علوم مهندسی معماری و عمران

محله کانتکس اهواز

mahale-contex

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محله کانتکس اهواز”

محله کانتکس اهواز

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمتهیه کنندگان:کوثر شرفی، انیس صفر زادهموضوع:منطقه کانتکسرشته:شهرسازیاستاد:مهندس لجمارک

اسلاید 2: مطالعه شهر اهواز

اسلاید 3: نقشه خوزستان منبع گوگل مپ

اسلاید 4: نقشه اهواز منبع گوگل مپ

اسلاید 5: تاریخ نگاری استان خوزستان و شهر اهواز

اسلاید 6: وجه تسمیهسرزمينى كه امروزه آن را خوزستان مى‏ناميم در طى ادوار مختلف به نام‏هاى گوناگونى ناميده شده است. خوزستان در روزگاران پيشين جزئى از سرزمين وسيع و دولت عیلام بوده است. در دوره حكومت عيلامى‏ها سرزمين خوزستان را «حالتامتى» به معنى مملكت «حالتام‏ها» مى‏ناميده‏اند و اين كلمه در متون عيلامى كتيبه‏هاى هخامنشى و همچنين در كتيبه‏هاى بومى عیلام مكرر ديده مى‏شود.ژول اپ پر، اين كلمه را «حالپيرتى» و به معنى سرزمين «اپيرتى‏ها» خوانده است. اكديها كه ملتى در مجاورت عیلامى‏ها و از نژاد سامى بوده‏اند كلمه حالتامى را بر حسب قواعد زبان خود «علامتو» بكسر عين تلفظ مى‏كردند كه به معنى سرزمين حالتامها باشد و اين كلمه است كه در تورات به صورت علام ضبط شده است.به هر حال اين اسم تا حدود قرن سيزدهم قبل از ميلاد بر منطقه مورد بحث ما اطلاق مى‏شده ولى از اين تاريخ به بعد در كتيبه‏هاى عیلامى و بومى نام «انشان سوسنكا» يعنى مملكت انشان و شوش ناميده مى‏شوند.

اسلاید 7: وجه تسمیهاين نام تا آغاز روى كار آمدن خاندان هخامنشى باقى بود ولى از وقتى كه چئيش پيش دوم (جد كمبوجيه پدر كورش بزرگ) هخامنشى انشان را تصرف كرد (در حدود سال 640 قبل از ميلاد)، نام انشان در كتيبه‏هاى پارسى و انشانى به صورت انزان تحريف گرديد و در همين ايام بابلى‏ها و آشورى‏ها آنجا را همچنان علام مى‏گفتند و از اينجا مى‏توان استنباط كرد كه علام يا عيلام در حقيقت بر يك منطقه جغرافيايى و بر تشكيلاتى ادارى و حكومتى كه در آن منطقه برقرار بوده اطلاق مى‏شده است و پايتخت آن شهر معروف شوش بوده و انشان و خوج يا اوژ از ولايات آن بوده است.هخامنشيان عيلام را به نام «اوژ» مى‏خواندند و به همين سبب در متن پارسى كتيبه‏هاى آنها هم هر جا كه سخن از اين منطقه رفته به صورت اوژ ضبط شده است. اسامى امروزى «خوزستان» و اهواز هر دو به ترتيب از كلمات خوز و اوز كه عيلامى شده اوژ باشد گرفته شده است.

اسلاید 8: وجه تسمیهاما در دوره اسلامى مورخان اسلامى اعم از ايرانيان و اعراب خوزستان را به نام اهواز و مملكت اهواز خوانده‏اند. چنانچه در ترجمه تاريخ طبرى كه قديمى‏ترين مدرك ما در اين مورد است در شرح جنگهاى اردشير بابكان با اشكانيان به تصريح مى‏نويسد:«و باز لشكر كشيد و بحرب ملك اهواز شد و همه شهرهاى اهواز بگرفت و برا (م) هرمز بنشست و آن بزرگترين شهر اهوازست و بزمين اهواز شهرى بنا كرد و او را سوق الاهواز نام نهاد» در ديگر كتب تاريخى و معتبر بعد از اسلام مانند زين الاخبار گرديزى و تاريخ بيهقى و تاريخ سيستان و سفرنامه ناصر خسرو هم نام اهواز را به جاى اسم منطقه خوزستان مى‏يابيم. ولى با توجه به تسلط مشعشيان بر بخشى از مناطق عرب نشين خوزستان در آخر سده نهم هجرى منطقه خوزستان به دو بخش عربستان و خوزستان تفكيك شد و ذكر نام عربستان به بخشى از خوزستان به زمان قاجاريه كشيده شد و در زمان سلطنت مظفرالدين شاه قاجار بر سراسر خوزستان نام عربستان اطلاق مى‏شد. بنابراين استان خوزستان در دوره صفويه و قاجاريه بنام «عربستان» و گاهى عربستان ايران ناميده مى‏شد. اما در ديماه 1302 ه .ش به دستور دولت موقت (رضاخان) به كار بردن كلمه «عربستان» موقوف شد و نام خوزستان بر آن گذارده شد.

اسلاید 9: آثار تاریخی ومذهبی اهوازسرای معین التجار مکان :متعلق به دوران قاجارمکان : دانشگاه سه گوش اهوازتاسیس : 1308 دوران پهلوی اول

اسلاید 10: پل سفید اهواز تاسیس : 1315طول : 501 متر ، عرض : 9 مترپل سیاه اهواز تاسیس : در سال 1308 خورشیدی و همزمان با احداث راه‌آهنطول : 1050 متر و عرض 6 مترآثار تاریخی ومذهبی اهواز

اسلاید 11: پل غدیر ( کابلی ) اهوازتاسیس : 1390طول : 1014 متر ، عرض 22 مترپل پنجم اهوازتاسیس : 1375طول : 480 متر ، عرض 30 مترآثار تاریخی ومذهبی اهواز

اسلاید 12: آرامگاه علی ابن مهزیار اهوازیآثار تاریخی ومذهبی اهواز

اسلاید 13: جغرافیای استان و شهر اهواز

اسلاید 14: جغرافیـای و تقسیمات سیاسی استـان استان خوزستان با مساحتی حدود شصت و پنج هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران واقع شده است. خوزستان ازشمال به استان لرستان و ایلام، ازغرب به کشور عراق، از جنوب به خلیج فارس و از شرق به استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد محدود می گردد و شهر صنعتی اهواز مرکز آن است.استان خوزستان از لحاظ شکل ناهمواری ها به دو منطقه متمایز کوهستانی و جلگه ای تقسیم می شود. قسمت کوهستانی در شمال و شرق این استان است و کوه های این منطقه ادامه ارتفاعات زاگرس هستند. از مهمترین کوه های این ناحیه، زردکوه، کوه سیاه، کوه چال و آب بندان را می توان نام برد. منطقه دیگر، جلگه جنوبی و غربی خوزستان است. قسمت اعظم این جلگه از آبرفت های رودهای کارون، کرخه و جراحی به وسعت 41 هزارکیلومتر مربع تشکیل شده است.از غرب با کشور عراق هم مرز است. براساس تقسیمات کشوری سال ۱۳۷۵، این استان دارای ۱۵ شهرستان، ۳۵ بخش، ۱۳ دهستان و ۴۴۹۶ آبادی دارای سکنه می‌باشد. مرکز استان خوزستان، شهر اهواز و سایر شهرستا‌ن‌های آن عبارتند از: آبادان، اندیمشک، اهواز، ایذه، باغ ملک، بندر ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر و مسجد سلیمان.

اسلاید 15: با توجه به وضعیت پستی و بلندی استان خوزستان شاهد آب و هوای متنوعی در این استان هستیم . از جمله مناطق مرتفع کوهستانی در زمستان سرد و در تابستان آب و هوای معتدلی دارند. نواحی کوهپایه ای دارای آب و هوای نیمه بیابانی هستند و ناحیه پست جلگه ای دارای آب و هوای بیابانی است.آب و هوای استانبراساس مشخصات اقلیمی، خوزستان و سواحل مجاور آن از مناطق گرم می باشند. دما در فصل تابستان در شهرهایی نظیر اهواز، آبادان و دزفول گاهی به 50 درجه سانتیگراد می رسد. علت این گرمی زیاد ، شدت گرمای دشتهای وسیع و شنزارهای عربستان و همچنین مجاورت با خلیج فارس و پست بودن و نداشتن ارتفاعات در قسمت جنوبی استان است که موجب ورود بدون مانع گرمای فوق العاده به داخل منطقه می گردد.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید