کسب و کارمدیریت و رهبریفروش و بازاریابی

مدیریت صادرات و بازاریابی بین‌الملل روشها و راهکارها

صفحه 1:
مديريت صادرات و باز اریابی بین الملل روشهاو راهکار ها 1386

صفحه 2:
درئق يس إل ذرمدت ياذذن ‎fatty ۳ adits)‏ Dea

صفحه 3:

صفحه 4:
بازاریابی چیست ؟ بازاريابى عبارت است از شناخت نظام بازار و انجام " : مبادله مطلوب از طریق 22 nes pare SBE) ‏ترویچ و تبلیغ. مناسب‎

صفحه 5:
> که ‎Ge edt etl‏ سود با رضایت تحقیقات بازاریابی آميخته بازاریابی شرایط بازار بازاریا, ‎oe‏ اب 0" سل سم ‎Ee SS a ro aes soe‏ ات - زنجيره ارزش 2 براى مشترى بر در خواست بازاريابى ‎Rak tad ite‏ شایستگی .. ‎IK‏ نوين "دنش 2 -_بازاريابى علمى .| خود وقابليت شبكه . مشتريان ‎

صفحه 6:
ee 5

صفحه 7:
COMPANY (CORPORATE) ‏بنگاه و شرکت خود‎ CHANGE FACTORS (CONDITIONS)

صفحه 8:

صفحه 9:
جه مدت يكبار خريد صورت ميكيرد؟ جرا خربدارى ميكردد؟ | جكونه خريد صورت ميكيرد؟ و

صفحه 10:

صفحه 11:
:اهداف اساسی بازار یابی عبارتند از تشویق و تررغیب مشتریان فعلی برای خرید به مقدار و ۲ ,دفعات زیاد تر جذب و جلب خریداران و مشتریان مر بوط به رقبا به ۲ ,سوی خود ,جذب و جلب مشتریان و مصرف کنندگان جدید 7 ايجاد زمينه و روحيه وفادارى در خريداران فعلى نسبت به “ .محصول خود 2 ise) ence) ‎eee‏ م -

صفحه 12:

صفحه 13:
مدلی برای شرکت ها و سازمانهای پوبا و کار آمد. در 00 دائمى بر رقبا | تا وفعالیت ها چگونه تقسم یا ترکیب می شوند 6057م مدیران درار مایا فریخد هاو رود حاني ‎ee‏ که از طریق آنها امور ‎teas 000‏ 5 روزانهانجام میگیرد. 530 ابلیت های که سازمان در بر : مهارتها سس و وضعیت سازمانی است برخی از سازمانها کارهای ۳ pee nrc 19 ne Tee eer Sy Peer Pete eA ieee RPC Pe Re Tey ee Toner 5

صفحه 14:
فرایند بازاریابی ارزشی (نوین) یافتن و شناختن ارزشها ایجاد و خلق ارزشها ‎Value Value‏ ‎Creation Exploration‏ توزیع وعرضه ارزشها #7۱3 ‎Delivery‏

صفحه 15:
TWORK MANAGEMENT & BUSINE eB LE Rome ‏اس‎

صفحه 16:
مفاهيم كوناكون كيفيت بکیفیت را در دو وجه معرفی می کند 1-1511116۸ دکتر Backward looking quality (4 4c) Sis Been Se ee eee eT BI ner ne) . Forward looking {3 2ksis ‏داكت‎ CSS) DS EE DE Sar ts Pec ‏شركتها ست‎ . =. =>

صفحه 17:
‎eC eld nl‏ ل ‎Hb 5b‏ 59 7 و ا ‎eT‏ ‎en‏ ا ‎OR ee eS ined od‏ مس سر اه مس ‎Le Ee eT‏ ریت" *] وبرناعه ريزي نشده ملي و منطقه اي؛ جهان و4 | ‎ne‏ ‎Te er‏ ا ا بعنوان يك بازار بزر ۱ بدانتد و عمل كنند ‎eae as ae ral‏ بازارهاي خارجي براي ار ل 0 محصولات موجود شرکت ‎0 6 ‏سم‎ ‎Soe! ‏نت‎ oe ‎ener ‎ ‎ ‏اعدم تعهد واقعي نسبت به ری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏يي ‎ ‎

صفحه 18:
1 ل ا الل ل ل Ee LenS ee ree ka ed ‏نت‎ ek PT cB heer? nok Food ad heehee cod [۱0 shits atlaate | [۱0 ee ‎See ree a a!‏ سا ‎ ‎ ‎ ‏آیا تناسب خوبی بين محصول و بازار وجود دارد؟ ‎ ‏اهداف و جايكاه صادرات كنوني

صفحه 19:
* زمان و شكيبائي لازم RRP Ree een eee * سخت كاري ودقت صادرات براي همه نیست [۱ ee ee ۱ eee eed ۱

صفحه 20:
عوامل لازم براي كاميابي در صادرات مطمئن شوید که داراي مزیت رقابتي هستید مديران ارشد را در صادرات در كير كنيد منابع کافي را بدرستي تخصیص دهید En a ere Pe aa ‏دهید‎ Cea سازمان مناسبي براي فعاليتهاي بين المللي بوجود آورید در برقراري اهدافء بررسي و شناسائي فرصتها و ‎ed‏ ۱ ري و رديابي کنید براي مسافرت به بازارها و انجام کسب و کار متفاوت آمادگي داشتهباشید شکیبا و مقاوم باشید از واسطه هاء آژانسهاي تسهيلاتي و خدماتي بخوبي و موّثر استفاده كنيد

صفحه 21:
ال اد میدز كوتاهي يا ناتواني در سرمايه كذاري براي برورش نيروي انساني انجام صادرات بدون طرح ريزي آكاهافه لل دایص اس اس اس تلاش صادراتي بدون ترك كردن محيط شركت و كشور خودي ا 000 ‎ed Pe led Ld bel‏ اشتباهات قیمت گذاری بي توجهي و بي دقتي در انجام سفارشات

صفحه 22:
‎eer veel) 1‏ شامل مساخرتهاء کارکنان, تبلیغات و ترفیعات و .. ‎Ee Peay ‏ا‎ ‏5 شناساتي بازارهاي اولوبت دا 5 گردآوري آمارها و اطلاعات بازارهاي مختلف از سفارتخانه ها . بانكهاي اطلاعاتي. اطاقهاي ۱

صفحه 23:
2 ۲ ee S| ‏بت‎ Se SSE Rees ROS SB) ie cee SSE TCD Bis Recor nce ‎٠ 6‏ شناسائي يروزه هاي كمك خارجي تماس كرفتن با سازمانهاي كمك كننده خارجي و پروژه هاي فعلي و آتي آنان 5 35

صفحه 24:
‘A ۲ eT Ore Soren ee Eager ee re ee این برنامه باید شامل حداقل سه ملاقات یا بازدید از بازارهاي اولویت دار و نتخاب شده باشد. انتخاب کارگزا ‎PU Le ee ee Se Ee TOS TS Sores ee ad‏ 2 -

صفحه 25:
2 ۲ S| Ree ond انتخاب کارگزا PSUS Ey ebb) Meese ‏ا‎ Deon SS ieee oc 9 Pe ve SPS ‏اا‎ ال ا ا لا ل ا ‎eB‏ ‏55 ۱ شناسائی نمودن کارگزاران توانمند در بازارهاي مرحله دوم ‎ETC OTe Skee TO Tenet ie ee‏ 000 رت 6 مد

صفحه 26:

صفحه 27:
تحقیقات بازاريابي بین المللي نوع تصميمات 1- صادراتي شدن یا خانگي ماندن؟ 2- در کدام بازار وارد شویم؟ ‎a ta‏ ين ‎RCS Bt eS) BO) ai‏

صفحه 28:
تحقبقات بازاربابي بين المللي نوع اطلاعات مورد نیاز eee EE Th ee eye ees Te sve pees eegt ye ae لا درجه بندي بازارها براساس امكانات بالقود» رقابت» شرايط سياسي و اقتصادي لا اندازه بازارء موانع تجارت بين المللي؛ هزينه حمل و نقل» مقررات» ثبات دولت و سياسي ‎Pe rene So) Sa‏ 0 eT TEST Sr st kOe => د

صفحه 29:
2 rr SF We) oe) ‏وسعت بازار (جمعیت و ترکیب و تراکم و توزیع آن)» د رآمد سرانه واقعي» قدرت خرید»‎ - 0 PS ae STC STE eS IR ne Le Sore ot eee) RON an SS Oe en SR ‏ااا اا‎

صفحه 30:
تحقیقات بازار يابي بین المللي سایر اطلاعات براي بازارهاي بین المللي؟ ۱ pris ‏پر‎ ‎۱ ‏ا‎ ‎dered ‏ل‎ فقل» ارتباطات» بیمه >= 4

صفحه 31:
ساير اطلاعات براي بازارهاي بين ‎١‏ 1 ۱ ‏ا‎ eons hye eel co ie ‏یب‎ 32200000 ار ا ا ل ا ل م - عادات اجتماعي زبان» فرهنگ ‎ed‏

صفحه 32:
اطلاعات بازاربابي 1- پتانسیل بازار: تقاضاي فعلي و آینده 1 ۱ 4- رسانه هاي ارتباطي: در دسترس بودنء اثر بخشي؛ هزینه؛ کیفیت 5- منابع بازار: مواد و ملزومات

صفحه 33:
اطلاعات بازاریابی POTTS De cial 8- طرحها و برنامه هاي بازاريابي رقبا 9- محصولات رقبا: شرايط تبليغاتي» مجموعه محصولات 0- عملیات رقبا: عملکرد» منافع» روحیه کارکنان er Se SE eta Se See Te SSE TS aL oid Be 5 د

صفحه 34:
Hes) Het ho) 25) Sh ‎gh 2744s oa)‏ منت ر انتتر شلات ام قرف دربارد ‎Zi AF PGT ies yous ‏.2 ‏ای بل مراد راب درس ات ذیربت ارات قرا ‏تراربار ر تثاررزن سزسر سر زب ‎

صفحه 35:
- صادرات برنامه اي - صادرات تصادف ‎yp sine‏ | مبتني بر تجوییات و درخواستها | ‎be Qa‏ اب ‎RET‏ ی ‏ابرآني ازاين روش ات

صفحه 36:
نزدیکترین همسایه ها fe CoRR edt S05) ler Se) ol ‏انتخاب بازارهای مشابه‎ - - انتخاب بازارهاي آشنا و آماده - انتخاب جذابترين بازارها برمبناي ماتريس جذابيت/قوه رقابتي ا 0 - مناسب ترین بازارها

صفحه 37:
- تعداد محدود بازارها 1 1 0 لك - ا 20 000000000 -

صفحه 38:
" اندازه بازار (کل بازار و بخشها) " رشد بازار (کل بازار و بخشها) فصلها و تغیبرات بازار شرایط رقابتي (تمرکز» تراکم) " شرایط بازدارنده بازار (تعرفه هاء محدوديتهاي ورود موانع غير تعرفه اي مقورات دولتي (کنترل قیمتها و .۰.) بات سیاسی و اقتصادي

صفحه 39:
معیارهای اصلی در تعیین استراتژی ورود به بازار اهداف و انتظارات شركت در ارتباط با اندازه وارزش فعاليت 010000 ميزان مشغوليت فعلي شركت در بازار خارجي مهار تهاء توانائي ها و طرز تلقي مدیریت شرکت در مورد بازاريابي بين المللي 00 ero طبیعت محصول بویژه هر ناحیه از مزیت رقابتي مانند علامت تجاري يا حق اختراع میزان کنترل مهرد علاقه شرکت بر فعاليتهاي بين المللي میزان خطر قابل قبول شرکت , ‎z‏ ‏ا از ارت 31

صفحه 40:
صادرات ۳00۲۲ 1- بازر گان صاد رکننده کالا در داخل کشور ‎Domestic-based export merchant -1‏ 2- نماینده صادراتي داخل کشور ‎Domestic-based export agent-C‏ 3- سازمانهاي تعاوني صادراتي ‎Cooperative organization -O‏ 4- شر کتهای انجام دهنده كالاهاي مربوط به صادرات (مدیربت صادرات) ‎export-management company Ee;‏ -4

صفحه 41:
صادرات ۳00۲۲ صادرات مستقیم ‎Direct export‏ 1- ایجاد بخش صادراتي در داخل کشور ‎Domestic-based export department of -1‏ ‎division‏ 2- تأسیس دفتر فروش با شعبه اي از شرکت در خارج از کشور ‎Overseas sales branch or subsidiary -C‏ 3- داشتن نمایندگان فروش بسیار براي کشورهاي خارج ‎Traveling export sales representatives -O‏ 4- داشتی‌نماینده یا توزیع کننده در خارج از کشور ود ‎Foreign based distributors or‏ -4

صفحه 42:
همکاری مشتر ك ‎Joint venture‏ 1- همكاري مشتر ك از طریق واگذاري امتيازي خاص ‎Licensing -1‏ 2- قرارداد تولید ‎Contract manufacturing -2‏ 3- قرارداد همكاري در مدیربت ‎Management contracting -O‏ 4- همكاري بصورت مالکیت مشتر ك ع ‎Joint-ownership ventures‏ -4 ‎

صفحه 43:
سرمايه كذارى مستقيم ‎Direct‏ ‎Investment‏ 1- سرمایه گذاري به منظور مونتاؤ ‎Assembly facilities -1‏ 2- سرمایه گذاري به منظور تولید ‎Manufacturing facilities -C‏

صفحه 44:
انواع حركات استراتؤزى ۳ حركات تدافعى ‏ " کرششهای کوتاه مدت بریای واکنش به شرایط فوریی « (واكنش سريع ) اقداماتى براى تقويت موضع رقابتى در بلند مدت ۰ ع تب

صفحه 45:
انواع استراتزى هاى رقابتى 00 0 ۱ Ded eee ae ed لسترلتژی کانون-۳ (یافتنن فوذ در نقاط خاللی بازار «) ‎ese‏ ا ا ا لت م ‎(ee eis SCs se )) Des tees)‏ 9 >

صفحه 46:
رهبری هزینه اهداف برتری هزینه نسبت به رقبا و کسب سهم بازار بیشتر « کسب سود بیشتر با هزینه کمتر « ۱۳۱۵ Se SES ‏ل‎ Tee he Benatar DB) eee ein) ‏سازمان‎ رهبری هزینه ها یعنی پائین تربودن کلیه هزینه های شرکت « کاستن از هزینه ها بطور دائم درهمه زمینه ها از طریق روشهاتی « تازه و مبتکرانه افزايش بهره ورى " ‎a‏ ‏صرفه جوثى هاى مطالعه شده " >

صفحه 47:
5۳۰ ۲ "۳ ل ا ‎eS eS Se PoP er‏ ,جمله مشتریان رقبا می گردد عوامل کلیدی يافتن راههائى براى ايجاد تمايز بكونه اى كه براى خريداران ارزشمند " ,بوده و بسادگی قابل تقلید بوسیله رقبا نباشد .صرف هزينه براى تمايز بايد با قيمت تناسب داشته باشد " Fen ‏كسب سهم بيشترى از بازار‎ ez " ‏فروش به میزان زیادتر‎ راد <<

صفحه 48:
عوامل ایجاد تمایز ۲ ذائقه ای متفاوت ظاهر كالا در دسترس بودن قطعات طراحى مهندسى 32-000 0 كيفيت فوق العاده 00 کح الاك لا 5

صفحه 49:
عوامل ایجاد تمایز 0000 ” خوشنامى و اعتبار ‎roa‏ ‏” توجه به شكايات ‎ee ser eee eke‏ ” رنك هاى زنده وشاد 7 تبليغات خاص ۱ ۲ قیمت های مناسب ۲ قیمت كران ۲ مجوز استاندارد 6 = ی >=

صفحه 50:
"3100 bel ow ‏استراتژی کانون‎ | ee ene OS ere . ‏كل بازارو نقاط كور و خالى بازارها‎ ‏اهداف‎ ‏انجام خدمات بهتر و بیشتر از رقبا به مشتریان در يك بخش‎ - 2 ل ‎BB‏ دحا

صفحه 51:
استراتزى كانون 0201010000 ۱ ۱ eer ee Toe ean Score ‏نیازهای خریطران بازار هدف*‎ ۲ تخصص درلین بخش از بازار و تقومت قوه رقابتی شرکت از طوبق تامین نیاز‌ها و راضی ساختن مشتریان» 7 دیگران» دج

صفحه 52:
اصول 07 كانون قدرت رقابتی یک استراتژی کانون وقتی زیاد است كه: 0000 ۲ خریداران در این بخش خواستار تخصص و يا صفات ‎ere‏ ا الل ‎yi aA‏ م 0 بزرگ را جلب نمی کنده

صفحه 53:
دلايل» فوائد وانتظارات براى صاردات كدامند؟ معيارهاء منطق و روش انتخاب بازارها كدامند؟ ا لل ل لا ‎te Ld‏ ا ما 0 e me yy روشهای ترویج و تبلیغ؟ امیر اداري و مجوزهاي صادرات؟ ساختار ۳ یرل ‎Perey Sel‏ صادرات و جكونكي تأمن منابع مالي 2.برنامه هاي جانبي» ۳ 63 ‎

صفحه 54:
ET al al al ‏حضوري‎ ‏تشویقات و جوایز‎ - - روابط عمومي - تخفیف ها بوشئش - نوع پرداخت. - حمل و نقل م لاست ايت | ۱ برنامه بازاريابي شركت 0 1ه 2(

صفحه 55:
رسي و ارزيابي عوامل بازار نکات مربوط به نکات مربوط نات مربوط استراتزيهاي عرضه کالاها 33 نام ونشان به پسته بندي . به برچسب صولات بودن تركبيات ‏ الزامهاي قانوني رعايت ارزنها ‏ - محكب مناسبه نشان دهندهو ‏ بدون تفييروبا وضع موجود 8 (وثتاز برق عوامل ‎(git‏ اخلاق وفرهتى هقاوم كيرا توضيح دهنده(ا brea GF a“ ae ‏9ك‎ wae ‏فقش عادات اجتماهي‎ vay 5 7 See say 0 elisa ‏ثابت نکهدانشن.‎ 5 ite ght ‏مزنا و ترجیحات‎ ‏انتغاب بر مبناي ۲ بان محتویات‎ . ‏ارد عرامل فرهنگي گویش و نگارش قابلیت تقسیم بان تاریع‎ ‏مصرف وانقضاء‎ ت و تكميل روانشناسي رنگها نحوه استفاده: ‎eas‏ تكهداري ‎a‏ OSTA ‏با و ضمانها‎

صفحه 56:
۴۲۲۰ cd ‏کسترده تر‎ * رقابت پذيري محصولات صادارتي مگ

صفحه 57:
لاا اسه نهاي سودهاي بت منهاي هزینه هاي بیمه و حمل و نقل (بر آورد) نهاي هزینه هاي اسناد و مدار ك ۱ ها ‎Gare‏

صفحه 58:
ل صادرات ‎cae‏ ادر تهيه بروشورها و كاقالوا اتنظيم و رسيدكي بودجه صادرات ی 1 سفارشات ادي روش سراي 000 ت مربوط به نرخ كرايه؛ ارزها و رايط 5 يت كال وجاده ها ‎PM‏ و وان ‎i‏ یقرت موش | عن ‎ae‏ پم کنفرانس ها و سمينارهاي فروش وه اه ‎esas | Py hee eer‏ 0 اإتباط بأواحد توليد جهت ييكيري سفارشات ‎oop O‏ انجام امور سفارشات * لودجه فروش و رسيدكي هينه ها

مدیریت صادرات و بازاریابی بین الملل راهکارها و روشها دکتر احمد روستا 1386 ROOSTA نیاز نیازمند بازاریابی عوامل رفع نیاز دادوستد ‏ROOSTA بازاریابی چیست ؟ بازاریابی عبارت است از شناخت نظام بازار و انجام :مبادله مطلوب از طریق ‏ محصولمناسب- ق((یمتمناسب- ت(((وزیع( مناسب- ت(((رویج( و ت(((بلیغ( مناسب- ‏ROOSTA مقایسه نگرشهای سنتی و نوین نتیجه سود از فروش ابزار تبلیغ و فروشندگی سود با رضایت تحقیقات بازاریابی مشتری رشد سوآور سهم مشتری سهم فرصتارزش عمرمشتری تأکید نقطه آغاز ‏ROOSTA نوع نگرش محصوالت شرایط بنگاه فروش آمیخته بازاریابی شرایط بازار بازاریابی شرایط و در خواست هر یک از مشتریان بازاریابی نوین بازاریابی یکپارچهارزش اضافی زنجیره ارزشبرای مشتری بر شبکه و همکاراناساس شایستگی بازاریابی علمیخود و قابلیت شبکه بازارسازی بازارشناسی مدیریت دادوستد بازارداری ‏ROOSTA COMPANY (CORPORATE) بنگاه و شركت خود CUSTOMER مشتری اركان و ابعاد بازارشناسی CHANGE FACTORS (CONDITIONS) COMPETITOR رقيب COLLABORATORS گروههای همكاری ROOSTA شرايط و عوامل محيطی مشتری كيست؟ انواع -ويژگيها مشتری شناسی مشتری چه ميخواهد؟ انتظارات ،ترجيحات، معيارها مشتری چه ميكند؟ رفتارها ،امكانات ‏ROOSTA چه مدت يكبار خريد صورت ميگيرد؟ از كجا خريد ميشود؟ چه كسی ميخرد؟ تجريه و تحليل مصرف كننده چه موقع خريد ميشود؟ چه چيزی خريداری ميشود؟ چرا خريداری ميگردد؟ چگونه خريد صورت ميگيرد؟ ‏ROOSTA رقيب كيست؟ انواع -ويژگيها رقيب رقيب چه ميكند؟ رفتارها و برنامه ها مشتريان رقبا كدامند؟ نظرات و انتظارات ‏ROOSTA :اهداف اساسی بازار يابی عبارتند از تشويق و تر(غيب مشتريان فعلی بر(ای خريد به مقدار و .دفعات زياد تر( جذب و جلب خريداران و مشتريان مر( بوط به رقبا به  .سوی خود .جذب و جلب مشتريان و مصر(ف كنندگان جديد  ايجاد زمينه و روحيه وفاداری در خريداران فعلی نسبت به  .محصول خود ايجاد ديدگاه و طرز تلقی مناسب نسبت به شركت و  .محصوالتش ‏ ‏ROOSTA آمیخته بازاریابی MARKETING MIX (4Ps) منزلت سازی بازار MARKET POSITIONNING ابزارهای بازاریابی MARKETING TOOLS الگو برداری BENCHMARKING ROOSTA تحقیقات بازاریابی MARKETING RESEARCH مدلي براي شركت ها و سازمانهاي پويا و كار آمد. يك سري اقدامات مرتبط به هم براي دستيابي به برتري دائمي بر رقبا نحوي رفتار جمعي مديران در ارتباط با زمان ،پديده ها= و امور گوناگون. نمودار سازماني نشان مي دهد هر كسي به چه كسي گزارش مي دهد وفعاليت ها چگونه تقسم يا تركيب مي شوند استراتژي سبك ساختار افراد و كاركنان سازمان بطور كل=ي نشانه تركيب و وضعيت سازماني است بازار يابي نوين فرايند ها و رويه هائي كه از طريق آنها امور روزانه انجام ميگيرد. سيستم ها ارزشهاي مشترك گاركنان ‏ROOSTA مهارتها ايده هاي كه نشان مي دهد چه چيز هاي از نظر رفتاري و سازماني درست و مطلوب هستند و براي اكريت كاركنان آشنا و پذيرفته شده است. يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازاريابي نوين بازار قابليت هاي كه سازمان در مجموع دارد. برخي از سازمانها كارهاي بزرگ و غير عادي را با افراد معمولي انجام مي دهند. بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي فرایند بازاریابی ارزشی (نوین) یافتن و شناختن ارزشها ‏Value ‏Exploration ایجاد و خلق ارزشها ‏Value ‏Creation توزیع وعرضه ارزشها ‏Value ‏Delivery ‏ROOSTA ETWORK MANAGEMENT & BUSINES مدیریت و کسب وکار شبکه ای Relationship Management مديريت ارتباطی Ownership Management مديريت مالکیتی Partnership Management مديريت شراكتی ROOSTA مفاهيم گوناگون كيفيت :كيفيت را در دو وجه معرفی می كند K–ISHIKAVAدكتر ك(يفيتگ(((ذشته( ن((گرBackward looking quality پاسخ به نياز بازار و مشتری به عنوان يك حركت انعكاسی و حداقل . ك(يفيتآ(ينده( ن((گر . Forward looking جنبه هائی از كيفيت كه روبه آينده دارد و مستلزم ابتكار و خالقيت .شركتها ست ‏ROOSTA سطوح درگيري در بازاريابي بين المللي جهان بازاري يا عمومي كردن بازارها درگيري همه جانبه در بازاريابي بين المللي صادرات فعال بازاريابي در آن سوي تالش براي فروش بدون مرزهاي ملي در استراتژي تغييرات چشمگير در بازاريابي شركت مورد محصوالت و عمليات كلي مالحظه قرار ميگيرد شركت شركتها كوشش ميكنند تا بدون توجه به تقاوتهاي ملي و منطقه اي ،جهان را فعاليتهاي بازاريابي بعنوان يك بازار بزرگ بين المللي بعنوان قسمتي بدانند و عمل كنند از طرح ريزي عمومي و كلي شركت ميباشد ‏Globalization of ‏markets گرايش جهاني ‏Full scale international ‏Marketing involvement تالشي فعال براي يافتن بازارهاي خارجي براي ‏Nالت موجود شركت محصو ‏Active exporting صادرات اتفاقي يا تصادفي دريافت سفارشات تصادفي و برنامه ريزي نشده عدم تعهد واقعي نسبت به بازاريابي بين المللي ‏Casual or accidental ‏exporting گرايش داخلي يا ملي كدامند؟ حركتبهبهسسوو بيگانهكدامند؟ بازارهايبيگانه ‏Nيبازارهاي ‏Nي برايحركت داليلمامابراي داليل كدامند؟ اهدافماماكدامند؟ اهداف دارد؟ بعهدهدارد؟ كليمامابعهده استراتژيكلي دراستراتژي نقشيدر چهنقشي صادراتچه صادرات است؟ اندازهاست؟ چهاندازه صادراتچه موردصادرات درمورد مديريتمامادر درگيريمديريت دخالتوودرگيري ميزاندخالت ميزان كدامند؟ فعليماماكدامند؟ صادراتيفعلي انسانيصادراتي ماليووانساني منابعمالي منابع كدامند؟ فعليماماكدامند؟ صادراتيفعلي كاالهايصادراتي ضعفهايكاالهاي قوتهاووضعفهاي قوتها هستند؟ مناسبهستند؟ صادراتيمامامناسب مشتريانصادراتي برايمشتريان ميزانبراي چهميزان محصوالتماماتاتاچه محصوالت دارد؟ وجوددارد؟ بازاروجود محصولووبازار بينمحصول خوبيبين تناسبخوبي آياتناسب آيا اهداف و جايگاه صادرات كنوني ‏ROOSTA نيست همهنيست برايهمه صادراتبراي صادرات نگيريد ناديدهنگيريد الملليراراناديده بينالمللي كار بين كسبووكار فرصتهايكسب فرصتهاي خورد نميخورد بدردنمي دلبخواهيبدرد مقطعيوودلبخواهي صادراتمقطعي صادرات نيست انتخابنيست بهترينانتخاب انفعاليبهترين صادراتانفعالي صادرات باشيد نداشتهباشيد انتظارنداشته سريعانتظار بازدهسريع بازده به عوامل زير توجه داشته باشيد: زمان و شكيبائي الزم طرح ريزي سيستماتيك درگير شدن همه جانبه مديران و كاركنان سخت كاري و دقت عوامل اماعوامل دارداما خودرارادارد ويژگيهايخود صادراتويژگيهاي چهصادرات اگرچه اگر نگيريد ناديدهنگيريد خانگيراراناديده بازاريابيخانگي موفقيتبازاريابي درموفقيت مؤثردر مؤثر ‏ROOSTA صادرات درصادرات كاميابيدر برايكاميابي الزمبراي عواملالزم عوامل مطمئن شويد كه داراي مزيت رقابتي هستيد مديران ارشد را در صادرات درگير كنيد منابع كافي را بدرستي تخصيص دهيد كاركنان اجرائي ،مالي ،تكنيكي ،و سفارشات شركت را در امور صادراتي دخالت دهيد سازمان مناسبي براي فعاليتهاي بين المللي بوجود آوريد در برقراري اهداف ،بررسي و شناسائي فرصتها و پيگيري و رديابي عملكردها از روش و رهيافت سيستمي استفاده كنيد براي مسافرت به بازارها و انجام كسب و كار متفاوت آمادگي داشته باشيد شكيبا و مقاوم باشيد .از واسطه ها ،آژانسهاي تسهيالتي و خدماتي بخوبي و مؤثر استفاده كنيد ‏ROOSTA نميگردند؟ كاميابنميگردند؟ صادراتكامياب درصادرات شركتهادر چراشركتها چرا كوتاهي يا ناتواني در سرمايه گذاري براي پرورش نيروي انساني انجام صادرات بدون طرح ريزي آگاهانه عدم انظباق دادن محصوالت با بازارهاي هدف تالش صادراتي بدون ترك كردن محيط شركت و كشور خودي نداشتن يا استفاده نابجا و غلط از اطالعات بازار سازمان صادراتي نا مناسب اشتباهات قيمت گذاري ‏ROOSTA بي توجهي و بي دقتي در انجام سفارشات چك ليست سازمان صادرات .1 آماده كردن بودجه صادرات شامل مسافرتها ،كاركنان ،تبليغات و ترفيعات و . . . .2 تماس با شركتهاي بازرگاني و صادراتي .3 شناسائي بازارهاي اولويت دار ‏ROOSTA گردآوري آمارها و اطالعات بازارهاي مختلف از سفارتخانه ها ،بانكهاي اطالعاتي ،اطاقهاي بازرگاني ،سازمانهاي حرفه اي و اتحاديه ها و گروههاي منفي و بازرگاني ،شناسائي 5يا 6 چك ليست سازمان صادرات .4 طرح ريزي امور تبليغاتي و ترفيعي آمادگي و ارزيابي طرحهاي تبليغاتي و تشويق در بازارهاي مورد نظر و انتخابي ،ارائه گزارشات و اطالعات خاص به كارگزاران خارجي .5 شناسائي نمودن كارگزاران در بازارهاي اولويت دار تهيه ليستي از كارگزاران و ارسال پرسشنامه به كارگزاران توانمند و ارزيابي آنها .6 شناسائي پروژه هاي كمك خارجي تماس گرفتن با سازمانهاي كمك كننده خارجي و پروژه هاي فعلي و آتي آنان ‏ROOSTA چك ليست سازمان صادرات .7 برقرار كردن يك سيستم ارتباطي مناسب اطمينان يافتن از ارتباطات مؤثر و مفيد شامل :تلفن ،فكس ،تلكس و . . . .8 تهيه يك برنامه مسافرت يكساله اين برنامه بايد شامل حداقل سه مالقات يا بازديد از بازارهاي اولويت دار و انتخاب شده باشد. انتخاب كارگزار تكمكيل كردن ارزيابي ها در مورد بازارهاي مرحله اول و گزينش كارگزار خود در آن بازارها ‏ROOSTA چك ليست سازمان صادرات .9 انتخاب كارگزار تكميل كردن ارزيابي ها در مورد بازارهاي مرحله اول و گزينش كارگزار خود در آن بازارها .10شناسائي كردن بازارهاي مرحله دوم شروع آمادگي براي گسترش فروش در سال دوم ،مشخص كردن دو يا سه كشور ديگر براي فعاليت .11شناسائي نمودن كارگزاران توانمند در بازارهاي مرحله دوم مأموريت به مسئولين صادرات برا ي تهيه ليست كارگزاران ،نامه نگاري و يا ارتباط با آنان و پيگيري موضوع ‏ROOSTA شتابان مدلشتابان مدل ‏ROOSTA شناخت شرايط بازارها و محيط ها توان سنجي بنگاه (خود) انتخاب استراتژي برنامه ريزي آميزه بازاريابي امور اجرايي نظارت و نتيجه سنجي پيشنهادها و راهنمائي ها تحقيقات بازاريابي بين المللي نوع تصميمات -1صادراتي شدن يا خانگي ماندن؟ -2در كدام بازار وارد شويم؟ ‏Nرد نظر وارد شويم؟ -3چگونه در بازار مو ‏Nرد نظر بازاريابي كنيم؟ -4چگونه در بازار مو ‏ROOSTA تحقيقات بازاريابي بين المللي نوع اطالعات مورد نياز ارزيابي تقاضاي بازار جهاني و سهم بالقوه شركت ما در آن با توجه به رقابت محلي و بين المللي و مقايسه با فرصتهاي داخلي درجه بندي بازارها براساس امكانات بالقوه ،رقابت ،شرايط سياسي و اقتصادي اندازه بازار ،موانع تجارت بين المللي ،هزينه حمل و نقل ،مقررات ،ثبات دولت و سياسي رفتار مصرف كننده ،عمل رقبا كانالهاي توزيع ،ابزار توسعه و ترويج و عمليات و حوزه آنها ‏ROOSTA تحقيقات بازاريابي بين المللي ساير اطالعات براي بازارهاي بين المللي؟ وسعت بازار (جمعيت و تركيب و تراكم و توزيع آن) ،درآمد سرانه واقعي ،قدرت خريد،الگوي مصرف موانع تعرفه اي :شامل حقوق و عوارض گمركي ،تعرفه هاي ترجيحي ،سهميه ،كاالهاي غيرمجاز و ممنوع -موانع غير تعرفه اي :شامل كنترلهاي ارزي ،استانداردها ،اسناد و مجوزها ،مقياسها و اوزان ‏ROOSTA تحقيقات بازاريابي بين المللي ساير اطالعات براي بازارهاي بين المللي؟ شرايط عرضه كاال :توليدات ،واردات ،نيازها و تقاضاها شرايط و نقش رقبا :مقدار و نوع و تنوع كاالي رقبا ،مدت حضور آنها در آنجا ،سهم بازارآنها سطح قيمت ها :ثابت يا متغير بودن ،درصد سود واسطه هاي گوناگون ،محدوديتها و كنترلها كانالهاي توزيع و امكانات توزيع :واسطه ها ،فروشگاهها ،انبارهاي عمومي ،سيستم حمل ونقل ،ارتباطات ،بيمه ‏ROOSTA تحقيقات بازاريابي بين المللي ساير اطالعات براي بازارهاي بين المللي؟ امكانات و محدوديتهاي فعاليتهاي ترفيعي :انواع وسايل ،رسانه ها ،هزينه ها ،محدوديتزماني و مكاني در تبليغات ديدگاههاي گروههاي سياسي اصلي (ملي كردن فعاليتها ،اقتصاد بازار و ). . . عادات اجتماعي ،زبان ،فرهنگROOSTA اطالعات بازاريابي -1پتانسيل بازار :تقاضاي فعلي و آينده -2رفتار مصرف كننده :فرهنگ ،عادات ،نگرشها ،زبان ،مذهب -3كانالهاي توزيع :در دسترس بودن ،اثر بخشي ،انواع -4رسانه هاي ارتباطي :در دسترس بودن ،اثر بخشي ،هزينه ،كيفيت -5منابع بازار :مواد و ملزومات ‏ROOSTA اطالعات بازاريابي -7عملكرد فروش رقبا -8طرحها و برنامه هاي بازاريابي رقبا -9محصوالت رقبا :شرايط تبليغاتي ،مجموعه محصوالت -10عمليات رقبا :عملكرد ،منافع ،روحيه كاركنان -11سرمايه گذاري رقبا :برنامه هاي توسعه و گسترش ،ظرفيت جديد بازاريابي آزمايشي ‏ROOSTA Nط به صادرات كاال و خدمات دست يافت منابعي كه از طريق آنها مي توان به برخي از اطالعات مربو نام مؤسسه يا سازمان نوع فعاليت يا اطالعات قابل ارائه ‏Nاي منطقه «اسكاپ» و انتشار فهرست شركتهاي ‏Nادي و اجتماعي سازمان ملل براي آسيا ارائه اطالعات دقيق درباره كشوره كميسيون اقتص مشاوره اي فعال در منطقه و حوزه اقيانوس آرام ()ESCAP كميسيون اقتصادي سازمان ملل براي آمريكاي التين و حوزه كارائيب ()ECLAC ارائه اطالعات دقيق درباره كشورهاي منطقه و انتشار مطالعات انجام گرفته درباره امكانات بالقوه صدور خدمات مهندسي و ساختماني در تعدادي از كشورهاي منتخب منطقه كنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل ()UNCTAD مطالعه مستمر توسعه تجارت و خدمات در رشته هاي خاص بويژه بانكداري ،بيمه، بيمه اتكايي و حمل و نقل كميسيون اقتصادي سازمان ملل براي آفريقا ( )ECAارائه اطالعات دقيق درباره كشورهاي منطقه و انتظار فهرست شركتهاي مشاوره اي كه در قاره آفريقا اين قبيل خدمات را به مؤسسات ذيربط ارائه مي دهند سازمان توسعه صنعتي ملل متحد ()UNIDO برنامه عمراني سازمان ملل ()UNDP تشكيل گروه هايي براي مطالعه توسعه صادرات خدمات مشورتي در بخش صنعت و مشاركت فعال در توسعه سرمايه گذاري خارجي در كشورهاي كم رشد همكاري با كشورهاي در حال توسعه در اجراي طرح هاي عمراني سازمان بين المللي كار ()ILO برنامه توسعه مديريت اين سازمان موسوم به Management Development Programmeيكي از منابع مهم ارائه اطالعات درباره كمك هاي فني و خدمات مشورتي در زمينه مديريت است سازمان علمي ،فرهنگي و آموزشي سازمان ملل (يونسكو) سازمان خواربار و كشاورزي سازمان ملل ()FAO اجراي برنامه هاي كارآموزي در زمينه هاي مهندسي و علمي به منظور تربيت نيروهاي انساني الزم براي توسعه خدمات در سطوع دانشگاهي اين سازمان مسئول توسعه توليد مواد غذايي و افزايش موادي است كه از طريق كشاورزي براي رفع نيازهاي بخش صنعت توليد مي شود بازارها گزينشبازارها گزينش سياستهاي گزينش بازار ‏ROOSTA فعال صادرات برنامه اي -مبتني بر تحقيقات بازاريابي انفعالي صادرات تصادفي مبتني بر تجربيات و درخواستها 4/56 درصد شركتهاي آمريكائي 42 درصد شركتهاي دانماركي اغلب شركتهاي ايراني از اين روش بطرف صادرات رفته اند بازارها گزينشبازارها گزينش رويه هاي گزينش ‏ROOSTA مشابه داخل نزديكترين همسايه ها بازارهاي مشابه داخلي انتخاب بازارهاي همسايه انتخاب بازارهاي مشابه -انتخاب بازارهاي آشنا و آماده غربال بازارها انتخاب جذابترين بازارها برمبنايماتريس جذابيت/قوه رقابتي تقسيم بندي بازارها و اولويت بندي آنها -مناسب ترين بازارها بازارها گزينشبازارها گزينش استراتژيهاي گزينش ‏ROOSTA پراكندگي بازار حضور در انواع بازارها -حضور در انواع نمايشگاه ها تمركز بازار تعداد محدود بازارها نفوذ در بازار پس از ايجاد پايگاه مناسب حضور در يك يا دو بازار انتخابي و آماده -ايجاد جايگاهي مناسب در بازار انتخابي ROOSTA قوه رقابتي ماتريس قوه رقابتي جذابيت و كشش بازار يا كشور اندازه بازار (كل بازار و بخشها) توانايي و ظرفيت بازاريابي رشد بازار (كل بازار و بخشها) ‏مزيت متفاوت فصلها و تغييرات بازار ‏وضعيت تكنولوژي شرايط رقابتي (تمركز ،تراكم) ‏شرايط قيمت ها شرايط بازدارنده بازار (تعرفه ها، كيفيت محصول محدوديتهاي ورود ،موانع غير تعرفه اي سهم بازار كيفيت خدمات و توزيع كنندگان مقررات دولتي (كنترل قيمتها و ). . . ثبات سياسي و اقتصادي معيارهاي اصلي در تعيين استراتژي ورود به بازار ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ اهداف و انتظارات شركت در ارتباط با اندازه و ارزش فعاليت ‏N منابع مالي شركت و اندازه شركت ميزان مشغوليت فعلي شركت در بازار خارجي مهارتها ،توانائي ها و طرز تلقي مديريت شركت در مورد بازاريابي بين المللي Nدر بازار طبيعت و قدرت رقابت Nمحصول بويژه هر ناحيه از مزيت رقابتي مانند عالمت تجاري طبيعت يا حق اختراع ‏Nت بر فعاليتهاي بين المللي ‏Nرد عالقه شرك ميزان كنترل مو ‏N ميزان خطر قابل قبول شركت ‏ROOSTA ميزان هزينه قابل تحمل و پذيرش شركت استراتژيهاي مختلف ورود به بازارها Market Entry ‏strategy صادرات غير مستقيم صادرات Export -1بازرگان صادركننده كاال در داخل كشور ‏Domestic-based export merchant -1 -2نماينده صادراتي داخل كشور ‏Domestic-based export agent-2 -3سازمانهاي تعاوني صادراتي ‏Cooperative organization -3 -4شركتهاي انجام دهنده كاالهاي مربوط به صادرات (مديريت صادرات) ‏ROOSTA 4- export-management company استراتژيهاي مختلف ورود به بازارها Market Entry ‏strategy صادرات Export صادرات مستقيم Direct export -1ايجاد بخش صادراتي در داخل كشور ‏Domestic-based export department of -1 ‏division -2تأسيس دفتر فروش يا شعبه اي از شركت در خارج از كشور ‏Overseas sales branch or subsidiary -2 -3داشتن نمايندگان فروش بسيار براي كشورهاي خارج ‏Traveling export sales representatives -3 -4داشتن نماينده يا توزيع كننده در خارج از كشور 4- Foreign based distributors or agentsROOSTA استراتژيهاي مختلف ورود به بازارها Market Entry ‏strategy همكاري مشترك Joint venture -1همكاري مشترك از طريق واگذاري امتيازي خاص -2قرارداد توليد ‏Licensing -1 ‏Contract manufacturing -2 -3قرارداد همكاري در مديريت ‏Management contracting -3 -4همكاري بصورت مالكيت مشترك 4- Joint-ownership ventures ‏ROOSTA استراتژيهاي مختلف ورود به بازارها Market Entry ‏strategy سرمايه گذاري مستقيم Direct ‏Investment -1سرمايه گذاري به منظور مونتاژ ‏Assembly facilities -1 -2سرمايه گذاري به منظور توليد ‏Manufacturing facilities -2 ‏ROOSTA انواع حركات استراتژی حركات تهاجمی حركات تدافعی ‏ ‏ كوششهای كوتاه مدت بر(ای واكنش به شرايط فور(ی (واكنش سريع ) اقداماتی برای تقويت موضع رقابتی در بلند مدت ‏ ‏ ‏ROOSTA انواع استراتژی های رقابتی ا(سترا(تژی مزيتق((يمتت(((مام( ش((ده( 1- شركت ميتواند محصوالتی را با هزينه كمتری نسبت به رقبا توليد نمايد . ا(سترا(تژی ت(((مايز 2- ايجاد وفاداری در مشتريان با متفاوت و متمايز ساختن خصوصيات و ويژگيهای مربوط به محصول شركت نسبت به رقبا . ا(سترا(تژی ك((انون3- )يافتنن((فوذ در ن((قاط خ(ا((لی ب(((ازار ها( استراتژی پاسخگوئی به نيازهای يك بخش كوچك و محدود از بازار كه بر خالف استراتژی عرضه (( هر چيز برای هركس و هر بخش )) در بازار است . ‏ROOSTA بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي رهبری هزينه اهداف برتری هزينه نسبت به رقبا و كسب سهم بازار بيشتر كسب سود بيشتر با هزينه كمتر  ‏ عوامل كليدی دستيابی به هزينه كم نسبت به رقبا بعنوان تم اصلی استراتژی كلی سازمان رهبری هزينه ها يعنی پائين تربودن كليه هزينه های شركت  كاستن از هزينه ها بطور دائم درهمه زمينه ها از طريق روشهائی تازه و مبتكرانه افزايش بهره وری  صرفه جوئی های مطالعه شده  ‏ ‏ ‏ROOSTA استراتژی تمايز اهداف عرضه چيزی متفاوت كه باعث جلب مشتريان گوناگون در بازار و از .جمله مشتريان رقبا می گردد عوامل كليدی يافتن راههائی برای ايجاد تمايز بگونه ای كه برای خريداران ارزشمند .بوده و بسادگی قابل تقليد بوسيله رقبا نباشد .صرف هزينه برای تمايز بايد با قيمت تناسب داشته باشد  نتيجه كسب سهم بيشتری از بازار  فروش به ميزان زيادتر  وفادار شدن مشتريان به محصول ‏ ‏ ‏ ‏ROOSTA عوامل ايجاد تمايز ‏ ذائقه ای متفاوت ظاهر كاال در دسترس بودن قطعات طراحی مهندسی پر(ستيژ و تشخيص قابليت اطمينان كيفيت فوق العاده مجموعه خدمات فراگير ‏ROOSTA عوامل ايجاد تمايز خط كامل محصوالت خوشنامی و اعتبار تركيبات ويژه توجه به شكايات فروشندگان حرفه ای رنگ های زنده وشا د تبليغات خاص در دسترس بودن كاال قيمت های مناسب قيمت گران مجوز استاندارد ايمنی ‏ROOSTA استراتژی كانون اس(تر(اتژی كانون يعن(ی تمر(ك(ز و توج(ه ب(ه بخ(ش كوچك(ی ازكل بازارو نقاط كور و خالی بازارها . اهداف انجام خدمات بهت(ر و بيشت(ر( از رقب(ا ب(ه مشتريان در يك بخ(شكوچك يا حفره ای در( بازار ‏ROOSTA بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي نوين بازار يابي نوين بازاريابي استراتژی كانون كليد كاميابی انتخاب گوش??ه ای از ي??ك بازار ك??ه خريداران دارای ترجيحات??ی مشخص، نيازمنديهائی خاص يا خواسته هائی كم نظير هستند. ?ه ?خگوئی ب ?ت و پاس ?ا برای خدم ?ه رقب ?بت ب ?ر نس ?ی نظي ?ی های خاص و ب پرورش توانائ ?ران بازار هدف. نيازهای خريدا ?ا ?ن نيازه ?ق تامي ?ت از طري ?ی شرك ?ت قوه رقابت ?ش از بازار و تقوي ?ن بخ ?ص در اي تخص و راضی ساختن مشتريان. تالش برای كاه?ش هزين?ه ه?ا و ارائ?ه محص?والتی متماي?ز جه?ت جلوگيری از نفوذ ديگران. ‏ROOSTA اصول استراتژی رقابتی كانون قدرت رقابتی يك استراتژی كانون وقتی زياد است كه: ساير رقبا به اين بخش از بازار توجه ندارند. خريداران در اين بخش خواستار تخصص و يا صفات خاصی از محصول هستند. ?ن سود آور بودن ،آنقدر كوچك هستند كه رقبای ضم بزرگ را جلب نمی كند. ‏ROOSTA نكات مهم در برنامه ريزي صادرات .1داليل ،فوائد وانتظارات براي صاردات كدامند؟ .2معيارها ،منطق و روش انتخاب بازارها كدامند؟ ‏Nنه است؟ .3موقعيت رقابتي شركت در بازار هدف چگو .4چه نوع محصوالتي بايد عرضه شوند؟ .5روشهاي گردآوري اطالعات و تحقيق؟ .6روشهاي ترويج و تبليغ؟ ‏Nر اداري و مجوزهاي صادرات؟ .7امو .8ساختار و سازماندهي براي صادرات؟ .9نيازهاي پرسنلي براي صادرات؟ ‏Nزيع و حمل و نقل؟ .10گزينه ها ،رويه و هزينه هاي تو .11هزينه هاي شروع صادرات و چگونگي تأمين منابع مالي؟ .12برنامه هاي جانبي ،اقتضائي و اضطراري؟ ‏ROOSTA عناصر آميخته بازاريابي كه برنامه بازاريابي را شكل مي دهند مدير بازاريابي تبليغ و ترويج توزيع (مكان عرضه كاال) قيمت محصول ‏PLACE ‏PRICE ‏PRODUCT -محل -قيمت ليست فروش شخصي وحضوري -كانالها -تخفيف ها -بسته بندي -پوشش -نوع پرداخت -خدمات -تبليغات -خصوصيات -تشويقات و جوايز -حمل و نقل (نقد و نسيه) -لوازم يدكي و اضافي -فروش -انبارداري -دوره پرداخت -گارانتي و تضمين ها -روابط عمومي -تنوع برنامه بازاريابي شركت ‏ROOSTA عوامل و نكات مربوط به محصوالت صادرات ررسي و رزيابي حصوالت ارزيابي عوامل بازار نكات مربوط به نام و نشان بودن تركيبات ها الزامهاي قانوني(ولتاژ برق ،عوامل ايمني) رعايت ارزشها،اخالق و فرهنگ توليد -نقش عادات اجتماعي ساخت -شرايط اقليمي ثبت نامها و نشانهادر كشورها ه -مزيتها و ترجيحات دارد ارد -عوامل فرهنگي ت و تكميل ل كيفيت ت يها و ضمانتها -روانشناسي رنگها ثابت نگهداشتن انتخاب بر مبنايگويش و نگارش نكات مربوط به بسته بندي نكات مربوط به برچسب محكم ،مناسب،مقاوم ،گيرا و شاخص نشان دهنده وتوضيح دهنده (با توجه به سطح سواد كشور) نوع و اندازهمطلوب -استفاده از زبان رنگهاي جالب -قابليت تقسيم استراتژيهاي عرضه كاالها بدون تغيير و با وضع موجود منطبق با بازارها -كاالهاي جديد و ابداعي محلي بيان محتويات -بيان تاريخ ‏Nاء مصرف و انقض نحوه استفاده ونگهداري ‏ROOSTA هزينه كمتر زمان سريعتر اتكاي بيشتر ابعاد رقابت محصوالت صادراتي انعطاف زيادتر كيفيت برتر خدمات بهتر و گسترده تر • رقابت پذيري محصوالت صادارتي ‏ROOSTA معكوس گذاريمعكوس قيمتگذاري قيمت دامنه قيمت بازار براي كاالي مشابه منهاي سودهاي محلي نسبت به واردات منهاي وجوه گمركي منهاي هزينه هاي بيمه و حمل و نقل (برآورد) منهاي هزينه هاي اسناد و مدارك و حمل و نقل در كشور صادر كننده منهاي هزينه هاي بسته بندي و عالمت گذاري منهاي حق العمل كارگزاران به نسبت هزينه باالسري صادرات ‏ROOSTA منافع و سود انواع هزينه هاي ثابت و متغير معاون يا مدير كل صادرات -سياستها و برنامه هاي توسعه صادرات مدير بازاريابي صادرات ‏ROOSTA مدير ارسال سفارشات صادراتي - شرايط حمل و ارسال كاالها ‏Nاي سفارشات هزينه ه كنترل اعتبارات تهيه اسناد و مجوزها بايگاني و تحليل سفارشات بررسي شرايط بيمه گزارشات مربوط به نرخ كرايه ،ارزها و شرايط ترانزيت كاال و جاده ها و بيمه و گمرك و قوانين و مقررات جاري و اينكو ترمز و بانكها ارتباط با شركتهاي حمل و نقل ،هواپيمايي راه آهن ،بنادر و كشتيراني و گمرك و انبارها ارتباط با واحد توليد جهت پيگيري سفارشات انجام امور سفارشات حسابداري سفارشات تبليغ و ترويج انتخاب آژانس ها تهيه بروشورها و كاتالوگها تنظيم و رسيدگي بودجه صادرات آمار و گزارشات اقتصادي و تحليل آنها برنامه ريزي و استراتژي صادراتي ارتباط با اطاق بازرگاني و اتحاديه هاي بازرگاني طرح هاي بازاريابي و فروش تجزيه و تحليل و گزينش بازارها تحقيق و بررسي بازار ‏Nول تحقيق و توسعه محص نمايشگاه ها و سمينارهاي تجاري و بازرگاني مدير فروش صادرات - خدمات فروش گزارشات كارگزاران و نمايندگيها قراردادهاي فروش صادراتي رابطه با قسمت توليد و . .. اطالعات و تحقيقات بازاريابي گرايشات و روند بازار رسيدگي گزارشات و آمار فروش سهيمه بندي كنفرانس ها و سمينارهاي فروش فروش مستقيم يا غير مستقيم گزينش و نظارت نيروهاي فروش بودجه فروش و رسيدگي هزينه ها

51,000 تومان