علوم مهندسی معماری و عمران

ماشین آلات ساختمانی

bil

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ماشین آلات ساختمانی”

ماشین آلات ساختمانی

اسلاید 1: بنام خدا

اسلاید 2: بيل مکانيکيبيل مکانيکي عبارت از اتاقک گرداني است که سوار بر چرخها بوده و در انتهاي جلويي آن بيل متصل شده است. بيل انتهايي عبارت است از تير اصلي بيل، ميله جام، جام و کابلهاي فلزي مورد لزوم که حرکات بيل را تأمين مي کنند .

اسلاید 3:

اسلاید 4: ميله جام به کمک دستگاه کنترل ماشين جام را به داخل زمين فشار مي دهد يا آن را از منطقه حفاري بيرون مي کشد. پس از انجام حفاري و پر شدن جام، با استفاده از کابل بالا آورنده، جام بلند مي شود و سپس با حرکت افقي تير اصلي جام به منطقه تخليه منتقل شده و بار با آزاد کردن چفت در جام تخليه مي گردد. چون مي توان بيل مکانيکي را با فشار در خاک فرو برد لذا سخت ترين نوع خاک و حتي سنگ نرم يا ترک خورده را مي توان با بيل مکانيکي حفاري نمود.

اسلاید 5:

اسلاید 6: با آنکه بيل مکانیکی قادر است چه در زیر سطح تراز ماشین و چه در بالای آن کار کند، معذالک بهترین راندمان وقتی به دست می آید که محل کار بالای سطح زمین و تا زیر لولای دوران میله جام shipper shaft باشد.

اسلاید 7: «عمق اپتیم حفر» عبارت است از عمق عمودی یک جبهه حفاری که به جام امکان می دهد بدون اعمال فشار زیاد با بالا بردن پر شود. ماکزیمم راندمان در عمق اپتیم حفاری به دست می آید. میزان عمق اپتیم حفاری با نوع مواد حفاری شده تغییر می کند و اندازه های تیپ مربوطه در قسمتهای بعدی به نظر خواهد رسید. گرچه بیل مکانیکی قادر به حفاری در سطح پایین تر از سطح اتکاء ماشین می باشد، ولی عمق عملیات نمی تواند از طول میله جام تجاوز نماید. انواع دیگر قسمتهای الحاقی (جام معکوس یا دراگلاین) وجود دارند که برای این کار در سطحی پایین تر از سطح اتکای ماشین مناسبتر می باشند. یکی از مزایای بیل مکانیکی این است که این ماشین در موقع حفاری در سطح زمین دارای راندمان بسیار بالاست بدین دلیل که می تواند در حین حفاری راه پیشروی خود را باز کند.

اسلاید 8: یکی از مزایای بیل مکانیکی این است که این ماشین در موقع حفاری در سطح زمین دارای راندمان بسیار بالاست بدین دلیل که می تواند در حین حفاری راه پیشروی خود را باز کند.

اسلاید 9: کلامشل (جرثقيل خاکبردار)کلامشل (جرثقيل خاکبردار) دستگاهي است مجهز به تير مشبک جرثقيل، جام کلامشل و کابلهاي لازم جهت کنترل دستگاه. جام کلامشل در شکل 8-2 نشان داده شده است. کلامشل براي انجام عملياتي از قبيل کندن چاه و گودال هاي عمودي يا پي کني، انتقال مواد از محل دپو به انبارها و تخليه مواد از واگنهاي باري خط آهن مناسب است.

اسلاید 10:

اسلاید 11: جام کلامشل از دو قطعه که به هم لولا شده اند (شکل 3-2) تشکيل شده است. در هنگامي که کابلهاي بستن جام و بالا بردن جام فاقد کشش باشند، از سرباره هاي اضافي باز کردن جام استفاده مي شود. وقتي که جام باز باشد، وزن آن به وسيله کابل نگهدارنده تحمل مي شود و کابل زيرين که از جام به وسط تير مشبک متصل است براي جلوگيري از کج شدن و نوسانات جام در حين عمليات به کار مي رود.

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14: دراگلایندراگلاین تشکیل شده از یک اتاقک فرمان، یک تیر جرثقیل، یک جام دراگلاین و کابل های لازم جهت کنترل قسمتهای مختلف یاد شده. این ماشین موارد استفاده بسیار دارد. حفاری با دراگلاین در سطوح بالاتر از سطح اتکاء ماشین تا سطوح خیلی پایین تر از سطح اتکاء ماشین و زمینهای نرم تا زمینهای متوسط سخت امکان پذیر می باشد.

اسلاید 15: یکی از مهمترین موارد برتری دراگلاین بر سایر ماشین آلات یاد شده در این فصل همانا بازوی طویل آن برای حفاری و تخلیه مواد کنده شده بوده و سیکل کار آن نیز بسیار کوتاه است

اسلاید 16: اجزاء تشکیل دهنده دراگلاین

اسلاید 17: جام های مختلفی برای دراگلاین موجودند که در شرایط مخصوص به کار می روند. طبقه بندی جام ها بر حسب نوع خاک عبارتند از: نوع I (کارهای سبک) ، نوع II (کارهای متوسط)، نوع III (کارهای سنگین). در ضمن در هر نوع از انواع فوق دو نام جام مشبک (نوع P-perforated ) و غیر مشبک (نوع S-solid ) با دندانه و بدون دندانه وجود دارند. جامهای مشبک برای حفاری در زیر آب به کار می روند. وجود سوراخها باعث تخلیه آب و در نتیجه سبک شدن جاممی شود و راندمان کار را بالا می برد. با این همه در مواردی که به مواد ریز دانه در خاک حفاری نیازی باشد از جام غیر مشبک استفاده می گردد.

اسلاید 18: کابل تخلیه، در هنگام حمل مواد با ایجاد کشش روی کابل کششی باعث می شود که انتهای جام بالا نگهداشته شده از ریختن مواد حفاری شده به بیرون جام جلوگیری به عمل آید. در هنگام تخلیه، کابل تخلیه، کشش وارد بر کابل کششی را ازاد کرده و جام تخلیه می شود. در این حالت جام توسط کابل بالا برنده نگهداشته می شود. طول کابل تخلیه طوری اصلاح می شود که سرریز مواد بارگیری شده از جام به حداقل برسد. 

اسلاید 19:

اسلاید 20: با این که دراگلاین قادر است در سطح بالاتر از سطح اتکاء خودش حفاری کند ولی استفاده از آن در سطوح پایین تر از سطح اتکاء مؤثرتر می باشد. دراگلاین دارای فشار مستقیم جام مثل جام بیل مکانیکی نبوده و بیشتر روی وزن جام و زاویه جام و زاویه حمله جام به مواد حفاری تکیه دارد. علاوه بر آن چون اتصال جام به سایر قسمتها به صورت صلب نبوده و متحرک است، زاویه حمله کاملاً ثابت نمی باشد. بنابراین، در هنگام حفاری، جام ممکن است نوساناتی در جهت جانبی بنماید. این حرکتها و تکانها با ازدیاد عمق منطقه حفاری و کاهش اندازه جام و وزن ماشین افزایش می یابد.

اسلاید 21: با این همه یک راننده ورزیده می تواند به مقدار قابل توجهی از حرکات زائد جام بکاهد. به دلیل کمتر بودن کنترل روی حرکات جام دراگلاین (در مقایسه با بیل) مقدار سر ریز مواد در حفاری با دراگلاین بیشتر بوده و بهتر است از کامیونهای بزرگتری برای حمل مواد تخلیه شده استفاده نمود تا بدین وسیله هدف بزرگتری برای تخلیه جام دراگلاین به وجود بیاید

اسلاید 22: بار مجاز وارد بر دراگلاین (که شامل وزن جام باضافه وزن مواد حفاری در جام می باشد) از روی جدول مخصوص مربوطه که توسط کارخانجات سازنده عرضه می شود، تعیین می گردد. برای تعیین ظرفیت دراگلاین نباید قدرت بالابری جرثقیل دراگلاین را ملاک قرار داد، بلکه باید با توجه به قدرت موتور ماشین، طول تیر اصلی و وزن مواد حفاری شده اندازه مناسب برای جام را تعیین نمود.

اسلاید 23: بیل مکانیکی با جام معکوسعمل کندن با کشیدن جام به سمت ماشین انجام می شود. وقتی که جام پر شد، تیر اصلی بالا آورده شده و در جهت محل تخلیه گردش می کند. تخلیه با رکت جام به سمت بالا و دور شدن از ماشین صورت می گیرد.

اسلاید 24: جامها در اندازه ها و عرض های مختلف وجود دارند. معمولاً عرض جام در خندق کنی مهمتر از ظرفیت آن می باشد. چون این ماشین قدرت حفاری مثبت را همراه با کنترل مؤثر جام (بر خلاف دراگلاین) دارا می باشد، قادر به حفاری دقیق در مواد نیمه سخت و سخت می باشد. برتری این ماشین به جهت قدرت حفاری آن و قادر بودن آن به حفاری در سطح پایین تر از ماشین می باشد (بر خلاف بیل مکانیکی عادی).

اسلاید 25: کامیونها اگرچه برای حمل ونقل مواد خاکی ازوسایلی مانند اسکریپرها تسمه نقاله وقطاراستفاده میشود ولی معمول ترین وسیله برای حمل ونقل مواد خاکی کامیون ها هستند.

اسلاید 26: انواع کامیون: 1.کشنده

اسلاید 27: 2.کامیون های راه و ساختمان

اسلاید 28: 3.کامیون های خدمات شهری و بین شهری

اسلاید 29:

اسلاید 30: 4.کامیون با کاربری خاص استفاده از کامیون برای زندگی و استراحت افراد در سایت. این کامیون ها در حقیقت خانه های سیار محسوب می شوند.

اسلاید 31: مدل: VXL 16-HD

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35:

اسلاید 36:

اسلاید 37: 5.کامیون های گاز سوز این ماشینهای حمل کننده بخاطرسرعت زیاد برروی راههای هموارهمچنین ظرفیت زیاد هزینه حمل ونقل مواد را نسبتا پایین می اورند.

اسلاید 38:

اسلاید 39: کامیونها دارای قابلیت انعطاف زیادی میباشند زیرا تعدادی ازآنها را که دریک پروژه مورد استفاده قرارمیگیرند می توان زیاد یا کم نمود تادرظرفیت مورد نیازتعدیل بوجودآید

اسلاید 40:

اسلاید 41: کامیونها به دونوع: معمولی (MING TRUCK)

اسلاید 42: وکمرشکن (ARTICULATED TRUCK)

اسلاید 43: الف – کامیونهای معمولی این کامیونها دردونوع یکی مخصوص حرکت درجاده ها کامیونهای خصوص جاده ها، معمولاً از نظر عرض به 8 فوت (حدود 40/2 متر) محدود می شوند و محدودیتهایی نیز از نظر ماکیزمم وزن و بار محوری در مورد آنها وجود دارد.

اسلاید 44:

اسلاید 45: ودیگری مخصوص حرکت خارج ازمحدوده جاده (HIGHWAY&OFF HIGHWAY TRUCKS) ساخته میشوند. کامیونهای مخصوص عملیات در خارج از جاده ها می توانند در ابعاد بزرگتری ساخته شده و دارای ظرفیت های چند صد تن باشند. استفاده از این نوع کامیونها در پروژه های بزرگ هر روزه بیشتر می شود

اسلاید 46:

اسلاید 47: کامیونهای خارج جاده ای میتوانند درابعاد بزرگتروباظرفیت چند صدتن ساخته شوند.

اسلاید 48:

اسلاید 49: هرکدام ازآنها انواع مختلف دارند اما نوع کمپرسی آن بیش ازسایرانواع آن به کاربرده میشود کامیونهای کمپرسی درمورد حمل مواد دارای انعطاف پذیری زیاد بوده .

اسلاید 50:

اسلاید 51: وبخصوص نوع جاده روآن با سهولت بسیاردرپروژه های مختلف قادربه حرکت میباشند.

اسلاید 52: نوع مختلف کامیون های کمپرسی وجود دارد مثلا این کامیون ها درانواع دیزلی یا بنزینی

اسلاید 53: کمپرسی 10 چرخه جفت جک بازویی  

اسلاید 54:

اسلاید 55: کمپرسی 6 چرخه جفت جک بازویی

اسلاید 56:

اسلاید 57:

اسلاید 58: یک یا دودیفرانسیلی ودویا سه محوری به بازار عرضه میشوند

اسلاید 59:

اسلاید 60: این واحد فقط برای حمل مواد خاکی طراحی شده اند ومواد حمل شده را ازعقب ...

اسلاید 61: ویا ازازکف واگن ...

اسلاید 62: ویا ازپهلوها(عرض) تخلیه مینمایند. تخلیه عرضی از کف واگن بیشتر به کار پهن کردن مواد تخلیه شده در محل تخلیه می آید. (مثلاً در مورد شن ریزی راه).

اسلاید 63: بعضی ازاین کامیونها دارای مجرای تخلیه طولی هستند که بیشتردرمورد ایجاد خاکریزها مورد استفاده قرارمیگیرد.

اسلاید 64: ب- کامیون های کمرشکن همانطور که ازنام این نوع کامیونها مشخص است ازدوقسمت تشکیل شده اند قسمت موتوروقسمت مخزن که توسط یک مفصل به هم متصل هستند.

اسلاید 65: درواقع کامیونهای کمرشکن تریلرهای مخصوص حمل مواد خاکی هستند که بوسیله تراکتوریا کامیون تراکتورکشیده میشوند.

اسلاید 66: تریلرها انواع مختلفی دارند و با توجه به سلیقه های مختلف و برای کارهای مختلف آرایش داده می شوند

اسلاید 67: تنوع در شکل روی تریلرها

اسلاید 68: این کامیون ها نیزبردونوع داخل جاده ای

اسلاید 69:

اسلاید 70: وخارج جاده ای هستند.

اسلاید 71:

اسلاید 72: البته نوع جاده ای آن بیشتر است زیرا وجود مفصل کمرشکن قدرت مانورآنرا نسبت به کامیون های عادی درناهمواریهای خارج جاده بیشترمیکند .

اسلاید 73: میزان بار کامیون و واگن بار مجاز کامیون یا واگن به سه صورت بیان می شود:1)     ظرفیت اندازه گیری شده بر حسب پاوند2)     حجم باربند با سطح افقی بر حسب یارد مکعب3)     ظرفیت باربند در حالتی که مواد در آن به صورت کود شده باشد (با شیب جانبی 2 به 1) بر حسب یارد مکعب

اسلاید 74: چون بار زدن بیش از میزان مجاز علاوه بر فرسودگی ماشین، از قدرت تحرک و مانور ماشین می کاهد، هیچگاه نباید وزن بار از ظرفیت اندازه گیری شده تجاوز نماید

اسلاید 75: چون مواد قابل حمل معمولاً از خاک سست و تقریباً سیال تشکیل می شود، بار ماکزیمم به حداقل دو مقدار زیر محدود می گردد:1-   ظرفیت بیان شده بر حسب حجم کود شده 2-   وزن مجازاگر وزن مواد در حالت 1 کمتر از ظرفیت اسمی مجاز باشد می توان ظرفییت ماشین را با استفاده از تخته های جانبی که ارتفاع باربندها را افزایش می دهند اضافه نمود. حجم باربند در حالت افقی (struck volume) معمولاً تعیین کننده نیست مگر در موارد حمل مواد سیال نظیر بتن و در مواردی که احتمال ریزش مواد زیاد می باشد

اسلاید 76: اگر وزن مواد در حالت 1 کمتر از ظرفیت اسمی مجاز باشد می توان ظرفییت ماشین را با استفاده از تخته های جانبی که ارتفاع باربندها را افزایش می دهند اضافه نمود. حجم باربند در حالت افقی (struck volume) معمولاً تعیین کننده نیست مگر در موارد حمل مواد سیال نظیر بتن و در مواردی که احتمال ریزش مواد زیاد می باشد

اسلاید 77: کف کش ها

اسلاید 78:

اسلاید 79: حمل تعداد زیادی کامیونت بر روی کف کش

اسلاید 80:

اسلاید 81:

اسلاید 82:

اسلاید 83: تجهیزات ایمنی راهها

اسلاید 84: انواع تجهیزات1-پل ها 2-برفخورها3-برفروب ها4-گاردریل5-علائم راهنمائي و رانندگي6-تیغه7-اوره پاش

اسلاید 85: 8-بازتاب ( رفلكتور )9- سيستم روشنائي10- توري فلزي ( گابيون )11- شن پاش ( اسپريدر )12- تابلو هاي اطلاعاتي13- تجهيزات ايمني و ترافيكي

اسلاید 86: پل ها و انواع آنپل ها به طور کلی شامل پلهای عابر پیاده و پل های خرپایی هستند که پل های عابر پیاده دارای تیپ بندی های مختلفی است .

اسلاید 87: پل های خرپایی قابل مونتاژ از دهانه 6 متری تا 36 متری بوده که توسط پیچ و مهره به همدیگر متصل می شوند

اسلاید 88: معمولا تیر آهن های بال پهن بکار رفته در پلهای خرپائی از جنس ST 52 می باشد و هر متر طول پل معادل یک تن وزن دارد.

اسلاید 89: پل های عابر پیاده

اسلاید 90:

اسلاید 91:

اسلاید 92: برفخورها مشخصات دستگاه برفخورتیپ دستگاه برفخور جاده ای وسیله حمل ماینر2624 عرض برفروبی سانتیمتر 240 ارتفاع برفروبی سانتیمتر 120 عمق مکنده سانتیمتر 40 قطر حلزونی مکنده سانتیمتر 52.5 طول حلزونی مکنده سانتیمتر240 قطر پروانه پرتاب سانتیمتر 100

اسلاید 93:

اسلاید 94:

اسلاید 95: برفروب ها و انواع آن1-برفروب جاده2-برفروب تیپ لوله ای3-برفروب تیپ بازویی4-برفروب باند فرودگاه

اسلاید 96: برفروب جاده

اسلاید 97: نکات مهمی که می بایستی هنگام برفروبی رعایت شود.1 _ هنگام برفروبی می بایستی چرخها را بصورت آزاد قرار داد تا با تغییر جهت خودرو چرخها نیز تغییر جهت پیدا کنند 2 _ چرخها بگونه ای تنطیم شوند تا فاصله تیغه تا سطح آسفالت حداقل یک سانتیمتر باشد. 3 _ ازجوشکاری قسمتی که توسط فلش نشان داده شده اشت جدا خوداری شود. چنانچه جوشکاری انجام پذیرد محورها ثابت شده و در دستگاه قفل می نماید.

اسلاید 98:

اسلاید 99:

اسلاید 100: برفروب تیپ لوله ای

اسلاید 101: برفروب تیپ بازویی

اسلاید 102: اجزای تشکیل دهنده برفروب (تیپ بازویی) بدنه تیغه بیل رابط بیل با کامیون شاسی تیغه برفروب چرخ محور بازوی هیدرولیک

اسلاید 103: برفروب باند فرودگاه

اسلاید 104: مشخصات فنی برفروب باند فرودگاه

اسلاید 105:

اسلاید 106: گاردریل

اسلاید 107: 1) گارديل بايستي از فولاد نوع ST-37 با مقاومت تسليم حداقل kg/cm2 2400 و به ضخامت 3 ميليمتر طبق نقشه پيوست تهيه گردد. 2) ضربه‌گير بايستي از فولاد نوع ST-37 با مقاومت تسليم حداقل kg/cm2 2400 و به ضخامت 2 ميليمتر طبق نقشة پيوست تهيه گردد. 3) ابتدا و انتهاي گاردريل ها از فولاد نوع ST-37 با مقاومت تسليم حداقل kg/cm2 2400 و به ضخامت 3 ميليمتر طبق نقشه پيوست تهيه شود. 4) گاردريلها بايستي به روش رول فرمينگ تهيه شود

اسلاید 108: 5) طول مفيد گاردريلها 381 سانتيمتر مي‌باشد و فروشنده موظف است نسبت به تعبيه سوراخهاي اضافي اتصال سپري به پايه به فواصل به ترتيب 127، 5/190 و 254 سانتي‌متر از سوراخ انتهايي اتصال به پايه اقدام نمايد تا در صورت نياز ادارات كل قادر باشند از پايه‌هاي اضافي جهت مقاوم سازي گاردريل‌ها استفاده نمايند. 6) طول غير مفيد گاردريلها بايستي 417 سانتيمتر باشد. 7) عرض مفيد گارديلها بايد 34 سانتيمتر و بر طبق نقشة پيوست باشد. 8) سوراخ كاري گارديلها، پايه‌ها و متعلقات مربوطه (ضربه‌گير وابتدا و انتها) بايستي تماماً توسط دستگاه پانچ انجام پذيرد.

اسلاید 109: 9) گاردريل با كليه متعلقات مربوطه بايستي بصورت گرم و به ضخامت حداقل 90 ميكرون گالوانيزه شده باشند. در اين مورد ضوابط استاندارد ASTM، بخش 96- M 653 A/ 653A- و 96- 741 A ملاك عمل خواهد بود. 10) آبكاري گاردريلها بايد درتمامي سطوح يكدست باشد. 11) جهت ساخت گاردريل و ضربه‌گير وابتدا و انتها نبايد به هيچ عنوان از ورق مستعمل استفاده شود. 12) هرشاخه گاردريل بايد از پشت داراي شماره سريال و تاريخ ساخت باشد.

اسلاید 110: 13) پايه گاردريلها بايد از تيرآهن IPE نمرة 10 يا 12 طبق نقشه ساخته شود. 14) پايه گاردريلها بايد با استفاده از يكدست ضدزنگ همراه با يكدست رنگ اكليل نقره‌اي رنگ‌آميزي شده باشند. 15) ورقهاي مصرفي جهت توليد گاردريل و متعلقات آن بايستي از توليدات شركت فولاد مباركة اصفهان باشد ودر صورتيكه از ورقهاي وارداتي باشد فروشنده بايستي ضمن اعلام مشخصات ورق، موافقت خريدار (اداره كل ايمني و حريم راهها) را كسب نمايد.

اسلاید 111: 16) تغييرات وزن هر شاخه گاردريل با توجه به ضخامت ورق مصرفي به مقدار 1+ 47 كيلوگرم قابل قبول ميباشد. 17) فروشنده موظف است بازاء هرپايه گاردريل يك عدد ضربه‌گير با مشخصات و طرح پيوست به خريدار تحويل دهد و بديهي است ادارت كل راه وترابري گارديلهايي را كه فاقد ضربه‌گير به تعداد مورد نياز باشند تحويل نخواهند گرفت. 18) پيچ اتصال سپري به پايه بايستي به قطر دوازده ميلي‌متر مطابق نقشه تهيه شده و از دوبال تيرآهن پايه عبور نمايد.

اسلاید 112:

اسلاید 113: علائم راهنمائي و رانندگي 1-تابلو اطلاعاتی2-تابلوهای استاندارد

اسلاید 114: تابلو اطلاعاتی

اسلاید 115:

اسلاید 116: تابلوهای استاندارد

اسلاید 117:

اسلاید 118: تیغه– تیغه ها از سه قسمت مجزا تشکیل شده است که در زمان برخورد با ماتع هر قسمت جداگانه عمل نموده و حول محور خود می گردند. 2 – در طرفین تیغه دو عدد جک هیدرولیک قرار دارد که تیغه را با زاویه 30 درجه به چپ و راست انگل می نمایند یا می توان بدون استفاده از جک توسط راننده زاویه انگل 30 درجه را ایحاد نمود. 3 – سیستم هدایت دستگاه هیدرولیک بوده و از داخل اتاق ماشین توسط راننده کنترل می شود. 4 – قطعات تیغه ها و جک ها براحتی قابل تعویض می باشند.

اسلاید 119:

اسلاید 120: اوره پاش (نمک پاش)

اسلاید 121:

اسلاید 122: بازتاب ( رفلكتور )

اسلاید 123:

اسلاید 124: سیستم روشنایی

اسلاید 125: سيستم زمين    شرح هر پايه روشنائي توسط يك ميله به زمين متصل و همه پايه‌ها توسط سيم بهم وصل شده و به چاه ارت متصل شوند و در صورتي كه مقاومت اتصال زمين در اين حالت از 2 اهم تجاوز نمايد بايستي با اتخاذ شيوه‌هاي مناسب حداكثر مقاومت 2 اهم حاصل شود.

اسلاید 126: كابل 1-كابل مورد استفاده بايستي از نوع NYY (پرتودور) و داراي استاندارد ملي باشد. 2- از كابل پنچ سيمه و يا چهار سيمه همراه با سيم مسي حداقل نمره 25 در طول پروژه استفاه گردد. 3- در داخل پايه براي هر چراغ از كابل 5/2× 3 كه يك رشته آن به سيستم زمين متصل مي‌شود استفاده گردد. . 4- رنگ سيمها در كابلهاي مورد استفاده بايد متمايز باشد. .

اسلاید 127: 5- در صورت استفاده از كابل چهار سيمه و سيم مسي زمين، سيم و كابل بايد دركنار هم قرار داده شده و درفاصله‌هاي 2 متري توسط نوار پلاستيكي يا نوار چسب به يكديگر متصل گردد.

اسلاید 128: فوندانسيون 1- فونداسيون مطابق نقشه پيوست اجراء گردد. 2- فوندانسيون درجا اجرا گرديده و بطور كامل در داخل زمين طبيعي قرار بگيرد. . 3- نمونه‌هاي 28 روزه مكعبي به ابعاد 20×20×20 سانتي‌متر از بتن مصرفي بايستي داراي مقاومت فشاري حداقل kg/cm2 240 باشد . . 4- كليه ميل‌ مهارها (بلتها) و آرماتورها بايستي از نوع آجدار AII با مقاومت تسليم حداقل kg/cm2 3000 و بدون زنگ زدگي باشد. .

اسلاید 129: 5- ده سانتيمتر از انتهاي بولتها كه بعد از اجراي فونداسيون در معرض هواي آزاد قرار مي‌گيرند بايستي گالوانيزه شوند. 6- پوشش بتن روي ميلگردها بايستي حداقل cm 5/7 باشد. 7- در زير فونداسيون بايستي به ضخامت cm10 بتون مگر با عيار kg/m3 150 اجراء گردد. 8- قالب بندي فونداسيونها بايستي از نوع فلزي يا چوبي باشد. در صورت استفاده از قالبهاي ثابت آجري جهت جلوگيري از هدر رفتن شيره بتن سطوح داخلي قالب بايستي با نايلون و بطرز مناسبي پوشانده شود.

اسلاید 130: 9- فاصله خالي در نظر گرفته شده بين فونداسيون و بيس پليت جهت رگلاژ بايستي با ابعاد 5× 100× 100 سانتي‌متر با بتن با عيار kg/m3 300 بطوركامل پر شود. 10- تمام اصول ارائه شده در مبحث بتن مقررات ملي ساختمان (از قبيل ويبراسيون، عمل آوردن و آب دادن بتن و ...) بايستي در اجراي فونداسيونها رعايت گردد. 11- در صورت وجود پل در طول مسير پروژه بايستي جهت اجراي فونداسيون برروي آنها، هماهنگي‌هاي لازم با اداره كل راه و ترابري انجام پذيرد.

اسلاید 131: پايه چراغ برق - پايه فلزي لوله‌اي با پوشش رنگ - پايه فلزي چند وجهي با پوشش رنگ - پایه فلزي چند وجهي با پوشش گالوانيزه

اسلاید 132: چراغ برق 1- چراغ ارائه شده بايستي مطابق طرح روشنائي پيوست از نوع بخار سديم فشار قوي وات دايكاست خياباني مدل شركت باشد. 2- بدنه چراغ از نوع آلومينيوم تزريقي تحت فشار(دايكاست) داراي رنگ كوره‌اي يا الكترواستاتيك. 3- رفلكتور از نوع آلومينيوم آنودايز شده با درجه خلوص 99/99% و يا آبكاري شده تحت خلاء. 4- درجه حفاظت محفظه لامپ و رفلكتور حداقل IP55 ومحفظه قطعات الكتريكي IP45 و جهت آب‌بندي حتماً از واشر سيليكوني استفاده گردد. 5- بهره نوري چراغ حداقل 70% باشد.

اسلاید 133: 6- حباب چراغ بايستي در مقابل شوك حرارتي، ضربه و تغيير رنگ مقاوم بوده و كاملاً شفاف و بدون هيچگونه حباب هوا در داخل آن باشد. 7- لامپ بخار سديم فشار قوي با عمر 24000 يا 48000 ساعت يكي از انواع اسرام فيليپس يا سيلوانيا. 8- بالاست مخصوص لامپ فوق‌الذكر از نوع راما و در صورت استفاده از انواع ديگر بايستي تأئيديه از آزمايشگاه معتبر ارائه گردد. 9- ايگنايتور مخصوص لامپ فوق‌الذكر از نوع‌تري استار(TRI STAR) ، مدار ساخت (IG 400) يا آتشكار (MZN) و در صورت استفاده از انواع ديگر بايستي قبلاً به تأئيد كارفرما برسد.

اسلاید 134: 10- خازن اصلاح ضريب قدرت از نوع رهشاد و در صورت استفاده از انواع ديگر بايستي تأئيديه از آزمايشگاه معتبر ارائه گردد. 11- سيم كشي داخلي از نوع نسوز. 12- داراي قفل ضدزنگ مطمئن. 13- تمام پيچ و مهره‌ها و ساير قطعات فلزي مورد استفاده در چراغ بايستي گالوانيزه باشد.

اسلاید 135: توري فلزي ( گابيون )توري فلزي جهت سيل بند، حصار كشي و حفاظت كنار جاده ها، بستر رودخانه ها در مقابل خوردگي و زير سازي سد، كنار دريا، نقاط كوهستاني و غيره مورد استفاده قرار ميگيرد. توليد توري فلزي از سال 1356 در اين شركت آغاز و بصورت رول بعرض 1 ، 1.5 ، 2 و 3 متر و بطول 40 الي 60 متر و همچنين به فرم جعبه اي بابعاد 1.5 * 1 * 1 به سروته مي باشد. مواد اوليه توري مذكور از مفتول نمره 3 گالوانيزه و بصورت سه لاپيچ با چشمه هاي 10 * 8 سانتيمتر است.

اسلاید 136:

اسلاید 137: شن پاش ( اسپريدر )

اسلاید 138: تابلو هاي اطلاعاتيكيلومتر شمارپيش آگاهي تائيد كننده راهجهت نما

اسلاید 139: تجهيزات ايمني و ترافيكيجدا کننده ی مسیرآئینه ی محدبچراغ راهنمایی و رانندگیLEDچراغ راهنمایی

اسلاید 140: پایان

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید