کسب و کار فروش و بازاریابی

مهارت‌های ترغیب سازی (لابی و مذاکره)

laabi-mozaaakere

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
لابي يکي از انواع فنون جلب حمايت است. لابي در واقع يک روش غيررسمي، برنامه ريزي شده و استراتژيک براي تأثيرگذاري بر تصميم گيران مي باشد. لابي، تلاش براي تحت تأثير قرار دادن تصميم گيران در مورد مساله يا علت خاص به منظور تأثير برتصميمات آنها (به عنوان مثال اصلاح و يا تدوين يک سياست يا قانون جديد جهت پرداختن به مساله مورد نظر) مي باشد.... این فایل مشتمل بر 41 اسلاید می باشد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1334 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت‌های ترغیب سازی (لابی و مذاکره)”

مهارت‌های ترغیب سازی (لابی و مذاکره)

اسلاید 1: به نام خدا موضوع: مهارت هاي ترغيب سازي (Persuading) (لابي و مذاکره) 1

اسلاید 2: لابي يکي از انواع فنون جلب حمايت است. لابي در واقع يک روش غيررسمي، برنامه ريزي شده و استراتژيک براي تأثيرگذاري بر تصميم گيران مي باشد. لابي، تلاش براي تحت تأثير قرار دادن تصميم گيران در مورد مساله يا علت خاص به منظور تأثير برتصميمات آنها (به عنوان مثال اصلاح و يا تدوين يک سياست يا قانون جديد جهت پرداختن به مساله مورد نظر) مي باشد.تعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

اسلاید 3: تصميم گيران مي توانند شامل قانون گزاران، سياستمداران، مقامات دولتي و ساير ذي نفعان کليدي در هر سطحي مانند رهبران قبيله، رهبران مذهبي، روساي شرکت ها، سازمان ها و ساير موسسات باشند. تعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

اسلاید 4: مشخصات کليدي لابي عبارت است از: برقراري ارتباط باز و دو طرفه تأثيرگذاري بر دغدغه هاي تصميم گيران مختلف خلق شرايط برنده-برنده برقراري روابط طولاني مدت با تصميم گيرانتعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

اسلاید 5: گام اول: شفاف ساختن اهداف سازمان يا شبکه جهت انجام لابي، براي کارکناني که قصد ارتباط با تصميم گيران را دارند.گام دوم: مشخص شدن جمعيت هدف و انتظاراتی که سعي در حل مشکلات آنها داريم. جمعيت هدف هر برنامه مي تواند متفاوت باشد (مثلا سازمان، انجمن، اتحاديه يا گروه خاص).تعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

اسلاید 6: گام سوم: مشخص کردن و انتخاب اهداف لابيبين دامنه دغدغه ها و دامنه نفوذ بايد تفاوت قائل شد.دامنه دغدغه ها scope of concern: مجموعه اهداف اختصاصي را نشان مي دهد که شما مايليد به آن دست يابيد.دامنه نفوذ scope of influence: نتايجي است که به صورت واقع بينانه با تأثيرگذاري بر تصميم گيران مي تواند عايد شما شود. تعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

اسلاید 7: در اهداف لابي بايد موارد زير مشخص شوند:1. مي خواهيد چه چيزي تغيير کند؟2. براي چه کسي؟3. چه کسي مي تواند اين تغيير را ايجاد کند؟4. ميزان تغيير بايد چقدر باشد؟5. چه زماني (When)؟تعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

اسلاید 8: گام چهارم: مشخص کردن و تعريف تصميم گير هدف: انتخاب درست و صحيح تصميم گيراني که مي توانند به عنوان منبع قدرت و نفوذ، بر سياست گذاري و حل مشکل تأثيرگذارباشند، اهميت زيادي دارد. گام پنجم: طراحي برنامه لابي، مشخص شدن نقش و مسئوليت افراد، برنامه عملياتي، تعريف منابع در دسترس و روش هاي ارتباط با تصميم گير، منبع مناسب برای ارسال پیام، پيش نويس پيام براي تصميم گيران مختلف. تعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

اسلاید 9: گام ششم: اجراي لابي در طول اجراي لابي بايد منعطف باشيد و از فرايند اجرا به خوبي مطلع باشيد. انتظار نداشته باشيد كه خيلي سريع به نتايج دلخواه دست يابيد. بايد با فرد تصميم گير مورد نظر، يك رابطه پر از اعتماد برقرار سازيد. تعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

اسلاید 10: گام هفتم: پايش و ارزشيابي فعاليت هاي انجام شدهپايش و ارزشيابي فعاليت هاي لابي سبب مي شود تا:1. ميزان سرمايه انساني و مادي صرف شده در لابي سنجش شود.2. ما را قادر مي كند استراتژي هاي خود را با تغييرات محيط داخل و خارج تطابق دهيم.03. سبب يادگيري از فعاليت هاي انجام شده مي گردد.4. تأثير نهايي فعاليت ها بر دستيابي به نتايج و تأثير بر تصميم گيران را مشخص مي سازد.تعریف لابیمراحل انجام لابیاستراتژیهای لابیمهارتهای انجام لابیمذاکره

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید