات طرد کننده * با احتراز از واژه هاي تخصصي * با استفاده از نوشته ها و اسباب بصري * كامل و دقيق بودن * با ملاحظه كردن ديگران 24

اسلاید 25: نكات اساسي در مورد گفتن 1 – دقت : گرامر – هجي – ظاهر اشكال ،‌واقعيتها و اعداد 2 – ايجاز:‌مختصر و مفيد اعتقادم بر اين است كه معتقدم با بكار گيري به وسيله در مقامي هستم كه مي توانم قادرم 3-وضوح : منسجم – ساده – آشنا – غير انتزاعي مكالمه صحبت مداخل درآمد ديسمنوره درد زمان خونريزي قاعدگي 4 – سادگي تلاش سعي 25

اسلاید 26: 26خسته نباشید

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید