تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 9 اسلايد این طرح نیز در ادامه توحید بازبانی ساده و مستدل به بررسی ابعاد و زوایای نبوت و معاد پرداخته است و با افکت های مناسب و پس زمینه ی مرتبط امر یادگیری را آسان تر نموده است ، ویژگی بارز این طرح : اثبات نبوت – وحی – معاد و شناخت دقیق تر آن ها این طرح در امر تعلیم بسیار کابردی است.

حق جو

صفحه 1:

صفحه 2:
1 دوم - موجودى كه حكمت نامحدود 1 هدف خود را از ER ESRC RIOT TES | Ree RVI ‏.دوم - رشد مخلوقات بدون در نظر كرفتن علت رشد محقق نمى شود‎ 0 ‏ل ا‎ ee ‏ل‎ tally le 0 ‏ا ا‎ aan ن نمی برد ‎Bearer 1‏

صفحه 3:
این که علت عقل و دانش بشری باشد . که محال است علت دانش بشری باشد ؛ چراکه دانش بشری محدود است و نمی . تواند رشد انسان را با پیچیدگی تمام مسائلش تضمین کند نمونه ی بارز آن همین ت حکومت ها و ‎٠‏ دولت هاست چرا که اگر کامل می بود نیازی به تغییر نداشت این که خداوند مخلوقی را خلق کند که متصل به علم نامحدود 1 Cane ONT BRO Teer eee ey) rae erie arn توسط نقشه ی راه علم نامحدود ترسیم کند , نام لین مخلوق نبی است . پس خداوند باید نبی را خلق کند و محال است نبی ء را خلق نکند چون بدون نبی علت رشدی نیست 3 0 اشتباه نكردن و در اصطلاح به 0 10111 [1 [ 1 [ 111 ee ee Dee) Face ‏اا اا ااا ااا‎ Por ‏كن ها براى هدليت بيهوده خواهد شد و خداوندى كه علم و حكمت نامحدود‎ 0 1111 CC an Yer OON IN | eeED خلق كرده ما نيز بايد انبياء را ياى از سهوء غلط بدان

صفحه 4:
oF ۱ ‏و و مه افراد به خشیت الهی.‎ desea 0 ‏ی‎ es Or ‏دا‎ ‏نا‎ پیامبران علاوه بر عصمت و وحی دارای ویژگی هایی دیگر نیز هستند . علم آن ها کامل است چون معصوم هستند و چون علم کاملی دارند پس هم مردم را هدایت ۳ می کنند هم وعده به مسائلی که بر دیگران پوشیده است می دهند و «| واسطه ی ویژگی علم و عصمت ایشان هیچ گاه دروغ نمی گویند و هدفشان فقط بر او را به ما ندهد تمام کار ها ببهوده می گردد و خداوند کار بیهوده نمی کند پس به انبیاء قدرت اعجاز داده و هر تبی ای معجزه کند مشخص می شود وی

صفحه 5:
تا ار چا ۱ ب 00 0 000 ‎Cee ne Ded ecoler Cer er Rela‏ \2 0 ‎ea at‏ و از ‎RE RRP ees‏ = ۱ نکته : خداوند در هر عصری معجزه ای را برای پیامبران خود برمی كزيد و اين معجزه همسان آن جه بود كه مردم ادعا مى | کردند . مثلا در زمان حضرت موسی ( علیه السلام ) معجزات وی در باب سحر بود چزا که مردم در سحر پیشرفت کرده | بودن و در زمان حضرت عیسی ( علیه السلام ) شفاهادن جذامی و زنده کردن مردگان بود , چراکه بشر ادعا می کرد در | = پزشکی بسیار پیشرفت کرده است ۰ در واقع ابن کار خدا بدان جهت آنتت که عجز بشر را به خود وی ثابت کند | واما در زمان نبی مکرم ( صل الله علیه و آله ) پشو,ادعا,کود در صنایع ادبی بی نظير است بيلك خداوند قرآن را را ناز ل کر توضیح : قرآن در لغت به معنای خوانده شده است و در اصطلاح به معنای کتابی آسمانی است که بر پیامبر خاتم ۰ مستقیما از جانب خدا توسط فرشته ی وحی تازل شده است و آن چه موجود است جز کلام خدا نيسّت و باز هم پس از مدتی مطالب آن کهنه می شود. یا نظرات آن رد می شود و یا تاریخ مصرف آن می گذرد. ولی قرآن دا قرن ها نه تنها دست نخورده باقی ماندهو هنفة ذانشمندان را به خود مشغول کرده و مطالب آن برای هدا طراوت است بلکه دبکران را نیز دعوت کرده که اگر می گویید از ناحیه خدا نیست یک ‎GUS‏ مثل" حداقل ده آیه مثل آن و با یک سوره مثل آن را + کردقد آگرمي توانسشند ین مبارزه طلبی را جوا دهتتاتابه الا .از طرف قر آن در میان ‎pled‏

صفحه 6:
درس ششم : معاد پس از آن که توحید و نبوت را بررسی کریم نوی به آق وشیدوزاست تا مسئله ى معاد را بررسی اما از اثبات معاد نياز است كم زو كك و7 ‎ps ae‏ آ#بدهیم . تا بدانیم چه چیزی گرا است ثابت كردد: اعفد ‎SS‏ ‏معاد درلغت به معنای بازگشت و رجوع+کر3 | همچنین معاد در اصطلاح به معنای با زگشت زندگی ات دراك اسان ( فا دک مخلوقات) است که توسط | خدائ کب( جل و اعلی شانه )شوت میپکیود = ‎AE, Lull cle Sup EET GLY‏ به اوللست که ما وود روح ترا انسان ابید زيم «روح در لغت به معنای نفس و دویدن می باشد .همچنین در اصطلاح به معنای پدیده‌ای از جانب خداست که حیات بخش پدیده‌های عالم ماده می‌باشد ویژگی ها : مجرد است و شکل هندسی ندارد ؛ بنابراین اجزاء سه گانه ( طول . عرض . عمق ) ندارد | روح سرچشمه ی تمام احساسات بشری مانند غضب , شهوت . لذت ۰ ترس » درد : امید است | روح درواقع همان ‎eo eer rere‏ |

صفحه 7:
۱ ی زد ابد موجودات اسح يقاق آن تست وی بای نم ار در آن محل انسان ها دودسته می گردند آن های که وارد بپهشت ابدی شده و غرق در لذت می گردند و آن هایی که وارد جبهنم می گردند خود دو گروه می شوند. Sap See 0 00 rae ere ne) CY Somes re] Pareto bey eae ees] ee reorder es ‏ا‎ Peron ie free pyre tp iran pee POLICE Cee errr eevee L Co has Cian) Bik SF Sat. Sask ‏و‎ ce . oa ds, oa cans Gla ۲ 6

صفحه 8:
همچنین در مسئله ‎oles og‏ پرسش هایی مطرح شده که به اقتضای بحث به برخی از آن ها با ۳۳۲ تن خباوند مزدگان با زنده می کند ؟ سان حك اد ا حي امت تت نك 00 ‎ola UI «las‏ '(كة انتقال روح از جسيمئ به جسم ديك ريس از فرك و بازكشت 3وباره أن ابه دنيا امت وا تنها ‏ا ا اند ناتخ عقددية أتتقال روح از جسم به جف دراطي اهربا و 2 7 ‎ ‏سرانجام تناسخ عقیدة واحدی و ‏د نذارد) صحیح است ؟ ‎ ‎ ‏1 پاسخ: عقیده تناسخ بنایر نص صریح قرآن باطل است و انسان پس از مرگ در برزخ است تا قیامت و هیچ راهی برای بازگشت به دنیا نیست ۳ خی |ذا جاء أَحَدَهُمٌ الْمَْتُ قال رَبّْ ازجغون (۹۹) لعلّی أغمل صالخا فیما ‎SG‏ کلاانّها کلمهٌ هو قانلها ومن ورائهم رزخ الی یوم ببْعثُوْ(۱۰۰) تا آنگاه که مرگ یکی از ایشان فرا رسد. می‌گوید: پروردگاراء مرا بازگردآنید.٩۹‏ شاید من در آنچه وانهاده‌ام کار نیکی انجام دهم. نه چنین است. این سخنی است که او گوینده آن است و پشاپیش آنان برزخی است تا روزی که برانگیخته خواهند شد. | توجه به این نکته قابل تامل است : قال الرضا ( علیه السلام ) : مَن قال بالتَناسْخ فْهوٍ كافرٌ بالله القظيم مُكذْبٌ بِالْجَنّه و التّار ‎ ‎

صفحه 9:
2 24 کلمات ابشان اگر

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان