پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

قطع عضو روی زانو

Ghat`e_ozve_rooye_zanoo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قطع عضو روی زانو”

قطع عضو روی زانو

اسلاید 1: Through knee prosthesis (Knee Disarticulation)

اسلاید 2: مزایای قطع عضو روی زانو دارای تحمل وزن از انتهاداشتن بازوی اهرمی بلند، قوی با عضلات مناسب ایجاد تعلیق راحت به علت انتهای پیازی شکلخونریزی در جراحی کمتر استمقاوم در برابر عفونت بخاطر بازدارندگی غضروفبه علت حفظ اپی فیز دیستال فمور پتانسیل رشد فرد حفظ می گردد

اسلاید 3: مزایای قطع عضو روی زانو رشد جانبی استخوانی که در قطعهای استخوانی در بچه ها رخ می دهد ایجاد نمی شود.

اسلاید 4: قطع عضو روی زانو(نکات) در مقایسه با قطع بالای زانو که از سکوی خلفی ران فقط برای نشستن و بازوی اهرمی کوچک برای جابجایی استفاده می گردد؛ سطح وسیع خلفی برای تحمل وزن و تعادل در موقع نشستن و چرخیدن در خواب و برای راه رفتن بازوی اهرمی بلندی فراهم می گردد.در قطع روی زانو به علت تعادل عضلات کانتراکچر رخ نمی دهد.

اسلاید 5: علل قطع روی زانومشکلات عروقیعفونتتروماتومورمشکلات مادرزادی

اسلاید 6: علل قطع روی زانو(نکات) در بچه ها مناسب است بدلیل:حفظ پتانسیل رشدحذف رشد نابهنجار استخوانیدر بالغین مناسب است :در بیماری عروقی- محیطی: بخاطر سرعت کم در بهبود زخمدر افراد با تغییرات حجم استامپقطع زیر زانو در اثر تروما به همراه بافت نرم غیر کافی یا بافت نرمی که کاربردی نباشد

اسلاید 7: Metabolic Costزیر زانو≤ قطع روی زانو > بالای زانو علت : نیروی Walking Propulsion با بازوی اهرمی تیبیا – کوادری سپس فراهم می گردد.

اسلاید 8: مشکلات پوستی مشکلات پوستی که در قطع زیر زانو در اثر نیروهای Shearو حرکات پیستونی استامپ در سوکت ایجاد می گردد؛ در قطع روی زانو بخاطر تماس کامل استامپ با سوکت و از طرفی تحمل وزن از انتهای استامپ این مشکل کمتر رخ می دهد.این قطع برای افرادی که تغییرات حجمی استامپ دارند مناسبتراست.

اسلاید 9: چه نوع قطع زیر زانویی به روی زانو تبدیل می گرددفلکشن کانتراکچر بیشتر از 25 درجهتاندون پاتلار در قطع عضو در انتهای پروگزیمال تبیا وجود نداشته باشدعضلات توسط بافت نرم در انتهای استامپ پوشیده نشونددر مناطق تحمل نیرو پوست ضخیمی وجود نداشته باشند

اسلاید 10: Biomechanics بالای زانومحور چرخش:انتهای پروگزیمالچرخش:لبه دیستال

اسلاید 11: Biomechanics روی زانو:محور چرخش:انتهای دیستالچرخش:لبه پروگزیمال

اسلاید 12: سوکت طرحهای Zettl نوعی سوکت را معرفی کرد که در آن طرح سوکت به صورت دو تکه ای می باشد. قسمت پایینی آن با استرپ جهت ایجاد تعلیق مناسب supra Condylar بکار می رود.قسمت بالایی آن جهت تنظیم متناسب با رشد طولی فرد بکار میرود.

اسلاید 13: سوکت طرحهای کندیلهای فمور با سیستم خود تعلیق کندیلها با عبور از دیواره داخلی انعطاف پذیر به انتهای سوکت می رسند.قسمت دیواره داخلی در بالای کندیها قرار می گیرد.در انتخاب مفصل زانو محدودیت داریم.

اسلاید 14: طرحهای سوکت طرح سوکت با جلوی باز که بند خور می باشد. چرمی می باشد.می توان بجای چرم از پلاستیک انعطاف پذیر استفاده کرد.پوشیدن و در آوردن آن مشکل است.برای استامپهایی با تغییرات حجم زیاد مناسب است.

اسلاید 15: طرحهای سوکت روش Bottaتحمل وزن از انتهافشار همه جانبه به استامپروش SPLIT INNER HALF LINER سهولت در پوشیدنمناسب برای قطعهای دوطرفه و افراد مسن شکاف در جلو وعقبروش ICE POSS(KRISTISSON)دارای یک CUP می باشد که در انتهای استامپ و در بالای کندیلها قرار می گیرد.POSS: : PUSH ON SUCTION SOCKETچون با فشار پوشیده می شود.

اسلاید 16: طرحهای سوکت

اسلاید 17: طرحهای سوکت Plug fit socketاز پلاستیک و یا چرم می باشد.دارای پد تحمل وزن از انتها می باشد.در جلوی سوکت به اندازه 3 اینچ برای پوشیدن با توجه به انتهای پیازی شکل آن باز می باشد.در نمونه semi rigid مقداری از وزن از انتها و مقداری از ایسکیال گرفته می شود.

اسلاید 18: )طرحهای سوکت Plug fit socket)مزایا:با تغییرات حجمی قابل تنظیم می باشد.کاملا سخت نیست و احساس بهتری برای فرد ایجاد می کند.سوکت به شکل استامپ در می آید.

اسلاید 19: )طرحهای سوکت Plug fit socket)معایب:قسمت جلوی سوکت دفورمه می شود.برای بیماران با آرتریت روماتوئید دست پوشیدن آن مشکل است.گاهی موجب عفونت و زخم می شود.باعث آتروفی عضلانی می گردد.

اسلاید 20: Modified quadrilateralمقداری تحمل وزن را از طریق ایسکیوم فراهم می نماید.تعلیق از طریق سیستم سوپراکندیلار می باشد.پلاستیکی می باشد.در جلو ممکن است قسمت قابل جابجایی جهت سهولت در پوشیدن فراهم می کنند.

اسلاید 21: Modified quadrilateralمزایا:نیازی به تعلیق اضافه ندارد.حرکت پیستونی حذف می گردد.مقداری از وزن از طریق ایسکیال منتقل می گردد.

اسلاید 22: Modified quadrilateralمعایب:غیر زیباست.احتمال جابجایی توبروزیته ایسکیال روی سکوی ایسکیال وجود دارد.

اسلاید 23: Knee hingesYokeDesign for fluid knee control.The arms of the yoke connect to the outside knee joint. Allows the piston rod to pivot.

اسلاید 24: Yoke Problems:NoiseMechanical failure.

اسلاید 25: Knee hingesExternally hinged:With metal sidebars.Uniaxial.Locked for free swinging or locked knee action.Check strap for decelerating the shank in the latter part of the swing phase.

اسلاید 26: مزایا (Externally hinged(محور حرکتی تقریبا در سطح زانوی سمت مقابل قرار دارد.یک قفل مکانیکی می تواند برای استابیلیتی در اکتنشن بکار رود.

اسلاید 27: معایب (Externally hinged(حجیم و بد شکل می باشد.کنترل فاز swing ضعیف می باشد.Knee check strap در صورت محکم بسته شدن زانو را بی ثبات می کند و در صورت شل بودن باعث ایجاد صدا در انتهای فاز می کردد.

اسلاید 28: Polycentric linkage mechanismThe center of knee rotation starts high which improves the leverage of voluntary control of knee stability.Allow greater range in knee flexion and a normal appearance during sitting.

اسلاید 29: Polycentric linkage mechanismOHC:( orthopaedic hospital in copenhagen)= 4 bar linkage polycentric knee disarticulation pros.

اسلاید 30: Through knee prosthesi

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید