کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت تعارض و بحران

modiriate_taaroz_va_boharn

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت تعارض و بحران”

مدیریت تعارض و بحران

اسلاید 1: بسمه تعالیمدیریت منابع انسانی:مدیریت تعارض و بحران

اسلاید 2: تعارض:تعارض از دیدگاه لورنز:اجزای تعارض:1- هویت گروهی2-تفاوت قابل مشاهده بین گروهها 3-ناکامی یااستیصالرقابت:تفاوت,رقابت,تعرض,بحران و جنگفلسفه ها ی گوناگون تعارض:1- دیدگاه مرکزی یا تئوری یگانگی2- دیدگاه تکثرگرایی3- دیدگاه افراطی(مارکس)4- دیدگاه جاریمالک,سهام دارمدیرکارکنان

اسلاید 3: تعارض مخرب یا غیر کارکردی تعارض سازنده یا کارکردی تعارض مخرب یا غیر کارکردی حداکثر میزان تعارض میزان متوسطی از تعارض حداقل تعرض

اسلاید 4: انواع تعارض فرد با خودسبک های مدیریت تعارض: همکار رقابت زیاد سازش/مصالحه توجه به نظرات خودسازگار/تطبیق اجتنابزیاد توجه به نظرات دیگران کم1- خواستن- خواستن 2- نخواستن- نخواستن 3- خواستن- نخواستن

اسلاید 5: عوامل ایجاد تعارض از دید کمپل و نلسون عوامل ساختاری:- تخصص گرایی-وابستگی منابعمنابع مشترکتفاوت اهدافروابط قدرتتناقض موقعیتابهام در اختیاراتابهام در وظایفابهام در مسئولیت هاعوامل شخصی:-مهارت ها و توانمندی ها-شخصیت ها-ادراک-احساسات -موانع ارتباطیتفاوت های فرهنگیعدم تناسب پست با فردتعارض

اسلاید 6: عوامل ایجاد تعارض از دید دریک و رولینسون تعارضعوامل فرهنگی:-فرهنگ رقابتی-خرده فرهنگ هاعوامل ارتباطی:-معنی شناسی-فقدان اطلاعات-مازاد اطلاعات- کانال های ارتباطیعوامل شخصیتی:-عقاید و ادراکاتشخصیت هاعلایقعوامل ساختاری و فاکتورهای طراحی:-تفکیک پذیری,تخصص گرایی افقی و عمودی-وابستگی ها ومنابع مشترک - ابهام و میزان پاداش های عملکردی

اسلاید 7: سطوح تعارض تعارض بین فردیتعارض بین گروهیتعارض بین سازمانی

اسلاید 8: دسته بندی انواع تعارض :تعارض نقشتعارض بر اساس طرف های تعارضتعارض افقی و عمودیتعارض سازنده و مخرب- درون فردی-میان فردی-درون گروهیمیان گروهیمیان سازمانیانتظارات نامشخصابهام در نقشسبکی نقشسنگینی نقش

اسلاید 9: تعارض پنهانادراک تعارضاحساس تعارض(تنش)اظهار تعارض(رفتار خصمانهنتایج تعارضرقابت برای منابعتفاوت در برخورداری از قدرتاهداف متفاوتفشارهای شغلیعقب نشاندن برای استقلالفرآیند تعارض

اسلاید 10: موقعیت های مدیریت تعارض1- موقعیت برد- برد2- موقعیت برد- باخت3- موقعیت باخت- باختروش های مهم مدیریت تعارض1- شیوه اجتناب و عدم جبهه گیری 2- مذاکره3-استفاده از قدرت 4- ایجاد دشمن مشترک5- روش گذشت 6- جابجایی طرفین7- تغییر روابط انسانی 8-اهداف مشترک9- ارجاع سلسله مراتبی 9- ضربه گیری یا استفاده از متخصص روابط انسانی10- استفاده از روابط غیررسمی 11-مشاوره12- هوشیاری در برابر شایعه

اسلاید 11: بحران1-هر واقعه ای که باعث می شود یک سازمان از نظم خود خارج شده و منافع آشکار و پنهان آن به مخاطره بیفتد بحران نامیده می شود2- نقطه اوج یک کشمکش است3- مقطع حیاتی,لحظه تعیین کننده,زمان خطر و بلاتکلیفی4- واقعه کوتاه مدت است که تا حال سابقه نداشته است,فرصت کم است یک مرتبه اتفاق می افتد و خارج از کنترل است5- بهم ریختگی حالت تعادل است عدم انطباق بین نیازه و منابع است 6- یک وضعیت نابهنجار و یا ادراک نابهنجار است که عملیات و اعتبار سازمان را تهدید میکند7- تغییر ناگهانی است,شدیدتر از حالت عادی مدیریت بحرانفرآیند پیش بینی و پیشگیری از وقوع بحران,برخورد ومداخله در بحران و سالم سازی بعد از وقوع بحران است

اسلاید 12: 1-Fast(سریع مردم را در جریان بحران قرار دهید)2-Fully(چیزیکم نگذارید به جزییات بپردازید هر قدر می توانید اطلاعات جمع کنید)3-Factual(واقعی و دقیق باشید از کلی گویی بپرهیزید)4- Frank(بامردم صادق,رک وراست باشید)5-Focus(یک سخنگو داشته باشید,پای خود را فراتر نگذارید,)6-Facility(دسترسی آسان با توجه به مکان و از یک مرکز کنترل استفاده کنید)7-Feedback(ارتباط یک مسیر دوطرفه است شنونده هم باشید)8-Feeling(هر بحرانی قربانی دارد احساس را بپذیرید)دیدگاه داگلاس هرل در مورد بحران

اسلاید 13: تکنیک های کنترل بحراننیش و نوش(هویجو چماق)جریان سازیانضباطی(قدرت سرکوب کننده است)روانی (از تبلیغات و ابزارهای آن,به خدمت گرفتن گروه های دشمن,اعتماد سازی,فریب,منفعل سازی,روشنگری و افشاگری استفاده می شود)چانه زنی(ترغیب, تطمیع,تشویق,تهدید و ترکیبی از همه)پیشگیرانه(با ایجاد مجاری تخلیه اعتراض,تامین خواسته ها,افزایش قدرت انضباطی, ...)استقرار دولت بحرانافزایش اعتبار(با نمایش قدرت,بهره گیری از عملیات روانی؛قرار دادن عوامل بحران ساز در مقابل مردم,درصدد است تا حریف احساس کند که هزینه زیادی را برای ایجاد و استمرار بحران پرداخت خواهد کردمشت آهنینمدیریت بحرا از طریق ایجاد بحران و مشابه سازییک گام به پس دو گام به جلومردمی کردن مقابله با بحران

اسلاید 14: روش شناسی مدیریت بحرانتعریف بحرانشناسایی بحراناولویت بندی بحرانتعیین ارتباطات بحرانیتعیین استراتژی های برخورد با بحرانتشکیل گروه مدیریت بحرانشناسایی و درک توانمدی های سازمانتهیه برنامه مدیریت بحرانپیش بینی و پیشگیری از وقوع بحرانتعیین روش های مداخله در بحرانتعیین روش های سالم سازی بحران

اسلاید 15: نگهداشتن خوداز اقدام حساب نشدهارزیابی دوباره وضعیتتهیه برنامه عملیاتلتشکیل تیم مدیریت بحراناستقرار نظام ارتباطیبهرهگیری از دستگاههای الکترونیکیتوجه به بحران های مشکل ساز.فنون مدیریت بحران

اسلاید 16: تعیین سخنگوتعیین اعضای گروه بحرانتهیه فهرستی از بحران های بالقوهتهیه فهرستی از شماره تلفن های ضروریپیش بینی و پیشگیری ازوقوع بحرانپیش بینی آموزشپیش بینی فعالیت های پشتیبانیاجزای مدیریت بحران

اسلاید 17: سخن آخرهدف از مدیریت منابع انسانی شناسائی مشکلات و سپسرفع آن در زودترین زمان ممکن است.

اسلاید 18: طرح تصويري از آينده شگفت انگيز را امروز آغاز كنبراي كمك به تحقق چنان آينده اي ، نقشه اي واقع بينانه را در زمان حال به اجرا در آورآرزومند موفقيت و سربلندي شماها هستيم

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید