مدیریت کیفیت فراگیر
اسلاید 1: مدیریت کیفیت فراگیرTotal Quality Management
اسلاید 2: فصل اولمقدمه
اسلاید 3: Total Quality Managementفراگیر : نشان دهنده همه گیر بودنکیفیت : درجه تطابق کالای تولید شده یا خدمت ارائه شده با نیازهای مشتری را بیان می کندمدیریت : فن، هنر یا روش اداره کردن، کنترل کردن، هدایت کردن و ... استروح کلام در TQM : ”چنان با دیگران رفتار کن که انتظار داری با تو رفتار کنند.“ تعریف
اسلاید 4: تعریفمدیریت کیفیت فراگیر می تواند فنون اصلی مدیریت، فعالیتهای بهبود دهنده و ابزارهای فنی را به صورتی یکپارچه و متحد تحت پوشش قرار دهد.اقدامی هوشمندانه، آرام و مستمر که تاثیری هم نیروزا در تامین اهداف سازمان دارد و در نهایت به رضایت مشتری، افزایش کارآئی و بالابردن توانائی رقابت در بازار ختم می شود.مشارکت تمامی افراد و اجزای سازمان – از طریق کار گروهی- در پیشرفت و اصلاح مستمر تغییر نگرش ” کدام هزینه کمتری دارد ؟” به ” آیا این سبب بهبود کیفیت می شود؟“
اسلاید 5: شرکتهای کیفیت فراگیرعوامل موفقیتکار و تلاش به منظور افزایش بازدهی داخلی (معمولا در ارتباط با هزینه)کار و تلاش به منظور اصلاح و بهبود در اجرای امور خارجی ( معمولا در ارتباط با مشتری)وظایف نیروی کاروظیفه شماره 1: کاری است که انجام می دهدوظیفه شماره 2 : یافتن راههائی که نحوه انجام وظیفه شماره 1 را بهبود ببخشدجهت گیری پیشگیرانهنقش شماره 1: همیشه حق با مشتری استنقش شماره 2 : اگر مشتری اشتباه کند به وظیفه شماره 1 مراجعه شودتعریف
اسلاید 6: مفاهیم اصلی در پیاده سازی TQMمدیریتی متعهد و شریک در کار برای فراهم آوردن حمایتهای بلندمدت و از بالا به پائین در سازمانتمرکز پایدار بر مشتریان داخلی و خارجی کلید موفقیت برنامه TQM در سازمان تمرکز آن بر مشتری است.استفاده موثر و فراگیر از نیروی کاربهبود مستمر در کار و فرآیندهای تولیدرفتار با تامین کنندگان همانند رفتار با شرکااستقرار سیستم عملکرد فعالیتها
اسلاید 7: فرهنگ قدیم و جدید
اسلاید 8: تعریف کیفیتQ : کیفیتP : عملکردE : انتظاراتکیفیت عبارتست از مجموعه خصوصیات و ویژگیهای یک محصول یا خدمت که در برگیرنده توانائی آن در برآوردن نیازهای تلویحی و معین باشد نیازهای معین توسط قرارداد مشخص شده و محدودیت نامیده می شوند. نیازهای تلویحی تابعی از بازار هستند که باید شناخته و تعریف شوند و آنها را شاخص می نامیم و شامل :موارد ایمنی، قابلیت اطمینان، قابلیت دسترسی، تعمیرپذیری، قابلیت استفاده، قیمت و محیط می باشد.
اسلاید 9: ابعاد کیفیت
اسلاید 10: فلسفه دمینگایجاد و انتشار اهداف و مقاصد برای سازمانبکارگیری فلسفه جدیددرک هدف بازرسیپایان دادن به پاداشهای بازاریابی صرفا بر اساس قیمتبهبود مستمر و مداوم سیستمنهادینه کردن آموزشتعلیم و برقراری رهبری
اسلاید 11: برطرف کردن ترس و ایجاد اعتماد و فضای نوآوریبهینه سازی فعالیتهای گروهها و محیطهای ستادیحذف شعارها، نصیحتها و هدفهای توخالیالف – حذف سهمیه های کمی برای نیروی کارب – حذف مدیریت بر مبنای هدفحذف سدهائی که مانع از افتخار کارکنان به مهارتشان می شودتشویق و گسترش آموزشاقدام در جهت ایجاد شرایط برای انجام دگرگونی و تحولفلسفه دمینگ
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.