moharate ravabete fardi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهارت روابط بین فردی”

مهارت روابط بین فردی

اسلاید 1: مهارت روابط بین فردی

اسلاید 2: حوزه های مهارتی برقراری روابط بين فردی :شناختن فرد مقابل و اعتماد کردن به یکدیگرپذیرش ، همدلی و حمایت یکدیگرحل تعارض ها

اسلاید 3: اصول پذيرشهر فردي افكار، احساسات و رفتار هاي خاص خود ش را دارد.داشتن تفاوت در ديدگاه ها و رفتارها امري كاملاً طبيعي است.نقطه نظرات هر كسي برايش ارزشمند است .ديدن موضوع از ديدديگران خود توانايي است.

اسلاید 4: تعارض و اختلافاگر چه تعارض امري بديهي در روابط بين افراد است اما نحوه برخورد با آن مهم است.تعارضات و اختلافات نبايستي ناديده گرفته شود و نه با پرخاشگري و خشونت برخورد شود.

اسلاید 5: علل تعارض بین فردیتفاوت در اهداف ، خواسته ها ، منافع، تصميمات ، سلايق ، علايق و اميالتفاوت در افكار و عقايد، ارزشها و ديد گاه ها و تجاربنياز به حفظ نقشها ،روابط و جايگاه هانياز به حفظ احترام ، تعلق و امنيت

اسلاید 6: انواع تعارضاتتعارضات آشكار -مسائل مالي - تصميمات اجرايي - تفاوتها و تعارهای شخصیتی - تعارهای موقعیتیتعارضات پنهان - قدرت وكنترل و رقابت -پذيرش ، احترام واعتماد - اهميت و قدر شناسي

اسلاید 7: فوايد اختلاف نظر:تغيير كردن را تشويق مي كند.باعث ايجاد تنوع در زندگي مي گردد.با احترام قايل شدن و توجه به ديدگاه ديگري روابط غني ترو عميق تر مي گردد.باعث توجه بيشتر ودقيقتر وبازنگري در خود مي شود.

اسلاید 8: ويژگيهاي اختلاف سازنده :بر مشکلات حال حاضر متمرکز است.هم احساسات منفی و هم مثبت در آن ابراز می شود.اطلاعات کامل بیان می شوند.بجای تمرکز بر فرد به رفتار و مشکل توجه می شود.هر کس سهم خودش را در بروز مشکل می پذیرد.هر دو طرف برنده هستند.به دنبال اختلاف رابطه مستحكم تر گردد.رضايت و اعتماد بيشتري بين دو طرف بوجود آيد.هر دو نفر خود را در حل مسائل در آينده توانمندترببينند.ويژگيهاي اختلاف مخرب :بر مشکلات گذشته متمرکز است.تنها احساسات منفی در آن ابراز می شود.اطلاعات انتخابی و یکسویه بیان می شوند.بجای تمرکز بر رفتار و مشکل به فرد توجه می شود. بدنبال مقصر می گردند.یکی برنده و دیگری بازنده می شود.به دنبال اختلاف رابطه گسسته می گردد.رضايت و اعتماد بين دو طرف از بین می رود.هر دو نفر استرس زیادی را متحمل شده و احساس ناتوانی می کنند..

اسلاید 9: انواع شخصیتها در روابط بين فرديسلطه گرهابله قربان گوهاخودبزرگ بین هاخود مقصر بین هامتظاهرهامبالغه گرهاقربانی هاشایعه سازهاهمه چیزدانهانقاب دارهاکمال گراهافاجعه بین هاشاکی هااحساس گناه بر انگیزانبله اما گوهاغیر واقع بین هاجوجه تیغی هاپشت اندازها

اسلاید 10: سبکهای حل اختلاف سبک کناره گیرانهسبک زورگویانهسبک مصالحه جويانهروش مذاکره کنندهروش معامله

اسلاید 11: روش برگزاری یک جلسه حل اختلافزمانی برای مذاکره انتخاب شود که هر دو طرف راحت باشند.باید در مورد قواعد ومقررات از قبل توافق شود.به نوبت گوینده و شنونده باشید. اگر عصبانیت بالا گرفت از هم فاصله بگیرید و جلسه را به تعويق اندازید.قبلاً مشخص کنید که دقیقاً چه می خواهید.به گذشته بر نگردید.از اصل موضوع منحرف نشوید.از شیوه های پرخاشگری انفعالی نظیر سرزنش، تحقیر،غیبت و... استفاده نکنید.تمامی راه حلهایی که به ذهنتان میرسد با هم مرور کنید .بر سر راه حلهای عملی توافق کنید.خود را متعهد به اجرای راه حل بدانید.چناچه راه حل مزبور پاسخ نداد، مراحل فوق را از نو تکرار کرده و به راه های تازه تری بیاندیشید.

اسلاید 12: وقتی نقش گوینده را دارید:برای فرد مقابل توضیح دهید که مسئله را چگونه می بینید.هنگام صحبت بر مسئله متمرکز شوید و نه بر شخص.از پیام من استفاده کنید.

اسلاید 13: وقتی نقش شنونده را دارید:از فرد مقابل سؤال بپرسید تا کاملا متوجه شوید که موضوع چیست.موضوعات را آنطوری که فهمیده اید خلاصه کنید.گوش کنید و از قضاوت درباره آنچه که گوینده می گوید پرهیز کنید.هرفردی نظرش را بیان کند.

اسلاید 14: عوامل تخريب كننده گفتگوتشديد(يكي بدو كردن)بي اعتبار سازي(تحقير كردن)تفسير منفيكناره گيري و اجتناب(سكوت،ترك محل،طفره رفتن،پشت گوش انداختن)

اسلاید 15: شرايط حل تعارضبه انگيزه ها و علل پنهاني بروز مشكل توجه نماييد.بسياري اوقات در پشت اختلافات جزيي ريشه اختلافات عمده اي وجود دارد.از انگيزه خود براي ايجاد ارتباط مطلع شويد: مي خواهيد چه چيزي بدهيد يا مي خواهيد چه چيزي بگيريد؟بطور رسمي با صبر و احترام از طرف مقابل دعوت كنيد تا راجع به موضوعات مورد اختلاف صحبت كنيد.ببينيد در مواردي كه ارتباط بهتري داشته ايد چه شرايطي بين شما حاكم بوده است.درباره موضوعات مهم و حساس فقط زماني صحبت كنيد كه خسته ،گرسنه يا با كمبود وقت مواجه نيستيد.حداقل نكات و جنبه هاي مورد توافق را مشخص نموده و از آنها شروع كنيد.بر روي بخشهايي از مشكل كار كنيد كه در اختيار و تحت كنترل شما هستند. مثل افكار و احساسات خودتاندر مواقعي كه فرد آمادگي ندارد ، لازم است به ديگري حق بدهيد كه در مقابل شما بطور غير موثر ارتباط برقرار كند.

اسلاید 16: اگر در ارتباط قصد تان بر اين است كه طرف مقابل را مجبور به تغيير نماييد رفتارتان خارج از قاعده ارتباط صحيح است.

اسلاید 17: موانع ارتباطاخطار،تهدید و هشدار دادنموعظه،نصیحتتوصیه،پیشنهاد یا راه حل ارائه دادنوادارسازی از طریق استدلال،سخنرانی یا بحث کردنقضاوت کردن،انتقاد کردن،مخالفت کردن و مقصر شمردن دیگریتحسین،تایید،موافقت اسم روی هم گذاشتن،مسخره کردن و تحقیر کردنتفسیر،تحلیل و تشخیص پزشکی و روانشناسی روی هم گذاشتناطمینان بخشی،هم حسی و حمایتوارسی،بازجویی و بازپرسیپرت کردن حواس،عوض کردن صحبت و گول زدن

اسلاید 18: نکاتی که در تعارضات باید به آن توجه کنید:رفتار ناپسند دیگران را به پای خودشان بنویسیدو سعی کنید به خودتان نگیریدخودتان را بخاطر اشتباهات دیگران سرزنش نکنید.به این موضوع فکر کنید که شما مسئولید زندگی خود را به روشی متعادل و منطقی پیش ببرید.خوشحالی و آرامش شما بستگی به خودتان و پروردگارتان دارد نه به طرف مقابلتان.با خودتان بگویید مهم این است که بتوانم خودم و شرایط را کنترل کنم.شبکه روابط خودتان را گسترش دهید.

اسلاید 19: وجود اعتماد در روابط با دیگران یعنی اینکه شما برای پاسخ به نیازها یتان می توانید به آنان اتکاء کنید.

اسلاید 20: تعریف اعتمادفرایندی روانی –اجتماعی است که متضمن حداقلی از شرایط حسن ظن و ریسک پذیری در رابطه است که طی آن افراد منابع خودرا در اختیار دیگری قرار داده و به وی اتکاء می کنند.

اسلاید 21: 10عنصر اعتماداحساس امنیتپذیرشاحترام متقابلتعلق پذیریخود افشاییصداقتصراحتحسن ظن در رابطهریسک پذیریوجود تعهد در رابطه

اسلاید 22: ” اعتماد یک لحظه از بین می رود اما یک عمرطول می کشد تا باز سازی شود “

اسلاید 23: اعتماد وامنیت دو روی یک سکه اند

اسلاید 24: همواره اعتماد در گرو حضور وپذیرش دو طرف:اعتماد کننده trustorاعتماد پذیر trustee

اسلاید 25: شکل گیری اعتماد بستگی دارد به:میزانی که حس اعتماد(خوشبینی-حسن ظن- ریسک پذیری)در ما وجود دارد.به میزانی که طرف مقابل اعتماد پذیرtrustworthy است.فضا و بستری که اعتماد در آن وقوع پیدا می کند.

اسلاید 26: افراد بی اعتماد یک جایی در گذشته در زندگی شان آسیب دیده اند. افراد دارای تجارب منفی اعم از سوء استفاده های جنسی، جسمی ، عاطفی و روانی یا طرد و بی توجهی ، دچار احساس ناامنی درونی شده ای هستند که مانع اعتماد پذیری ایشان می گردد.

اسلاید 27: اجزاء اعتمادجزء شناختی (باورداشت و اعتقاد به قابل اعتماد بودن دیگران)جزء احساسی (نگرشی همراه با حسن ظن وخوش بینی به دیگران)جزء رفتاری (آمادگی و امکان ریسک پذیری)

اسلاید 28: ابعاد اعتماداعتماد شخصی (شخصیتی)ویژگی شخصیتی و نوعی نگرشی مبتنی بر حسن ظن اعتماد بین شخصینوعی رفتار اجتماعیاعتماد درون گروهی ویژگی ارتباطی بین اعضای گروه خودیاعتماد برون گروهیسوگیری کنشی در برخورد بااعضای گروه غیر خودیاعتماد عامسوگیری کنشی نسبت به خرده نظام های اجتماعی

اسلاید 29: ارتباط اعتماد با سه مولفه روانشناختیخودپنداره self conceptعزت نفس self esteemاطمینان به خود self confidence

اسلاید 30: سئوالاتی برای ایجاد اعتمادچرا باید اعتماد کنم؟اعتماد چه فایده ای برای من دارد؟تجارب مثبت من از اعتماد چیست؟تا چه اندازه فرد مقابل قابل اتکاء است؟چرا من نمی توانم به افراد، گروه ها و نهاد ها اعتماد کنم؟چه افکار و باورهایا وقایع ناگواری در پشت بی اعتمادی من نهفته است؟چگونه می توانم افکار منفی و بدبینانه را باافکار مثبت جایگزین سازم؟

اسلاید 31: همدلی یعنی:ظرفیت و توانایی اینکه خود را به جای دیگران بگذاریم.واقعیات را از دید آنها ببینیم.احساسات آنها را در مورد چیزهای مختلف بفهمیم.یک ابزار مهم پذیرش و همدلی در روابط بین فردی،گوش دادن فعال است.

اسلاید 32: تعریف همدلی EMPATHYتوانایی درک موقعیت، حالات ،افکار و احساسات دیگرانخود را به جای دیگری گذاشتن و از دید او به مسایل نگاه کردن شناخت تفاوتهای خود با دیگران و احترام به آنها

اسلاید 33: بسیاری از رفتارهای خشن در سطح جامعه ناشی از فقدان مهارت همدلی است.تبعیض و پیش داوری ناشی از ناتوانی در همدلی در میان اعضای جوامع و فرهنگهاست.همدلی روابط اجتماعی را بهبود می بخشد و به ایجاد رفتارهای حمایت کننده و پذیرنده نسبت به دیگران منجر می شود.همدلی به معنای تأیید رفتارهای درست یا غلط فرد نیست.همدلی ، همدردی کردن با دیگری نیست.

اسلاید 34: راه های همدلی کردنپرسیدن سئوالات باز: اتفاقی افتاده؟... این سئوالات به فرد مقابل فرصت می دهد تا در مورد آنچه می خواهد بگوید یا بیان چگونگی احساس خود تشویق شود.بازتاب محتوی ( بازگویی عین جملات شخص )بازتاب احساسات (بنظر ناراحت میرسی؟مثل اینکه خسته ای ...) اطمینان از درک گفته ها (اینطور که گفتیدشما... )

اسلاید 35: ما معمولاً عادت داریم حرفهای دیگران را بررسی کرده و به قضاوت درباره آنها بپردازیم و در نهایت نظر موافق یا مخالف خود را ابراز کنیم.

اسلاید 36: همدلی کردن نیازمند توجه کردن است یعنی به آنچه در اطراف شما می گذرد حساس باشید وبه آن دقت داشته باشید.

اسلاید 37: نتیجه رفتار همدلانه درک متقابل- احساس احترام و پذیرش- اعتماد- ارتباط – امکان حل مشکل

اسلاید 38: برچسب خوردن- مقصر دانستن- قطع ارتباط و بی اعتمادی- دشواری حل مشکل نتیجه رفتار غیرهمدلانه

اسلاید 39: برخورد همدلانهبرخورد غیرهمدلانهموقعیت فرضیرد شدن در امتحاناشتباه کردناختلاف بین دو نفراز اینکه افتادی ناراحتی؟ظاهرا از رفتارت ناراحتیمی دانم که از دستم ناراحتیاز تو انتظارنداشتمآبرویمان را بردیتو خیلی حساسی

اسلاید 40: موانع همدلیانتقادبرچسب زدننصیحت کردناغراق نمایی مشکلکم اهمیت شمردن مشکلمقایسه کردنسرزنش کردنراهنمایی کردن و راه حل دادن

اسلاید 41: روشهای همدلیگوش دادن فعالباز پردازی ، خلاصه كردن ، سئوال كردنانعکاس احساساتانعکاس محتوی همراهي كردن و اعتبار بخشيدندعوت به ارائه اطلاعات بيشتر

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید