کسب و کار مدیریت و رهبری

مـهـنـدسـی مجـدد

mohandesi_mojadad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مـهـنـدسـی مجـدد”

مـهـنـدسـی مجـدد

اسلاید 1: مـهـنـدسـی مجـددتکنینک های نوین حسابداری مدیریتدکتر رؤیا دارابیمژده جعفری

اسلاید 2: مهندسی مجدد همان مهندسی معکوس نیست !مهندسی معکوس: سعی در بدست آوردنِ نقشه ی طراحی یک محصول الگو دارد تا در صورت لزوم به ساخت و تولید آن مبادرت کند.مهندسی مجدد: برداشتی نوین در مدیریت است که به تغییر فرآیندهای فعالیت یک سازمان می پردازد.

اسلاید 3: تــــاریــخــچـــهدهه ی 70 قرن بیستم دوره ی تدوین استراتژی،دهه ی 80 قرن بیستم دوره ی مباحث کیفیتی،دهه 90 قرن بیستم و اوایل قرن 21ام بحث مهندسی مجددمطرح بوده است.مهندسی مجدد نیاز دوران فراصنعتی است، همانطور که اصل تقسیم کار آدام اسمیت نیاز دوران انقلاب صنعتی بوده است و اکنون باید کنار گذاشته شود.مهندسی مجدد برای اولین بار در سال 1991 توسط مایکل همر به جهان دانش معرفی شد.

اسلاید 4: تعریف «هـمــر و چـمـپی»باز اندیشی بنیادین، و طراحی نو و ریشه ایِ فرآیندها، برای دستیابی به بهبود و پیشرفتی شگفت انگیز در معیارهای حساسِ امروزی چون قیمت، کیفیت، خدمات و سرعت.

اسلاید 5: قواعد مهندسی مجدد «هــمـــر و چـمپـی»1. سازماندهی بر اساس نتایج، نه بر اساس فعالیت ها2. استفاده کنندگان از فرآیند، ارجح بر خود فرآیند باشند3. تولید کنندگان اطلاعات، مهم تر از فرایند پردازش اطلاعات4. منابع پراکنده از لحاظ جغرافیایی مثل ترکیبی ازسازمانهای متمرکز و غیر متمرکز5. پیوند دادن فعالیت ها با یکدیگر و انجام دادن آنها به صورتِ موازی6. اطلاعات را یکبار و آن هم از منبع تولید آن بگیرید7. ترکیب مشاغل با یکدیگر8. ایجادِ فرایندِ مناسب برای هر موقعیت9. انجام کار در جایی که منطقی است

اسلاید 6: عوامل و شرایط لازم برای موفقیت مهندسی مجدد- احساس درد از وضع موجود- منافع حاصل از دگرگونی در آینده باید روشن باشد تا سبب ایجاد اراده و عزم لازم برای تغییر شود.- درک ضرورت دگرگونی از سوی رهبر سازمان بدون حمایت رهبران در سطح موردِ نظر مهندسی مجدد، دگرگونی امکانپذیر نیست.- فراگیر بودن در کل سازمان معمولاً سازمانها از انجام کامل دگرگونی طفره میروند (به دلایل سیاسی و خنثی سازی تهاجم افراد)، حال آنکه این کار، مهندسی مجدد نیست، تجدید طراحی یک فرآیند است با استـفاده از مهندسی مجددِ پردازش ها.

اسلاید 7: فـــوایـــد افزایش رضایت مشتری افزایش سودآوری افزایش رضایت شغلی کارکنان بهبود عملکرد مدیران (دستیابی سریع و دقیق به اطلاعات، لمس مسائل از نزدیک، فرصت بیشتر برای پرداختن به مسائل استراتژیک)

اسلاید 8: علیرغم تکامل مفاهیم و متدولوژی های مهندسی مجدد باید گفت حدود 70% سازمانهایی که از رویکرد مهندسی مجدد استفاده میکنند با شکست مواجه میشوند.بکارگیری مهندسی مجدد ممکن است چهار حالت زیر را سبب شود: کارا و اثر بخش اثربخش ولی نا موفق کارا ولی نا موثر نا موفقموفقیت یا شکست

اسلاید 9: عوامل موفقیت و شکستافراد مختلف در تحقیقات خود راجع به فاکتورهای موفقیت و شکست به نتایج مختلفی رسیدند که یکی از مطرح ترین آنها دسته بندی ای است که المشاری و زئیری ارائه کردند:1. فاکتورهای مرتبط با سیستم های مدیریت تغییر فرهنگ2. فاکتورهای مرتبط با شایستگی مدیریت و حمایت مدیریت3. فاکتورهای مربوط به ساختار سازمانی4. فاکتورهای مربوط به مدیریت پروژه مهندسی مجدد5. فاکتورهای مربوط به زیرساختهای فناوری اطلاعات

اسلاید 10: عوامل موفقیت و شکست مهندسی مجدد در ایرانعوامل محیطیعوامل مربوط به مبادلات محیط و سازمانعوامل مربوط به فرایندها و ساختارهای درونی

اسلاید 11: عناصر اساسی مهندسی مجدد از دیدگاه دِنـیـس- آرمان بلند پروازانه- تفکر کاغذ سفید- شروع از بالای سازمان

اسلاید 12: برای دستیابی به موفقیت باید موارد زیر را در نظر گرفت:- میزان موفقیت پروژه به حجم و حوزه ی تحت پوشش بستگی دارد.- پیشرفت های فناوری اطلاعات موجب افزایش جایگاه مهندسی مجدد شده است.- موفقیت پروژه ها به عوامل سازمانی مربوط است.- موفقیت و عدم موفقیت پروژه ها ابعاد گوناگونی دارد.- یکی از موانع موفقیت وجود فاکتورهاییست که مجریان معتقدند بیشترین سود را دارد.

اسلاید 13: مدل تحلیلی-اجرایی مهندسی مجددتعهد و حمایت مدیریت ارشد

اسلاید 14: راه حل های کلی مورد استفاده در مهندسی مجددبرون سپاری فرآیند هاتمرکز زدایی اختیاراتتوانمند سازی به کمک فناوری اطلاعاتاصلاح و بهبود فرایند هانقدی شدن خدمات

اسلاید 15: اقدامات اجرایی مهندسی مجدد (کلیات)1. مدل سازی چرخه فرآیند تولید2. مدل سازی سیستم ها3. استقرار سیستم ها و فرآیندها در سازمان

اسلاید 16: اقدامات اجرایی مهندسی مجدد (جزئیات)مرحله اول - سـازمـاندهیمرحله دوم – درک و طراحی فرایند هامرحله سوم – اجـــرامرحله چهارم – اندازه گیری و کنترلمرحله پنجم – بهبود مستمر

اسلاید 17: زمان بندی اجراییبر اساس حجم کار و تعداد نیروی کارشناسی حدود 3ماه تا 1 سال.شناخت و تحلیلارائه وضع مطلوبتدوین برنامه انتقالاستقرار وضع مطلوب

اسلاید 18: روش های تعریف فرآیند مطلوب To Beتحلیل شکافتحلیل فرآیند

اسلاید 19: انواع متدولوژی های مهندسی مجدددسته بندی بر اساس:- چگونگی تاکید و تمرکز متدولوژی بر فاکتورهایی از قبیل فناوری اطلاعات، مدیریت کیفیت، منابع انسانی و استراتژی- نگرش متدولوژی به ماهیت ابداعی مهندسی مجددروش کلین (آماده سازی، تشخیص، انتخاب، راه حل، انتقال)روش فیوری (تشخیص نیازهای مشتری، اندازه گیری فرآیند های موجود، تجزیه و تحلیل فرآیندهای موجود، الگوبرداری از بهترین عملکرد، طراحی فرآیندهای جدید، اجرای فرایندهای جدید)روش گاها ( چشم انداز، اقدامات اولیه، تشخیص، جایگزینی، احیا و نوسازی، مشاهده گری)

اسلاید 20: روش جوهانسون (کشف، طراحی مجدد، تحقق)روش پتروزو و استـپـر (کشف، جستجو و جمع آوری، نوآوری و ساخت، سازماندهی،آموزش و ابزار سازی مجدد)روش داونپورت و شورت (چشم انداز، تشخیص فرآیندهای نا کارا، درک، تشخیص قابلیت های فناوری اطلاعات، طراحی نمونه اولیه)روش هاریسون و پرات (انتخاب مسیر، الگوبرداری، چشم انداز فرآیندها، مسئله)روش بـارت (دوران نهفتگی، تفکر هدفمند، کشف حقیقت، آزمایش و یادگیری)روش کتینگر (چشم انداز، اقدامات اولیه، تشخیص، طراحی مجدد، نوسازی، ارزیابی)روش کوپرز و لیبرلند (تشخیص، مدل کردن فرآیندهای جاری، انتخاب راهکارهای جایگزین، اجرا)روش تگزاس و اینسترومنت ( آماده سازی، درک و تشخیص، طراحی مجدد، اجرا)

اسلاید 21: روش راسمن (تعریف مساله و سازماندهی، تجزیه و تحلیل فرآیند و طراحی مجدد، اجرا)روش کندور (چشم انداز و تعیین اهداف، درک فرآیندهای موجود، تشخیص فرآیندها برای طراحی مجدد، تشخیص اهرم های تغییر، بکارگیری فرآیندهای جدید، عملیاتی کردن فرآیندهای جدید،ارزش یابی آنها، بهبود مستمر)روش اُبُـلنسکی (بدانید که چه میخواهید، برنامه ریزی کنید، اجرا کنید، ارزیابی برنامه دگرگونی، دستیابی به دگرگونی مداوم)

اسلاید 22: متدولوژی مناسب شرکتهای ایرانیروش مهندسی مجدد کـنـدور با اندکی تغییر:چشم انداز و تعیین اهداف،بهبود کوتاه مدت با انجام تغییرات کم، درک فرآیندهای موجود، تشخیص فرآیندها برای طراحی مجدد، تشخیص اهرم های تغییر، بکارگیری فرآیندهای جدید، عملیاتی کردن فرآیندهای جدید،ارزش یابی آنها، بهبود مستمر.

اسلاید 23: دو روش معمول برای مهندسی مجددمهندسی مجدد آزاد که بدون در نظر گرفتن فناوری خاصی و بدون هیچ گونه محدودیت در طراحی فرآیند ها تنها بر اساس نیازهای سازمان ایجاد میشود.مهندسی مجدد مبتنی بر یک محصول نرم افزاری خاص که در آن ابتـدا سیـسـتم انتخاب میشود، سپـس مهنـدسی مجدد صورت میگیرد.

اسلاید 24: ویژگی های پیاده سازی مهندسی مجدد1. یکپارچگی مشاغل2. کارمند محوری3. جریان طبیعی فرآیندها4. ارجاع منطقی امور5. کاهش تعداد بازرسی ها6. کاهش موارد اختلاف7. امکان ایجاد تمرکز و یا تمرکز زدایی8. فرآیندها نمونه های متعدد دارند

اسلاید 25: تغییرات حاصل از پیاده سازی مهندسی مجددکاهش نیروی انسانیکاهش زمان تولید محصولاتافزایش انعطاف پذیری سازمانهاواحد های کاری از ادارات تخصصی به تیم های فرآیند گراشغل ها از وظایف ساده به کارهای چند سویهملاک ترفیع از عملکرد به توانایینقش کارکنان از کنترل شده به دارای اختیارانجام کارها نیاز به دانش، نه آموزشپاداش ها به نتایج، نه به میزان فعالیتکار کردن برای مشتری، نه برای رئیسساختار سازمان از سلسله مراتبی به مسطح تبدیل میشود.

اسلاید 26: گام های مهندسی مجددنیاز سنجیحمایت و پشتیبانی از سوی مقامات بالای سازمانتشکیل تیم راهبریتشکیل تیم اجرایی

اسلاید 27: نقش و کاربرد فناوری اطلاعات در مهندسی مجدداطلاعات در هر زمان و مکانی به صورت بر خط در دست است.میتوان از مزایای تمرکز و عدم تمرکز به صورت همزمان بهره برد.بهره گیری از نرم افزارها امکان تصمیم گیری را به همه میدهد.نیازی به دفتر کار نیست.با ارتباطات تصویری دوسویه دیگر نیازی به مراجعه ی ارباب رجوع نیست.با روش های ردیابی همه ی پرونده ها قابل دسترسی و ردیابی هستند.با پردازشگرهای جدید میتوان در برنامه ها تجدید نظر کرد.با ایجاد شبکه داخلی و سامانه ی اداری بدون کاغذ، بعضی بخش ها نظیر دبیرخانه حذف میشوند.

اسلاید 28: رابطه ی شبیه سازی و مهندسی مجددشبیه سازی تقلیدی از عملکرد فرآیند واقعی با گذشت زمان است.حل مسائل سازمان با فرآیندهای نا کارآمد ابتدا مهندسی مجدد سپس شبیه سازی

اسلاید 29: پایان

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید