صفحه 1:
به نام خدا
0
موضوع بحث
PP te ST Ue oie
پزشک با رویکرد بیمار محوری
صفحه 2:
مقدمه
0 ل ل ا
(Holistic Health State needs
Metacognition and Metcognition needs
Translational Medicine)
Complexity worldview a deeper and a
structural worldview not linear
Holistic Medicine Needs Transitional
Medicine
صفحه 3:
واژه نامه
۱ Te ee aoe
متخصصين و بيماران مى باشد كه رويكرد تخصصى در موضوعات
ل ل ل
شده است.)
توانمند سازي افراد : ارتقا خود تنظيمى مستقل افراد در مديريت فردى
رويكرد بيمار محور : در مقابل رويكرد بيمارى محور تعريف شده و محور
قرار دادن الویتهای بیمار جزو اساسی ترین اهداف این رویکرد می باشد.
تن زیسته : (200 ۱۷0]) : ایده مرلو پونتی برای رفع کاستی های
ار ی
Ee eee ee oe ei Toe LST on)
صفحه 4:
واژه نامه
Bre ee eel i
ed nee re SU eh) ۱ 9۱۵ات ا ل ل
Pe er OST EBL d Rent) oe ree rey
است که با تاکید بر وجوه التفاتی ذهن و با هدف منظم ساختن فلسفه به
Or hin ry rrr em rye at
شد. این مکتب در پی آن است که با تفکیک آگاهی با واسطه و بی واسطه
By بديدارهاى ذهني كه بدون واسطه در
Rote el ea a Teel) ل Oe ee
مطالعه قرار دهد.
صفحه 5:
پدیدار شناسی
| EL Ton on er a
دارد» یعنی چیزی که ذهن ما در موردش به تفکر میپردازد در
۹ pee)
ew) Re WNT Te ny or eo i Cs
صفحه 6:
۳۰
Fel y PUR NCPC ATO ORC PY mel et nan oe ee ey
شفاهى تاثير بسيار اندكى در آموزش بيماران دارد.
Sl ل اا ا ا ا ا
ا ا ا ا ا
ETC a Temes) UT SB) Bie og ۳
«sw 33907 (Non reflective learning) jo) sl pus
امروزه
عدم تطابق مطالب و شواهه و آموزش با نیازهای بیمار در مدل پیچیدگی
fe ere nee sy LCT PY (aldo) in) eee ees
مختصات متغير بيمار ( 631121760 ١ رها رز بر منوى
Te) ار
صفحه 7:
نياز به رويكرد فلسفى در مراقبت از خود
مراقبت از خود (31]6© ؟|56) داراي يك مفهوم
مركزي در سیستم بهداشت ودرمان داشته و
وسیله اي است براي حفظ ف باز سازي و ارتقا
مراقبت از خود اگر به خوبي انجام شود باعث
يكپارچگي سازه سلامت و نمو و دسترسي فرد
به يك حالت هوليستيك سلامت خواهد شد.
صفحه 8:
نياز به رويكرد فلسفى در مراقبت از خود
اا ات را سس
سلامت بوده و نیازمند یک رویکرد فلسفی و بررسی
استادانه تر میباشد.
* قن زيسته (/0001 160 ا) به عنوان مركز درك فرد و
محوريت رويكرد مراقبت از خود مى باشد.
صفحه 9:
م
لال ا ل ل لا
(eS) ee Ue) Ue ey
ارائه نموده و ميان ابزه و سوزه قرار داده شده و از به هم
ا يا
Beer Tel ed eae Ur pete ا ا
rT ae ee Le BTC Ser
تن زیسته در سکوت عبور می نماید.(سارتر ) .
بيمارى باعث از هم كسيختكى قن زيسته (/5001 60 1) و قبديل
Object body # Lived body 5( 2994
dis-appearance and dys-appearance
صفحه 10:
م
تجربیات انسان اغلب تجسم می شود...
در زندگی روزمره بندرت تجربیات ما موضوعی
[ وروت رو ۱۳۰۳۳۰7۳
al SS Ser spe ren.) تعامل و واکنش
دارد به بدن خودش فكر نمى كند
بدن اغلب نابديد از التفات ذهن مى شود.
ای رالد
صفحه 11:
تجسم خود آكاهى
" تجسم خود آتاشی ؛ یک روند خود شفادهی (خود
سا را Pe
0 ودانش خود شناسی می باشد.
* تاکید اصلی تجسم خوذ آگاهی بر چگونگی توجه (التفات
نمودن ) به تجربیات ذهنی مان در آن لحظه میباشد.
" روند بزشکی سنتی ( قاکید بر جدائی ذهن از بدن) بر جدا
را
صفحه 12:
اسه
ل
روند درمان روانپزشکی طب بیو مدیکال بر شناخت نوع تجربه
واه مان داروثى » ودرمان مشاوره اثى جهت بهبودى مى
باشد.
Ted یب
مدیریتی بسیار نا کار آمد می باشد.
در واقع روند درمان سنتی غربی نماد ۳[۳6 وکنترل مرکزی میباشد.
ار دع *
=Impersonal | »
R=Reaction »
E=Episodic »
صفحه 13:
سمل
جامعترین تعریفی که تاکنون از بادگیری اراثه شده؛ تعریف
روا الا git cont (Marquiz) 99
ee eT eee keels)
ee ee ee ee
فرد» بر اثر تجربه.
اا ا ل Oye aye rete Se
Ce ee Bie Lp) rey.)
رل ۱
خلال دورانی معین است. اطلاق میشود.
صفحه 14:
Experience — 4 33
يي
تجریبات ثیزیکی : زمانی که یک شی یا محیط تغییر نماید(خواص فیزیکی )
تجریبات ذهنی (روانی-منتال):تجربه ذهنی شامل جنبه ای از عقل و آگاهی» تجربه به
Pa Pept easy Pn peters Fearon ms es Pye] ere Ps Pree Peg eg
فرایندهای شناختی ناخودآگاه.
CO رس ered ا الل al
۱3۳ TC ey Sod) ooo)
eee sa)
eet Food
صفحه 15:
لمر
" تجربه - درواقع نوعی (مواجهه)یا (آگاهی بی واسطه)
است.
اا ا ا ل لل ل
لي ا ee itor
oie ا ار 0
فراموش نخواهد شد.
OO ca تجر به ا ل ا ۲
Pee Bel ay oe eee ron)
") تجربه آزمايش شخصى و غير قابل انتقال به غير است.
صفحه 16:
eT ee
اا RUE
ee re Sle erro sy
سازد حتی زمانی که چنین تجربه هایی عین یکسانی دارفند.
صفحه 17:
شناخت همان تحسم است
یکی از هیجان انگیز ترین تئوربهای علوم شناختی این
or) erie eee Oe) Pe ety)
ee DESL e eS Lemley Eee)
توسط تجسم صورت مى كيرد.
POR rene TOM OR rd oe Pe Te
فعال مبان بدن درک کننده و آن جیزی که درک شده.
يك رابطه متقابل بين ” من ' بدن ' وجهان ميباشد.
صفحه 18:
نجسم تجربه
ا 1
هماهنگ باشند باعث تسهیل مسئولیت پذیری فرد در زندگی
مى شود.
مرلو پونتی در بحث تجسم یک رادیکالیسم (افراط گرا) بود.
eee Tey Ce Bey eee)
HE 99 pee ror f) |7۳ Se ey) Apres]
[1 res rer
1 Pe RE
صفحه 19:
خود آكاهى بدنى
اا لك
بنام خوذ آکاهی بدن هدایت نمود.
02 Ie COI IO teeta tee eee
می شوم.
" مرلو پونتی : قنها ابزاری که برای درک و فهم انسان دارم
بدن خودم است.
صفحه 20:
مرلو يونتى و بدن
١ دنیا استقرار یافته
(ee ea
۱ el TC Tel ede
Bw] rer Terec ingore Ce]
ttl) hoe eee در دنيا ار طريق تحسم
صورت مى يذيرد . (مرلو يونتى)
تجسم حضور اساسی و فراگیر در دنبای زند کی ما دارد.
صفحه 21:
embodied self-awareness
تجسمخود آکاهی
* embodied self-awareness’ - | reflect on
my own body as a researcher and
analyzing embodied experience for
access a Conceptual experience and
perception and cognition.
صفحه 22:
Patient ‘detective work’
there are three contrasting types of
headache:
illsa hyperglycaemle Headache 15 weiny
severe and ‘you can actually feel your
arteries pumping’.
2A hypoglycaemic headache iis ۵ ۰
hangover and your eyes feel heavy’.
= A common-and-garden headache ۰7
different again: a tight band at temples
and neck.
صفحه 23:
تن زیسته وبیماریهای مزمن همراه
four distinct types of fatigue each linked
with different ‘silent’ organs or body
5 ۰
i-With CKD ‘you're sleeping a lot, that sort of
tiredness’.
2-With getting over a cold, ‘it's tired, a bit like
weary-tired’ ‘You don’t want to get up.
3-When her blood sugars are high, it's more like
lethargy. You don’t want to do anything’.
3-When her blood sugars are very low: ‘You float
away into this sleep, and you’re like you’re on air’.
صفحه 24:
براى دسترسى به ذهن مجسم
1ت
Stes)
ارتقا دانش خود شناسی
خود تحقیق و خود مشاهده
تجزیه و تحلیل انعکاسی در خود
توجه باز؛ شاهد آگاهی و در حال حاضر آگاهی لحظه ای
20000
پذیرش و هماهنگ پاسخ
1۳ OIC eT Ia ee ee ne ee ec Pe)
Pree) ل Per Wey ee) epee ere
صفحه 25:
Bl eee eta
Selah ol och etn
(Cnc ee ا ل
پذیرش بزرگ خود (افزایش کاپاسیتی)
تجدید خود و ترمیم انرژی(خود سازماندهی و وتسخیر توان مراقبت از خود)
ا ا ل
7 وضوح ذهنی
" . عادات تنفس سالم
آرامش ذهنء يبدا كردن سكون » تجربه ذهن بدون تنش
0 ترء اتصال به اعتماد به نفس به خود
آرامش عميق تر
"_ حس درونى ازدانستن
بيشتر احساس بايه و در حال حاضر در جهان
اا ل ا ا ل لكف
صفحه 26:
Lived Body
Embodied Self Awareness
۱ Pl oad nT ret See eee
Re Ue Boe ete Te (eT Te erie rey]
pe Pee Dee] Fd Pee We Wn) et) So) ee rnd
Bren] eel (Genre)
۱ ne eee
جكونه و در كجا افسردكى » اضطراب » تروماء استرس و بيماريهاى مزمنى
2211 ل ا
ين
|" اللي ا ل لول alee
الل را
صفحه 27:
Lived Body
Embodied Self Awareness
A Sey | alte eI de
شاهد تجربه مفهومی بسیار متفاوت است .تجربه «نهومی یک
یف
۱ et ee
Bom rey) Oren peer
ا الل RSs ee
حال کامل ذهنی که قادر به احساس درد می کند» شادی» غم»
بی حسی,» حضور فیزیکی و تفکر مفهومی و بدون قضاوت و با
PEL aC ed