علوم مهندسی معماری و عمران

مجتمع مسکونی آلیبون

مجتمع-مسکونی-آلبیون-

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مجتمع مسکونی آلیبون”

مجتمع مسکونی آلیبون

اسلاید 1: Albion Riverside Apartments Client: Private client Project: Apartment refurbishment, Albion Riverside, London. Value: Undisclosed Dates:2007-8

اسلاید 2: فرم سیال و منحنی واری که فاستر در طراحی مجتمع مسکونی آلبیون به تماشا گذاشته بی ارتباط با قرارگیری این مجتمع در ساحل رودخانه پیچ در پیچ تایمز نبوده است. این ایده با زیبایی و وقار تمام در کنار ساحل رودخانه نشسته و تفاوت های چشمگیر بنا با بافت پیرامونش نظیر تناسبات حجم ارتفاع و حتی مصالح به کار رفته در جداره ها این بنا را به عنصری شاخص در منطقه مبدل کرده است.در نمای رو به رودخانه بالکن ها با حفاظ های شیشه ای ظریف با فرمهایی منحنی شکل قرار گرفته اند حال آنکه جداره جنوبی ساختمان در یک شبکه نازک آلومینیومی پنهان و تنها بوسیله عقب نشینی بالکن ها و پنجره ها شکافته شده است. فرم سقف هین مجتمع نیز ادامه شبکه منحنی در نمای جنوبی است و گشودگی هایی که در آن به چشم می خورد بالکن های واحدهای دوبلکس در طبقات آخر می باشند. تکنولوژی سقف وبازشوهایی که در آن قرار دارند یکی از پیشرفته ترین سیستمهای اجرای سقف میباشد. طراحی انحنای توده بر خلاف انحنای رودخانه در جهت خلق فضای باز عمومی و تعریف ورودی های اصلی توده بسیار موفقیت آمیز بوده است.

اسلاید 3: این مجموعه از سه ساختمان مجزا تشکیل شده است که دو ساختمان دیگر مستطیلی شکل و بسیار کوچکتر از ساختمان مسکونی می باشند. در میان این سه بنا فضای باز عمومی قرار گرفته و طبقات همکف به عملکردهای تجاری- فرهنگی نظیر فروشگاههای لوکس کافه ها و گالری ها اختصاص یافته و پارکینگ ها نیز در زیرزمین جای گرفته اند. مجتمع شامل 185 واحد آپارتمانی یک تا چهار خوابه در 12 طبقه می باشد که از این تعداد 12 واحد دوبلکس در دو طبقه بالایی ساختمان قرار گرفته اند. در نیمی از واحدها امکان دید به هر دو سوی بنا میسر گشته و در نیمه دیگر تنها دید به منظر شهر یا رودخانه ممکن می باشد. چهار ارتباط عمومی شامل پلکان دو آسانسور و راهروهایی کوتاه در بنا تعبیه شده است که هر یک در هر طبقه به شش یا هفت واحد مسکونی دسترسی دارند. در تمامی واحدها دیوارهای داخلی انعطاف پذیر و متحرک هستند و امکان خلق فضاهایی متفاوت را بوجود می آورند.

اسلاید 4:

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: مجتمع مسکونی تانگو بخشی از منطقه ای به نام «BO 01»در شهر «مالمو» می باشد TANGO HOUSIN نام پروژه: موقعیت بنا: malmo-sweden معمار: MOOR RUBLE YUDELL

اسلاید 10: ساختار توده و فضا به نحوی است که کل مجتمع در قالب یک بلوک مربعی شکل با حیاطی در مرکز درک می شود.این مجتمع 27 واحدی از سؤیت ها و واحد های آپارتمانی یک،دو و سه خوابه تشکیل شده اند و اغلب واحد ها دوبلکس می باشند.متراژ کوچکترین سؤیت 55 و بزرگترین واحد3خوابه 180 مترمربع می باشد.

اسلاید 11: در این پروژه صفحات خورشیدی در بالای برجک های رنگی قرار گرفته،دیوارهای جداکننده همگی هوشمند بوده،شیشه ها تماما سه جداره و برخی از بام ها پوشیده از چمن می باشند.آب باران از بام ها به مخزنی برای آبیاری فضای سبز منتقل می گردد و بخشی از زباله هاپس از تفکیک جهت تامین سوخت و گرمایش واحد ها استفاده می گردد. نحوه قرارگیری واحدها به شکلی است که تعداد زیادی از آنها درهر 4 طبقه توسط پنجره های قدی و کشیده به منظر رودخانه اشراف دارند.

اسلاید 12: فضای باز مرکزی مجموعه مرکب از مسیرهایی با کفپوش چوبی و یک بیضی در مرکز است که محلی امن و مناسب برای بازی کودکان و نشیمن ساکنین در فضای باز می باشد این فضا در شب توسط باکس های شیشه ای به بیرون می تابند روشن می شود.

اسلاید 13: مجتمع مسکونی.نمونه 1.habitat 67 پروژه Habitat 67 - ایده جدید در معماری شهری پروژه : مسکن ۶۷ ( Habitat 67 ) مکان : مونترال، کبک، کانادا تاریخ : ۱۹۶۷ معمار Moshe Safdi :

اسلاید 14: ایده در نظر گرفته شده در این پروژه داشتن خانه های شخصی در تراکم شهرهای شلوغ و با قیمت مناسب بوده است. این ساختمان به نوعی ساخته شده است که هر کدام از واحدهای آن بصورت جداگانه ولی با تراکم زیاد در کنار یکدیگر ساخته شده اند. بدین ترتیب هر یک از واحدها دارای حیاط اختصاصی هستند.  موشه سفدی در حیفا متولد و در سال 1938 به کانادا مهاجرت نموده و معماری را نزد استادانی چون ،لویی کان در فیلادلفیا آموخت.شهرت وی بیش از هر چیز به سبب ساختمانهای مسکونی پیش ساخته و لگو مانندی است که habitat 67 از برجسته ترین این آثار است.

اسلاید 15: حفظ حریم خصوصی هر واحد مسکونی استفاده مناسب از دید و منظر رودخانه لارنستوجه به جهت تابش نور خورشید اختصاص باغچه و تراس مجزا به هر واحد مسکونی دسترسی های صریح و ساده همه و همه سبب شده ،تا habitat 67 مونترال نمونه بسیار موفق از تجربیات پیش ساختگی در دوران معماری مدرن به شمار بیاید.باید اذعان نمود که سفدی در تزریق کیفیات فضایی خانه های ویلایی حومه شهر های کانادا و استرالیا به این مجتمع مسکونی عظیم و پیش ساخته و تلاش برای ایجاد شخصیت و هویت در واحد های مسکونی بسیار موفق بوده است .

اسلاید 16: در اینجا نحوه دسترسی واحدها از پارکینگ تا طبقات بالایی نشان داده شده.

اسلاید 17: مجموعه شامل 11 طبقه مسکونی ،یک طبقه پارکینگ در همکف و یک طبقه تاسیساتی در زیر زمین می باشد.نحوه ی دسترسی از پارکینگ تا طبقات بالایی توسط سه باکس ارتباط عمودی شامل آسانسور و پله است که سه راهرو اصلی روباز در طبقات همکف ،ششم و دهم از آن ها خارج میشوند.لوله های تاسیسات نیز در زیر این راهروها قرار گرفته است.همانطور که در تصاویر مشاهده می شود ساختار هرمی و قرار گرفتن واحدها بر روی هم ،تنها در یک سمت پروژه که از دید،منظر و تابش مناسبی برخوردار است ،امکان پذیر بوده و سمت دیگر پروژه تمامابه ارتباط عمودی و افقی دسترسی ها اختصاص دارد.

اسلاید 18: نمونه پلان واحد ها:

اسلاید 19: راهرو های ارتباطی در طبقات ششم و دهم

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان