مدیریت و رهبری

مدیریت بحران ۳

modiriate_bohran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت بحران ۳”

مدیریت بحران ۳

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2ذهن ما باغچه است گل در آن بايد كاشت گر نكاری ، گل منعلف هرز در آن مي رويدزحمت كاشتن يك گل سرخ كمتر از زحمت برداشتن هرزگی آن علف استمرحوم مجتبی کاشانیآينده خود را، خودتان شكل دهيد، و گرنه ديگري آن را برايتان شكل خواهد داد

اسلاید 3: 3شركت مشاورين كيفيت پردازدوره آموزشی:مدیریت بحرانمدرس : دكتر وحيد رضا سليماني

اسلاید 4: 4در 25 سال اخیر در دنیا حوادث طبیعی باعث قربانی شدن حدود 3 میلیون نفر شده است و خساراتی بالغ بر 23 میلیارد دلار به بار آورده است و 800 میلیون نفر تحت تاثیر این حوادث قرار گرفته اند.زلزله یکی از شایع ترین حوادث در دنیاست و در سال 2001 مرگبارترین حادثه جهان گزارش شده است.- ایران جزء 10 کشور سانحه خیز دنیا می باشد.

اسلاید 5: 5Disaster حادثه غیرمترقبه به هر حادثه ای که با آسیب و تخریب خود باعث ایجاد نیاز مازاد بر ظرفیت پاسخ یک جامعه گردد، حادثه غیرمترقبه اطلاق می گردد.تعاریف و واژگان

اسلاید 6: 6Emergencyاضطرار وقوع موقعیتی استثنائی که طی آن مردم قادر به براوردن نیازهایشان نیستند و با مخاطرات جانی و مالی مواجه می باشند. موقعیت اضطرار ممکن است ناشی از بروز یک فاجعه یا در اثر مجموعه ای از فرایندهای غفلت شده محیط زیست باشد که شرایط غیر عادی برای کنترل پیش می آورد .

اسلاید 7: 7یک واقعه طبیعی است که در کنار سکونتگاه مردم به وقوع می پیوندد و بنیان ومنابع جامعه را در معرض تهدید سانحه قرار می دهد . این قبیل وقایع می توانند به دلیل زیست محیطی، جغرافیایی، زمین لرزه و ... در محیط مصنوع رخ دهند .Natural Hazardخطر طبیعی

اسلاید 8: 8حوادثی است که بخش اعظم اموال، زیر ساخت هایا فعالیت های اقتصادی مردم را بطور مستقیم یا غیر مستقیم به واسطه اثرات حوادث صنعتی، انفجارات هسته ای، تصادم هواپیما و آلودگیهای شیمیایی و ... دچار آسیب می کند. Technological Disasters سوانح تکنولوژیکی

اسلاید 9: 9 حادثه اي را كه بطور طبيعي ويا بوسيله بشـر بطـور ناگهـاني و يا بصورت فزاينده به وجود آيد وسختي و مشقتي را به جامعه انساني تحميل نمايد كه جهت برطرف كردن آن نياز به اقدامات اساسي وفوق العاده باشد بحران گويند.تعريف بحران

اسلاید 10: 10 انواع حوادث غير مترقبهخارجيداخليقطع برققطع آبآتش سوزي / انفجارسيلزلزلهشيميايي / هسته ايخشونتفقدان گازهاي طبيخرابي آسانسورغير طبيعي:جنگحوادث تروريستيآتش سوزيشيمياييميكروبيهسته ايتصادفات جاده ايحوادث صنعتيسقوط هواپيماحوادث قطار،كشتي،هواپيماآوار ساختمانيمهاجرتهاي دسته جمعي(آوارگان)تجمعاتMass Gathering(نظير حادثه استاديوم)طبيعي:زلزلهسيلطوفان صاعقهبهمنگرد بادآتش سوزيآتشفشان

اسلاید 11: 11 کارگاه شماره 1تهيه ليستي از حوادث مترقبه داخل سازمان و بيرون سازمان كه مجموعه را تهديد ميكند

اسلاید 12: 12پیامدهای بحران ها - پیامدهای فیزیکی و تخریب اماکن - مرگ موجودات زنده - مصدومیت انسانها - معلولیت - از بین رفتن محصولات - ناکارآیی خدمات اساسی

اسلاید 13: 13مديريت بحران در واقع مديريت بحران واكنشي است كه هدف آن كاهش اثرات بلاياي طبيعي و انسان ساخت با انجام برنامه ريزي، سازماندهي و بسيـج كليه امكـانات و تجهيزات مي باشد .مديريـت بحـران علمـي كـاربـردي اسـت كـه بـوسيلـه مشـاهده سيستماتيك بحران ها و تجزيه و تحليل آنها در جسـت و جوي يافتن ابزاري اسـت كه بوسيله آنها بتوان از بروز بحرانها پيشگيري نمـوده و يا در صورت بروز آنها در خصوص كاهش آثار آن، آمادگي لازم، امـداد رساني سريع و بهـبودي اوضاع اقـدام نمود.

اسلاید 14: 14ارکان مدیریت بحران مدیریت بحران داراي چهار ركن اصلي متشكل از : 1 - كاهش خسارات 2 – آمادگي3 - واكنش 4 - بازسازي و عادي سازي سیستم جامع مدیریت بحران مخاطرات بالقوه و منابع موجود را ارزیابي كرده و طوري برنامه ریزي مي نماید كه منابع موجود را با مخاطرات موازنه كند

اسلاید 15: 15سطوح بحرانشرایط مورد توجه براي تعیین سطح :امكانات موجود در یك سازمان یا مجموعه سازماني- میزان و نوع درخواست مشتریان یا متقاضیان

اسلاید 16: 16نمونه هاي از تعاريف سطوح عملیات مدیریت بحرانسطح ٠: عدم نیاز به ارایه خدمات اضطراري (وضعیت عادي) سطح ١: ارایه خدمات اضطراري توسط سازمان مسئول با استفاده از امكانات سازماني ویژه این خدمات سطح ٢: ارایه خدمات اضطراري توسط سازمان مسئول با استفادهاز همه امكانات سازمان سطح ٣: ارایه خدمات اضطراري با مدیریت سازمان مسئول توسطمجموعه اي از سازمانها سطح ۴: ارایه خدمات اضطراري با مدیریت سازمان جانشین توسط مجموعه اي از سازمانها

اسلاید 17: 17حوادث غیرمترقبه را بر اساس نیاز به پاسخ متناسب با آنها به سه سطح تقسیم بندی می نمایند : (Local) سطح اول حوادث غیرمترقبه ای هستند که منابع و سازمان های محلی قادر به پاسخ دهی مناسب به آنها و تبعات ناشی از آنها هستند.

اسلاید 18: 18(Reginal) سطح دومحوادث غیرمترقبه ای هستند که برای کنترل آنها نیاز به کمک های مشترک منطقه ای وجود دارد.)State Wide , International) سطح سوم حوادث غیر مترقبه ای هستند که از توان پاسخ نیروهای محلی و منطقه ای خارج است و کمک های ملی و حتی بین المللی برای کنترل آنها مورد نیاز است.

اسلاید 19: 19سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امورسازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امورسازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امورسازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين اموربخشكميتهامورسازمان مسؤولامداد و نجاتامداد و نجاتامداد و نجاتجمعيت هلال احمر استان تهرانامداد و نجاتبهداشت و درمانبهداشت و درماندانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني تهران، ايران و شهيد بهشتيامداد و نجاتدفع مواد زايد و آواردفع مواد زايد و آوارسازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهرانامداد و نجاتتدفينتدفينسازمان بهشت زهرا (س) شهرداري تهرانامداد و نجاتآتش‌نشاني و خدمات ايمنيآتش‌نشاني و خدمات ايمني (آتش‌سوزي)سازمان آتش‌نشاني و خدماتي ايمني شهر تهرانامداد و نجاتآتش‌نشاني و خدمات ايمنيآتش‌نشاني و خدمات ايمني (مواد پرتوزا)سازمان انرژي اتمي ايرانامداد و نجاتتأمين سلامت رواني- اجتماعيتأمين سلامت رواني – اجتماعيسازمان بهزيستي استان تهران

اسلاید 20: 20 سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امور سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امور سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امور سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين اموربخشكميتهامورسازمان مسؤولاسكانآبآب (توزيع)شركت آب و فاضلاب استان تهراناسكانفاضلابفاضلابشركت فاضلاب تهراناسكانبرقبرقشركت برق منطقه‌اي تهراناسكانفرآورده‌هاي نفتي و سوخت ‌رسانيفرآورده‌هاي نفتي و سوخت‌رسانيشركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايراناسكانارتباطات سيار و ماهواره‌ايارتباطات سيار و ماهواره‌ايشركت مخابرات ايراناسكانارتباطات ثابتارتباطات ثابتشركت مخابرات استان تهراناسكانحمل و نقل و ترافيكحمل و نقل وترافيكمعاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهراناسكاناسكاناسكانمعاونت فني و عمراني شهرداري تهراناسكانگازگازشركت گاز تهران بزرگ

اسلاید 21: 21 سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امور سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امور سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين امور سازمان‌هاي مسؤول امور 24گانه و كميته‌هاي برنامه‌ريزي اين اموربخشكميتهامورسازمان مسؤولپشتيبانيبودجه، بيمه و امور ماليبودجه، بيمه و امور ماليستاد مديريت بحران شهر تهرانپشتيبانيامنيت و انتظاماتامنيت و انتظاماتمعاونت سياسي و امنيتي استانداري تهرانپشتيبانيمشاركت مردممشاركت مردماداره كل امور اجتماعي وزارت كشورپشتيبانياطلاع‌رساني و هشداراطلاع رساني و هشدارروابط عمومي ستاد مديريت بحران شهر تهرانپشتيبانياستان‌هاي معينهماهنگي استان‌هاي معينستاد حوادث غيرمترقبه استانداري تهرانپشتيبانيارزيابي خسارتارزيابي خسارتواحد ارزيابي خسارت ستاد مديريت بحران شهر تهران، اداره كل حقوقي شهرداري تهرانپشتيبانيامور حقوقيامور حقوقياداره كل دادگستري استان تهرانپشتيبانيامور حقوقيامور قضايياداره كل دادگستري استان تهران

اسلاید 22: 22مفاهيم مديريت بحرانسازمان مسئول: سازماني كه در شرایط عادي و بحراني مسئولیت یكي از امور ٢۴ گانه مدیریت بحران شهر را بر عهده دارد . سازمان همكار: سازماني كه داراي تخصص، توان و امكاناتي باشدكه بتواند در شرایط بحراني در انجام وظیفه مدیریت بحران، سازمان مسئول را یاري نمایدسازمان پشتیبان: سازماني كه در شرایط بحراني خدمات جانبي و غیر تخصصي به سازمان مسئول و سازمان هاي همكار ارایه نماید سازمان جانشین: سازماني با تخصص مشابه سازمان مسئول كه در شرایطي كه به هر دلیل سازمان مسئول توانایي مدیریت بحران را نداشته باشد، وارد عمل مي گردد

اسلاید 23: 23ويژگي برنامه هاي عملياتي استانداردمشخص بودن سازمان مسؤول، جانشين، پشتيبان و همكار براي هر يك از امور تخصصي در سطوح مختلف خود اتكايي هر سازمان براي اجراي برنامه هاي عملياتي از پيش تصويب شده بدون نياز به گذراندن مراحل اداري طي حداقل ٧٢ ساعت اول وقوع بحران. مشخص بودن تقدم و تأخر كارها در اجراي برنامه عملياتي.

اسلاید 24: 24ویژگی هاي مدیریت بحرانتشویق مشاركت داوطلبانه مردم در آمادگي، امدادرساني ، بازسازي و عادي سازيجهت گیري به سوي عمل وقوف به نیاز آسیب دیدگان تشویق مدیریت مستقل و ابتكار در عملیات توسعه عملیات مقابله با بحران و آمادگي دستیابي به بهره وري در اثر توجه به نیازهاي كاركنان توجه به ارزش هاي رهبران و مردم استفاده از اطلاعات مناسب سازمان ساده با تعداد كاركنان اندك غیر متمركز بودن عملیات احترام به آداب وسنن اجتماعي، فرهنگي و محلي

اسلاید 25: 25وظایف مدیرانبرنامه ریزي جلب مشاركت مردمي سازماندهي به كارگیري نیروي انساني رهبري نظارت

اسلاید 26: 26خصوصیات مدیر بحراناعتماد به نفسمصممخونسردسریع الفکرانعطاف پذیرواقع بین

اسلاید 27: 27POST DISASTERRECOVERYعملیات پس ازبحران DISASTERRELIEFامداد و نجاتMITIGATIONکاهش خطرPREPAREDNESSآمادگیRECONSTRACTIONبازسازیREHABILITATIONبازتوانی(اسکان موقت)PREVENTIONپیشگیریPRE DISASTERPLANINGبرنامه ریزی پیش ازبحران

اسلاید 28: 28 آمادگي : برنامه ریزي، آموزش و مانور و پژوهش پیشگیري و كاهش اثرات : كاهش احتمال وقوع یا اثرات ناشي از بلایا مقابله : ارایه خدمات اضطراري بلافاصله پس از وقوع بحران بازسازي : بازگرداندن جامعه به حالت عادي و نه لزوماً حالت پیش از بحران

اسلاید 29: 29آمادگي آمادگي نيروي انساني آمادگي امکانات و تجهيزات آمادگي اقلام امدادي آمادگي ارتباطات امدادي آمادگي ترابري امدادي آمادگي اورژانس امدادي آمادگي حمايت هاي رواني

اسلاید 30: 30آمادگي نيروي انساني مسئولين مردم عوامل امدادي ويژگي: به روش آموزش و اطلاع رساني حضور در مراجع تصميم گيري

اسلاید 31: 31 آمادگي امکانات و تجهيزات دستگاههاي زنده ياب تدارک تيم سگ هاي جستجوگر تهيه تجهيزات امدادي ویژگي : به روز باشد مهارت استفاده ازآنان

اسلاید 32: 32آمادگي اقلام امدادي تهيه چادر و پتوي به اندازه کافي پوشاک مناسب و به اندازه کافي تهيه مواد غذايي مناسب و به اندازه کافي ویژگي : استاندارد تهيه شود بومي باشد

اسلاید 33: 33آمادگي ارتباطات امدادي برقراري شبکه ثابت ارتباطات مخابراتي شبکه سيار شبکه ماهواره اي ویژگي: پوشش کامل جغرافيايي سرعت بالاو مطمئن در ترميم آسيبها

اسلاید 34: 34 آمادگي ترابري امدادي تدارک ترابري مناسب زميني تدارک ترابري هوايي تدارک ترابري دريايي ویژگي: استاندارد باشد و تنوع آن کم باشد کادر مجرب با پشتيباني نا محدود

اسلاید 35: 35آمادگي اورژانس امدادي تدارک واحدهاي پاسخگويي اورژانس تدارک سيستم اضطراري تخصصي تدارک بيمارستان صحرايي ویژگي : آماده به کار نگهداشتن ملزومات طبي آماده به کار بودن نفرات تخصصي ( آماده باش نيرو)

اسلاید 36: 36آمادگي حمايت هاي رواني تهيه امکانات براي دفن اجساد تدارک امکانات براي انجام مراسم عزاداري تدارک امکانات براي جستجو ودرمان بيماران رواني ویژگي: رعايت موازين فرهنگي و مذهبي آموزش و ساماندهي نيروهاي فني

اسلاید 37: 37اصول كاهش اثرات و پیشگیري 1 - فهرست نمودن و تعیین اهمیت مخاطرات، با درنظر داشتن ملاحظات منطقه اي و كشوري 2 - كسب آگاهي در مورد جزئیات مخاطرات 3 - توجه به كلیه اهداف كاهش اثرات شامل حفظ زندگي، جلوگیري از ایجاد صدمات و كاهش تلفات است،كاهش نتایج جانبي حوادث طبیعي (مانند كاهش آسیب هاي وارد به فعالیت هاي اقتصادي و اجتماعي )

اسلاید 38: 38 4 - تعیین محدودیت هاي مربوط به اقدامات كاهش اثرات 5 - ارزیابي آسیب پذیري بعنوان یكي از جنبه هاي اساسي برنامه ریزي كاهش اثرات (آسیب پذیري شامل اثرات جسماني و اقتصادي ناشي از مخاطرات و نیز فقدان منابع لازم براي بازسازي سریع است) 6 - محافظت یا تقویت اجزاي ضعیف و در معرض خطر (برای كاهش آسیب پذیري فعالیت هاي اجتماعي و اقتصادي، لازم است كه زیر ساخت ها تغییر یابند یا قوي شوند).

اسلاید 39: 39ایمني سازه اي 1 - ساختن سازه هاي مقاوم بر اساس آیین نامه ٢٨٠٠انتخاب مکان مناسبتهیه نقشه مهندسي مطابق با آیین نامه ٢٨٠٠استفاده از مواد اولیه استاندارددقت در اجراي صحیح در همه مراحل 2 - مقاوم سازي سازه هاي غیر مقاوم 3 - پرهیز از تغییر در سازه بدون رعایت اصول مهندسي

اسلاید 40: 40مقابلهترياژتغيير وظايف کارکنانترخيص بيماران الکتيوتغيير وظايف کارکنان ستاديتسهيلات انتقال بيمارانتغيير کاربري فضاهاي غير درماني ، داخل و اطراف بيمارستانکنترل ورود و خروج توسط انتظامات

اسلاید 41: 41(Relief Phase) مرحله امدادزمان اضطراري پس از يک سانحه ناگهاني است که در آن اهداف کمک رساني سريع و فراهم آوردن سرپناه، آب، غذا، دارو و غيره به مردم ناتوان مطرح است .

اسلاید 42: 42(Relief) امدادجمع آوري کمک هاي بشردوستانه، از قبيل تامين دارو و مراقبت هاي لازم براي نجات و حفظ جان مردم توانمند کردن خانوارها براي برخورداري از امکانات سرپناه، لباس، آب و غذاکمک هاي امدادي و خدمات معمولا جسماني بوده و در دوران اضطراري پس از سانحه ناگهاني انجام مي گيرند

اسلاید 43: 43مرحله بازتواني / فعالیت ها (پس از سانحه ) Recovery Phase /Activities (Post-Disaster)شامل زمان فعاليت هايي است که پس از دوران اضطراري، آسيب ديدگان را به بازگشت به زندگي معمول خود و بهبود اوضاع معيشتي رهنمون مي کندهمچنين به مرمت زير ساختها، خدمات و اقتصاد در ارتباط با نيازهاي طولاني مدت و اهداف توسعه مرحله بازتواني بعد ازسانحه اطلاق مي شود.بازتواني مراحل ساماندهي و بازسازي و ادامه مرحله امداد کمک رساني به افراد و گروههاي آسيب ديده را دربرمي گيرد.

اسلاید 44: 44 در سال ١٩٧٠ هكتار جنگل را از بين برد ۰۰۰۶۰۰/ آتش سوزي در جنگلهاي ايالت كاليفرنيا 772 تأسيسات ساختماني طي سيزده روز نابود شد و ۱۶ نفر كشته شدند HEICS & ICS تاريخچهدر سال ١٩٨٠ (FIRESCOPE) تهيه سامانه مديريتي مشترك براي تمامي سيستم هاي آتشنشاني (Incident Command System) اين سيستم بعدها سامانه فرماندهي حادثه نام گرفت. ICS يا به اختصار : در سال ١٩٨٧ تهيه اولين راهنماي آمادگي بيمارستان در مقابل زلزله توسط ICS سازمان بيمارستان هاي كاليفرنيا با استفاده از قالب : در سال ١٩٩١ HEICS براي تهيه اولين نسخه Orange County تخصيص بودجه به سازمان مراقبت سلا HEICS در سال ١٩٩٢ : تهيه ويرايش دوم HEICS در سال ١٩٩٧ : تهيه ويرايش سوم در دست تهيه مي باشد HEICS در سال ٢٠٠۴ : آخرين ويرايش

اسلاید 45: 45)ICS) سیستم فرماندهی حادثه چيست ؟ ICSيك سامانه مديريتي براي(Controlling ) کنترل (Commanding) فرماندهي(Coordinating )و هماهنگي- سازمانی است که حول پنج محور عملکردی بنا شده است که شامل : فرماندهی پشتیبانی عملکردها امور مالی امور اجرایی و برنامه ریزی می باشد.

اسلاید 46: 46 LogisticsFinance/Admin PlanningOperationsIncidentCommand

اسلاید 47: 47چرا ICS ؟ • بسياري از حوادث نيازمند دخالت افراد و سازمانهاي متعدد است • برقراري هماهنگي بين فعاليت افراد و سازمانها • هماهنگي درون و برون سازماني نيازمند موارد زير است: – زنجيره فرماندهي مبتني بر مسئوليت – وجود زبان مشترك در ساختار مديريتي – وجود شرح وظايف مشخص و تفكيك شده – امكان برقراري ارتباطات موثر و مداوم

اسلاید 48: 48فرما نده بحرانبخش اداری - مالیبخش عملیاتبخش پشتیبانیبخش برنامه ریزیسیستم اضطراری فرماندهی حادثه ( ICS )

اسلاید 49: 49سيستم فرماندهي حادثه جهت رسيدن به اهداف مورد نظر از اصول زير پيروي مي كند. زبان وساختار مشترك سازماندهي با الگوي مشخص اصالت كار (شامل فرد مسئول وافراد جانشين )‌ سيستم ارتباطي منسجم طرحهاي عملياتي حادثه بشكل متمركز حوزه مديريتي قابل كنترل اماكن وپايگاههاي مشخص مديريت جامع منابع سيستم فرماندهي واحد

اسلاید 50: 50HEICS سیستم فرماندهی حوادث اضطراری بیمارستان یک برنامه مدیریت بحران ژنریک است که برای مراکز پزشکی بزرگ طراحی شده است . این سیستم از روی مدل سیستم فرماندهی حادثه که برای اولین بار در واحد آتش نشانی ایالت کالیفرنیا ایجاد گردید طراحی شده است.

اسلاید 51: 51HEICS اصول Management by Objectives ) • مديريت هدفمند (United Command) • وحدت فرماندهي Chain of Command) • زنجيره مشخص فرماندهي Organizational Flexibility) • انعطاف پذيري سازماني (Span of Control) • حيطه كنترل محدود (Common Terminology) • زبان مشترك Personnel Accountability) • افزايش پاسخگويي پرسنل Integrated Communications) • يكپارچگي ارتباطات ( Resource Management) • مديريت منابع ( Incident Action Plan) • برنامه مقابله مشخص

اسلاید 52: 52ساختار پايه HEICSفرمانده حادثه ( Incident Commander ) : سازماندهي و هدايت مركز عمليات اضطراري (Emergency Operation Center) ، رهبري جامع فعاليتهاي بيمارستان و در صورت نياز تخليه بيمارستان را بر عهده دارد

اسلاید 53: 53تصاويري از ساختمان مركز فرماندهي مديريت شرايط اضطراري استان هيوگو ژاپن

اسلاید 54: 54تصويري از اتاق بحران نيويورك

اسلاید 55: 55استانداردهای برنامه حوادث غیرمترقبه(Hazard Vulnerability Assessment) - ارزیابی خطر- آسیب پذیری )Activation) - شیوه فعال شدن برنامه - تلفیق برنامه حوادث غیرمترقبه واحد با برنامه حوادث غیرمترقبه جامعه - آگاه نمودن مسئولین خارج از مرکز از رخداد حادثه - اعلام هشدار به پرسنل در مورد فعال شدن برنامه - شناسایی پرسنل- اسکان و نقل و انتقال پرسنل

اسلاید 56: 56- فراهم نمودن حمایت از خانواده پرسنل- حفظ مدیریت منابع ( مانند دارو . تجهیزات پزشکی . غذا . آب . ملافه و... )- کنترل دسترسی . ازدحام و ترافیک- حفظ ارتباط با رسانه ها - جابه جایی و تعیین محل جایگزین برای درمان بیماران در صورت نیاز - پیگیری بیماران و مدیریت درمان و مدارک پزشکی آنها در جریان جابه جایی

اسلاید 57: 57- ایجاد حفظ و پشتیبانی ارتباطات و تسهیلات - ایجاد شرایط و وسایل مقابله و قرنطینه بیماران آلوده با مواد خطرزا- تعیین مسئولیت های پرسنل در جریان حوادث غیرمترقبه - استفاده از یک ساختار فرماندهی منطبق با ساختار فرماندهی محلی در جریان حوادث غیرمترقبه - آموزش - ارزیابی سالیانه برنامه و به روز نمودن آنها

اسلاید 58: 58کاهش خطرات سوانح طبیعی1- وجوه تخفیف خطر سازه ای 2- وجوه تخفیف خطر غیرسازه ای 3- وجوه تخفیف خطر اداری – عملیاتی

اسلاید 59: 59راهکارهای ساده و ارزان در جهت کاهش خطرات غیرسازه ای1- کدام وسایل و اجسام حرکت خواهند کرد ؟- تمام وسایل چرخ دار قفل شده اند لذا در هنگام زلزله هیچ وسیله ای حرکت نخواهد کرد.2- کدام وسایل سقوط خواهند کرد ؟- تمامی وسایل نصب شده بر دیوار و ارتفاعات فیکس شده اند .- هیچ وسیله غیرضروری بر دیوار و بلندی ها قرار ندارد.- کمدها و وسایل بزرگ قابل افتادن همگی دارای پایه استوار و فیکس شده می باشند.

اسلاید 60: 603- کدام شیشه ها خواهد شکست؟- تمامی شیشه ها به وسیله چسب و شیشه مات کن تقویت شده اند .- شیشه های رومیزی همگی فیکس می باشند.4- کدام وسایل و موانع مانع خروج سریع ما خواهند شد؟- کوتاه ترین مسیر خروج را مشخص کنید. - از قرار دادن وسایل در مسیرهای خروج جلوگیری کنید.- با درنظر گرفتن 3 دستورالعمل قبل مسیرهای خروج را باز نگه دارید.- نزدیک ترین مسیر خروج را با تابلوهای راهنما مشخص کنید.5- مکان های امن برای پناه گرفتن کدام است؟- مکان های نسبتا امن را با ثبت علامت مخصوص مشخص نمائید.- از مسدود نشدن مکان های امن توسط وسایل مطمئن شوید.

اسلاید 61: 61راهکارهای تخلیه اضطراری پرسنل به هنگام سانحه پیشنهاد می شود که : 1- مسیر خروج با تابلو مشخص شود.2- تعداد درب های خروجی بخش ها به فضای باز بیشتر گردد.3- برای خروج افرادی که قادر به حرکت نیستند از طبقات بالا نیاز به تدبیری خاص می باشد نظیر بالابرهای متحرک که با نیروی برق و دستی کار کنند و در حیاط مستقر باشند و همچنین نردبان هایی جهت خروج افراد سالم.

اسلاید 62: 624- وسایل ایمنی و اضطراری جهت تخلیه افراد . درب نگهبانی . بخش ها و انبارهای مخصوص موجود باشد نظیر کلنگ . کلاه ایمنی . چراغ روشنایی . طناب و...5- بهترین مکان برای اسکان موقت بیماران و پرسنل حیاط محل کار است.6- بسیاری از فضای باز عملا به صورت پارکینگ اتومبیل درآمده که باید رفع شود.

اسلاید 63: 637- مکانی امن و مسقف دارای در و قفل برای قرار گرفتن دارو و تجهیزات به صورت کانتینر باید از قبل تهیه شود.8- از قبل چادرهایی تهیه شده باشد جهت برپایی چادرهای اسکان موقت9- ژنراتورهای برق در دسترس باشد.10- آب چاه قابل تخلیه و ضدعفونی باشد.11- غذا برای ساکنین ذخیره شده باشد.12- تهیه سوخت برای ژنراتورها و موارد دیگر

اسلاید 64: 64سیستم مدیریتیHSEنظامي است هدفمند و سازماندهي شده با برنامه ريزي خاص كه با تهيه دستورالعملها، روشهاي اجرايي و استانداردها و مقررات جاري استقرار يافته و مورد بازنگري قرار مي گيرد و در مقاطع زماني مختلف اصلاح مي گردد

اسلاید 65: 65واضح است که يک ارتباط مستقيم بين مديريت ايمني خوب و مديريت تجارت خوب وجود دارد . شرکت هاي با استانداردهاي بالاي ايمني داراي عملکردهاي با استاندارد بالا نيز مي باشند. اين در واقع جاي تعجب نيست ، زيرا اقداماتي را که مديريت براي بدست آوردن ايمني انجام مي دهد دقيقًا همانهايي هستند که براي کسب سودمندي در تجارت لازم مي باشند .

اسلاید 66: 66روانشناسانی که به مطالعه علت و معلول حوادث و برنامه هاي ارتقاء ایمنی پرداخته اند بین نقص هاي آشکاري که بوسیله کارکنان عملیاتی ( اپراتورهاي تولید ، افراد حفاري ، افراد راهنما ، رانندگان و غیره ) ایجاد می شوند و نقص هاي پنهانی که در نتیجه تصمیم گیري هاي برنامه ریزان طراحان و مدیران در سیستم پدید می آید ، تفاوت قائل می شوند .آنها بیان می کنند که ابتدا نقص هاي پنهان از قبل در سیستم بوجود آمده و پس از آن نقص هاي آشکار ، آغازگر حوادث می گردند .

اسلاید 67: 67محققان ، علت هاي رواني برزو نقص ها را مورد توجه قرار داده و همچنين تعدادي از فجايع بزرگ را تجزيه و تحليل کرده اند . آنها به يک رشته عوامل مشترک زير پي برده اند : • انگيزه ايمني ضعيف در افراد • حمايت هاي نامناسب در برابر اشتباهات افراد • دستور العمل هاي عملياتي و نگهداري ضعيف • آموزش نامناسب افراد • ضعف در سازمان • عدم برقراري ارتباط • اولويت دادن به اهداف تجاري به جاي توجه به مسائل ايمني

اسلاید 68: 68به طور خيلي سادهتمام فجايع بررسي شده به نقص در مديريت نسبت داده مي شوند

اسلاید 69: 69اغلب متخصصين ايمني در اين موضوع هم عقيده هستند که برايدستيابي به ايمني سه شرط اساسي لازم است :مهندسي و طراحي کيفي مناسبدستورالعمل هاي قاطع و درستافراد با انگيزه و آگاه به مسائل ايمنيکه در واقع همگي ناشي از يک مديريت صحيح مي باشند.

اسلاید 70: 70اصول لازم براي مديريت ايمني موثر به قرار زير مي باشند :• مديريت تعهدي آشکار نسبت به ايمني ابراز نمايد• ايمني يکي از مسئوليت هاي مديريت اجرايي در سازمان به شمار آيد• مشاوران ايمني شايسته و توانا منصوب شوند• استانداردهاي بالاي ايمني تدوين و به خوبي تفهيم شوند• مميزي لازم از روش ها و استانداردهاي ايمني به عمل آيد• آموزش ايمني موثر صورت گيرد• خط مشي هاي صحيح ايمني مشخص شوند• مقاصد و اهداف واقعي ايمني تعيين شوند• روش هاي سنجش عملکرد هاي ايمن بکار گرفته شوند• آسيب ها و رويدادها کاملاً بررسي شده و در رابطه با آنها پيگيري لازم صورت گيرد .• در تمامي فعاليت ها ، انگيزش افراد و برقراري ارتباط موثر با آنها در نظر گرفته شود.

اسلاید 71: 71لازم است اطمينان حاصل شود که اهداف ايمني عملاً امکان پذير بوده و براي دستيابي به عمليات کارآمد ، مساعدت لازم بعمل آورده شود .ايمني به سرعت قابل دستيابي نيستلازم است برنامه هاي اصلاحي و يا جديد مرتب ارائه شوند تا دلبستگي و آگاهي افراد نسبت به ايمني حاصل شده و نتيجتًا تعهد افراد و فرهنگ ايمني افزايش يابد .

اسلاید 72: 72در سالهاي اخير كشورهاي پيشرفته برنامه هاي استراتژيكي خاص در رابطه با بحرانهاي ناشي از حوادث و راههاي مقابله با بحرانها دارند. اين برنامه ها از جمله اسرار حكومتي در نظر گرفته مي شود . سازمانها و ارگان هاي امداد و نجات به صورت يك شبكه به هم ديگر ارتباط دارندبحث

اسلاید 73: 73 1- پيشگيري 2- حفاظت چارچوب استراتژي كشورهاي پيشرفته عبارت است از :3- واكنش

اسلاید 74: 74حادثه هيچ گاه خبر نمی کند لذا می بايست هميشه آمادگی لازم در مقابله با آنرا داشته باشيم لذا , جهت هماهنگي گروههاي امداد و نجات و ستادهاي پشتيباني قبل از اينكه بحران در يك منطقه از كشور رخ دهد. برنامه هاي نرم افزاري مشخص و معين در مديريت هاي بحران مناطق با توجه به اطلاعات مناطق و فن آوري علمي و تجربيات حاصله در بحرانهاي حوادث طبيعي بصورت بالقوه تهيه گردد تمام ارگانها و گروه هاي امداد و نجات برنامه هاي بحران خود را با اين برنامه اصلي هماهنگ نمايند . نتيجه گيري :

اسلاید 75: 75 تا اينكه گروه هاي امداد و نجات در زمان وقوع حوادث و بحران به صورت منظم و هماهنگ انجام وظيفه نمايند. (شبكه اطلاع رساني امداد و نجات و پشتيباني). و تمام افرادي كه در برنامه وظيفه دارند آموزش لازم را ببينند. و همگي داراي كارت شناسايي باشند. سالي يك بار برنامه را بايد مرور كرد. زيرا موقعيت ها فرق مي كنند. مشكلات تغيير مي كنند. شماره تلفن و نام كارمندان تغيير پيدا مي كنند .

اسلاید 76: 76رد‌ پاي‌ عشق‌ ‌ ‌در زندگي، كار و كيفيت‌ هركجا عشق‌ آيد و ساكن‌ شود هرچه‌ ناممكن‌ بود ممكن‌ شود در جهان‌ هر كار خوب‌ و ماندني‌ست‌ ردپاي‌ عشق‌ در او ديدني‌ست ‌ ‌‌جبران‌ خليل‌ جبران‌ در كتاب‌ «پيامبر» در فصل‌ «كار» مي‌نويسد: «كار با عشق‌ آن‌ است‌ كه‌ پارچه‌اي‌ را با تار و پود قلب‌ خود ببافي‌ بدان‌ اميد كه‌ معشوق‌ تو آن‌ را بر تن‌ خواهدكرد. اگر نمي‌تواني‌ با عشق‌ كار كني‌ بهتر است‌ كار خود را ترك‌ كني‌ و بر دروازه‌ معبد بنشيني‌ و صدقات‌ كساني‌ را كه‌ با عشق‌ كار مي‌كنند بپذيري...».

اسلاید 77: 77Hassan emamiPh.D به راه باديه رفتن به از نشستن باطل كه گر مراد نيابم به قدر وسع بكوشم

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید