معرفی شرکت دل (DELL CORPORATION)
اسلاید 1: شرکت دل
اسلاید 2: شرکت دل شرکت «دل» بر پایه یک مفهوم ساده شکل گرفت: فروش مستقیم سیستم های رایانه ای به مصرف کننده.3
اسلاید 3: معرفی دلدل در یک نگاه (DELL CORPORATION) سابقه:27 سال (تاسیس: ۱۹۸۴( بنیانگذار: مایکل دل حوزه فعالیت: تولید و فروش سیستم ها و تجهیزات رایانه ای ویژگی: ابداع مدل مستقیم در عرضه رایانه و سپس فروش مستقیم اینترنتی فروش (۲۰۰۵): ۵۶ میلیارد دلار تعداد کارکنان (۲۰۰۵): ۶۵۲۰۰ نفر مدیرعامل: کوین رولینز رئیس هیئت مدیره: مایکل دل 4
اسلاید 4: مایکل دل دریافته بود که با حذف واسطه های فروش و عــــرضه مستقیم رایانه به مصرف کننده نهایی می تواند سریعتر و ارزان تر خدمات خود را به مشتری ارائه دهد. او همین رویکرد بی واسطه بودن را در شــــاکله سازمانی که تاسیس کرد به کار برد5
اسلاید 5: ماموریت و چشم انداز بیانیه ماموریت شرکت چنین است: می خواهیم موفق ترین شرکت رایانه ای در جهان در ارائه بهترین تجربه ها به مشتریان باشیمچشم انداز: مطابق سفارش مشتری مستقیما آن طور که او می خواهد وآنچه که او میخواهد میفروشیم.6
اسلاید 6: محصولات و خدمات شرکت سرورها حافظه ها سیستم های تصویری و چاپگری ایستگاههای کاری رایانه های کیفی رایانه های رومیزی محصولات شبکه ای نرم افزارها خدمات مدیریتی خدمات پشتیبانی خدمات اجرایی خدمات آموزشی. 7
اسلاید 7: ویژگیهای شرکتویژگی انحصاری شرکت «دل» که در چشم انداز و ایده اولیه تاسیس شرکت نیز وجود داشته است «بی واسطگی» است. سیستم فروش بی واسطه یا مستقیم(direct sale) یعنی نداشتن هزینه انبارداری و حذف توزیع و پخش توسط واسطه ها، یعنی فروش بی واسطه رایانه به مشتری، یعنی بی واسطه با تامین کنندگان در تماس بودن8
اسلاید 8: مدل دل 9
اسلاید 9: تشریح افته:شرکت فناوری آمریکایی دل که دفتر مرکزی آن در راند راک در تگزاس است که در حال گسترش تولیدات، بازارها، فروش ها و پشتیبانی از کامپیوتر های شخصی، خدمات، ابزارهای ذخیره سازی داده ها، اتصال شبکه، نرم افزار، تلویزیون، لوازم جانبی کامپیوتر و دیگر محصولات مرتبط با فناوری است. در سال 2008 شرکت بیش از 95,000 نفر را در سراسر جهان استخدام نمود.
اسلاید 10: میکائیل دل، موسس شرکت کامپیوتری دل، از طریق ایجاد تحول در صنعت کامپیوترهای شخصی، این شرکت را تاسیس نمود. مدل تجاری دل که با فروش بی واسطه به مشتری و مدیریت موجودی ها و فرآیندهای توزیع، شکل گرفت، با یک رشد سریع در کسب و کار ایجاد گردید. (هالزنر، 2008)
اسلاید 11: ایده راه اندازی شرکت :ایده راه اندازی یک تجارت از خانۀ پدری میکائیل دل آغاز گردید، وقتی که او یک نوجوان بود. وی با فروش کارتهای حافظه و دیسکهای کامپیوترهای شخصی محصول شرکت آی بی ام شروع کرد. او می توانست محصولاتش را از طریق روزنامه ها و مجلات 10 تا 15 .درصد زیر قیمت خرده فروشی بفروش برساند
اسلاید 12: ایده راه اندازی یک تجارت از خانۀ پدری میکائیل دل آغاز گردید، وقتی که او یک نوجوان بود. وی با فروش کارتهای حافظه و دیسکهای کامپیوترهای شخصی محصول شرکت آی بی ام شروع کرد. او می توانست محصولاتش را از طریق روزنامه ها و مجلات 10 تا 15 درصد زیر قیمت خرده فروشی بفروش برساند.
اسلاید 13: او دانشکده را در سال 1984 رها کرد و مونتاژ کردن قطعات آی بی ام را به طور شخصی آغاز نمود و به طور مستقیم به قیمت 40 درصد کمتر از قیمت خرده فروشی به مصرف کنندگان می فروخت. در سال 1988 شرکت او ملی گردید. تجربه نمودن برخی مسائل در سال 1990 موجب ثبات موقعیت آن را در فروش کامپیوترهای شخصی از طریق اخذ سفارش بوسیلۀ پست الکترونیکی از انبارها و فروشگاه های بزرگ گردید. در 1994 شرکت فروشگاه های بزرگ را رها نموده و به اخذ سفارش به صورت الکترونیکی به طور مستقیم از خرده فروشی ها روی آورد. دل هم اکنون در سراسر جهان و به صورت یکسان به تولید و پشتیبانی سخت افزار اشتغال دارد.
اسلاید 14: دل در اواخر دهۀ 1980 ابتکاری را آغاز نمود، به این ترتیب که از اینترنت برای افزایش سطح پشتیبانی مشتریان استفاده نمود. شرکت قبل از آن مشتریان را با استفاده از یک مرکز تلفن پشتیبانی می کرد. در مرکز تلفن مشتریان شرکت دل، نمایندگان پشتیبانی معمولاً دریافت بروزرسانی نرم افزار به مشتریان توصیه می کردند و بر روی دیسکت یا از طریق فایل های بارگذاری شده برروی اینترنت برای آنها ارسال می نمودند. در سال 1989 دل توزیع آنلاین بروز رسانی های نرم افزار را آغاز نمود.:
اسلاید 15: دل پرسش های پشتیبانی فنی را مطابق با نوع و سطح پشتیبانی خریداری شده، هدایت می نماید. به عنوان مثال، پنج سطح مختلف پشتیبانی به مشتریان پیشنهاد می دهد. برای مشتریان انفرادی، شرکت عیب یابی آنلاین و تلفنی را پیشنهاد می دهد.
اسلاید 16: دل در یک ابتکار زنجیرۀ پشتیبانی را به کار می بندد که شامل سخت افزار سفارشی و فروش مستقیم به مشتریان است. مشتریان ممکن است از طریق یک وبسایتی که کاتالوگ محصولات را به صورت آنلاین ارائه می دهد، یک کامپیوتر شخصی سفارش دهند. همچنین می توانند جزئیات تنظیمات خاصی که برای سخت افزار نیاز دارند، را از طریق وبسایت وارد کنند. چنین ساختار ساخت و فروش بر مبنای سفارش، به کارخانجات مونتاژ در سراسر جهان و در نزدیکی محل تامین کنندگان از قبیل اینتل (کارتهای الکترونیکی)، مکستور (دیسکهای سخت) و سلکترون (کارتهای اصلی) نیاز دارد. فرمهای سفارش هر کامپیوتر خانگی را در سطح کارخانه دنبال می کند.
اسلاید 17: همچنین در پشتیبانی مشتری به صورت آنلاین، وبسایت شرکت دل امکان رهگیری سفارش و برگه های پشتیبانی فنی مربوط به برچسب ماشین آلات را فراهم می نماید. دل یک برچسب خدمات، یک شناسۀ الفبایی منحصر بفرد به بیشتر محصولاتش پیوست می کند.
اسلاید 18: دل همۀ محصولاتش را به مشتریان انفرادی و تجاری با استفاده از یک مدل فروش مستقیم از طریق ارتباطات تلفنی و آنلاین می فروشد. شرکت وجوه محصولاتش را قبل از پرداخت بابت مواد اولیه دریافت می کند و موجودی کالا را به شیوۀ تولید بهنگام مدیریت می کند. این بدین معنی است که دل کامپیوترها را پس از اخذ سفارش مشتریان و با درخواست مواد اولیه مورد نیاز از تامین کنندگان می سازد
اسلاید 19: دل از طریق شبکه های مختلف تلویزیون، اینترنت، مجلات، کاتالوگها و روزنامه ها تبلیغ می کند. استراتژی های بازاریابی شامل کاهش قیمت در تمام سال، پیشنهاد محصولات جایزه (از قبیل پرینتر دل) و پیشنهاد فروش مجانی است. دل همچنین وبسایت اجتماعی آنلاین خودش را که اعضای می توانند برای یاری رساندن به اجتماعات و بلاگها در استفاده از آخرین تکنولوژی از آن استفاده کنند.
اسلاید 20: جریان ارزشی اولیۀ:جریان ارزشی اولیه برای شرکت دل محصولات مشهودی از قبیل کامپیوترها و لوازم جانبی است. برخی اقلام نامشهود از قبیل نرم افزار نیز برای مشتریان فراهم می نماید. همچنین برای فراهم نمودن خدمات دارای ارزش افزوده از قبیل تنظیمات سفارشی و کمک و پشتیبانی آنلاین، تلاش می کند
اسلاید 21: تحول اصلی دل، مونتاژ تجهیزات کامپیوتری است. ورودی های کلیدی دل شامل بخشهایی از یک دامنۀ وسیع تامین کنندگان و همچنین گسترۀ عظیمی از داده های به کار بسته شده توسط این منبع است. خروجی های کلیدی از دل محصولات تکمیل شده هستند. محیط رقابتی برای دل شامل شرکتهای تولید سخت افزار با محصولات مشابه می باشد. کنترل در مورد دل به این معنی است که از وجود اطلاعات کافی در خصوص عملیات داخلی جهت احراز کارایی و اثربخشی کافی در تحویل محصولات به مشتریان اطمینان وجود دارد (الزام). همچنین آن احتیاج دارد به اطمینان از نظارت اثر بخش بر محیط رقابتی جهت توسعۀ محصولات جدید به عنوان نیاز بازار (انطباق). :
اسلاید 22: دل در تجارت الکترونیک هم شیوۀ کسب و کار به مشتری (B2B) و هم به شیوۀ کسب و کار به کسب وکار (B2B) را به کار می بندد. همچنین اطلاعات یکپارچه ای از سیستم های اطلاعاتی داخلی اش برای تبدیل شدن به یک کسب و کار درون تجارتی اثر بخش دارد. از نظر سودمندی، دل توانسته است در یک دامنۀ وسیع از محصولات سخت افزاری برای خرده فروشی تنوع بخشی کند. از نظر کارایی، دل موفق شده است هزینه های داخلی اش را کاهش داده و می تواند این هزینه های کاهش داده شده را به مشتریان انتقال دهد. از نظر اثربخشی، دل می تواند محصولاتش را در سراسر جهان و از طریق دامنۀ بزرگی از تامین کنندگان بفروشد.
اسلاید 23: ؟شما دل را به عنوان شرکتی که در مدیریت روابط مشتریان وبسایتش را به کار می بندد، چگونه توصیف می کنید؟دل از تولید و مدیریت موجودی کالا به شیوۀ تولید بهنگام (JIT) استفاده می کند. فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در این فلسفۀ تجاری چه اهمیتی دارد؟رهگیری محصولات در کسب و کار دل، هم برای زنجیرۀ تامین کننده و هم برای زنجیرۀ مشتریان چه اهمیتی دارد؟
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.