علوم انسانی و علوم اجتماعیسیاست و قانون‌گذاری

مبانی قانونی آموزش كاركنان دولت

صفحه 1:

صفحه 2:
مبانى قانوني آموزش كاركنان دولت

صفحه 3:
ماده 4 دستگاههای دولتی مکلفند ادامه یا اجرای ببرنامه های آموزشی یا کارآموزی مستخدمین خود را به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر‌سانند

صفحه 4:
ماده 40 وزارتخانه ها و موسسات دولتی مجاز نیستند به تشکیل موسسه آموزشی» کلاس» دوره تطیماتی و نظایر آن که هر گونه تعهد استخدامی ببرای دولت ایجاد کند مبادرت ورزند مگر آنکه قبلاً موافقت سازمان پادشده را کسب نمایند .

صفحه 5:
ماده 55 استفاده از بورسهاى آموزشى خارج از كشور كه به مستخدمين وزارتخانه ها ومؤسسات دولتى مشمول اين قانون تخصيص داده مى شود موکول به موافقت سازمان يادشده است

صفحه 6:
نظام قبلی آموزش کاررکنان دولت : اولين كام به سوى نظام مند كردن آموزش كاركنان دولت تاريخ تصويب ۱۱/۳/۱۳۱۳

صفحه 7:
فلسته شکل گیری دوره های معادل مصوب ۲۱/۱۲/۱۳۲4 ip * عدم توانايى دانشكاهها و موسسات آموزش عالی در تربیت نیربوی انسانی * عدم توانایی دستگاههای اجسرایی در جذب فارغ التحصیلان بر‌خی از رشته هاى تحصيلى * خالى شدن دستگاههای اجرایی از نیمروهای متخصص * تعطیلی دانشگاهها بواسطه انتلاب فرهنگی

صفحه 8:
1 005 پیییی پیب یی ‎ks‏

صفحه 9:
عدم اعتقاد مديران نبودن ساختار مناسب ادارى نبودن انكيرزه بررای دوره های کوتاه مدت گرایش به شرکت در دوره های بلندمدت

صفحه 10:
‎pre‏ بازنگری قوانین و ‎OL de‏ مرربوط به آموزش عدم توجه كافى به آموزش كا ركنان در برنامه هاى توسعه عدم بيش بينى سازوكارهاى اجرابى براى تحقق اهداق آموزش ‏نبودن ضمانت اجرايى و مقررات حمايتى ‎

صفحه 11:
مشخص نبودن الكوى طرراحى نظام عدم ارتباط نظام آموزش با سایر نظامهای پررستلی متررادف گرفتن: نظام آموزش با ساختار دوره ها عدم جامعیت طبقه بندی دوره های آموزشی

صفحه 12:
عدم توجه به نيا زسنجى و نبودن الكوى مدرن در اين زمینه عدم توجه به ساو زکارهای طریاحی ببرنامه فقدان امکانات و شرایط کافی بای اجرای دوره ها عدم وجود ارزشیابی و حلقه بازخورد از اجبرای آموزش

صفحه 13:
* ماده ۱۵۰ قانون بر‌نامه سوم توسعه * انين نامه اجرایی ماده 1۵۰ * ماده ۸ آئین نامه اجرایی

صفحه 14:
الگوي منطقي منهومي وضع مطلوب نظام آموزش کارکنا ن وی i

صفحه 15:
#تکوی ‎shane‏ -حفهومی وضع ملوپ نعقام آموزشی کار کتان دولت ‎ae ly ete‏ پرتامه‌های کلان توسمه.

صفحه 16:
7 الگوی منطقی- مفهومی نظاء مطلوب آموزش کا رکنان دولت ‎a‏ سياستهاء راهبردها و ببرنامه های کلان توسعه 1 رسالت نظام ادارى 1 £ اهدا وراهيرردهاى نظام ادارى اهداف و راهب_دهاى توسعه منابع انسانی ‎I J‏ ‎SSS SS j‏ رسالت آموزش کارکنان دولت 1 اهداف و راهب_دهاى آموزش كاركنان دولت 1 | نظا آموزش كا ركنان دولت ارزشیابی نام آموزشی 71"

صفحه 17:
‎os |‏ ۳_لگدی ی -منهومی وض مطلوب نظز آموزش كا ركنان دولت ‏نظام آموزش كاركنان دولت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ارزشيابى نظام آموزشی ‎ ‎ ‏اجنزاى داخلى نظام آموزشی ‏دروثناد ‎gages 4 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
] لگوی منطقی- منهومی وضع مطلوب نظام آموزش کا رکنان دولت ۱ ۱ نمای سوم فر‌آیند ۴ تدوين ی اجا رنامه های فيا سنجی ‎iat‏ = شم ا وه آموزشى برنامه های 2 1 نشى |< آموزشی آموزشی

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:
نظام جدید آموزش کارکنان دولت ۱222۱۵ مور خ۲۸/۱۳/۱۳۸۰

صفحه 22:
77 خر ۱ * اصل حاکمیت نگرش سیستمی: ® علاوه برتوجه به ارتباط درونی اجزا ی نظام به ارتباط بیرونی نظام با سایر نظامهای پرسنلی و نموه است. *اصل توجه به شمول وفراگیری: *دربر‌گیر نده کلیه کا رکنان رسمی وپیمانی است ۲ اصل حامعیت: *کلیه نيازهاي آموزشي درجنبه هاي فني " انساني و ادراكي مورد توجه است *اصل نگرش مستمبر‌پیشرفتهای علمی وفناوری: *با پیش بيني دوره هاي نوآموزي استمرارآموزش برپيشرفتهاي علمي وفناوري امکان پذیر شده است.

صفحه 23:
۰ ضاي ارتباط بين نظام آموزش كار كنا 1212112110117 بندى مشاغل حقوق ودستمزد وارزشيابى * ايجاد ساز وكار انكيررشى براى ترغيب كا ركنان به آموزش * محدود نمودن دوره هاى بلندمدت و ييش بينى سا زكارهايى براى استفاده ازامتیازات غترتب بردوره شائ بلندمدت بررای اضررادی که دربستمخدمت " تحت شرایطی " دوره های کوتاه مدت را طي کرده اند. توجه به جوانب مختلف نیازهای آموزشی کا رکنان اعم ازشفلی " فرهنگی ا توانایهای عمومی ومدیریتی

صفحه 24:

صفحه 25:
| :انواع آموزش در نظام آموزشهاي نو آموزي ارائه دانش» مهارت و توسعه بینش و نگرش کا رکنان و مدیرران بمرای اولین بار در معررض اینگونه محتوا قررارمی گیررند . آموزشهاي با زآمسوزي رقع کاستی : های دانشی» مهارتی و نگرشی کا رکنان این آموزشها در امتداد آموزشهاى قبل است آموزشهاي آماده سازي ب ‎bb clu‏ ارزشیابی است

صفحه 26:
دوره های آموزشی نظام دوره هاي آموزشي توجيهي دوره هاي آموزشي شغلي: دوره های شغلی مشترک اداری دوره های شغلی اختصاصی دوره هاي عمومي: دوره های فرهنگی واجتماعی دوره های توانمندیهای عمومی دوره هاي آموزشي بهبود مدیربت اف‌ايش توانائی مدیرربتی ( وظایف مدیریتی ) و توسعه توانائیهای انسانی و ادرا

صفحه 27:
* گواهینامه های نوع اول:به گواهینمههیی اطلامی شود که يس ازاتمام همردوره یا پودمان آموزشی به شرکت کنندگانی که د رآزمون آن دوره یا پودمان موضق شده اند اعطا می گرردد. این گواهینامه توسط ممراکن آموزشی که دوره يا پودمان آموزشی را ‎BS gp NS‏ به فراگیرران اعطا می شود. گواهینامه های نوع دوم: * به گواهینا مه هایی اطلاق می گردد که فد پس ازطی مجموعه ای از دوره ها یا پودمانهای آموزشی ممرتبط با درنظرگرفتن حدنصاب ساعت آموزشی مورد نیاز پس ازتایید سازمان مدیرریت وبر‌نامه ریزی به فرا گیران اعطا می گرردد که ازنظر استخدامی با یکی ازمقاطع تحصیلی همترراز می گردد.

صفحه 28:
<۱-گواهینامه مهارتي: « این گواهینامه به آن دسته از آموزشهایی تعلق مى كيرد كه عمدتا محطوف به فعالیتهای علمی -عملی بوده وبه منظور ارتقا سطح توانمنديهاى حرفه اى كا ركنان ‎VS‏ می شود. <2-کواهینامه تخصصی: < اين كواهينامه به آن دسته از آموزشها بى تعلق مى كيررد كه عمدتا معطوف به اصول و بانی نظرری وتخصصبی شغل بوده ونيازهاى تخصصى ونظرى مشاغل را ب آورده مى سازد ‎Be: 7‏ 0 5-كواهينامه تخصصي - بزوهشي: > اين كواهينامه به آن دسته از آموزشهایی عطق می گیررد که علاوء بر توجه به اصول و مبنی نظمری و عملی مشاغل" اصول و مبانی پت‌وهشی در مشاغل رانين به ضرا كيان آموزش مى دهد csi

صفحه 29:
4 y سازو كار و, شرايط ‎a>‏ كواهينامه ها

صفحه 30:
۱ ۱ ‎LIC all‏ بودن مدرک تحصیلی دیپلم ب )طی ۱۲۰۰ ساعت آموزش با شرایط زیر؛ «حداقل ۳/۳ آموزشها در در زمیته آموزشهای شغلی باشد ۰ ساعت آموزش حداقل در *۱ سال طی شود ‏«هرفرد مجازبه طی حداکشر ۱۲۰ ساعت آموزش درطول یک سال باشد. ‎

صفحه 31:
:شرایط احذ گواهینامه تخصصی .آلف) دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم ب ) طی ۱۰۰۰ ساعت آموزش باشرایط زیر: < حداقل 4/۳ آموزشها درزمینه آموزشهای شغلی یا بهبود مدیریت باشد. < ۰ ساعت آموزش در۸سال طی شود. ‎dy slew obs”‏ طی حدا کشر۵ ۱۳ ساعت آموزش درطول يك سال است.

صفحه 32:
:شرایط احذ گواهینامه تخصصی -پخ‌وهشی آلف) دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس. ب ) طی ۸۰۰ ساعات آموزش باشرایط زیر : « حداقل ۳/4 آموزشها درزمینه آموزشهای شظلی اختصاصی یا بهبود مدیریت باشد. ‎٠٠١ «‏ ساعت آموزش در ۷سال طی شود. ‏ج) اجرای یک طرح تحقیقی در زمینه شغل مورد تصدی معادل ۱۰۰ ساعت. ‎

صفحه 33:
ب‌خورداری از یک ماه حقوق وفوقالعاده شغل به ازای طی هم ۱۷ ساعت آموزش. بادارند گان گواهینامه های نظاء جدید آموزش مشابه دارند گان مدارک ت فوق دیپلم" 2 ان کواهی: ای نظام جدید آمور 2 آن تحصیلی فوق دیب لیسانس و فوق لیسانس رفتار می گردد. تدکر۱: هر یک از کا رکنان دولت در طول خدمت می توانند ص‌فا یکی از گواهینامه های فوق الذکر را دريافت و در یک سطح تحصیلی بالاتر همترراز شوند. تذکر۲: بر اساس مصویه شورای امور اداری واستخدامی کشور( شماره ۹5۸۵/۰7ظ مورخ ۱ آهریک ا زکا رکنان به ازاء هر ۱۷ ساعت آموزش از یک سال تعجیل در ارتقاء گروه بر‌خوردار خواهند شد.

صفحه 34:
۰ شناسنامه آموزشی کار کنان شامل: * اطلاعات پر‌سنلی کا رکنان عناوین دوره های آموزشی الامی رشته هاى شخلى, عتاوین دوره های آموزشی اختیاری وعناوین بيشنهادات جديد” ابتكارات' تالينات وترجمه ها و...

صفحه 35:

51,000 تومان