مدیریت یکپارچگی
اسلاید 1: مدیریت یکپارچگی integration management
اسلاید 2: مدیریت یکپارچگی پروژه، مجموعهای از فرآیندهایی است که به ما اطمینان میدهد همهی عناصر مختلف پروژه بهدرستی با یکدیگر هماهنگ شدهاندزمانی که یک پروژه را آغاز میکنیم، میدانیم که همهی مراحل و فرایندها، در راستای رسیدن به یک هدف نهایی است. انتخابهای ما در رابطه با تخصیص منابع، مقایسهی گزینهها و ارتباطات، ریسکپذیریها و زمانبندی، باید در عمل یکدیگر را پوشش دهند. مدیریت یکپارچگی پروژه درواقع فعالیتهایی را شامل میشود که برای شناسایی، تعریف، ترکیب و هماهنگسازی این فرایندها، مورد نیاز است
اسلاید 3: مهمترین وظایفی که مدیر پروژه برای حصول اطمینان از یکپارچگی مراحل به عهده دارد، بهطور خلاصه عبارتاند از: تعیین ملزومات پروژه برنامهریزی برای مراحل مختلف کار مدیریت تیم برای رسیدن به هدف بودجهبندی و تعیین هزینهی نهایی هر مرحله از پروژه اثبات تحقق پیدا کردن هدف نهایی
اسلاید 4: به همین منظور، پسازاینکه فرضیات اولیه، محدودیتها و تأثیرات کار مشخص شدند، مدیریت یکپارچگی پروژه با فرایندهای زیر تعریف میشودتوسعهی منشور پروژه توسعهی برنامهی مدیریت پروژه هدایت و کنترل مراحل اجرایی نظارت و کنترل کار پروژه پایان پروژه یا فاز
اسلاید 5:
اسلاید 6:
اسلاید 7: ابزارها و تکنیکهای مدیریت یکپارچگی پروژههمهی افرادی که درزمینهی اجرای پروژهها تجاربی کسب کردهاند، میدانند که برای مدیریت یک پروژه، صرفاً یک راه منحصربهفرد وجود ندارد. بسته به نیازهای مختلف کسبوکار یا ترجیحات مالکان پروژه، تیم میتواند از روشهای مختلفی برای رسیدن به یک هدف نهایی استفاده کند. شکی نیست که این انعطافپذیری مزایای زیادی دارد؛ ولی درنهایت یک سازمان نیاز دارد که شیوههای مدیریتی خود را همسو کند و فعالیتهای خود را در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک بلندمدت، هدایت کندمدیریت یکپارچه، متضمن این امر است که تمام واحدهای مختلف کسبوکار، برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز و هدفگذاریها، از یک رویکرد سازگار استفاده میکنند
اسلاید 8: مراحل مدیریت یکپارچگیمرحلهی ۱- توسعهی منشور سندی است که مجوز رسمی یک پروژه را صادر میکند و به رهبر تیم یا مدیر پروژه اجازه میدهد از منابع انسانی و تولیدی، برای تکمیل پروسهها استفاده کند. یکی از فواید مهم منشور پروژه، این است که مرزهای شروع پروژه و محدودهی آن را بهخوبی مشخص میکند و درعینحال، مدیر را به اجرای وظایفش متعهد میکندنکته: بهتراست منشور با دقت و جزئیات کامل نوشته شود تا در طول عملیات پروژه، دیگر به بازنگری و اصلاح نیازی نداشته باشد. همهی اولویتهای کلی پروژه باید در منشور ذکر شوندمنشور مشارکت میان سازمان های مجری و متقاضی را برقرار می سازدمنشور می بایست توسط نهاد حامی نوشته شوداختیار برنامه ریزی و اجرا را به مدیر می دهد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.