علوم مهندسی معماری و عمران

مجتمع مسکونی HABITAT 67

HABITAT 67

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مجتمع مسکونی HABITAT 67”

مجتمع مسکونی HABITAT 67

اسلاید 1: HABITAT 67 Moshe SAFDIE Montreal, Canada یه گزینه برای زندگی شهری، سیستمی سه بخشی با ظرفیت بالا برای جامعه توسعه یافته م.سفدی

اسلاید 2: در سال ۱۹۳۸ در فلسطین به دنیا آمد و پس از تحصیلات ابتدایی به آمریکا رفت و تاکنون مقیم آن کشور میباشد .تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه   ام سی کیل مونترال کانادا به پایان رساند وی مدال معماری ماسی کانادا را در سال ۱۹۶۸ کسب کرد و در سال ۱۹۸۶ جایزه معماری اوردر کانادا را کسب کرد همچنین سفدی در سال ۱۹۸۸ جایزه معماری کوبی اوردر را نیز کسب کرد . 

اسلاید 3: از مهمترین آثار وی میتوان به مجتمع مسکونی   habit67 در مونترال اشاره کرد که در زیر تصاویری از آن را مشاهده  می کنید.چشم انداز این مجموعه در کنار صاحل موجب گردید که67   habit به عنوان برترین نمایش درنمایشگاه جهانی مونترال در سال ۱۹۸۷ مطرح شود.این طرح پیشگام در طراحی و ساخت مجموعه های پیش ساخته می باشد.

اسلاید 4:

اسلاید 5: خانه 67 (1967،مونترال،موشه سفتی)خانه پیش ساخته ای است که برای نمایشگاه جهانی اکسپو 67 طراحی شده.مجتع پیچیده سفدی طوری طراحی شده تا نور روز و خلوت حومه ی شهر را به گونه ای مطبوع در یک منطقه شهری ارئه میکند.این فرم زیگورات مانند حاصل مکعب هایی است که برای تامین158 واحد مسکونی شکل گرفته و شامل 18 تیپ مختلف خانه است که از یک جعبه با ابعاد خارجی (5/3* 11/7*3/2 متر)طراحی شده اند.

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13: این خانه بر اساس 354 مدول دیوار باربر بتنی پیش ساخته که مجموعه ای شبیه ساختمان های اسباب بازی می باشد، طوری به هم متصل شده اند که خلوت و دید ومنظر مناسب را برای هر واحد فراهم میکند.پیش آمدگی ها و عقب رفتگی ها به گونه ای طرح ریزی شده تا هر آپارتمان حداقل یک ایوان روی سقف آپارتمانی که بدون فاصله به دنبال آن می آید، دارد.این نخستین نمونه از سیستمی است که می تواند فرایند ساخت و ساز را سهل و آسان کند و هزینه ها را کاهش بدهد.

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20: می تواند بهHABITAT 67از نظر نا همواری ها 5 توده تقسیم شود:سه تا توده های بزرگتر با خیابان ”پیر دورفی ” همسایگی دارند در حالی که دو قسمت کوچکتر در کنار رودخانه ”سنت لورنز” قرار گرفته اند. عملیات ساختمان سازی از سمت جنوب با توده های بزرگتر شروع شد و به سمت شمال رشد کرد.

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25: جعبه های روی هم قرار گرفته از یک محور بالا برنده مستقل تا اولین مسیر گردشی در طبقه پنجم بالا می روند. در این طبقه به دلیل اتصال جعبه ها به مسیر حرکت دیوار ها با کابل های کششی تقویت شده اند. بعضی از جعبه ها در طبقه سوم با ستون های طبقه دوم فضای تقسیم نگه داشته شده اند.

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31:

اسلاید 32: محور های بالابرنده از قطعات پیش ساخته ای ایجاد شده اند که پشت سر هم قرار گرفته اند. در هر کدام از سطوح حرکت (پنجم، ششم، نهم و دهم) بالا برنده های بتنی سنگین برای تحمل لنگر حاصل از مسیر های گردشگاهی بزرگ استفاده می شوند. مکعب های پیش ساخته به گونه ای جدا از هم قرار گرفته اند که هر کدام احساس مالکیت را با ایجاد دید مناسب به اطراف وسکوت دلنشین ایجاد می کنند.

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35:

اسلاید 36: از آن جایی که هر واحد جعبه ای شکل قابلیت تحمل بار های برشی را دارد، می توان آن ها را در وضعیت های مختلف که به وسیله ی کابل های پس کشیده به هم مرتبط هستند، پشت به پشت چید در نتیجه، هر واحد دارای یک حیاط (معمولا روی بام مجاور ) است و چشم اندازی به چند جهت دارد.

اسلاید 37:

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46: ساختمانی همخوان با باد مایکل یانتسن Michael Jantzen که به با معماری های عجیبش، مثل M-House، شهرت دارد این بار بنایی را در اسپانیا طراحی کرده که با باد می چرخد! احجام منحنی روی هم چیده شده در جهات مختلف و به صورتی رندوم قابلیت حرکت حول یک محور را دارند و نتیجه بنایی است که با وزش باد و البته متاثر از وزن کم سازه اش، پیوسته تغییر شکل می دهد. Wind Shaped Pavilion آنچنان که از نامش برمی اید در جستجوی هویتی بادگونه است؛ جالب است که حرکت قسمت های 6 گانه بنا فرصت تامین انرژی شامگاهی ساختمان را نیز فراهم می کنند.

اسلاید 47: تاريخچه صنايع پيش ساخته ‌سازي ساختمان در دوران قبل از آثار باستاني گذشته از قبيل اهرام مصر ، معابد روم و يونان و كاخهاي ساساني و هخامنشي بكرات قطعات سنگ قبلاً آماده شده مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بنابراين ساختمانهاي مزبور را از نظر تعاريف امروزي ميتوان تا حدودي پيش‌ساخته ناميد . منتهي در گذشته بخاطر عدم وجود وسايل ارتباطي و حمل و نقل اكثراً قطعات را در محل اجراي ساختمان آماده نموده و بكار ميبرده‌اند . در سال 1869 ميلادي رايموند گوانبه و متعاقب آن مؤسسه كامودر فرانسه موفق به قالب‌گيري بتون و توليد قطعات بتوني سنگين گرديده و بدينوسيله اولين سيستم پرفابريكاسيون سنگين را جهت ساخنمان‌سازي بوجود آوردند .پس از اين تحولات تا پايان آخرين جنگ جهاني سيستم‌هاي ديگر پيش‌سازي نيز بوجود آمد ، منتهي هيچكدام بخاطر وجود مشكل و موانع مختلف ووفور كارگر و كمبود تجهيزات ساختماني و حمل و نقل مورد استقبال عمومي واقع نگرديد . ولي اكثر مطالعات مفيد در باره سيستمهاي ساختماني مربوط به اين دوره است . پس از خاتمه جنگ جهاني دوم و ورود آوارگان به كشورها فعاليت‌هاي شديدي بمنظور ترميم خرابيها و سكنا دادن مردم در كشورهاي صدمه ديده شروع شد و اين احتياجات باعث ايجاد تحول در صنايع پيش‌سازي ساختمان گرديد و صنايع مذكور را به تكامل نزديك كرد . در اروپا اين ايده در قرن نوزدهم قوام گرفت ، در سال 1948 انجمن شهر هترفولدشايد انگلستان كنسرسيوم ساختماني CLASP را بنيان نهاد كه سيستم ساختمان مدارس را با همان نام وشهرت جهاني بوجود آورد و شركتهاي ديگر نيز تاسيس گرديدند و اين امر موجب توسعه اين سيستم با نامهاي SCOLLA و SEAL گرديد . و اين توسعه تدريجاً به زمينه خانه سازي نيز كشانيده شد . ارقام زير ميزان كار پيش‌سازي را در كشورهاي اروپايي نشان ميدهد .آلمان غربي 40% سوئد60% انگليس 40% فرانسه 5/22% سوئيس20%شوروي سابق 80%

اسلاید 48: مزاياي عمده روشهاي پيش‌سازي و استانداردهاي مربوط: در بيست سال اخير هزينه‌هاي ساختماني رشد سريعتري را بيش از ساير هزينه‌هاي توليدي در صنايع ديگر داشته‌اند اين روند كم و بيش در مورد كليه كشورهاي جهاني بويژه كشورهاي رو به رشد وجود دارد . بنابر اين استفاده از تكنيك‌هاي جديد در امور ساختماني در كاهش هزينه‌هاي ساختماني بسيار موثر بوده است . يكي از اقلام مهم هزينه در ساختمانها مخارج نيروي انساني است . تاكنون روش متداول در احداث ساختمان ايجاب مينموده كه اكثر نيروي انساني مستقيماً در محل احداث حضور داشته باشند و وظايف گوناگون و دشواري را به دوش داشته باشند . دگرگوني و پيشرفتهاي سريع در چندين سال اخير در صنايع ساختماني امكان ايجاد كارگاههاي توليد انبوه ساختماني را بوجود آورده . با توجه باينكه كلاً قطعات پيش‌ساخته توسط ماشين آلات تهيه ميگردد از مزايا و محاسن زير برخوردارند .1.      امكان توليد بصورت انبوه وجود دارد .2.      كاهش قيمت تمام شده بدليل توليد انبوه .3.      امكان كنترل كيفي و آزمايشات كيفي در كارخانه در صورتيكه در محل احداث ساختمان در اغلب موارد غير ممكن است .4.      تغييرات شرايط جوي منجمله سرما و گرما تاثيري در توليد مصالح و قطعات پيش‌ساخته در محل كارخانه توليدي ندارد .5.   حمل مصالح پيش‌ساخته شده به محل ساختمان نه تنها باعث افزايش هزينه حمل نمي‌گردد بلكه در اغلب موارد اوليه بصورت مجزا بطريقه سنتي نيز ارزانتر تمام ميشود .6.      كاهش زمان اجراي كار ساختمان 7.      افزايش عمر اقتصادي ساختمان لازم به ذكر است كه به دليل متنوع بودن نوع قطعات استاندارد خاصي در خصوص قطعات پيش‌ساخته بتوني وجود ندارد . تنها منابع استاندارد موجود در ايران آئين نامة شماره 5ـ18 طرح و محاسبه ساختمانهاي بتن آرمه و همچنين آئين نامة شماره 519 بارگذاري ميباشد كه مورد استفاده قرار ميگيرد . استاندارد بين‌المللي آن ASTM و RCI ميباشند . ضمناً نشريه شماره 130 مركز تحقيقات ساختمان و مسكن تحت عنوان بتن و اجراي آن كه مباحث آن ترجمه كامل نشريه منتشره از طرف انجمن سيمان و بتن انگلستان ميباشد نيز منبع استفاده اين واحدها ميباشد .

اسلاید 49: بررسي قابليت جذب بازار و قيمت فروش  عوامل متعددي در تعيين قيمت فرآورده‌هاي مختلف صنعتي و غيره دخيل بوده كه تغييرات آنها سه جزء اصلي و شاخص قيمت فروش محصول را متاثر از شرايط حضور خود مي‌نمايد .كه ذيلاً مهمترين آنه برشمرده ميشوند .ـ ميزان عرضه و تقاضا ـ معيارهاي رقابت نزذ توليدكنندگان و فروشندگان ـ گسترده كاربرد و نوع كانونهاي مصرف‌كنندگان محصول ـ سياستهاي اقتصادي كشور ـ معيارهاي كيفي كالا ـ روند رشد صنايع جنبي با توجه به طيف گسترده موارد استفاده و قابليت تطابق قطعات پيشنهادي با هداف گوناگون در كنار قيمتي مناسب و قابل رقابت با جانشينهاي آن توليدات ميتواند از حجم مصرف بسيار مطلوب برخوردار شود . بؤيژه قطعات خاص كه موارد مسكوني ، اداري ، بهداشتي صنعتي و كشاورزي را شامل ميشود ارائه توليدات بنحو مطلوب ميتواند آينده مصرف بسيار مناسب داشته باشد .جهت روشن شدن اثرات اقتصادي طرح بويژه در مورد قطعات پيشنهادي از سيستم مقايسه‌اي استفاده گرديده كه در آن قيمت و زمان توليد خانه‌هاي با روش پيش‌ساخته با روش معمول مقايسه شده‌اند .در روش‌هاي پيش‌ساخته هزينه ما بين 50 تا 60 درصد كاهش مي‌يايد و لذا اثر چشم‌گيري بر قيمت نهايي ساختمان خواهد گذاشت .

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید