کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت فرهنگ سازمانی

modiriate_farhang_sazmani_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت فرهنگ سازمانی”

مدیریت فرهنگ سازمانی

اسلاید 1: مدیریت فرهنگ سازمانی

اسلاید 2: دکتر احمد ورزشکار...................................مدیـریت منابع انسانی پیشرفته 10. مدیریت فرهنگ سازمانی...................................استادوب سایت مدیریتیتهیهزمستان 1389

اسلاید 3: 9. مدیریت حفظ و نگهداری منابع انسانی10. مدیریت فرهنگ سازمانی11. سازمان های یادگیرنده12. مدیریت دانش13. مدیریت منابع انسانی بین المللی14. استراتژی های منابع انسانیسرفصل مطالب Content /outline2. مدل های مدیریت منابع انسانی3. مدیریت تأمین منابع انسانی4. مدیریت بکارگیری منابع انسانی5. آموزش و توسعه منابع انسانی6. توانمند سازی منابع انسانی7. مدیریت عملکرد و ارزیابی کارکنان 8. مدیریت دستمزد و جبران خدمات1. ماهیت مدیریت منابع انسانی

اسلاید 4: كليه كوششهايي كه اعضاء يك جامعه براي انطباق خود با هنجارهاي محيط اعم از طبيعي يا اجتماعي مي كنند. (ساموئل كنيگ)مجموعه اي از رفتارهاي آموختني ، باورها ، عادات و سنن كه مشترك ميان گروهي از افراد است و به گونه اي متوالي توسط ديگران كه به آن جامعه وارد مي شوند آموخته و به كار گرفته مي شوند.تعریف فرهنگ (Culture)

اسلاید 5: تركيبي از باورها ، ارزشها و پيش فرضهايي است كه در سازمان وجوددارد و همه اعضاء سازمان ، كم و بيش ، به طور يكسان در معرض آن قرار مي گيرند. (ادگار شاين)فرهنگ سازمانی ، درک یا پنداشت کلی است که اعضا از سازمان دارند .هويت اجتماعي هر سازمان می باشد .تعریف فرهنگ سازمانی (Corporate culture)

اسلاید 6: شيوه اي خاص يا فضايي كه سازماني را از سازمانهاي ديگر متمايز مي‌سازد و در واقع، به آن سازمان شخصيت منحصر به فردي مي‌دهد. (رابینز)الگويي از عقايد ، باورها و انتظارات مشترك در يك سازمان كه به ايجاد هنجارهايي منجر مي گردد كه به طور قدرتمندي به رفتار اشخاص و گروهها در درون سازمان شكل مي دهد. تعریف فرهنگ سازمانی (Corporate culture)

اسلاید 7: هر یک از این ویژگی ها بر روی طیفی قرار می گیرند که دامنه ی آن از بسیار کم تا بسیار زیاد کشیده می شود.هفت ویژگی اصلی فرهنگ سازمانی

اسلاید 8: فرهنگ حاکم : نمایانگر ارزشهای اصولی است که اکثریت اعضای سازمان در آن ها مشترک یا سهیم هستند .فرهنگ های فرعی : بازتابی از مسائل ، تجربیات یا شرایط مشابه و همانند که اعضای سازمان با آن ها روبرو می شوند. و معمولا در سازمان های بزرگ به وجود میآیند.انواع فرهنگ در سازمان های بزرگ

اسلاید 9: هرقدر اعضای سازمان ارزشهای اصلی را بیشتر بپذیرند و تعهد بیشتری نسبت به آنها داشته باشند ، سازمان مزبور دارای فرهنگ قوی تری خواهد بود . فرهنگ های قوی سازمانی

اسلاید 10: نقش فرهنگ در سازمان

اسلاید 11: فلسفه بنیانگذاران سازمانشاخص های گزینشمدیریت عالی سازمانجامعه پذیریفرهنگ سازمانشیوه ی شکل گیری فرهنگ سازمان

اسلاید 12: شیوه های آشنایی با فرهنگ سازمان

اسلاید 13: ارزشهاي قراردادي بيانگر يك سري هنجارهاي بديهي و آشكار است كه از سوي سازمان ارائه مي شوند كه در سازمانهاي كوچك توسط بنيانگذار سازمان و در سازمانهاي بزرگ توسط تيم مديران ارشد وضع مي شوند و بر حسب اهميت نسبي طبقه بندي مي شوند . كه غير قابل رؤيت هستند و نشان دهنده كانون فرهنگ سازماني مي باشند . اين فرضيات متشكل از ارزشهاي سازماني هستند كه با گذشت زمان پذيرفته مي شوند و رفتار سازماني را هدايت مي كنند و در برابر تغيير بسيار مقاوم هستند .در سطح عينی تري از فرهنگ سازماني نمادهاي قابل مشاهده وجود دارند كه در واقع همان ظهور فيزيكي فرهنگ سازماني مي باشد عبارتند از : عناوين شغلي ، نوع لباس پوشيدن ، پاداشها، آداب و رسوم ، دكوراسيون ، و ساير موارد مي باشد . سطوح فرهنگ سازمانی

اسلاید 14: گرايش ها يا طرز تلقي ها رفتارها صفات مذهب ادبيات اساطير هنر ريشه ها = فرضیات بنیادی (منابع فرهنگ)مفاهيم نهادها خط مشي ها چارچوب انگاره ها و تصوراتفلسفه ساقه = ارزش های قراردادی (ساختار فرهنگ)برگ ها = نمادهای قابل مشاهده (جلوه های بیرونی فرهنگ)

اسلاید 15: لایه های فرهنگ

اسلاید 16: مقوله های اصلی پدیده های آشکاری که در فرهنگ مرتبط هستند

اسلاید 17: عوامل تغییر فرهنگ سازمانی

اسلاید 18: اگر نمي خواهي در حق تو داوري شود درباره ديگران داوري نكن . ابراهام لينكلن

اسلاید 19: عوامل تغییر فرهنگ سازمانی

اسلاید 20: استراتژي‌هاي مديريت فرهنگ سازماني

اسلاید 21: وظیفهشخصیقدرتنقش کانون توجهخارج داخل انعطاف پذیریثبات و پایداریSRPsاستراتژي‌هاي مديريت فرهنگ سازماني (هريسون و هندي )نیازهای محیط

اسلاید 22: فرهنگ انعطاف پذیریاز مجراي انعطاف پذيري و از نظر استراتژيك به محيط خارجي توجه شده و كوشش مي‌شود تا نيازهاي مشتريان تامين گردد، هنجارها و باورهايي تقويت مي‌شوند كه بتوان بدان وسيله علائم موجود در محيط را شناسايي و تفسير نمود و بر آن اساس واكنش مناسب از خود نشان داده، يا رفتاري مناسب در پيش گرفت. در برابر طرح‌هاي جديد و اصلي به سرعت از خود واكنش نشان داده،‌ توان اين را داشته باشد كه تجديد ساختار نمايد. به هر حال ، در راه ايجاد تغييرات به صورت فعال عمل كند. به نوآوري ،‌خلاقيت و خطرپذيري ارج بگذار. (نمونه شركت 3M)فرهنگ مشارکتیاز اعضاي سازمان خواسته مي‌شود كه در امور مشاركت كنند تا شركت بتواند از عهده انتظارات عوامل محيطي در حال تغيير برآيد. به نيازهاي كاركنان توجه مي‌شود و همين امر موجب عملكرد عالي سازمان خواهد شد. مشاركت در امور موجب مي‌شود كه فرد احساس مسئوليت و مالكيت در شركت بنمايد و از اين رو نسبت به سازمان تعهد بيشتري پيدا كند. توجه كردن به كاركنان از اهميت بالايي برخوردار است . سازمان با اين كار مي‌تواند خود را با بازارهاي رقابتي و در حال تغيير وفق دهد. به كاركنان آزادي عمل و اختيارات بيشتري مي‌دهند تا در برابر تغيير سليقه مشتريان ابتكار عمل به خرج دهند. فرهنگ مأموریتیمي‌كوشد تا نيازهاي محيط خارجي را تامين كند، ولي الزامي در خود نمي‌بيند كه به سرعت دستخوش تغييرات قرار گيرد. به ديدگاه‌‌هاي مشترك (از نظر هدف سازمان) توجه زيادي مي‌شود. اين ديدگاه نوع فعاليت اعضاي سازمان را تعيين مي‌كند و اين فعاليت‌ها مفهومي به خود مي‌گيرد كه از حد كارهاي موظف فراتر مي‌رود. افراد كاملاً (و گاهي در حد افراط) در جريان امور و مسيري كه شركت بايد طي كند، نوع نقش و هدف سازمان، قرار مي‌گيرند . رهبران سازمان داراي ديدگاه مشترك مي شوند، آينده را ترسيم مي‌نمايند، آن را در معرض ديد همگان قرار مي‌دهند و تصوير به گونه‌اي در مي‌آيد كه براي يكايك اعضاي سازمان اهميت خاصي پيدا مي‌كند. (نمونه شركت پپسي)فرهنگ بروکراتیکبه امور داخلي سازمان توجه مي‌كند و براي محيطي مناسب است كه از ثبات نسبي برخوردار باشد. براي انجام كارها از روشي مشخص و با ثبات استفاده مي‌شود . شعارها، قهرمانان و جشن‌ها در جهت همكاري،‌ سنت و رعايت رويه ها و سياست‌هاي پابرجاست و سازمان بدين گونه درصدد تامين هدف‌هاي خود بر مي‌آيد. افراد مشاركت بسيار اندكي در امور سرنوشت‌ساز سازمان دارند و كارها براساس رويه‌اي با ثبات و با ايجاد هماهنگي و اشتراك مساعي بين اعضاء انجام مي‌شود. موقعيت سازمان در گروه يكپارچگي و كارايي بالاست.کانون توجهخارج داخل انعطاف پذیریثبات و پایداریSRPsنیازهای محیطاستراتژي‌هاي مديريت فرهنگ سازماني (دنيسون و ميشرا)

اسلاید 23: تیمیعلمی (مکتبی)سنگری (نظامی)باشگاهیکانون توجهخارج داخل انعطاف پذیریثبات و پایداریSRPsنیازهای محیطاستراتژي‌هاي مديريت فرهنگ سازماني (جفري سوني فيلد)

اسلاید 24: دانه پاشیدناحتیاط عقلیدل به دریا زدنصبر ایوب داشتنکانون توجهخارج داخل انعطاف پذیریثبات و پایداریSRPsنیازهای محیطاستراتژي‌هاي مديريت فرهنگ های صنعتی (ديل و كندي)

اسلاید 25: مبانی رفتار سازمانی / استیفن پی . رابینز ؛ مترجمان علی پارسائیان ، محمد اعرابی . _ تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1376 .مدیریت رفتار سازمانی / علی رضاییان . تهران : مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران ، 1372.مدیریت تعارض و مذاکره (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) / علی رضاییان ._ تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، 1382مدیریت رفتار های سیاسی در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) / علی رضاییان ._ تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، 1383مدیریت فشار روانی (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) / علی رضاییان ._ تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، 1383انتظار عدالت و عدالت در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) / علی رضاییان ._ تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، 1384تیم سازی در قرن بیست و یکم (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) / علی رضاییان ._ تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، 1386مــنابــعRefrence

اسلاید 26: مدیریت رفتار سازمانی / پاول هرسی _ کنت ایچ بلانچارد . تهران : انتشارات واحد فوق برنامه بخش فرهنگی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی ، 1368.سازمان و مدیریت (سیستم و رفتار سازمانی) / علی محمد اقتداری . تهران : چاپ علامه طباطبایی . 1365.مبانی سازمان و مدیریت / علی رضاییان. تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) ، مرکز تحقیق و توسعه ی علوم انسانی ، 1380مجموعه کامل در یک نگاه های مدیریتی / احمد ورزشکار .تهران : مرکز مطالات مدیریت . 1388 تئوری نیازها و انگیزش در نظریه سه شاخکی / احمد ورزشکار . 1382.جزوه رفتار سازمانی پیشرفته / احمد ورزشکار . 1373.جزوه درسی مدریت رفتار سازمانی / آرین قلی پور . 1389مــنابــعRefrence

اسلاید 27: مــنابــعRefrenceوب سایت مدیریتی ایران . – www.managerial.ir .ورزشکار ، احمد (1382) . برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی. - تهران : دانشگاه امام حسین (ع).ورزشکار ، احمد (1389) . رفتار سازمانی پیشرفته (اسلایدهای آموزشی مقطع کارشناسی ارشد). - تهران : دانشگاه علامه طباطبایی.ورزشکار ، هادی (1387) . مدیریت منابع انسانی . - تهران : آزاد اسلامی واحد تهران شمال.ورزشکار ، احمد (1387) . الگوی طراحی مدیریت منابع انسانی تحقیقات. - تهران : دانشگاه امام حسین (ع).

اسلاید 28: و صلی الله علی محمد و آل محمداللهم صلی علی محمد و آل محمد

اسلاید 29: تا وقتي توقف نكرده ايد، مهم نيست چقدر آهسته حركت میكنيد.كنفسيوسآدم خودباور ، هيچ گاه براي رسيدن به ماديات ، ارزشهاي آدمي را زير پانمي گذارد . اُرد بزرگ

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید