سایر تحقیق و پژوهش

مشاوره دوران بلوغ و نوجوانی

doran-bologh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مشاوره دوران بلوغ و نوجوانی”

مشاوره دوران بلوغ و نوجوانی

اسلاید 1: مشاوره دوران بلوغ و نوجوانیارائه:

اسلاید 2: بلوغدوره ایجاد صفات ثانویه جنسی وتوانائی تولید مثلهر انساني سه مرحله از بلوغ را طي مي كند :بلوغ جسماني، بلوغ رواني و بلوغ اجتماعيبلوغ جسماني عبارت است از آغاز تغيير در سطح هورمون هاي جنسي كه باعث تغييرات جسمي و رواني مي شود.بلوغ رواني عمدتاً 4-3 سال پس از بلوغ جسماني اتفاق مي افتد. اين مرحله با تسلط نسبي روان بر جسم، حالت خودشيفتگي و بروز عشق هاي رمانتيك مشخص می شود.بلوغ اجتماعي آخرين مرحله بلوغ است که حدود4-3 سال پس از بلوغ رواني ايجاد مي شود . در اين مرحله احساس مسئوليت نسبت به ديگران، غلبه بر احساس، علاقه به ازدواج و برقراري روابط عميق و پايدار در فرد بوجود مي آيد.

اسلاید 3: بلوغ جسمیاكثر دختران در سنين 13-9سالگی نخستين تحولات دوره بلوغ را از خود نشان مي دهند.سن متوسط بلوغ در آمریکا بین 8 تا 13 سال است و زودتر از سن متوسط آن در کل جهان است.2-1 درصد جمعيت، شروع تغييرات بلوغ را در خارج از اين محدوده سني تجربه مي كنند. اين افراد را از نظر بلوغ زودرس و يا ديررس مي بايست ارزيابي كرد.علت پایین آمدن سن بلوغ در کشورهای توسعه یافته، بهبود شرایط تغذیه و بهداشت است.بر اساس مطالعه انجام شده در سال 1393 میانگین سن منارک در ایران 12/8 سال است.

اسلاید 4: عوامل موثر برشروع بلوغزمان شروع بلوغ در هر فرد متفاوت است.ژنتیک: مهمترین عامل تعیین کننده شروع بلوغ ژنتیک است.متوسط سن منارك در دوقلوهاي مونوزيگوت (يك تخمكي) برخلاف ديزيگوت ها (دوتخمكي) يكسان است.نژاد: معمولا دختران سیاه پوست یکسال زودتر ازدختران سفیدپوست هم سن و سال خود بالغ می شوند.چاقی متوسط: افزایش بلوغ زودرسگاهي بلوغ در دختران خيلي چاق يا مبتلا به ديابت يا دختران ورزشكار ديرتر اتفاق مي افتد.وضع تغذيه : سوء تغذيه موجب كوتاهي قد و تأخير سن بلوغ مي شود

اسلاید 5: عوامل موثر برشروع بلوغ/ادامهمحل زندگی: بلوغ زودتر در افرادی که در حوالی استوا( مناطق معتدل)، ارتفاعات پائین و مناطق شهری زندگی می کنند، در مقایسه با کسانیکه در ارتفاعات، نواحی سرد و یا روستایی زندگی می کنند.فعاليت فيزيكي : دختراني كه ورزشكارند و فعاليت هاي فيزيكي مرتب و مداوم دارند زودتر از دختران ديگربالغ ميشوند.سایر علل: وضعيت بهداشت، ارتباط های اجتماعی آزاد و زیاد، روابط خانوادگی تنگاتنگ ( خانواده­های پرجمعیت يا زندگی در خانه­های کوچک) و مسائل فرهنگی خاص مي تواند در سن بلوغ تاثير بگذارد .

اسلاید 6: مکانیسم های دخیل در آغاز بلوغبلوغ نوعی حادثه مرکزی است و از سیستم مرکزی عصبی منشا می گیرد.

7,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید