کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

مباحث رفتار سازمانی

mabahese_raftare_sazmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مباحث رفتار سازمانی”

مباحث رفتار سازمانی

اسلاید 1: بنام خداوند بخشنده و مهربان بخش دوم مباحث رفتار سازمانی 1دانشکده کارآفرینی رفتار سازمانی پیشرفته - محمد حسن مبارکی

اسلاید 2: مقدمه بحث : یادآوری و آگاهی با توجه به ترکیب دو موضوع ساختاردرس رفتار در فصل اول(فرد، گروه و سازمان) با توانایی نفوذ، تمرکز بخش دوم بر کدام بعد نفوذ وکدام مباحث درسی است؟! 2

اسلاید 3: ابعاد نفوذ؟ارتباط با خویشتن؟؟3

اسلاید 4: بخش دوم مباحث رفتار سازمانی : تقویت مهارت های رفتاری نفوذ وراه های شناخت، انطباق و ارتباط راغبانه از طریق خلق فرصت و تعامل اثربخش در ارتباط با دیگران 4

اسلاید 5: سه مهارت مورد نیاز برای نفوذ5

اسلاید 6: رهبري را توانايي اعمال نفوذ بر گروه و سوق دادن آن به اهداف مورد نظر تعريف مي‌كنند اين قدرت يا اعمال نفوذ، همراه با آداب و رسومي است نظیر تكيه‌زدن بر مسند مديريت در يك سازمان، كه قدرتي به نام قدرت مقام را براي مدير به همراه دارد و… می توان گفت نفوذ نتیجه ای است که از بکارگیری قدرت حاصل می شود. به عبارت دیگر: فراگرد اثر گذاری بر افکار، عواطف و رفتارمخاطب را اعم از اینکه رییس شما باشد یا کارمند ویا همکار همتراز یا ... ، نفوذ می گویند.6

اسلاید 7: مباحثی از رفتار سازمانی که به تعامل ما با دیگران کمک می کند:ارایه شخصیتی سالم در مراوده با دیگرانتاملی درگروه و گرایش های متنوع آن و سایر مباحث نظیر تعارض، کارتیمی و...شناخت مباحث مهم قدرت و رهبری در کار با دیگرانشناخت مهارت های ارتباطی و نحوه مدیریت ارتباطات با دیگرانبکارگیری تاکتیک های نفوذ و تشخیص رفتار های سیاسی7

اسلاید 8: فصل ششم تجزیه و تحلیل مراوده ایTransactional Analysis8منابع درس: محتوای درسی فصل 6 رفتار سازمانی پیشرفته قابل دسترس در سایت آموزش مجازی دانشگاه تهرانفصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی دکتر علی رضاییان به عنوان منبع کمکی

اسلاید 9: هدف اصلی بحث : کسب توانایی در مهارت های تشخیص و انطباق و ارتباطات از روی تمایل از طریق شناخت 9شخصیت سالم؟ شخصیت مخرب؟

اسلاید 10: مراوده = كنش + واكنشتعامل = مراوده توام با اثر گذاری با انجام هر مراوده يك شناسايي براي طرفين حاصل مي‌شود(تامل در ارتباط بحث با مدل کامیابی فرآخود). و اساسا مراودات هر فرد نمایشی است که وی در زندگی اجرا می کند. برنامه زندگی، نمایشنامه ای است که فرد بر اساس تجربیات کودکی و رابطه تعاملی با افراد مهم زندگی اش آن را شکل می دهد(نکته مهم: ارتباط بحث با بازیگر بودن یا تماشاگر بودن در تدوین برنامه زندگی یا PDP)اگر در اين حس شناسايي فرد احساس خوبي داشته باشد آن را شناسايي مثبت و اگر احساس خوبی نداشته باشد شناسايي منفي مي‌نامند. بين عدم شناسايي و شناسايي منفي دومي مطلوب‌تر است و مردم شناسايي را مي‌طلبند حتي اگر حالت منفي آن باشد(تامل در ارتباط بحث با نیاز احترام، رضاییان ص 109و180). مديران آگاه بايد عنایت داشته باشند كه با شناسایی منشا مراوده ها، همواره راه را براي كسب شناسايي مثبت باز بگذارند تا چنين مسأله‌اي (کسب شناسایی منفی )براي سازمان پديد نيايد.10نکات مهم :

اسلاید 11: رفتارهاي آدميرفتارهاي ارزش‌گذاريValue- laden Behaviorرفتارهاي منطقيRational Behaviorرفتارهاي هيجاني ا حساسي Sensitive’s Emotional Behaviorمنشأ رفتار پيام هاي قيودي (بايد/ نبايدي) دريافت شده از دوران كودكي از طريق والدين، مربيان و .... است. ارزش‌هاي مطرح در آن الزاما ارزش‌هاي واقعي نيست بلكه ارزش‌هاي آموخته شده است.كنش كه آمد واكنش اتوماتيك و بدون فكر است.رفتار مبتني بر فكر و انديشه است. واكنش بعد از تجزيه و تحليل كنش انجام مي‌شود. عاقبت كار سنجيده مي شود. واكنش مبتني بر احساس است. فردي است.فرد بدون توجه به عاقبت كار واكنش نشان مي‌دهد.11

اسلاید 12: حمله به رفتار و شخصيت ديگران ايجاد اين احساس به افراد كه رفتارشان و ذاتا خودشان خوب نيستند تعيين تكليف و بايد نبايد كردن براي خود و ديگران قضاوت‌گري رفتار ديگران همراه با سرزنش و تحقير( تامل در نیروی ویرانگر ارزش سنجی در بحث خودآگاهی)حالات ذهنيمن والديني1 من بزرگسالي4من كودكي6 -جهت دادن رفتار ديگران بدون تحقير آنان - درك ديگران و هدايت همراه با عدم ايجاد احساس نادرست بودنمخالف صريح9مخالف زيركانه12(توجه به بحث تصویر پردازی منفی)ارشادي يا پرورشي2رفتار منطقي، معقول، گويا و غيراحساسي شاد (طبيعي)5 مخرب8 سازگار7 ناسازگار (همراه با مقابله) 11خود را به فراموشي زدن10 به تعويق انداختن كار13چشم گفتن و عمل نکردنخود را به گيجي زدن 14عيب‌جويانه3[1] . parent[2] . Nurturing [3] . Critical [4] . Adult ego states[5] . Happy [6] . Child ego states[7] . Yes- man [8] .Destructive [9] . Frankly [10] . Forgetting[11] . Rebellious[12] . Subtle Behavior[13] . Postponing[14] . Confusing12

اسلاید 13: نقاد بصير آگاه و مطلعokرئيس عيب‌جوok not: نقاد حامي دلسوزokديكتاتور خيرخواهok not: مربيمسووليت دهندهokرسمي و منزويok not:سايهوالديني (بايد نبايدي)مدافع و هدفمندokپرخاشگر بي منطقok notجنگجومذاكره كننده مقتدرokفرمانبرو تسليمok notمدارا كننده و صلح‌جوخلاق پرنشاط، نوآورفعال و هدفمندokپريشان فكر بدون تمركز و سردرگم ok notمبدع كودكي (احساسی هيجاني)حسابگردانا و خوش‌برخوردokحسابگر خشكok notتحليلگربزرگ‌سالي (منطقي)انواع حالت ذهني (من)13

اسلاید 14: سایر مسایل قابل توجه در مراوده هاانواع مراوده (باز و بسته)و(درست ونادرست) ص 173تا176مراوده های ضمنی ص 177بازی روانی ص 178 تا180تحلیل مراوده در رهبری و نیاز مطرح شدن ص 180تاص182 همه منابع ازکتاب مدیریت رفتار سازمانی دکتررضاییان14

اسلاید 15: زنگ تفکر 9:شناسایی بهترین تنوع حالت های ذهنی افراد درزنجیره کارآفرینی (پیوست)،کدام بخش از حالت های ذهنی در رابطه با این زنجیره باید توسعه داده شود؟ 15

اسلاید 16: ايده پردازياولیهخلق فرصتشناسايي و شكار فرصتخلاقيتنوآوريگسترش دانشتوليددانشبوميعملياتي كردندانشمعرفي محصول (نتيجه كار)به مخاطبين آنخلق یک ارزش نسبیزنجيره توليد ارزش در كارآفريني Entrepreneurship Value Chain تحول و بالندگی ایده و دانش در طول زمانبازخورد feedback 16

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید