negareshe_maghaleh_dar_hozeye_varzesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نحوه نوشتن یک مقاله”

نحوه نوشتن یک مقاله

اسلاید 1: به نام خدایوسف یاراحمدیy.athlete2014@gmail.comنحوه نوشتن يك مقاله علميدر حوزه تربيت بدني و علوم ورزشي

اسلاید 2: مقدمه ... مقاله علمي، گزارشي مكتوب در رابطه با نتايج پژوهش است كه نويسنده را به نتايج و تفسير به عمل آمده متعهد مي كند و بدين وسيله مقاله را در معرض تأييد يا انتقاد ديگران قرار مي دهد. فرايند نگارش يك مقاله علمي، مستلزم تفكر دقيق علمي است. يك مثال: نوشتن و يا انتقال افكار، خلاء هاي مفهومي ذهن را آشكار مي سازند. يك باور نادرست: نگارش يك مقاله علمي، عادي ترين و غير خلاقانه ترين جنبه فعاليت پژوهشي است.

اسلاید 3: آيا روند ”كشف و كاوش علمي“ با شروع روند ”نگارش يا انتقال نتايج“ پايان مي پذيرد؟ يك نگرش نادرست زيربنايي

اسلاید 4: پژوهش يك فرايند است.اين فرايند از سه فعاليت مستقل و در عين حال هماهنگ تشكيل مي شود:طراحي: نگاه از بالا (قياس)تحليل: نگاه به پائين (استنباط)جريان پژوهش: نوسان مكرر ميان استنباط و قياسپژوهش مطلوب عبارت است از حركت تناوبي ميان طراحي و تحليل

اسلاید 5: اجزاي سه گانه طراحي ...................................................................................الگو پردازي: پايان را از ابتدا ديدنجمع آوري داده ها: شكل دادن به ديد علمي ساختاردهي: رسيدن به ديد صحيح از طريق تغيير و ارائه نتايج

اسلاید 6: استانداردهاي ده گانه يك مقاله علمي

اسلاید 7: مهمترين عوامل موفقيت يك مقاله و يا يك نوشتار علمي1- نو بودن و يا بكر بودن موضوع2- متدولوژي صحيح3- استفاده از منابع معتبر و كارآمد4- تبیین بر مبنای مبانی نظری وابسته5- نوشتار اصولي، منطقي و در عين حال هوشمندانه مقاله

اسلاید 8: تحقيق، اتومبيل، موتور و دوچرخه

اسلاید 9: سبك نوشتن يك مقاله علمي ........................................................................ گزارش علمي بايد به صورت سوم شخص نوشته شود. استفاده از نوشتن به صورت سوم شخص كمك مي كند كه نويسنده مقاله خود را بي طرفانه بنويسید. بدين ترتيب گزارش جنبه عيني به خود گرفته و از آن سوء برداشت نمي شود. در گزارش علمي همواره بايد بر اهميت نوشتن به صورت موجز و واضح تأكيد شود. نوشتن بايد به صورتي باشد كه خواننده بتواند حداكثر اطلاعات را از مقاله استنتاج كند. مطالعه مهارت هاي مربوط به گزارش نويسي، فرد را در نوشتن مقاله علمي كمك مي نمايد.

اسلاید 10: سبك نوشتن (مثال)اول شخصسوم شخص

اسلاید 11: ساختار مقالهعنوانچكيدهمقدمهبدنه اصلی مقاله1- فرمولاسیون2- مدلسازی3- آزمون مدل و ارائه مثال نمونه (نمودار)4- تجزیه و تحلیل نتایج5- نتیجه گیری و جمع بندیمنابعساختار يك مقاله علمي عنوانچكيده مقدمه مرور پيشينه (متون) روش شناسي نتايج بحث نتيجه گيري منابع

اسلاید 12: نوشتن چكيده ................................................................................................... چكيده، خلاصه اي از اطلاعات موجود در مقاله را در اختيار خواننده قرار مي دهد و بر همين اساس است كه نحوه گنجاندن اطلاعات ضروري در چكيده از اهميت خاصي برخوردار مي شود. چكيده، پل ارتباطي بين عنوان و اصل مقاله است. شركت كنندگان در كنفرانس ها از آن استفاده هاي فراواني مي كنند تا بوسيله آن در جريان محتواي سخنراني قرار گيرند. برخي مجلات علمي پژوهشي و يا سمينارها، محتواي چكيده را صراحتا مشخص مي كنند. چكيده معمولا بين 150 تا 250 كلمه دارد، چكيده رساله ها تا حدودي طولاني تر و چكيده مقالات مجلات و سمينارها كوتاه تر است (100 تا 150كلمه)

اسلاید 13: توماس و نلسون (2001) معتقدند كه چكيده بايد به اين سئوالات پاسخ دهد كه: مشكل چه بوده است؟ آزمودني ها چه كساني بوده اند؟ پژوهش چگونه انجام شده است؟ يافته ها چه هستند؟ تحليل محقق از يافته ها در يك جمله چه بوده است؟ (مهمترين بخش چكيده)

اسلاید 14: در يك چكيده ذكر موارد ذيل ضروري است: (گائيني، 1383) يك جمله درباره معرفي مشكل هدف مطالعه روش ها خلاصه نتايج نتيجه گيري با توجه به جمله مقدماتي و فرضيهآزمودني هاپروتكلاندازه گيري هاابزار آناليز يافته ها

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18: نوشتن مقدمه ................................................................................................... هدف از نوشتن مقدمه عبارت است از:1- كمك به خواننده تا در جريان محتواي مطالعه قرار گرفته و آن را بهتر درك كند.2- ارائه دليل منطقي مطالعه (ضرورت اجراي كار)3- مشخص كردن حدود مطالعه4- بيان فرضيه ها و يا سئوا لات5- بيان هدف مطالعهبسته به كاربرد، محتواي مقدمه مي تواند تغيير كند، در يك مقاله مجله اي، معمولا مقدمه، پيشينه پژوهش را نيز مرور مي كند. با وجود اين در بيشتر موارد مقدمه را از مرور پيشينه مجزا مي كنند. پيشنهاد مي شود جملات مورد استفاده در مقدمه با ذكر منبع مورد حمايت قرار گيرند.

اسلاید 19: نوشتن يك مرور پيشينه ..................................................................................... Stand on the shoulders of giants

اسلاید 20: نوشتن يك مرور پيشينه ..................................................................................... تمیز دادن مقدمه از مرور پیشینه، موضوعی است که نزد بسیاری از دانشجویان نامعلوم است. در مرور پیشینه، نتایج هر یک از مطالعات انجام شده در موضوع پژوهش ذکر می شود.

اسلاید 21: نوشتن يك مرور پيشينه ..................................................................................... مهارت نوشتن یک پیشینه خوب، ارتباط برقرار کردن میان بحث های مطالعات پیشین، آن هم به یک روال منطقی است. پژوهش های قبلی باید عینا (بی طرفانه) نقل شوند. تنها زمانی باید به طراحی مطالعه بپردازید که پیشینه مورد نظر را به خوبی مرور کرده و نسبت به آن آگاه باشید. در قسمت بحث (مقاله), یافته های مطالعه با یافته های گزارش شده در مرور پیشینه ارتباط داده می شود.

اسلاید 22: نوشتن روش شناسی ....................................................................................... بخشی از مقاله علمی را که به توصیف نحوه انجام (اجرای) مطالعه می پردازد، بخش روش شناسی می گویند. دلایل اهمیت داشتن بخش روش شناسی:1- پژوهشگران دیگری ممکن است تمایل داشته باشند، مطالعه را عینا تکرار کنند تا دریابند یافته ها درست هستند یا نه.2- روش مورد استفاده می تواند، نتایج را تا حد چشمگیری تحت تأثیر قرار دهد.

اسلاید 23: نوشتن روش شناسی ....................................................................................... معمولا روش شناسی حاوی موارد زیر است: آزمودنی های مورد استفاده در پژوهش کل پروتکل ابزارهای مورد استفاده اندازه گیری های خاص به صورت مفصل تجزیه و تحلیل یافته هاتوصیف آزمودنی ها به طور مفصل در بخش روش ها انجام می شود و می تواند توصیف جامعه ای را نیز در بر گیرد که نمونه از میان آن ها انتخاب شده است. (یک مثال)

اسلاید 24: نوشتن نتایج ............................................................................................................. معمولا بخش نتایج یک گزارش علمی شامل موارد زیر می شود:توصیفی از ویژگی های شرکت کنندگانجدول ها و شکل های نتایجتوصیفی از یافته های اصلیتوجه ... نباید هیچ تفسیری از نتایج در این بخش انجام شود. نتایح تنها باید در بخش بحث تفسیر شوند. نتایج باید به شکل عینی (بی طرفانه) و به صورت سوم شخص گزارش شوند. توصیف ویژگی های شرکت کنندگان، همگونی و یا ناهمگونی گروه ها و ... در جداول ارائه می شوند.

اسلاید 25:

اسلاید 26: نکته ...معمولا عنوان شکل یا نمودار در زیر آن و عنوان جدول در بالای آن قرار می گیرد.

اسلاید 27: نوشتن بحث ............................................................................................................. بحث بخشی است که باید به اطلاعاتی ارجاع شود که در مقدمه، به ویژه در فرضیات و در مرور پیشینه آورده شده اند. تفسیر نتایج با توجه به یافته های مطالعات پیشین در موضوع انجام می شود. نوشتن یک بحث خوب مهارتی است که یادگیری آن دشوار است.

اسلاید 28: نوشتن نتیجه گیری ................................................................................................ هدف اصلي از نتيجه گيري عبارت است از: ارتباط دادن يافته هاي اصلي با هدف هاي مطالعه و فرضيه ها آيا هدف هاي مطالعه تحقق يافته اند؟ مفاهيم اصلي اين يافته ها چه هستند؟ پژوهش هايي كه بايد در آينده انجام شوند چه هستند؟ پيشنهادات موجز و منطقي در ارتباط با حل مسئله

اسلاید 29: نوشتن منابع .............................................................................................................. چرا معرفي منابع مهم است؟ منابع مي توانند نوشتار ما را پشتيباني كنند. ذكر نكردن نام پژوهشگران و استفاده از نتايج پژوهش آنان ”خلاف آكادميك“ محسوب مي شود.انواع خلاف آكادميك: سرقت ادبي (plagiarism) تباني (collusion)در يك سيستم منبع نويسي دو نكته وجود دارد: ذكر استنادهاي منبع در متن اصلي مقاله معرفي فهرست منابع در پايان مقالهمنبع اين مطلب چيه؟

اسلاید 30: نوشتن منابع .............................................................................................................. - هاروارد (Harvard)- ون كوئر (vancovver) در سيستم هاروارد، منابع بر حسب ترتيب حروف الفبا معرفي مي شوند اما در سيستم ون كوئر، به ترتيبي كه آن ها در مقاله نقل شده اند فهرست مي شوند. در سيستم هاروارد، نقل قول هاي موجود در متن، به صورت نام نويسنده و قرار دادن سال انتشار در پشت آن معرفي مي شوند.معرفي دو نوع سيستم منبع نويسي:

اسلاید 31: نوشتن منابع .............................................................................................................. در سيستم ون كوئر، در متن، عددي براي شناسايي منبع ذكر مي شود كه در فهرست منابع، منبع مربوط با همان عدد معرفي مي شود.

اسلاید 32: مراقب موانع سر راه خود باشيدبه دهكده پژوهشگران خوش آمديد500 متر

اسلاید 33: THANKSبدون پژوهش تصمیم گیری نکنیم

اسلاید 34: منابع دلاور، علي (1385)، مباني نظري و عملي پژوهش در علوم انساني و اجتماعي، انتشارات رشد، ويرايش دوم نادری، عزت اله (1384)، راهنمای عملی فراهم سازی طرح تحقیق ، تهران: انتشارات بدر علاقبندراد، جواد (1382)، استانداردهاي ده گانه سند علمي، تازه هاي علوم شناختي، سال پنجم، شماره 3 گائيني، عباسعلي (1383)، نوشتن يك گزارش علمي، فصلنامه المپيك، سال دوازدهم، شماره 1، بهار 1383 شموسي، نعمت اله (1382)، مجله دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي سبزوار، سال دهم، شماره 3، پائيز استاپلتون (1372)، شيوه نگارش مقالات پژوهشي، ترجمه: ش. بيگدلي، انتشارات معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي ايران، تهران

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید