کسب و کار فروش و بازاریابی

مدیریت بازاریابی ۲

Modirayat_bazaryabi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت بازاریابی ۲”

مدیریت بازاریابی ۲

اسلاید 1: مدیریت بازاریابی Marketing Mgt. مدرس: محمدی نسب

اسلاید 2: منابع درس: مدیریت بازاریابی؛ دکتر احمد روستا، داور ونوس، ابراهیمی؛ انتشارات سمتاستراتژی بازاریابی؛ واکر و همکاران؛ ترجمه دکتر اعرابی و ایزدی؛ دفتر پژوهش های فرهنگیبازاریابی و مدیریت بازار؛ حسن الوداری؛ دانشگاه پیام نورMarketing Mgt., Philip Kotler, Printice Hall, Englewood CliffMarketing, Berkowitz et al., Irwin MacGraw Hill

اسلاید 3: سرفصل های درس بازاریابی

اسلاید 4: ساختار يك شركترئيسمعاونتبازاريابيمعاونت ماليمعاونتتوليدمعاونت منابع انساني

اسلاید 5: فصل اولمعرفی بازاریابی

اسلاید 6: تا زمانيكه فاصله توليد كننده و مصرف كننده كوتاه بود ، توليد كننده از نيازها ، خواسته ها ، سـلايق ، آداب و رسوم مصرف كننده مطلع بود و به وجــود بـازاريابي و مديريت بازار نيـــازي احساس نمي شـد اما در شرايط اقتصادي كه بسياري از شركت هاي بزرگ مرزهاي ملي را براي فعــاليت هاي تجاري خـود كوچك يافته اند ، جهاني فكر مي-كنند ، جهـاني توليد مي كنند ، و در سطح جهاني محصولات خود را توزيع مي نمايند ، فعاليت هاي بازاريابي زيــادي بايد انجـام شـود تا كالا از توليد كننده به مصـرف كننده برسد . در واقع بازاريابي شامل كليه عملياتي است كه در فاصــله توليد تا مصرف باعث تسريع در جريان هدايت كالاها يا خدمات به سوي مصــرف كننده مي گردد . ضرورت بازاريابي

اسلاید 7: بازاریـابی (Marketing) فرآیندی انسانی جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله استکاتلرتعریف بازاریابی

اسلاید 8: مدیریت بازاریابی عبارتست از تجزیه و تحلیل فرصتها ، برنامه ریزی ، اجرا و کنترل برنامه ها با هدف ایجاد و حفظ مبادلات مطلوب در بازارهای هدف به منظور نیل به اهداف سازمانبازاريابي دانش انطباق و همسـويي منابع انساني ، مالي و فيزيكي سازمانها با خواست ها و نيازهاي مشتري است .تعریف مدیریت بازاریابی

اسلاید 9: هفت مفهوم اساسی علم بازار یابی و رابطه آنها مفاهیم اساسی بازار یابی نیازمعاملهبازارمبادلهکالاتقاضاخواسته

اسلاید 10: مفاهیم پایه مدیریت بازاریابینیازخواستهتقاضا کالامبادلهمعاملهبازار

اسلاید 11: نیاز (Need) یعنی کمبود یا حالت محرومیت احساس شده در فرد که آرامش و تعادل انسانـی را بر هم زده و در او انـگیزه ای برای ارضاء ایجاد می کنددر زمینه نیاز تئوریهای مختلفی توسط صاحبنظران علم مدیریت ارائه شده مثل مازلو، آلدرفر و هرزبرگمفهوم نیاز

اسلاید 12: خواسته یعنی چگونگی رفع نیاز ، به عبارتی خواسته ها (wants) راه های رفع نیاز بوده و با توجه به فرهنگ جوامع و نیز وضع در آمدی افراد ، تعداد آنها نا محدود و دائماً در حال تغییر می باشد مفهوم خواسته

اسلاید 13: تقاضا (Demand) یعـنی اقدام به رفـع نیـاز و خواسـته با لـحـاظ نمـودن منـابع مالی ، بنابر این محـدودیت مالی می تواند ، خواسته کالای x را به تقاضای کالای y بدل نمایدمفهوم تقاضا

اسلاید 14: کالا (Product) یعنی هر شیء یا چیزی که توسط شخص معین و یا مؤسسه ای تولید شده و قادر به ارائه خدمت یا رفع نیازهای فردی و یا جمعی مصرف کنندگان باشدکالاها فقط در محصولات فیزیکی خلاصه نشده بلکه شامل خدمات، ایده ها، عقاید و اندیشه ها، سازمانها، مکانها، فعالیتها و یا ترکیبی از آنها نیز می شوند.مفهوم کالا

اسلاید 15: مبادله (Exchange) روشی است برای رفع نیاز که در آن فرد کالای مورد نیاز خود را با پرداخت پول یا ارائه کالا و یا خدمت به دیگران بدست می آوردمفهوم مبادله

اسلاید 16: راه های ارضای نیازخود تولیدی: شکار، ماهی گیریاستعانت از دیگران: تکدی گریاعمال زور: دزدیمبادله: بازاریابی نیز برای به دست آوردن محصولات جهت ارضای خواسته ها و نیازها بر این روش تاکید دارد و مبادله پایه و اساس بازاریابی می باشد

اسلاید 17: 1- وجود حداقل دو نفر2- وجود چیز ارزشمند و مورد نیاز طرفین3- علاقمندی در طرفین4- آزادی طرفین در قبول یا رد پیشنهاد5- توانایی طرفین در مراوده و تحویل بموقع کالاشرایط مبادله

اسلاید 18: به واحد اندازه گیری بازاریابی ، معامله (Transaction) اطلاق می شودیک معامله در بر گیرنده داد و ستد یا بده-بستان فایده بین طرفین مبادله می باشدمفهوم معامله

اسلاید 19: 1- وجود حداقل دو کالای با ارزش 2- توافق در مورد شرایط مبادله 3- توافق در مورد زمان و مکان مبادله شرایط لازم برای تحقق معامله

اسلاید 20: محلی برای مبادلات بالقوهمحل تجمع عده ای از عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان بالقوه و بالفعلی که دارای نیازهای مشترک بوده و از وسیله مبادله یا پول مشترکی استفاده می کنند ، بازار (Market) نامیده می شودتعریف بازار

اسلاید 21: 1- عرضه کننده2- تقاضا کننده3- نیاز یا احتیاج4- قدرت خریدعوامل مورد نیاز برای تشکیل بازار

اسلاید 22: اندازه بازارافراد علاقه مند به محصول حاضر به مبادله منابع برای کسب محصولاندازه بازار با قیمت تغییر می کند

اسلاید 23: جوامع امروزی جوامع اولیهنمودار سیر تکاملی بازارهاخود کفاییمبادله غیر متمرکزمبادله متمرکزشکارچیکوزه گرماهیگیرکشاورزماهیگیرشکارچیکوزه گرکشاورزماهیگیرشکارچیکوزه گرکشاورزبازرگان

اسلاید 24: بازارسنجيمقايسه و ارزيابي گذشته و حال خود و ديگرانبراي ترسيم آيندهبازاريابييافتن بازارهدف وبخش بندي بازارهاMarketing بازاريابيشناسايي ، شناساندن« رضايت»بازارسازيايجاد و افزايش سهم بازار، ساختن تصوير مناسب،يافتن جاي دلخواه در بازاربازار گردي حضور در صحنه مبادلات و بازارها،اطلاعات و ارتباطات بازار بازارگرميآمادگي براي رقابتانجام تبليغات بازارداريافزايش يا حفظ مشتريان(خلاقيت و نوآوري) بازارشناسي تحقيقات بازاريابي و بررسيهاي بازاربازار گرائيتوجه ، تمايل وگرايش به مشتري و بازار بازار گرداني اداره كردن بازار از طريق مديريت ( محصول،قيمت، توزيع و ترفيع ) ( مديريت بازار)اجزاء تشكيل دهنده بازاريابي

اسلاید 25: ابعاد گوناگون بازاریابی1- بازارگرايي :گرايش به بازار و نيازهاي مشتري كه اولين ويژگي بازاريابي جديد است به عنوان يك فرهنگ و بينش پذيرفته شود . 2- بازارشناسي : شناخت بازار تلاشي نظام مند است براي گردآوري ، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزاي تشكيل دهنده نظام بازار مانند خريداران بالقوه و بالفعل ، فروشندگان ، واسطه هاي گوناگون ، رقبا ، سازمانهاي تسهيلاتي و خدماتي و در نهايت همه عواملي كه بر نظام بازار تاثير دارند .

اسلاید 26: ابعاد گوناگون بازاریابی(ادامه)3- بازاريابي : بخش بندي يا تقسيم بازارها و تعيين محصولات شركت براي مناسبترين بازارها .4- بازارسازي : نفوذ در بازار و معرفي و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات آن با استفاده از عوامل قابل كنترل بازاريابي (محصول، قيمت ، توزيع و پيشبرد فروش )

اسلاید 27: ابعاد گوناگون بازاریابی(ادامه)5- بازارگردي : شركت كردن در نمايشگاهها ، بازديد از بازارهاي گوناگون و بودن در محيط بازار ديدگاه مديران را بازتر و گسترده تر مي سازد .6- بازار سنجي : بررسي و ارزيابي گذشته و استفاده از تجربيات . تحليل موقعيت بازار با توجه به آنچه هستيم و داريم و آنچه بايد داشته باشيم .

اسلاید 28: ابعاد گوناگون بازاریابی(ادامه)7- بازارداري : حفظ مشتري و ايجاد زمينه براي بازگرداندن او به سوي خود . 8- بازارگرمي : تبليغات و تشويقات به موقع جهت آگاه ساختن ، متقاعد ساختن و ترغيب مشتريان براي ارتباط بيشتر با سازمان .

اسلاید 29: ابعاد گوناگون بازاریابی(ادامه)9- بازار گرداني : مديريت بازار كه شامل برنامه ريزي ، اجرا و كنترل امور گوناگون بازار و ابعاد مختلف بازاريابي است .

اسلاید 30: حالات تقاضا و وظایف مدیر بازاریابی

اسلاید 31: 1- تقاضای منفی 2- عدم وجود تقاضا 3- تقاضای پنهان 4- تقاضای متزلزل 5- تقاضای نامنظم 6- تقاضای کامل7- تقاضای بیش از حد 8- تقاضای ناسالمحالات تقاضا

اسلاید 32: 1- بازاریابی تبدیلی 2- بازاریابی انگیزشی3- بازاریابی توسعه ای 4- بازاریابی مجدد5- بازاریابی همزمانی 6- بازاریابی حفاظتی7- بازاریابی تضعیفی 8- بازاریابی مقابله ایانواع یا شیوه های بازاریابی

اسلاید 33: این شیوه ، زمانی استفاده می شود که مردم نسبت به کالاهای شرکت نگرش منفی داشته تا جائیکه حتی حاضرند برای مصرف نکردن آنها ، مبلغی را نیز بپردازند 1- بازاریابی تبدیلی

اسلاید 34: وظیفه بازاریابان در این حالت ، معکوس کردن تقاضا است ، یعنی تبدیل تقاضای منفی به تقاضای مثبت با شناخت دلایل مقاومت بازار (احساسات، ارزش ها و هزینه ها) و از طریق تبلیغات آگاهی دهنده و ترغیب کننده وظیفه بازاریابان در بازاریابی تبدیلی

اسلاید 35: از این شیوه ، زمانی استفاده می شود که برای کالاهای شرکت ، تقاضا وجود نداشته باشد و مردم نسبت به محصول آن بی اعتنا باشند2- بازاریابی ترغیبی (انگیزشی)

اسلاید 36: وظیفه مدیران بازاریابی در چنین حالتی ، ایجاد شور و شوق و هیجان در مردم از طریق ترغیب و تشویق آنان به خرید و استفاده کالا می باشدوظیفه بازاریابان در بازاریابی انگیزشی

اسلاید 37: این نوع بازاریابی که به بازاریابی آشکار کردنی و بازاریابی پرورشی نیز معروف است ، جهت پاسخگویی به تقاضای پنهان مصرف کنندگان بالقوه (آمال و آرزوهای آنان) بکار گرفته می شود 3- بازاریابی توسعه ای

اسلاید 38: تلاش برای آشکار کردن محتویات ذهنی افراد و پی بردن به افکار آنان از طریق تحقیق و بررسی و تبدیل ایده های بکر آنان به کالاهای نو و جذاب وظیفه بازاریابان در بازاریابی توسعه ای

اسلاید 39: یعنی تلاش جهت یافتن بازارهای جدید ، جذب مشتریان رقباء ، ایجاد ابتکار و نوآوری در تولید ، توزیع ، قیمت گذاری و حتی شیوه های تبلیغاتی به منظور جلوگیری از سیر نزولی تقاضا4- بازاریابی احیایی (مجدد)

اسلاید 40: یعنی تلاش برای تنظیم تقاضا و هماهنگ و همزمان کردن آن با عرضه در فصولی از سال که عرضه و تقاضا با هم برابر نیست5- بازاریابی تعدیلی(همزمانی)

اسلاید 41: تلاش برای حفظ حالت تقاضای کامل که در آن سطح تقاضای بازار با سطح عرضه مطلوب مؤسسه برابر است ، از طریق پاسخگویی به خواسته ها و ترجیحات آتی مصرف کنندگان (تغییر نیازها و سلیقه ها) و تهدیدات رقباء6- بازاریابی محافظتی

اسلاید 42: سعی در کاهش منطقی و موقتی تقاضای بیش از حد بازار ، به منظور جلوگیری از دلسردی مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آنان به محض دسترسی به منابع لازم7- بازاریابی تضعیفی(عدم بازاریابی/وارونه)

اسلاید 43: تلاش مدیران برای نامطلوب جلوه دادن کالا و از بین بردن تقاضا برای آن ، مثل تبلیغاتی که در مورد سیگار ، مواد مخدر و امثال آنها صورت می گیرد8- بازاریابی مقابله ای

اسلاید 44: هماهنگ نمودن جریانات عرضه و تقاضا در بازار همانند شکل زیر :وظیفه مدیر بازاریابی توزیع - تولید - تحقیقات(3) (2) (1) بازارنیاز - قدرت خرید - انگیزه(1) (2) (3)جریان عرضهجریان تقاضا

اسلاید 45: همه تلاش های نظام مند برای شناخت نظام بازار و اقدام مناسب نسبت به انواع تقاضاها با توجه به نظام ارزشی جامعه و اهداف سازمانروستا، ونوس و ابراهیمیتعریف بازاریابی

اسلاید 46: 1- فلسفه تولید ( Production Philosophy )2- فلسفه کالا ( Product Philosophy )3- فلسفه فروش ( Sales Philosophy ) 4- فلسفه بازاریابی ( Marketing Philosophy )5- فلسفه بازاریابی اجتماعی ( Social Marketing Philosophy )فلسفه های مدیریت بازاریابی

اسلاید 47: از دید این فلسفه، در دسترس بودن کالا و توانایی و استطاعت مالی تنها عوامل تعیین کننده در خرید افراد است، بنابراین تمرکز این فلسفه بر بهبود کارآیی تولید و توزیع می باشد1- فلسفه تولید

اسلاید 48: حالت های مناسب این فلسفهتقاضا بیش از عرضه باشدبالا بودن هزینه تولید و لزوم افزایش تولید برای کاهش قیمت مثل مدل «تی» هنری فورد

اسلاید 49: ادعا می کند که مصرف کنندگان کالایی را می خرند که بهترین کیفیت و عملکرد و شکل را داشته باشد لذا تمام انرژی خود را به بهبود بخشیدن دائمی کالا اختصاص می دهند2- فلسفه کالا

اسلاید 50: نتیجه فلسفه محصول نزدیک بینی در بازاریابی(Marketing Myopia) است.

اسلاید 51: مؤسسات معتقد به این فلسفه بر این باورند که مردم کالاهای آنها را به اندازه کافی نمی خرند مگر اینکه مؤسسه تلاش وسیعی را در زمینه فروش، تبلیغات و ترفیعات خود انجام دهد 3- فلسفه فروش

اسلاید 52: فروش نقش اساسی دارد و رضایت مشتری در مرتبه دوم اهمیت است. ریسک بالای از دست دادن همیشگی مشتریفلسفه فروش

اسلاید 53: پیروان این فلسفه، شناخت نیازها و خواسته و ارزش های مشتریان در بازارهای هدف و تطبیق سازمان برای ارضای موثرتر و مفید تر از رقبا را وظیفه اصلی هر سازمان می دانند. 4- فلسفه بازاریابی

اسلاید 54: مقايسه مفاهيم فروش وبازاريابي سودآوري ازطريق سیاست های كالاهاي موجود كارخانه افزایش فروش تشویقی سودآوري از طریق تحقیقات بازاريابي نيازهاي مشتري بازار ارضای نیاز مشتري (خریدار و مصرف کننده) هدف وسيله كانون توجه(مبنا) نقطه شروعمفهوم فروشمفهوم بازاريابي

اسلاید 55: پایه های فلسفه بازاریابیخریدار گرایینگرش سیستمیهدف گراییبازارگرایی همگانی

اسلاید 56: 1- خریدار گراییوظیفه بازار یابی: در کوتاه مدت: انطباق نیاز خریداران با محصولات موجوددر بلند مدت : انطباق محصولات با احتیاجات خریدارانمنافع خریدارگرایی:آگاهی از نیاز افراد جامعهتولید با توجه به نیاز و کاهش ریسک اقتصادیلحاظ نیاز افراد با توجه به منافع سازمان و ارزش های جامعه

اسلاید 57: مک دانلدرقابت McDonald, Burger King, Burger Chef در سال 1968 برای رهبری بازار غذای آماده که هرکدام کمتر از 1000 شعبه داشتند، اما در سال 1986 مک دانلد بیش از 10000 شعبه با نرخ رشد سالانه 13 درصد و برگر کینگ 5500 شعبه و برگر چف فقط 21 شعبه داشت.برگر کینگمک دانلمهارت های محوری«مکان های عموما خوب»«تمایل به یافتن مورد عالی»مکان یابی« از آشفتگی عملیاتی رنج می برد»«بدون رقیب بودن»خدمات با کیفیت بالا«آمار ناجور در مورد محصولات جدید»«مهارت در ایجاد محصول»نوآوری در محصول«تحقق به عنوان مهاجم، مردانه، سرد»«جانشین مادر»ارتباطاتمقایسه اجرای مهارت های محوری

اسلاید 58: 2- نگرش سیستمیوابستگی پرسنل، بخش ها و قسمت های گوناگون با یکدیگر و اینکه سازمان هم در نظام صنعت و هم در نظام اقتصادی اجتماعی یک سیستم فرعی است

اسلاید 59: 3- هدف گراییجستجوی بازده رضایت بخش برای سرمایه گذاری با ارضای نیازها

اسلاید 60: 4- بازارگرایی همگانیمشارکت و درگیر شدن کل سازمان در شناسایی سیستم بازار شامل خریداران، رقبا، محیط ها، فرصت ها، روندها و شناساندن سازمان و محصولات آن به جامعهبازارگرایی همگانی پایه و مبنای مدیریت کیفیت فراگیر TQM

اسلاید 61: توسعه فلسفه بازاریابی برای انطباق با فلسفه مسوولیت اجتماعی سازمان ها5- فلسفه بازاریابی اجتماعی

اسلاید 62: توازن بین :خواسته های مشتریان هدفمنافع بلند مدت مشتریان هدفمنافع بلند مدت جامعههدف بازده بلند مدت شرکت

اسلاید 63: تأمین رفاه جامعهنمودار توازن در فلسفه بازاریابی اجتماعیتأمین خواسته های مصرف کنندهتأمین منافع مؤسسهفلسفه بازاریابی اجتماعی

اسلاید 64: هدف: شکل گیری بر اساس نظام ارزشی و امکانات و محدودیت های جامعهاجزا:منابع: ماده، انرژی، منابع انسانی، اطلاعاتمحیط: محیط های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیک، فرهنگی، رقابتیمدیریت: شناختن، یافتن، ساختن، حفظ و تداوم بازارسیستم بازار

اسلاید 65: اجزای بازار تهیه کنندگان (تامین کنندگان): مواد اولیه و تسهیلاتتولید کنندگانخریداران بالقوه و بالفعل: مشتریان، مصرف کنندگانعوامل واسطه: خرده فروش ها، عمده فروش ها، دلالان، فروشگاه های زنجیره ای و ...عوامل تسهیلاتی و خدماتی: بانک ها، بیمه، حمل و نقل، انبارهای عمومی، بانک های اطلاعاتی، گمرک، نمایشگاه ها، اتاق بازرگانی

اسلاید 66: ویژگی اجزای بازارماهیت، نقش و وظیفه هر جزءارتباط اجزا: قطع ارتباط عامل از دست رفتن امکانات و فرصت ها برای همه دست اندرکاران بازار یا بالا رفتن ضایعات و نارسایی سیستم بازار مانند نیاز به واسطه ها، حمل ونقل ...تناسب اجزا:

اسلاید 67: 1- تقسیم بندی بازارها از دید فعالیت2- تقسیم بندی بازارها از نظر سازمانی3- تقسیم بندی بازارها از بعد اقتصادیدیدگاه های مختلف برای تقسیم بازار

اسلاید 68: 1- بازارهای کالا و فرآورده ، مثل بازار فرش ، نفت . . .2- بازارهای کار و خدمات مثل بازار کار ، بیمه، فنی و مهندسی . . . 3- بازارهای پول و سرمایه ، مثـل بازار بـورس ، سـرمایه گذاری بلند مدت و . . . انواع بازارها از نظر فعالیت

اسلاید 69: 1- بازار صنعتی ( Industrial Market )2- بازار دولتی ( Governmental Market )3- بازار واسطه ( Middle Market )انواع بازارهای سازمانی

اسلاید 70: بازار صنعتی بعنوان بزرگترین و متنوع ترین بازار سازمانی قلمداد می شود ،کالاها و خدمات خریداری شده در این بازار ، صرفاً برای تولید سایر کالاها و خدمات بکار گرفته می شوندبازار صنعتی

اسلاید 71: در این بازار کالاها و خدماتی خریداری می شوند که عمدتاً دارای مصارف دفاعی ، آموزشی و سایر نیازهای عمومی جامعه می باشند ، خریدها در این بازار کند است خریدهای دولتی بسیار تخصصی،روشن و صریح بوده و تحت نظارت مجالس قانونگذاری و هیئتهای نظارت بر بودجه صورت می گیرند.بازار دولتی

اسلاید 72: این بازار از افراد و سازمان هایی تشکیل می شود که کالاهای تولیدی دیگران را به منظور فروش مجدد یا اجاره دادن آنها ، خریداری می کنندبازار واسطه

اسلاید 73: چهار بازار اقتصادی مهم عبارتند از :1- بازار رقابت کامل 2- بازار انحصار کامل 3- بازار رقابت انحصاری 4- بازار انحصار چند جانبهانواع بازارهای اقتصادی

اسلاید 74: 1- تعداد بسیار زیاد خریدار و فروشنده2- قیمت پذیر بودن خریداران و فروشندگان3- آزادی ورود و خروج به بازار4- همگن بودن کالاها 5- قرار گرفتن اطلاعات در اختیار همگانمشخصات بازار رقابت کامل

اسلاید 75: بازاری که در آن فقط یک تولید کننده یا فروشنده در بازار وجود دارد و این موقعیت ممتاز ، باعث سودآوری آن در دراز مدت می شودبازار انحصار کامل

اسلاید 76: بازاری است بین رقابت کامل و انحصار کامل و غالب بازارهای امروزی بدین شکل می باشند ، یعنی دارای وضعیت بینابین می باشندبازار رقابت انحصاری

اسلاید 77: به وضعیتی اطلاق می شود که دو یا چند فروشنده ، جوابگوی تقاضای انبوه خریداران می باشند . در این وضع ، رقباء معمولاً با قیمت ها برخورد تلافی جویانه می کنندبازار انحصار چند جانبه

اسلاید 78: به نظر فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ، پنج نوع بازار ، عبارتند از :1- بازار مصرف کننده 2- بازار صنعتی3- بازار واسطه ای 4- بازار دولتی 5- بازار بین المللیجدیدترین تقسیم بندی از بازارها

اسلاید 79: نمودار رابطه شرکت با بازارشرکتبازارهای مصرفیبازارهای صنعتیبازارهای واسطه ایبازارهای دولتیبازارهای بین المللی

اسلاید 80: فرآیندی که توسط آن ، مدیران شرکت ، محیط را مطالعه و بررسی می نمایند تا فرصت ها و تهدیدات پیش روی مؤسسه را شناسایی و مشخص نمایند تجزیه و تحلیل محیط

اسلاید 81: به مجموعه شرایطی اطلاق می شود که تصمیمات بازاریابی باید با توجه به آنها اتخاذ گردیده و عملیات بازاریابی نیز با لحاظ نمودن آنها اجرا گرددمحیط بازاریابی

اسلاید 82: عبارتست از فرآیند گردآوری اطلاعات مربوط به انواع محیط ها از طریق مطالعه و بررسی و با بهره گیری از روش های گوناگون تحقیق و پژوهشمحیط شناسی

اسلاید 83: 1- واکنش انفعالی ( Passive Reaction )2- واکنش فعال ( Active Reaction )انواع عکس العمل در برابر محیط بازاریابی

اسلاید 84: یعنی غیر قابل کنترل دانستن محیط بازاریابی از طرف شرکت لذا عدم تلاش برای تغییر آن ، بعبارتی بی ارادگی در مقابل محیط و تطبیق صرف با آنواکنش انفعالی

اسلاید 85: یعنی داشتن دیدگاه مدیریت محیطی از ناحیه شرکت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و تهاجمی به منظور اثرگذاری بر روی عوامل و نیروهای محیطی بجای نظاره گری صرفواکنش فعال

اسلاید 86: - فرصت : عاملی است كه شركت براي بدست آوردن برتري در رقابت از آن استفاده مي كند . - تهديد: عاملی است كه امكان دارد بطور بالقوه قدرت رقابت يا بازدهي را كاهش دهند .

اسلاید 87: . اقتصادي. اجتماعي. سياسي. تكنولوژيكي . محيط زيستEconomicalSocialPolitical TechnologicalEcologyمحيط دور (داخلي و جهاني )تازه واردهاقدرت تامين كنندگانقدرت خريدارانجايگزينهاشدت رقابت موجودNew entrantsSuppliers powerBuyers power SubstitutesRivalry among Exiting Firmsمحيط صنعت (داخلي و جهاني )رقبااعتباردهندگانمشترياننيروي كارمكملهاCompetitorsCreditorsCustomers HarborComplementorsمحيط عملياتي (داخلي و جهاني )شرکتFirmسازمان و محيط

اسلاید 88: عوامل اجتماعيعوامل اقتصاديمنظور از عوامل اقتصادي ماهيت و جهت گيري سيستم اقتصادي است كه سازمان در چارچوب آن مشغول فعاليت است .عوامل اجتماعي در برگيرنده باورها , ارزشها , نظرات و شيوه زندگي عناصر محيط پيرامون سازمان مي باشد كه خود نشات گرفته از فرهنگ , محيط زيست , ويژگيهاي بومي , ديني و ... است .

اسلاید 89: عوامل تكنولوژيكعوامل سياسيعوامل سياسي در برگيرنده مجموعه پارامترهاي حقوقي و غير حقوقي است كه سازمان در قالب آن مشغول فعاليت است .عوامل تكنولوژيك روندهاي ملموس و غير ملموس در عرصه فن آوري است كه مي تواند به طور مستقيم يا غير مستقيم بر امور موثر باشد .

اسلاید 90: 1- محیط خرد مؤسسه ( Micro Environment )2- محیط کلان مؤسسه ( Marco Environment )تقسیم بندی دیگر از محیط بازاریابی

اسلاید 91: این محیط از عوامل و نیروهای نزدیک به شرکت تشکیل می شود که می توانند توانایی شرکت را در خدمت به مشتریان تحت تأثیر قرار دهندمحیط خرد

اسلاید 92: 1- محیط داخلی خود شرکت 2- تأمین کنندگان مواد اولیه شرکت 3- واسطه های بازاریابی 4- رقباء5- مشتریان 6- جوامع عوامل اثر گذار بر شرکت در محیط خرد

اسلاید 93: یعنی نحوه همکاری و ایجاد ارتباط بخش بازاریابی با سایر بخش های درون شرکت که در اجرای موفقیت آمیز یا شکست برنامه های آن نقش عمده ای را ایفاء می نماید محیط داخلی مؤسسه

اسلاید 94: نمودار نحوه ارتباط بخش بازاریابی با سایر بخش هابخش تحقیقاتبخشامور مالیبخشتولیدبخش بازاریابیمدیریتعالیهبخشحسابداریبخش تدارکات

اسلاید 95: توجه مدیران بازاریابی به مواردی مثل :- میزان موجودی مواد- موجودی لازم برای آینده- روند افزایش قیمت مواد- منابع جایگزین و . . .به منظور مواجه نشدن با مشکلات احتمالیتأمین کنندگان مواد اولیه

اسلاید 96: واحدهایی که به مؤسسات در امر تبلیغات ، پیشبرد فروش ، توزیع و تحویل کالا و . . . کمک می کنند ، شامل :1- آژانس های خدمات بازاریابی 2- واسطه های مالی 3- واحدهای توزیع فیزیکی4- دلالانواسطه های بازاریابی

اسلاید 97: نمودار عوامل اصلی محیط کلان مؤسسهشرکتنیروهایجمعیت شناختینیروهای اقتصادینیروهای طبیعینیروهایتکنولوژیکینیروهای فرهنگینیروهای سیاسی

اسلاید 98: بررسی و تجزیه و تحلیل عوامل جمعیت شناختی برای مثال سن ، جنس ، تحصیلات ، نژاد ، محل سکونت ، تراکم و اشتغال خریداران بالفعل و بالقوه به منظور برنامه ریزی مطلوب نیروهای جمعیت شناختی

اسلاید 99: توجه به عوامل اقتصادی اثرگذار بر روی قدرت خرید مردم و نیز الگوهای مصـرفی آنان، مثل درآمد مالی، درآمد سرانه ، میزان پس انداز و . . .نیروهای اقتصادی

اسلاید 100: عوامل ، نیروها و یا همان محیط طبیعی ( در برگیرنده منابع طبیعی مثل آب ، هوا ، جنگل ، نفت ، زغال سنگ و . . . ) که به عنوان ورودی مؤسسه می توانند کارساز باشندنیروهای طبیعی

اسلاید 101: یعنی توجه مدیران بازاریابی به پیشرفت های فنی و تکنولوژیکی و آثار و تبعات آن بر روی میزان موفقیت شرکت با توجه به ایجاد فرصت ها و تهدیدات تازهنیروهای تکنولوژیکی

اسلاید 102: مجموعه ای از قوانین و مقررات، سازمان های دولتی، گروه ها و دستجات مختلف موجود در یک جامعه که می توانند تصمیمات بازاریابی را تحت تأثیر قرار دهندنیروهای سیاسی

اسلاید 103: 1- حمایت از شرکت ها در مقابل یکدیگر2- حمایت از مصرف کنندگان3- حمایت از منافع جامعهدلایل تنظیم قوانین مربوط به تجارت

اسلاید 104: این محیط از نهادها و سایر عوامل و نیروهایی تشکیل می شود که ارزش ها ، باورها و اعتقادات ، هنجارها ، ترجیحات و رفتار افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهندنیروهای فرهنگی

اسلاید 105: تمایزتمرکزرهبری هزینهاستراتژی های رقابتی

اسلاید 106: دامنه محدود دامنه وسيع دامنه رقابتي هزينه تمايز تمايز رهبري درهزينه تمايز متمركز رهبري درهزينه متمركز مزيت رقابتياستراتژيهاي عمومي مايكل پورتر

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید