مدیریت فروشگاه اینترنتی کارآفرینی و تشخیص فرصت مقدمه حضور در اینترنت
اسلاید 1: سخنران:دكتر محمود احمد پور داريانيwww.karafarini.irسمینار مدیریت فروشگاه اینترنتیکارآفرینی و تشخیص فرصتمقدمه حضور در اینترنتدی ماه 1388
اسلاید 2: دکتر محمود احمدپور دارياني تحصيلات: دکتراي مديريت منابع انساني تربيت مدرس سوابق تجربي: 30سال مديريت سازمان هاي بزرگ سوابق علمي: عضو هيات علمي دانشگاه تهران دانشکده کارآفريني تاليفات: تعداد 12جلد کتاب در خصوص کارآفريني آدرس سايت: www.karafarini.ir پست الکترونيکي: ahmadpord@gmail.com تلفن : 88835419 تلفن همراه : 09121111767
اسلاید 3: تجارب كارآفرينيجنگل استراتژيكسب و كار اينترنتي
اسلاید 4: كارآفرينياين كتاب رئيس شماستكارآفريني يك دقيقه اي
اسلاید 5: 101 تكنيك حل خلاق مسئلهكارآفريني
اسلاید 6:
اسلاید 7: الكاسب حبيب ا... كسب و كار دوستي با خدااخلاق پيامبر-شمشير علي (ع)- سرمايه خديجه (ع)فرصتها را مغتنم شمريد همچو ابر در گذرندالعبد يدبر و ا... يقدر4 حديث در رابطه با فرصتهای كسب و كار و كارآفريني
اسلاید 8: کليدواژه هاکسب وکارBusinessمهارتهای کسب وکارBusiness skillsبرنامه کسب وکارBusiness Planکسب و کار اینترنتیe-Businessفروشگاه اینترنتیe-ShopکارآفرینیEntrepreneurshipتشخیص فرصتOpportunity Recognition
اسلاید 9: مسير شغلي
اسلاید 10: الكاسب حبيب الله كسب و كار تعريف : كسب و كار عبارت است از خريد و فروش كالا ها ، توليد كالا يا عرضه ي خدمات به منظور بدست آوردن سود است. انواع كسب و كار :كسب و كار خانگي Home Businessكسب و كار خانوادگي Family Business كسب و كار روستايي Rural Businessكسب و كار مجازي:1- کسب و کار اينترنتي E- Business2- کسب و کار بدون کارخانهكسب و كار كوچك ومتوسط ( SME )كسب و كارهاي بزرگ Large Scale Business
اسلاید 11: ماتريس كسب و كار
اسلاید 12: اصول کسب و کار آشنايي با نام شرکتهاآشنايي با نام محصولآشنايي با نام بنيان گذارآشنايي با مهارتهاي كسب و كارنگاه کسب و کارانه:حساس شدن نسبت به محيط اطراف خود در زمينه انواع کسب وکار و اينکه مردم چگونه درآمد کسب می کنند؟
اسلاید 13: مهارتهاي کسب و کار: پنج مهارت آينده ساز شهروند عضو جامعه اطلاعاتي مهارت 1: زبان کسب و کار (انگليسي و چيني) مهارت 2: IT اينترنت+ کامپيوتر+ E-Commerce مهارت 3: مديريت : توان سرپرستي و اداره واحدها مهارت 4: بازاريابي : خريد و فروش و E-Marketing مهارت 5: اقتصادي مالي: هزينه منفعت کردن هرفعاليت
اسلاید 14: کارآفرينيممزوجي از هنر،تجربه و دانش
اسلاید 15: ماموريت هاي اصلي در توسعه کارآفرينيپنج ماموريت اصلي براي فرد، تيم،مرکز، دانشکده و يا دانشگاه کارآفريني به منظور توسعه کارآفريني متصور است
اسلاید 16: کارآفرين فردي است داراي ايده و فکر جديد که از طريق ايجاد يک کسب و کار ( کسب و کار خانگي ، کسب و کار اينترنتي، کسب و کار خانوادگي، کسب و کار کوچک ومتوسط...) با بسيج منابع که توأم با مخاطره مالي ، اجتماعي آبرويي و حيثيتي مي باشد محصول و خدمت جديد به بازار ارائه مي نمايد.کارآفريني (احمدپور 1999)
اسلاید 17: سرمايه هرگز ايده را به حرکت در نمي آورد بلکه اين ايده است که محرک سرمايه است و موفقيت در کسب و کار، با ايده نوآورانه و خلاق که به همراه سرمايه منجر به ارايه محصول جديد در بازار مي گردد رقم مي خورد که اين را اصطلاحاً کار آفريني مي گوييم.کارآفريني (احمدپور 2009)
اسلاید 18: نکات مورد توجه در تعريف کارآفريني: 1- ايده و فکر جديد = خلاقيت 2- ايجاد کسب و کار= چگونه طرح کسب وکار ( PB ) و مراحل اجرا را طي کنيم. ( بسيج منابع و مخاطره يعني چه ؟) 3- محصول و خدمت جديد به بازار= نوآوري - بازار
اسلاید 19: با کارآفرين چيست؟مدير سرمايه گذارمخترعنوآورخلاقتفاوت
اسلاید 20: مدير کارگر سرمايه گذار متخصص کارشناسآيا کارآفرين يک شغل است ؟
اسلاید 21: کسي که در اطرافيان ما صاحب کارخانه باشد چه مي ناميم؟! شغل او چيست؟ مالک- کارخانه دار- سرمايه دار- پولدار-زالوصفت اما کارآفرين نمي گوئيم.
اسلاید 22: طبق نظروي كارآفرين نيروي محركه وموتور توسعه اقتصادي مي باشد . وي مشخصهكارآفرين رانوآوري مي داندوفرايندكارآفريني را“تخريب خلاق“(Creative Destruction) مي نامد .بعبارت ديگر ويژگي تعيين كننده در كارآفريني همانا انجام كارهاي جديد و يا ابداع روشهاي نوين در انجام كارهاي جاري است . روش نوين همان “ تخريب خلاق “ مي باشد . از نظروي نوآوري در هر يك از زمينه هاي ذيل كارآفريني محسوب مي شود .- ارائه كالاي جديد- ارائه روشي جديد در فرايند توليد- گشايش بازاري تازه- يافتن منابع جديد- ايجاد هرگونه تشكيلات جديد در صنعتتعاريف كارآفرينژوزف شومپيتر Josep Schumpeter 1934
اسلاید 23: تغييرات بين المللاقتصاد ملي به جهانيگذر جامعه صنعتي به اطلاعاتيانقلاب ديجيتاليانقلاب اينترنتيانقلاب کارآفريني
اسلاید 24: EntrepreneurialRevolutionDigitalRevolutionInternetRevolutionEntrepreneurial-Internet-DigitalRevolution (EID)E-I-D
اسلاید 25: Internet Revolution InternetRevolutionMost important mass communication medium since television.Combines all other methods of communication: mail, newspapers, magazines, telephone, radio, TV, movies…First major new channel of distribution since the telephone.In the Internet distribution channel:Each customer is an individual market segment.Every customer can have “perfect” information.
اسلاید 26: کسب و کار اينترنتي چيست؟کسب و کار اينترنتي به خريد فروش محصولات يا خدمات در اينترنت که منجر به کسب درآمد شود، گفته ميشود.يک سايت اينترنتي، تنها براي فروش محصول يا خدمات به کار نميرود، بلکه ميتواند نقشها و کارکردهاي مختلفي داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردي داريد که در ديگر نقاط دنيا وجود ندارد، ميتوانيد با معرفي آن محصول در سايت خود، ديگران را از وجود آن مطلع کنيد و از اين طريق به اهداف خود دست يابيد.
اسلاید 27: مهمترین وقایع دنیای دیجیتال در سال 2009 سالی که کاربران رنجیدندمرخصي درماني شش ماهه مديرعامل APPLE استیوجابز (6% کاهش سهام)موج گوگل)يك شبكه اجتماعي پيشرفته و ابزار ارتباط شخصی real time( Bing مایکروسافت (موتور جستجوی رقیب گوگل) سهم بازار از 8% به 10%Windows7سالی برای نتبوکها و سود قابل توجه توسط dell,samsung, hp ,…آزادسازی دامنههای اینترنتیمنبع: روزنامه دنیای اقتصاد
اسلاید 28: فرايند کارآفريني
اسلاید 29: Businessكسب و كار دوستي با خداInvestorسرمايه گذارBPتدبير انسانتشخيص فرصتهاي كاآفريني
اسلاید 30: توانايي كارآفرينانهفرصتنوآوريخلاقيتمهارت كسب و كاربازاريابي خريد و فروشمديريت كاركردي- تصميم گيري كنترل برنامه ريزيمالي- اقتصادي- هزينه منفعت- سود و زيانBPابزار
اسلاید 31: پايانبا تشکر از توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.