علوم انسانی و علوم اجتماعیپزشکی و سلامتفلسفه و حقوق

كاربرد فلسفه در آموزش بیمار و پزشک با رویكرد بیمار محوری

صفحه 1:
به نام خدا 0 موضوع بحث PP te ST Ue oie ‏پزشک با رویکرد بیمار محوری‎

صفحه 2:
مقدمه 0 ‏ل ل ا‎ (Holistic Health State needs Metacognition and Metcognition needs Translational Medicine) Complexity worldview a deeper and a structural worldview not linear Holistic Medicine Needs Transitional Medicine

صفحه 3:
واژه نامه ۱ Te ee aoe ‏متخصصين و بيماران مى باشد كه رويكرد تخصصى در موضوعات‎ ‏ل ل ل‎ ‏شده است.)‎ توانمند سازي افراد : ارتقا خود تنظيمى مستقل افراد در مديريت فردى رويكرد بيمار محور : در مقابل رويكرد بيمارى محور تعريف شده و محور قرار دادن الویتهای بیمار جزو اساسی ترین اهداف این رویکرد می باشد. تن زیسته : (200 ۱۷0]) : ایده مرلو پونتی برای رفع کاستی های ار ی ‎Ee eee ee oe ei Toe LST on)‏

صفحه 4:
واژه نامه Bre ee eel i ‎ed nee re SU eh)‏ ۱ 9۱۵ات ا ل ل ‎Pe er OST EBL d Rent) oe ree rey‏ است که با تاکید بر وجوه التفاتی ذهن و با هدف منظم ساختن فلسفه به ‎Or hin ry rrr em rye at‏ شد. این مکتب در پی آن است که با تفکیک آگاهی با واسطه و بی واسطه ‎By‏ بديدارهاى ذهني كه بدون واسطه در ‎Rote el ea a Teel)‏ ل ‎Oe ee‏ مطالعه قرار دهد.

صفحه 5:
پدیدار شناسی | EL Ton on er a ‏دارد» یعنی چیزی که ذهن ما در موردش به تفکر میپردازد در‎ ۹ pee) ew) Re WNT Te ny or eo i Cs

صفحه 6:
۳۰ Fel y PUR NCPC ATO ORC PY mel et nan oe ee ey ‏شفاهى تاثير بسيار اندكى در آموزش بيماران دارد.‎ ‎Sl‏ ل اا ا ا ا ا ‏ا ا ا ا ا ‎ETC a Temes) UT SB) Bie og‏ ۳ ‎«sw 33907 (Non reflective learning) jo) sl pus‏ امروزه ‏عدم تطابق مطالب و شواهه و آموزش با نیازهای بیمار در مدل پیچیدگی ‎fe ere nee sy LCT PY (aldo) in) eee ees‏ مختصات متغير بيمار ( 631121760 ‎١‏ رها رز بر منوى ‎Te)‏ ار

صفحه 7:
نياز به رويكرد فلسفى در مراقبت از خود مراقبت از خود (31]6© ؟|56) داراي يك مفهوم مركزي در سیستم بهداشت ودرمان داشته و وسیله اي است براي حفظ ف باز سازي و ارتقا مراقبت از خود اگر به خوبي انجام شود باعث يكپارچگي سازه سلامت و نمو و دسترسي فرد به يك حالت هوليستيك سلامت خواهد شد.

صفحه 8:
نياز به رويكرد فلسفى در مراقبت از خود اا ات را سس سلامت بوده و نیازمند یک رویکرد فلسفی و بررسی استادانه تر میباشد. * قن زيسته (/0001 160 ا) به عنوان مركز درك فرد و محوريت رويكرد مراقبت از خود مى باشد.

صفحه 9:
م لال ا ل ل لا ‎(eS) ee Ue) Ue ey‏ ارائه نموده و ميان ابزه و سوزه قرار داده شده و از به هم ا يا Beer Tel ed eae Ur pete ‏ا ا‎ rT ae ee Le BTC Ser تن زیسته در سکوت عبور می نماید.(سارتر ) . بيمارى باعث از هم كسيختكى قن زيسته (/5001 60 1) و قبديل ‎Object body # Lived body‏ 5( 2994 dis-appearance and dys-appearance

صفحه 10:
م تجربیات انسان اغلب تجسم می شود... در زندگی روزمره بندرت تجربیات ما موضوعی [ وروت رو ۱۳۰۳۳۰7۳ ‎al SS Ser spe ren.)‏ تعامل و واکنش دارد به بدن خودش فكر نمى كند ‏بدن اغلب نابديد از التفات ذهن مى شود. ‏ای رالد

صفحه 11:
تجسم خود آكاهى " تجسم خود آتاشی ؛ یک روند خود شفادهی (خود سا را ‎Pe‏ ‏0 ودانش خود شناسی می باشد. * تاکید اصلی تجسم خوذ آگاهی بر چگونگی توجه (التفات نمودن ) به تجربیات ذهنی مان در آن لحظه میباشد. " روند بزشکی سنتی ( قاکید بر جدائی ذهن از بدن) بر جدا را

صفحه 12:
اسه ل روند درمان روانپزشکی طب بیو مدیکال بر شناخت نوع تجربه واه مان داروثى » ودرمان مشاوره اثى جهت بهبودى مى باشد. ‎Ted‏ یب مدیریتی بسیار نا کار آمد می باشد. در واقع روند درمان سنتی غربی نماد ۳[۳6 وکنترل مرکزی میباشد. ار دع * ‎=Impersonal‏ | » ‎R=Reaction‏ » ‎E=Episodic‏ »

صفحه 13:
سمل جامع‌ترین تعریفی که تاکنون از بادگیری اراثه شده؛ تعریف روا الا ‎git cont (Marquiz)‏ 99 ‎ee eT eee keels)‏ ‎ee ee ee ee‏ فرد» بر اثر تجربه. اا ا ل ‎Oye aye rete Se‏ ‎Ce ee Bie Lp) rey.)‏ رل ۱ خلال دورانی معین است. اطلاق می‌شود.

صفحه 14:
Experience — 4 33 يي تجریبات ثیزیکی : زمانی که یک شی یا محیط تغییر نماید(خواص فیزیکی ) تجریبات ذهنی (روانی-منتال):تجربه ذهنی شامل جنبه ای از عقل و آگاهی» تجربه به ‎Pa Pept easy Pn peters Fearon ms es Pye] ere Ps Pree Peg eg‏ فرایندهای شناختی ناخودآگاه. CO ‏رس‎ ered ‏ا الل‎ al ۱3۳ TC ey Sod) ooo) eee sa) eet Food

صفحه 15:
لمر " تجربه - درواقع نوعی (مواجهه)یا (آگاهی بی واسطه) است. اا ا ا ل لل ل لي ا ‎ee itor‏ ‎oie‏ ا ار 0 فراموش نخواهد شد. OO ca ‏تجر به ا ل ا‎ ۲ Pee Bel ay oe eee ron) ") تجربه آزمايش شخصى و غير قابل انتقال به غير است.

صفحه 16:
eT ee اا ‎RUE‏ ‎ee re Sle erro sy‏ سازد حتی زمانی که چنین تجربه هایی عین یکسانی دارفند.

صفحه 17:
شناخت همان تحسم است یکی از هیجان انگیز ترین تئوربهای علوم شناختی این ‎or) erie eee Oe) Pe ety)‏ ‎ee DESL e eS Lemley Eee)‏ توسط تجسم صورت مى كيرد. POR rene TOM OR rd oe Pe Te ‏فعال مبان بدن درک کننده و آن جیزی که درک شده.‎ ‏يك رابطه متقابل بين ” من ' بدن ' وجهان ميباشد.‎

صفحه 18:
نجسم تجربه ا 1 هماهنگ باشند باعث تسهیل مسئولیت پذیری فرد در زندگی مى شود. مرلو پونتی در بحث تجسم یک رادیکالیسم (افراط گرا) بود. ‎eee Tey Ce Bey eee)‏ HE 99 pee ror f) |7۳ Se ey) Apres] [1 res rer 1 Pe RE

صفحه 19:
خود آكاهى بدنى اا لك بنام خوذ آکاهی بدن هدایت نمود. 02 Ie COI IO teeta tee eee ‏می شوم.‎ " مرلو پونتی : قنها ابزاری که برای درک و فهم انسان دارم بدن خودم است.

صفحه 20:
مرلو يونتى و بدن ‎١‏ دنیا استقرار یافته ‎(ee ea‏ ‎۱ el TC Tel ede Bw] rer Terec ingore Ce] ‎ttl) hoe eee‏ در دنيا ار طريق تحسم صورت مى يذيرد . (مرلو يونتى) ‏تجسم حضور اساسی و فراگیر در دنبای زند کی ما دارد.

صفحه 21:
embodied self-awareness ‏تجسم‌خود آکاهی‎ * embodied self-awareness’ - | reflect on my own body as a researcher and analyzing embodied experience for access a Conceptual experience and perception and cognition.

صفحه 22:
Patient ‘detective work’ there are three contrasting types of headache: illsa hyperglycaemle Headache 15 weiny severe and ‘you can actually feel your arteries pumping’. 2A hypoglycaemic headache iis ۵ ۰ hangover and your eyes feel heavy’. = A common-and-garden headache ۰7 different again: a tight band at temples and neck.

صفحه 23:
تن زیسته وبیماریهای مزمن همراه four distinct types of fatigue each linked with different ‘silent’ organs or body 5 ۰ i-With CKD ‘you're sleeping a lot, that sort of tiredness’. 2-With getting over a cold, ‘it's tired, a bit like weary-tired’ ‘You don’t want to get up. 3-When her blood sugars are high, it's more like lethargy. You don’t want to do anything’. 3-When her blood sugars are very low: ‘You float away into this sleep, and you’re like you’re on air’.

صفحه 24:
براى دسترسى به ذهن مجسم 1ت Stes) ارتقا دانش خود شناسی خود تحقیق و خود مشاهده تجزیه و تحلیل انعکاسی در خود توجه باز؛ شاهد آگاهی و در حال حاضر آگاهی لحظه ای 20000 پذیرش و هماهنگ پاسخ 1۳ OIC eT Ia ee ee ne ee ec Pe) Pree) ‏ل‎ Per Wey ee) epee ere

صفحه 25:
Bl eee eta Selah ol och etn (Cnc ee ‏ا ل‎ پذیرش بزرگ خود (افزایش کاپاسیتی) تجدید خود و ترمیم انرژی(خود سازماندهی و وتسخیر توان مراقبت از خود) ا ا ل 7 وضوح ذهنی " . عادات تنفس سالم آرامش ذهنء يبدا كردن سكون » تجربه ذهن بدون تنش 0 ترء اتصال به اعتماد به نفس به خود آرامش عميق تر "_ حس درونى ازدانستن بيشتر احساس بايه و در حال حاضر در جهان اا ل ا ا ل لكف

صفحه 26:
Lived Body Embodied Self Awareness ۱ Pl oad nT ret See eee Re Ue Boe ete Te (eT Te erie rey] pe Pee Dee] Fd Pee We Wn) et) So) ee rnd Bren] eel (Genre) ۱ ne eee ‏جكونه و در كجا افسردكى » اضطراب » تروماء استرس و بيماريهاى مزمنى‎ 2211 ‏ل ا‎ ‏ين‎ |" ‏اللي ا ل لول‎ alee ‏الل را‎

صفحه 27:
Lived Body Embodied Self Awareness A Sey | alte eI de ‏شاهد تجربه مفهومی بسیار متفاوت است .تجربه «نهومی یک‎ ‏یف‎ ‎۱ et ee Bom rey) Oren peer ا الل ‎RSs ee‏ حال کامل ذهنی که قادر به احساس درد می کند» شادی» غم» بی حسی,» حضور فیزیکی و تفکر مفهومی و بدون قضاوت و با ‎PEL aC ed‏

51,000 تومان