علوم مهندسی برق و الکترونیک

موتور خطی سنکرون

Linear motor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “موتور خطی سنکرون”

موتور خطی سنکرون

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمموضوع : موتور خطی سنکرونتهیه کننده : سپهری

اسلاید 2: موتور خطی (Linear motor) یک موتور الکتریکی است که استاتور و روتور آن از حالت مدور خارج شده‌است به طوری که به جای تولید گشتاور چرخشی، تولید نیروی خطی به صورت طولی می‌کند. با این حال، موتورهای خطی لزوماً مستقیم نیستند. به‌طور مشخص، بخش فعال موتور خطی به پایان می‌رسد، در حالی که موتورهای معمول به شکل یک حلقه پیوسته ایجاد شده‌اند. متداول‌ترین حالت عملکرد، عملگر نیروی لورنتس است که نیروی اعمالی آن به‌طور خطی با جریان الکتریکی و میدان مغناطیسی متناسب است.

اسلاید 3: سنکروندر این طراحی سرعت حرکت میدان مغناطیسی، معمولاً به صورت الکترونیکی، برای ردیابی حرکت روتور کنترل می‌شود. به علت هزینه، موتورهای خطی سنکرون به ندرت از کموتاتورها استفاده می‌کنند، بنابراین روتور اغلب شامل آهنرباهای دائمی یا آهن نرم است. کویلگان و موتورهای مورد استفاده در برخی از سیستم‌های مگلو، و همچنین بسیاری از موتورهای خطی دیگر مثال‌هایی از این نوع موتور هستند.

اسلاید 4: پیشرفت تکنولوژی در دهه های اخیر باعث شده است که در برخی از کارکردها بازنگری صورت گیرد به گونه ای که حداکثر بازده بدست آید. یکی از این کارکرد ها حرکت خطی در صنعت است که در ابتدای پیدایش موتور های دورانی با استفاده از ادوات مکانیکی این حرکت خطی پدید می آمد. ولی با گذر زمان محققان بر آن شدند که با حذف واسط مکانیکی حرکت خطی را به طور مستقیم پدید آورند و بازده ماشین را افزایش دهند. این موضوع با عث شد که طرح اولین ماشین خطی در سال 1841 توسط Wheatstone داده شود.(1) ساختار طرح پیشنهادی در واقع یک موتور القایی دوار بود که از یک سمت برشی موازی محور خورده و سپس تخت شده است .در این صورت روتور و استاتور تبدیل به اولیه و ثانویه می گردد

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان