تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 10 اسلاید

محمدرضا

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم | تهیه کننده: محمدرضا گلفشان موضوع:مصرف گرایی

صفحه 2:
به معنای خرج کردن و مصرف گرایی عبارت است از اصالت دادن به مصرف و هدف قرار دادن رفاه ودارایی های مادی برخی مصرف گرایی را به معنای برابر دانستن خوشبختی شخصی با خرید دارایی های مادی و مصرف گرفته اند و مصرف گرایی یکی از نمونه های اسراف است و مصرف گرایی یعنی میل دائمی به خرید کالا ها و اجناس در پروسه مصرف گرایی دنیای "۳ غرب از اخلاق تولیدی به اخلاق مصرف روی :آورد

صفحه 3:
ضرق گلااگنشت8 اگز بزای عقب: فاندن :دز مسابغات تحمل گرا بین دوستانتان يا اقوام می خواهید هميشه با کلاس باشید مدام تیپ عوض مى كنيد و اهمیتی به مصرف بهینه سرمایه ی اقتصادی و لوازم شخصی خود نمی دهید و شما مصرف ‎200i 2‏ كرا هستيد

صفحه 4:
نظریه مصرف: حس نیاز یکی از دلایل مصرف گرایی است حس نیاز به داشتن یک کالای خاص با نیاز به حس رضایت از داشتن مصرف گرایی باعث روزمرگی_ آشفتگی فکری وجسمی می شود

صفحه 5:
اختلال رفتاری مصرف گرایی چیست؟ از زاوبه نگرش روانشناختی مصرف بی رویه ‏ نامتعادل یک کالا به صورت متنوع یک بیماری .است یعنی با داشتن تعداد زیادی از یک کالا به صورت متنوع در مدت زمان کوتاه علاقه زیادی دارند که همه چیز نو باشد مبتلا به اختلال رفتاری مصرف گرایی شده ايد

صفحه 6:
شركت هاى بزرك براى اينكه فروش خود |77 7 لي را بيشتر و بيشتر كنند از تبليغ هاى روانى استفاده می کنند و جوری وانمود می کنند که کالای آنها ویژه است و اگر آن نخرید از جامعه عقب مانده اید و اصلی ترین شگرد این شرکت های بزرگ مدسازی است مدها الگو هایی هستند که با روش های گوناگون مردم را متقاعد می کنند تا مانند آن ها رفتار کنند مدساز ها معمولا از بازیگران_ورزشکاران از آن ها ‎wo.‏ خواهند تا تبلیغ کننده کالای انها شوند

صفحه 7:
عوامل و زمینه های مصرف گرایی

صفحه 8:
تاریخچه مصرف گرایی در گذشته مردم برای تهیه کالاها و خدمات ضروری با اولویت و توان خرید خود می پرداختند و این اندیشه رایچ مردم بود بنابراین به وسیله تبلیغات از طریق وسایل ارتباط جمعی نگرش مردم .تغيير داده شد نظام سرمایه داری از رسانه ها به عنوان ابزاری برای آماده سازی بستر های فرهنگی و فکری مصرف گرایی بهره می گیرد و قشر های انديشه .ور و متوسط را هدف خود قرار می دهد در مصرف گرایی نوین اشخاص بدون داشتن نیاز واقعی به دلایلی مانند رفتار متظاهرانه به خرید می پردازند و در پاره ای از اوقات قادر به م کنترل خرید خود نیستند تا جایی که روانشناسان این نوع مصرف گرایی 4 ,را بیماری می دانند

صفحه 9:
مصرف گرایی در ایران آغاز مصرف گرایی به عنوان یک پدیده ی مدرن در ایران را میتوان از دوره قاجار ريشه یابی و تا عصر حاضر ردیابی کرد. که در سال ‎sb‏ بعد از 1390 شمسی به دلیل ظهور شبکه های اجتماعی ده ها برابر شده است به همین دلیل باید ريشه تفکر مصرف گرایی را در نو .گرایی جست وجو كرد آثار اين پدیده مصرف گرایی به آثار اقتصادی اتلاف منابع و منحرف کردن منابع از ظرفیت های تولیدی محدود نمی شود بلکه عوارض اجتماعی_فرهنگی و سیاسی گسترده ای برای جوامع بشری به ویژه | برای جوامع در حال توسعه نظیر ایران داشته است که بدن تردید .یکی از عوامل عدم رشد این جوامع است

صفحه 10:
سير امضرف گزاین:دو لنهدازد یک لبه ی تیز عبارت است از واردات بی رویه کالاها مصرفی و غیر ضروری که ضمن تغییر ذائقه و فرهنگا روم يه نابودى (اقتطا ةشور مصجن مف تنود لبه ى دوم آن افزايش توليدات داخلى شكوفايى بخش هاى مختلف توليد بهبود وضعيت اشتغال از بين رفتن معضل هميشكى اقتصاد ايران يهعنى تورم (بهبود وضعیت عرضه در ایران که به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان عامل اصلی رفع .تورم است)قطع وابستگی به درآمد های نفتی و.... را همراه خواد داشت مصرف گرایی پدیده ای جهانی است و درمان آن باید در دو بعد داخلی و بین بالات صورت كيرد

صفحه 11:
گام نخست در اصلاح الگوی مصرف اصلاح نوع نگرش و انديشه جاری در جامعه به ویژه دولت مردان است زیرا اصلاح الگوی مصرف برنامه ریزی برای آن با رواج مصرف گرایی و .مصرف کالاها و خدمات گوناگون سازگار نیست از طرفی مصرف موتور محرکه اقتصاد است اما کالای خارجی و .لوکس که در داخل جایگزین دارد به نفع کشور نیست بلکه باید با بالا بردن کیفیت کالای داخلی مردم به مصرف معقول آنها

صفحه 12:
خداوند متعال در قرآن به مواردی از مصرف گرایی اشاره کرده :است مثلا درباره ی کسی كه بدون اندازه خرج كند مى فرمايد:دستت را بتر گردنت:رنجیر مکن‌تو:بسیار گنخناده-وستن هنما قا لامت‌:شنده و .حسرت زده بر جای مانی در آیاتی دیگر از قرآن درباره مصرف گرایی آمده است:و فرمان .افراطگران را پیروی مکنید آیه ای دیگر:آنان ۶

صفحه 13:
چند نمونه از پیامد هاعمصرف‌گ رلیی را نام.1 ببرید؟ به تعویق انداختن توسعه ایجاد زباله های الکترونیک غیر قابل بازیافت و به خطر افتادن سلامت انسان ایجاد شکاف طبقاتی احساس محرومیت فشار هنجاری و گسترش رفتار های متظاهرانه جبران کسری درآمد تبدیل ثروت و مصرف به ارزش برتر تبديل شدن محيط زيست

39,000 تومان