مقایسه تطبیقی چارچوبها و استانداردهای مدیریت خدمات فاوا و چالش های یک پیاده سازی موفق
اسلاید 1: سمينارمقايسه تطبيقي چارچوبها و استانداردهاي مديريت خدمات فاوا و چالش های یک پیاده سازی موفق 1دکتر محمد شریفیمشاور بین المللی پیاده سازی چارچوب ها و استانداردهای مدیریت خدمات فاوا 24 آبان 1391تهرانانجمن انفورماتیک ایرانگروه تخصصی راهبری و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
اسلاید 2: محتویاتمقدمه کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL)استاندارد ایزو 20000(ISO/IEC 20000) مدل یکپارچه بلوغ سازمانی جهت خدمات (CMMI-SVC)مقايسه تطبيقي چارچوبها و استانداردهاي ITIL و ایزو 20000چالش های یک پیاده سازی موفق2
اسلاید 3: مقدمه 3مردمتکنولوژیفرآیندمدل PPT
اسلاید 4: (ITIL)کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات4یک De-facto Standardشناخته شده در زمینه مدیریت خدماتیک چارچوب جامع مبتنی بر بهترین تجارب کسب شده توسط هزاران شرکت در سرتاسر دنیاشامل بیش از بیست فرآیند و عملیات آخرین نسخه آن دارای 5 قسمت است
اسلاید 5: (ITIL V.3.)کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات 5
اسلاید 6: (ISO/IEC 20000) استاندارد ایزو 200006اولین و تنها استاندارد جهانی برای بهبود فرآیند های مبتنی بر فناوری اطلاعات مبتنی بر چارچوب ITIL V.2.13 فرآیند مختلف چیده شده در 5 بخش
اسلاید 7: استاندارد ایزو 200007مدیریت سطح خدمات مدیریت وجود و ادامه ارائه خدماتگزارش خدماتمدیریت امنیت مدیریت ظرفیت مدیریت مالی مدیریت ارتباط کسب و کارمدیریت پشتیبان کنندهمدیریت انتشارمدیریت رخدادمدیریت مشکلابزار های خودکارسازیفرآیند های کشففرآیند های انتشارفرآیند های مدیریت و طراحی خدمات فرآیند های مدیریت ارتباطفرآیندهای کنترلمدیریت پیکربندیمدیریت تغییر
اسلاید 8: (CMMI-SVC)جهت خدمات مدل یکپارچه بلوغ سازمانیارائه شده توسط موسسه مهندسی نرم افزار دانشگاه Carnegie Mellonمدلی برای افزایش بلوغ فرآیند های مبتنی بر ارائه خدماتپیشنهاد کننده 5 سطح برای تعیین بلوغ سازمانی8
اسلاید 9: 1 234 5 Process unpredictable, poorly controlled, and reactiveProcess characterized for projects and is often reactiveProcess characterized for the organization and is proactiveProcess measured and controlledFocus on continuous process improvementQuantitativelyManagedInitialManagedOptimizingDefinedCMMI-SVCبر اساس بلوغ سازمانی
اسلاید 10: (CMMI-SVC)جهت خدمات مدل یکپارچه بلوغ سازمانی10
اسلاید 11: مقايسه تطبيقي چارچوبها و استانداردهاي فوق11چارچوب/استاندارد ITIL V.3.ISO/IEC 20000تعداد فرآیندبیش از بیست 13 عددمدرک برای اشخاص دارد نداردمدرک برای سازمانندارد دارد
اسلاید 12: PDCA برای ایزو 2000012Customer SatisfactionCustomer SatisfactionBusiness ResultsNew & Changed ServiceOther ProcessesTeam & Other People SatisfactionCustomer RequirementsBusiness RequirementsCustomerRequirementsRequest for New/Change ServiceOther ProcessesService DeskOther Teams ISO 20000Management ResponsibilityPLANService ManagementCHECKMonitor, MeasureDOImplement Service ManagementACTContinual Improvement
اسلاید 13: چالش های یک پیاده سازی موفق13عدم توجه به فرهنگ سازمان ۲
اسلاید 14: چالش های یک پیاده سازی موفق14عدم حمایت جدی مدیران از پروژه
اسلاید 15: چالش های یک پیاده سازی موفق15عدم ایجاد تحرک همراه با نتایج مثبت در پروژه
اسلاید 16: چالش های یک پیاده سازی موفق16عدم اختصاص مالک فرآیند و دستورالعمل کاری
اسلاید 17: چالش های یک پیاده سازی موفق17توجه بیش از حد بر روی دیاگرام های پیچیده وعدم توجه به راهکارهای خارج از حیطه استاندارد/چارچوب
اسلاید 18: چالش های یک پیاده سازی موفق18ابهام زیاد در فعالیت ها و آزادی بیش از اندازه به دپارتمان ها
اسلاید 19: چالش های یک پیاده سازی موفق19عدم مرور فعالیت های صورت گرفته و همچنین تمرکز زیاد بر کارائی فعالیت های در حال انجام
اسلاید 20: 20پرسش و پاسخ
اسلاید 21: 21با تشکر از حضور شماSharifi1400@yahoo.com
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.