کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت کیفیت جامع (TQM)

modiriyate_keyfiyate_jame

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت کیفیت جامع (TQM)”

مدیریت کیفیت جامع (TQM)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيممديريت كيفيت جامع( TQM)Total Quality Managementاستاد: آقاي دكتر داوديدانشجو:اكبر ويسانيمقطع: كارشناسي ارشد مديريت آموزشيبهار 87

اسلاید 2: تاريخچه ي مديريت كيفيت جامعTQM)تاريخ ورويداد هاي دررابطه با TQM3000سال پيش از ميلاد –--- بابلي ها براي اندازاه گيري كالا از استانداردهاي استفاده مي كردند1800سال پيش از ميلاد –--- مشخصات فرايند در يك كارگاه وجود داشته وبازرسي توسط ناظران صورت مي گرفت 1456 ميلادي -------------- شروع تست مرغوبيت در انگلستان (هانري ششم ) 1924ميلادي --------------- مفهوم كنترل آماري يا SQC توسط والتر شوهارت مطرح شد1950 ميلادي--------------- پيشنهاد تضمين كيفيت يا QA توسط ايشي كاوا1954 ميلادي--------------- جوران تغيير كنترل كيفيت آماري به كنترل كيفيت مديريت را مطرح نمود1980ميلادي---------------- TQMتوسط كرازبي ،جوران ودمينگ مطرح شد.

اسلاید 3: از گذشته تا به امروزگذشته در گذشته سالها فلسفه ي ، بهتر يا ارزان تر بودن كالاها يا خدمات بر بازار هاي رقابت حاكم بود .امروزه امروزه اين فلسفه به بهترين و ارزان ترين كالاها يا خدمات تبديل شده است .

اسلاید 4: به كارگيري فلسفه ي جديد (TQM)در مدتي كمتر از چهل سال كشور ژاپن را از كشوري تخريب شده به يكي از برترين قدرت هاي اقتصادي وصنعتي تبديل كرد .شركتهاي از قبيل زيراكس، مك دونالد، موتورولا با به كار گرفتن اين فلسفه طي دو دهه موفقيت شاياني به دست آوردند.

اسلاید 5: فلسفه TQM بر چه پايه هاي استوار است 1. كيفيت محصول يا خدمات 2. رضايت مشتري 3. استفاده بهينه از منابع

اسلاید 6: تعريف مديريت كيفيت جامع TQMTQM----- تعهد، تغيير مداوم، فراگيري مداوم،‌ برخورد استراتژيك وتاكتيكي ، فعاليت گروهي، بهبود كيفي، بهبود مداوم ومشتري گرايي داخلي وخارجي است. TQM----- عبارت است از فرايند مديريت بهبود مستمر، كه در آن تلاش مي شود كه انتظارات مشتريان به نحو احسن برآورده شود.

اسلاید 7: در نهايت - TQMفرايندي است :- متمركز برروي مشتري هاي داخلي وخارجي - مبتني بر حقايق - كيفيت محور - مبتني بر سيستم هاكه براي دستيابي به اهداف استراتژيك سازمان از طريق ارتقاي مستمر فرايندها، توسط مديريت ارشد ومياني سازمان رهبري مي شود.

اسلاید 8: مفهوم حرف وواژه TQM1. Total: به معناي جامع يا فراگير يعني همه را اعم از سازمان ، فرايند، درون دادها، محصولات، تدارك كنندگان و مشتري هاي داخلي وخارجي رادربرمي گيرد.2. Q يا Quality : كيفيت، سازگاري كالا وخدمات با نياز ها وانتظارات مشتريان داخلي وخارجي.3. M يا Management : به معناي اين است كه TQMيك فلسفه ي مديريتي است.

اسلاید 9: مشاهيرمديريت كيفيت جامعدمينگ ، جوران و كرازبي كه همه ي آنها آمريكايي هستند. ايشي كاوا، شينگو و كاندو اشاره نمود. كه از آثار اين مشاهير مي توان به 14 اصل دمينگ در مباني مديريت كيفيت جامع اشاره كرد.

اسلاید 10: 14 اصل دمينگ در مديريت كيفيت جامع1. ثبات در ارتقاء كيفيت. 2. فلسفه جديد نقص صفر را بپذيريم (انجام كار درست در اولين مرتبه همراه با بي نقص بودن آن ) .3. خودداري از اتكا به بازرسي انبوه به منظور تحقق كيفيت .4. براي تدارك مواد اوليه كيفيت را دراولويت قرار دهيد نه قيمت را.5. سطح محصول يا خدمات را بطور مستمر ارتقاء دهيد .6. آموزش همه كاركنان در حين انجام كار وآموزش مداوم ضمن خدمت. 7. رهبري سازنده داشته باشيد ( روش هاي جديد سرپرستي را اتخاذ كنيد) 8. جلوگيري از ترس (درميان كاركنان )9. موانع همكاري بين كاركنان را از بين ببريد .

اسلاید 11: 10. شعارها وپوستر ها را دور بريزيد. 11. از روش هاي آماري استفاده كنيد(تاكيد بر كيفيت تاكميت) 12. موانع غرور كاركنان را از ميان برداريد. 13. آموزس مداوم وخودآموزي را مستقر كنيد( آموزش ضمن خدمت) . 14. تعهد دائمي مديريت ارشد را به ارتقا كيفيت نشان دهيد.

اسلاید 12: در رابطه با TQMنظريه هاي ديگري نيز وجود دارد: نظريه مديريت ناب (Lean Management) در نگرش ناب: توليد فقط به معني ساختن يك محصول نيست. چرا كه با جمع آوري چند دستگاه وعده اي كارگر به سادگي اين امر محقق مي شود. آنچه در اين نظريه اهميت پيدا كرده است: اين است كه آنچه ساخته مي شود مشتري با رضايت فراوان بخرد ودر ضمن خود شركت نيز به سود كافي برسد ومحيط كار خود را ارتقاء‌ بدهد. در واقع خاستگاه ومنشاء مديريت ناب كشور ژاپن است ورقابتي كه بين شركت تويوتا وشركت فورد آمريكا به وجود آمد. كه موجب گرديد شركت تويوتا روبه مديريت ناب بياورد .

اسلاید 13: نظريه تعالي سازمان با مدلEFQMEFQM – مخفف بنياد اروپايي مديريت كيفيت است . بنياد اروپايي مديريت كيفيت مدل EFQMرا براي تعيين ميزان رشد وتعالي سازمان وترميم راه رسيدن به تعالي سازماني تدوين كرده است . با بكارگيري اين مدل سازمانها مي توانند نقاط قوت ، حوزه هاي قابل بهبود وميزان رشد سازمان را در مسير تعالي تعيين نمايند.

اسلاید 14: اصول هشتگانه سازمانهاي متعالي با مدل EFQM1. نتيجه گرايي: سازمان متعالي سازماني است كه قبل از هرگونه اقدامي بايد به نتيجه آن بيانديشد. 2. مشتري مداري: رضايت مندي مشتري رعايت شود.3. رهبري وثبات در مقصد4. مديريت بر مبناي واقعيت ها وفرايندها5. مشاركت وتوسعه منابع انساني 6.نوآوري وبهبود مستمر7. توسعه شراكت ها 8. مسئوليت هاي اجتماعي سازمان

اسلاید 15: شش سيگما تازه ترين محصول خلاقيت سيگما يكي از حروف الفباي يوناني است كه در آمار رياضي براي تعريف انحراف معيار بكار مي رود .در اوايل سالهاي 1980 شركت موتورولا پس از اينكه بازار خود را در رقابت با ژاپني ها از دست داد فعاليت شش سيگما را براي اولين بار وبراي رهايي از بحران تعريف كرد.

اسلاید 16: بوجود آمدن شش سيگما جزئيات اين فعاليت توسط فردي به نام باكس مت كه مهندس آمار بود تدوين شد. پس از آن مدير عامل شركت موتورولا شش سگما را به عنوان يك فرهنگ و فلسفه آن را بهبود مستمر در همه ي واحدهاي شركت اعلام كرد.

اسلاید 17: تعريف شش سيگما شش سيگما را مي توان روشي براي بهبود هاي جهشي است و فعاليت ها را ريشه اي مي بيند ومشكلات را از طريق اصلاح فرايند ريشه اي حل مي كند.

اسلاید 18: شش سيگما پنج مرحله دارد:1. تعريف، فرصتها شناسايي مي شود2. اندازه گيري وسنجش3. تجزيه وتحليل4.راه حلهايي براي بهبود پيدا مي كند5. كنترل – راه حلها را تحت كنترل ومراقبت در مي آورد.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید