کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت روابط عمومی الکترونیک

modiriyate_ravabet_omoomiye_electeronik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت روابط عمومی الکترونیک”

مدیریت روابط عمومی الکترونیک

اسلاید 1: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 1 مدیریت روابط عمومی الكترونيكحمید ضیایی پرورwww.reporter.ir

اسلاید 2: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 2توانا بود هرکه دانا بودز دانش دل پیر برنا بود

اسلاید 3: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 3مفاهیم مختلف در EPRروابط عمومی الکترونیکروابط عمومی دیجیتالروابط عمومی آنلاینروابط عمومی سایبرروابط عمومی اینترنتیروابط عمومی مجازی

اسلاید 4: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 4روابط عمومی الکترونیکبه نوعی از روابط عمومی اطلاق می شود که در آن از ابزار الکترونیک نظیر سیستم پاسخگویی الکترونیک برای انجام ماموریت های روابط عمومی استفاده می شود. قرار دادن متون انتشاراتی تولید شده در روابط عمومی با همان شکل و فرمت مثلا در قالب PDF نیز در چارچوب روابط عمومی الکترونیک قرار می گیرد.در روابط عمومی الکترونیک به جای بهره گیری از شیوه های سنتی مواجهه با مشتریان یا مخاطبان، از تکنولوژی های الکترونیکی به منظور سهولت، سرعت و فراگیری بیشتر استفاده می شود.سنگ بنای سایر فعالیت های روابط عمومی در فضای آنلاین در همین مرحله گذاشته می شود.

اسلاید 5: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 5روابط عمومی دیجیتالدر روابط عمومی دیجیتال متون تولیدی و محتوای مورد نظر Contents از فرمت معمولی چاپی printed به فرمت صفر و یک تبدیل و به عبارت دیگر در این حالت، صفحات pdf تبدیل به صفحات HTML می شود. هنوز محتواها همان محتواهای روابط عمومی سنتی هستند با این تفاوت که قابلیت جستجو (Search) و کپی مطالب به صورت Text برای مخاطب وجود دارد.برخی از اسناد، نامه ها، فرم ها و تقاضاها به وسیله ابزارهایی نظیر Email امکان ارسال و نقل و انتقال دارند، اما جهت فعالیت هنوز یک طرفه است

اسلاید 6: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 6روابط عمومی آنلاینخدمات به صورت شبانه روزی در اختیار مخاطب و مشتری قرار می گیرد. برای رسانه های مبتنی بر web اعتبار قائل می شود خبردهی و خبریابی مبتنی بر فضای وب مرسوم می شود اخبار روابط عمومی علاوه بر رسانه های مکتوب printed Media و رسانه های صوتی و تصویری، برای رسانه های آنلاین و اینترنتی نیز ارسال می شود همایش های خبری آنلاین برگزار می شود امکان انتشار همزمان مصاحبه ها و گفتگوهای زنده روی اینترنت فراهم می شود تکذیبیه ها و پاسخ های رسمی برای نشریه های الکترونیکی، سایت ها، وبلاگ ها، روزنت ها و خبرگزاری های اینترنتی فرستاده می شود نسبت به محتوای تولید شده در اینترنت عکس العمل نشان می دهد.همچنین شرکت در چت روم ها (chatrooms) و ارسال نامه ها از طریق پست الکترونیکی جدی گرفته می شود و وب سایت سازمانی فعال می شود.

اسلاید 7: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 7روابط عمومی سایبرفرآیندی است که در آن روابط عمومی به صورت کاملا آنلاین درآمده که ویژگی تعاملی و مشارکت پذیری آن بسیار برجسته و بارز است. مخاطب یا مشتری در روابط عمومی سایبر در جایگاه اول اهمیت ایستاده است و به جای توده های انبوه به تک تک افراد توجه کامل می شود. هیچ نامه ای بدون پاسخ نمی ماند و هیچ انتقادی از نظرها پنهان نمی شود کارکنان روابط عمومی سایبر نه فقط در ساعات اداری، بلکه در تمام مدت شبانه روز و در تمام ایام هفته (بدون تعطیلی) و در تمام زمان ها و مکان ها به انجام فعالیت می پردازند. گاهی رخدادی در یک روز تعطیل نیازمند توجه، واکنش یا پاسخ است و این کار باید توسط کارکنان روابط عمومی سایبر و با استفاده از اختیارات و سطوح دسترسی Access آنها به وب سایت سازمانی یا پست الکترونیک یا پیام رسانان فوری صورت گیرد.

اسلاید 8: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 8روابط عمومی سایبربنابراین در روابط عمومی سایبر، مفهوم کار و ساعت کاری تغییر پیدا می کند وحضور در چنین نهاد یا سازمان یا بخشی به منزله یک شغل Fulltime محسوب می شود. داشتن تخصص های ویژه، تسلط به نرم افزارها (software) و مهارت های دیجیتالی Digital Skills از جمله ضرورت های نیروهای روابط عمومی سایبر است.ارائه خدمات آنلاین بدون نیاز به حضور مشتری یا مخاطب بخش دیگری از فعالیت های روابط عمومی سایبر است که آن را تا حد زیادی به فرآیند تجارت الکترونیک (E-Commerce) نزدیک می کند.Wikipedia.orgAlexa.comWebometrics.info

اسلاید 9: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 9روابط عمومی سایبراستفاده از تازه ترین تکنولوژی های اطلاعاتی همچون پادکستینگ (podcasting)، خبرخوان (RSS)، ویکی پدیا (wikipedia)، کانترینگ (countering)، سرچ کردن (Searching)، مانیتور کردن (monitoring) ، تالارهای گفتگو (Forum ) ، خبرنامه های الکترونیکی ( Newsletter) ، گروههای ایمیلی ( MAil Groups) چت رومها ( Chatrooms ) مسنجرها (Messengers ) وبلاگ سازمانی (Weblog) ، و ابزارهای مشارکتی WEB2.0 ، از دیگر ویژگی های روابط عمومی سایبر است

اسلاید 10: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 10روابط عمومی سایبرداشتن وبلاگ در این مرحله بسیار ضروری است. سیستم های نظرسنجی اینترنتی، افکارسنجی های مبتنی بر وب نیز در این چارچوب مورد بررسی قرار می گیرند.داشتن یک وب سایت سازمانی قوی با امکانات چند رسانه ای (Multimedia) و فعالیت در خارج از مرزهای جغرافیایی یک کشور، روابط عمومی سایبر را تبدیل به حوزه ای بین المللی می کند که با مخاطبان جهانی مواجه است. جایگاه سازمان در موتورهای جستجو، امکان جستجو در سایت، پاسخ فوری به نظردهندگان، دخالت دادن مخاطبان در فرآیندهای تصمیم گیری و فعالیت ها، تعامل با سازمان های همسو از دیگر مواردی است که روابط عمومی سایبر به آن توجه دارد.Alltheweb.comDogpile.com

اسلاید 11: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 11روابط عمومی اینترنتیبرخی سازمان ها اصولا بر بستر اینترنت متولد شده اند و در همان فضا فعالیت می کنند و حیات و ممات آنها وابسته به جایگاه شان در اینترنت است. مهم ترین فعالیت این سازمان ها در عرصه اینترنت برای بقا و رشد و توسعه، در چارچوب روابط عمومی اینترنتی انجام می شود. کارکنان چنین نهادی هر یک از برخی جهات به کارمندان بالقوه و بالفعل روابط عمومی تبدیل می شوند.در روابط عمومی اینترنتی با مفهوم و چارچوب فوق، همه امور فوق العاده تخصصی و فنی است و استفاده حداکثری از تکنولوژی های نرم افزاری و اطلاعاتی صورت می گیرد.روابط عمومی اینترنتی خود به دنبال ابداع شیوه ها و متدهای جدید برای رشد سازمان و ارتقای جایگاه آن در جهان است.

اسلاید 12: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 12روابط عمومی مجازیروابط عمومی مجازی را می توان نوعی از روابط عمومی دانست که وجود خارجی ندارد هرچند ممکن است سازمان اصلی متبوع آن در جهان واقعی وجود داشته باشد. این فرآیند اشاره به نوعی از فعالیت روابط عمومی دارد که فعالیت های آن در چارچوب سازمان بروکراتیک نیست و هر یک از ماموریت های آن توسط بخش خصوصی یا اشخاص منفرد در خارج از سازمان انجام می شود.روابط عمومی در این شکل، به صنعت تبدیل می شود و امور آن توسط متخصصان هر فن با استفاده از تازه ترین تکنولوژی ها صورت می پذیرد و نتایج آن در اختیار سازمان قرار می گیرد.

اسلاید 13: 15 تکنولوژی کاربردی در EPRتهیه خبرنامه الکترونیکNeswletters ٍEایجاد ایمیل و مدیریت آن Emailالزامات راه اندازی وب سایتWebsite & CMSراه اندازی وبلاگ و مدیریت آن Weblogsآر اس اس ها و خبرخوانها RSS & News Readersتکنیکها و امکانات موتورهای جستجو Search Enginesپادکست ها Podcastingکاربرد SMS در روابط عمومی الکترونیکنوشتن برای وب Writing For the Webجمع آوری الکترونیکی اخبار Internet Clipingروزنامه نگاری سایبر Cyberjournalismتتبلیغات اینترنتی Internet Advertisingكاربرد تكنولوژي هاي الكترونيكي در EPR ( 1 )كاربرد تكنولوژي هاي الكترونيكي در EPR ( 2 )وب 2 Web 2.013حميد ضيايي پرور www.reporter.ir

اسلاید 14: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 14چرا روابط عمومی الكترونيك ؟اینترنت در ایران : ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 34 درصد و آمار کاربران اینترنت در ایران به 23میلیون نفر رسیده است - شرکت فناوری اطلاعات

اسلاید 15: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 15نمودار شماره 1 رشد كاربران اينترنت در ايران

اسلاید 16: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 16نمودار شماره 3 ـ نمودار افزايش كاربران اينترنت در فاصله زماني از سال 1989 الي 2007 ميلادي

اسلاید 17: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 17شكل شماره 2 ـ شماتيك وضعيت اتصالات به اينترنت و Email در دنيا

اسلاید 18: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 18چرا روابط عمومی الكترونيك ؟ضرورت توجه به مخاطبان ( کمبود وقت ، پیشرفت تکنولوژی ، بی حوصله شدن ، افزایش توقعات و مطالبات عمومی )سرعت“ مهمترين عامل تحميل روابط عمومي الكترونيكي به روابط عمومي است ارتباط دوسويه و متعامل بين سازمان ها و مردم ارائه خدمات و اطلاعات مورد نيز شهروندان به طور مداوم و شبانه روزى بهبود كارايى و اثربخشى نهادها و سازمان ها و موسسات تسهيل دسترسى شهروندان و مخاطبان سازمان ها به اطلاعات مورد نياز بهبود پاسخگويى ساده سازى فرآيندهاى ارتباطات و اطلاع رسانى و كاهش هزينه ها

اسلاید 19: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 19فرآيندهاي كاري در روابط عمومي الكترونيك ارتباط با رسانه ها و نشریات الکترونیکی: 1- توليد خبر ، گزارش ، مقاله در سایت ها و مجلات الکترونیکی 2- برگزاري مصاحبه اختصاصي – گروهي در سایت های خبری 3- پوشش خبري مراسم و رويدادهای سازمان از طریق سایت سازمان 4- برآورده كردن نيازهاي اطلاعاتي رسانه های مختلف (هماهنگي و راهنمايي هاي لازم ، ارسال عكس ، توضيحات تكميلي ) 5- مانيتورينگ محتواي رسانه ها 6- پاسخگويي به رسانه ها و نشریات الکترونیکی ( جوابيه ، اطلاحيه ، تكذيبيه ) 7- درج آگهي در رسانه های الکترونیکی 8- بانك اطلاعاتي اخبار و مقالات مربوط به سازمان و فعالیتهای آن 9- بانک اطلاعاتی مربوط به مشخصات رسانه هاي الکترونیکی مختلف،‌ خبرنگاران ، مشخصات سازمان رسانه اي

اسلاید 20: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 20ارتباط با رسانه هامهارتهای روزنامه نگاری الکترونیکروزنامه نگاران شبکه ایروزنتها ، سایتها و وبلاگها شهروندان روزنامه نگارسیستم خبررسانی اینترنتی به خبرنگارانارسال خبرهای سازمانی به رسانه هارصد کردن رسانه های الکترونیک

اسلاید 21: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 21انتشارات : 10- انتشار نشريات الکترونیکی درون سازماني و مدیریت سایت سازمانی 11- انتشار فعاليت هاي موردي ( كتاب الکترونیکی ،‌كتابچه، بروشور الکترونیکی،‌ ويژه نامه ) 12- نظارت بر نشريات درون سازماني

اسلاید 22: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 22اداره سمعي و بصري: 13- پوشش تصويري مراسم و رويدادها 14- تهيه آرشيو عكس و تصوير از سازمان و طرح ها و برنامه ها 15- پشتيباني رسانه ها و نشريات درون سازماني براي تهيه عكس 16- تهیه چند رسانه ای ها

اسلاید 23: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 23مناسبت ها و مراسم : 17- برگزاري و يا مشاركت در رويدادهاي اختصاصي سازمان ( شامل نمايشگاه عادی و الکترونیکی، اطلاع رسانی كنفرانس ها و همايش ها از طریق اینترنت، ‌اطلاع رسانی مناسبت ها و مراسم خاص )18 - مديريت اجرایی رويدادهاي مختلف در سطح سازمان 19 - شركت در نمايشگاه هاي برون سازماني 20 - تهيه اقلام تبليغاتي معمولی و الکترونیکی( پوستر، هدايا )21- مديريت و اجراي تبليغات محيطي درون و برون سازماني ( بيلبورد، ‌سيلك، ‌تابلو اعلانات سازمان، ‌تراكت )

اسلاید 24: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 24برنامه ريزي و مطالعات افكارعمومي 22- تهيه، تدوين و نظارت برنامه هاي روابط عمومي در محیط وب 23- مديريت و اجراي مطالعات افكار عمومي و پژوهشي از طریق سایت سازمان ( نظر سنجي، تحليل محتوا ) 24- ارزيابي اثر‌بخشي برنامه‌هاي اجرا شده روابط عمومي با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی و آماری 25- پشتيباني اطلاعاتي ادارات روابط عمومي، رسانه ها و بخش هاي سازماني از طريق بانك اطلاعاتي تخصصي روابط عمومي در اینترانت 26- تهيه ، تدوين و نظارت بر حسن انجام دستورالعمل ها و آيين نامه هاي مورد عمل روابط عمومي و سازمان در بحث ارتباطات 27-ارتباطات مردمي و اطلاع رساني

اسلاید 25: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 25برنامه ريزي و مطالعات افكارعمومي27- پاسخگويي و راهنمايي به ارباب رجوع ( ايجاد نظام پاسخگويي به مكاتبات ، ايميل ها ،‌ تماس هاي تلفني و پيام هاي صوتي به منظور دريافت پاسخ از واحد هاي سازماني مربوطه و ارايه راهنمايي لازم) 28- راه اندازي و اجراي سیستم انتقادات و پيشنهادها 29- بررسی و ارائه پرسش و پاسخ های معمول از از طریق سایت، راه اندازی تريبون آزاد یاMassage Board در سایت 30- ارتباط با تشكلهاي تخصصي 31 - برقراري ارتباط دوسويه ارباب رجوع و همكاران با مديران 32 - انعكاس نظرهاي ارباب رجوع و همكاران سازمان به کارمندان و یا مدیران مربوطه 33 - اطلاع رساني به مخاطبين ( تهيه اطلاعات مورد نياز مخاطبين ، ايجاد ابزارهاي مناسب اطلاع رساني شامل تلفن گويا ،‌ سايت اينترنتي )

اسلاید 26: حميد ضيايي پرور www.reporter.ir 26چگونگی تحقق EPRايجاد بينش دیجیتالی در بين مديرانآمادگى بافت سازمانى تامين منابع و امكانات اجراى سريع تغييرات مورد نظرآموزش مديران روابط عمومي در زمينه‌ي رايانه و اينترنت

اسلاید 27: الزامات مدیریت وب سایت1- مدیریت وب سایت در روابط عمومی یا بخش آی تی2- استانداردهای وب سایتهای دولتی ایرانحميد ضيايي پرور www.reporter.ir 27

اسلاید 28: استانداردهای یک وب سایت خوبرديفملاك داورينحوه ارزيابينمره1 قالب : طراحي و گرافيك سايت ( زيبايي شناسي ، سرعت لود شدن ، سادگي ، رنگ ، عكس ، مولتي مديا ، راهنمايي )عالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □2محتوا : به روز بودن وغني بودن بخش هاي محتواييعالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □3لينك و هايپر لينك ( پيوندهاي ارتباطي ، پيوندهاي داخل متني )عالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □4خروجي RSSعالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □5 وضعيت موتور جستجو ( داخلي يا خارجي ) و آرشيو عالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □6امكانات تعاملي ( كامنت ، ايميل ، نظر سنجي ، باكس ارسال پيام ، آدرس ها و تلفن هاي تماس)عالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □7رتبه در موتورهاي جستجو و كانترينگعالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □8خبرنامه الكترونيك ( اشتراك آنلاين ، امكان عضويت و لغو عضويت ، فعال بودن خبرنامه )عالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □9تالار گفتگو Forum و وبلاگعالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □10نقشه سايت ، پاسخ به پرسش هاي متداول و ساير امكانات ابتكاريعالي □ خوب □ متوسط□ ضعيف □ بسيار ضعيف □جمع كل

اسلاید 29: موفق و سلامت باشیدwww.reporter.ir0912344541129حميد ضيايي پرور www.reporter.ir

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید