علوم پایه علوم تجربی

منظومه شمسی

manzoomeh-shamsii

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “منظومه شمسی”

منظومه شمسی

اسلاید 1: منظومه شمسی

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهبه مجموعه سیاره هایی که دور خورشید می چرخند منظومه شمسی می گویند. شکل گیری منظومه شمسی حدود 5 میلیارد سال قبل، از ابری متشکل از گاز و غبار بین ستاره ای، آغاز گردید. جاذبه باعث انقباض ابر شده و کره متراکمی از گاز در مرکز ابر بوجود آورد. جاذبه هم چنین باعث دوران هرچه سریعتر ابر شد. هنگام دوران، مواد موجود در ابر پهن شده و حلقه ای بوجود آمد که نواحی متراکم مرکزی را در بر می گرفت.

اسلاید 4: سرانجام در این ناحیه متراکم،گرمای لازم برای وقوع واکنش های هسته ای فراهم گشت و بدین ترتیب، ستاره خورشید بوجود آمد. اعضای کوچکتر منظومه شمسی از مواد موجود در این حلقه بوجود آمدند این اعضاء عبارتند از سیارات، سیارک ها و ستاره دنباله دارقطر سیاره های منظومه شمسی با هم متفاوت است و هرچه سیاره ای از خورشید دورتر می شود مدت زمان گردش آن ها به دور خورشید طولانی تر است و دمای ان کمتر است.

اسلاید 5:

اسلاید 6: سیاره عطاردعطارد نزدیک ترین سیاره منظومه شمسی به خورشید است دمای آن بسیار بالا و مساحت ان کوچک است. هر 88 روز یک بار به دور خورشید می گردد. به علت داغی عطارد، هیچ موجود زنده ای نمی تواند روی آن زندگی کند.سیاره عطارد تقریبا هیچ اتمسفری ندارد، لذا هیچ چیز به دام انداختن و نگه داشتن گرما در نزدیکی سطح آن وجود ندارد از این رو نیمه تاریک سیاره عطارد ( سمتی که از خورشید دور است) بسیار سرد است.

اسلاید 7: عطارد تندروترین سیاره منظومه شمسی است که با سرعتی حدود 48 کیلومتر بر ثانیه، هر88 روز یک بار به دور خورشید می چرخد.با فاصله 57 میلیون و 974 هزار کیلومتری از خورشید، نزدیکترین سیاره منظومه شمسی به خورشید است.سطح سیاره عطارد پوشیده از گودال ها و دهانه ها است. این گودال ها نتیجه برخورد های شهاب سنگ های بزرگ در گذشته است.قطر دهانه برخی از این گودال ها به چند صد کیلومتر هم می رسد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید