کسب و کار مدیریت و رهبری

نرم افزار‌های مدیریت پروژه

Narm_afzar_haye_modiriyate_porojeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نرم افزار‌های مدیریت پروژه”

نرم افزار‌های مدیریت پروژه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمنرم افزارهای مدیریت پروژهMSP,3pe و EPM دکتر عبدالرضا بابامحمودی

اسلاید 2: نرم افزارهای مدیریت پروژه

اسلاید 3: نرم افزارهای مدیریت پروژهنرم افزارهایی که در دنیا با آنها امورات برنامه ریزی و کنترل پروژه می چرخد بسیارند ولی در ایران عمدتاً دو نرم افزار پریماورا و مایکروسافت پروجکت در پروژه ها (بسته به بزرگی و کوچکی آنها) بکار می روند

اسلاید 4: Primavera Project Planner ( 3P)این نرم افزار کاملترین و قدرتمندترین ابزار مدیریت پروژه در جهان شناخته شده است. P۳ قادر است پروژه های تا سقف ۱۰۰۰۰۰ فعالیت را به همراه منابع بامحدودیت سازماندهی کند . به کمک ابزار های انعطاف پذیر ‍‍P۳ از قبیل ۲۴ کد فعالیت، ۱۶ کد بخشهای اطلاعاتی دلخواه، ۱۰ کد پروژه، ۱۹مرحله مرتب سازی داده ها و ۲۸ مرحله فیلتر به همراه ۳۱ تقویم برای برنامه ریزی فعالیتها می توان اطلاعات پروژه را در قالبهای گوناگون دسته بندی و تجزیه وتحلیل کرد. این نرم افزار برای مدیران پروژه توسط طراحانی که خود مدیر پروژه بوده اند، تهیه شده است

اسلاید 5: به کمک P۳‌ می توانید شبکه فعالیتها را سریعاً در قالب گرافیکی تهیه کنید و همچنین امکان انتخاب نوع فعالیت را به شما میدهد. P ۳ سازمان دهی اطلاعات پروژه را آسان نموده است و می تواند شرایط مورد نظر شما را به فعالیتها تحویل کند.

اسلاید 6: 3PeVersion جدید P۳ تحت عنوان P۳e که مخفف Primavera Project Planner Enterprise می باشد به بازار آمده که به شکل ساختاری با ویرایش گذشته ان متفاوت است . با توجه به آنکه کمپانی پریماورا تمامی پشتیبانی های خود را از ویرایش قبلی این نرم افزار برداشته است ؛بزودی P۳e کاملاً جای P۳ را خواهد گرفت. سایت اینترنتی این نرم افزار www.primavera.com بوده که در آن می توانید مطالب متنوع و جدیدی پیرامون این نرم افزار و سایر محصولات شرکت Primavera مربوط به مدیریت پروژه بیابید.

اسلاید 7: (MSP) Microsoft Projectاین نرم افزار؛ مدیریت پروژه تمام مراحل یک پروژه از برنامه‌ریزی تا تکمیل و انتقال گزارش‌های نهایی را در بر می گیردMSP ابزاری ارزشمند است برای: الف) سازماندهی طرح ها ب)زمان بندی کارها ج)اختصاص منابع و هزینه‌ کارها د) تنظیم طرح برای برآورد کردن محدودیتها ه) آماده کردن گزارشها برای انتقال طرح نهایی به همه کسانی که باید طرح مورد نظر را اجراکنند

اسلاید 8: کاربردهاMicrosoft Project را برای کارهای در دست اقدام، به شرح زیر می‌توان به کار برد. کنترل عملکرد واقعی برنامه‌ریزی روی جدول زمانی پروژه اصلاح طرح برای روبه رویی با احتمالات ارایه گزارش‌ها

اسلاید 9: توجه:در پروژه هایی که بیش از ۹۹۹۹ فعالیت دارند باید از 3pe استفاده نمود. به جدّ ؛ توصیه می شود قبل از یادگیری P۳e به یادگیری MSP بپردازید. ویرایش آخر آن تحت عنوان Microsoft Project ۲۰10 با قابلیتهای جدید به بازار آمده است

اسلاید 10: انواع دو نسخه نرم افزار مایکروسافت پراجکت در بازار وجود دارد Microsoft Office Project  StandardMicrosoft Office Project Professional

اسلاید 11: Microsoft Office Project  Standard این نسخه کاربر را قادر می‌سازد موارد ذیل را انجام دهد ایجاد ساختار شکست کار (WBS) پروژهمدیریت منابع مورد استفاده در پروژهتنظیم و ویرایش خط مبناهای پروژه (Baselines)پیگیری وضعیت پروژهگزارش‌گیری از پروژهسفارشی‌سازی نماها ، جداول ،‌ گزارشات و ….……..

اسلاید 12: Microsoft Office Project  Professional این نسخه از نرم افزار علاوه بر دارابودن موارد موجود در نسخه استاندارد به کاربران اجازه می‌دهد با نرم افزار پراجکت سرور (Project Server ) و پراجکت وب اکسس (Web Access Project) که زیرساخت راهکار مدیریت پروژه ماکروسافت (EPM) را تشکیل می‌دهند کار کنند و از راهکار مدیریت پروژه ماکروسافت جهت مدیریت پروژه‌های خود استفاده کنند

اسلاید 13: کدام را انتخاب کنیم؟اگر مایل هستید صرفاً عملیات کنترل پروژه را به صورت شخصی انجام دهید نسخه Standard نیاز شما را برآورده می‌کند ولی چنانچه در سازمانی مشغول به فعالیت هستید که مایل به اشتراک اطلاعات پروژه با اعضای تیم و سایر افراد هستید استفاده از نسخه Professional را به شما پیشنهاد می‌کنم.

اسلاید 14: نیاز به راهکار جامع برای مدیریت پروژه سازمان:با توسعه روزافزون جوامع بشری نیاز سازمان‌‌‌ها به استفاده از ابزار‌‌‌های کاربردی جهت مدیریت بهتر پروژه‌‌‌‌ها احساس می‌شود. در گذشته پروژه‌ توسط مدیر پروژه تعریف و پس از تخصیص منابع مورد نیاز، پروژه آماده اجرا می‌شد. پس از شروع اجرای پروژه مدیر یا شخصی که به نیابت از وی کار تنظیم برنامه زمانبندی را انجام می‌داد با ورود اطلاعات واقعی (این اطلاعات توسط منابع در فرم‌‌‌های استاندارد تکمیل شده است) در گانت، کار به‌روزآوری را انجام داده و با استفاده از اطلاعات موجود، نمودار‌‌‌ها و جدول‌ها مورد نیاز جهت گزارش‌دهی از پروژه را تنظیم می‌کرد.اما اکنون با افزایش تعداد پروژه و حجم محاسبات هر پروژه این کار به روش قبل میسر نیست

اسلاید 15: راهکار مدیریت پروژه جامعراهکار مدیریت پروژه جامع (Enterprise Project Management ) که به اختصار EPMنامیده می‌شود، راهکار نرم‌افزاری شرکت مایکروسافت است و تا‌کنون چندین نسخه از این مجموعه وارد بازار شده و در این میان نسخه EPM2007 جایگاه وی‍ژ‌‌‌ه‌ای دارد و مدت کوتاهی است که نسخه ۲۰۱۰ آن نیز روانه بازار شده است و از قابلیت‌ها و امکانات بسیاری برخوردار است.

اسلاید 16: Enterprise Project Managementبه منظور مديريت بهتر پروژه‌ها و منابع نياز به سيستم‌هاي جامع مديريت پروژه به خصوص در سازمان‌هايي با محوريت پروژه‌ها احساس مي‌شود. شركت مايكروسافت سيستمي تحت عنوان (Enterprise Project Management ) را ارائه كرده است.

اسلاید 17: مزایای EPM راهکار مدیریت پروژه جامع ((EPM یک محیط مشارکتی و یکپارچه پروژه ها و سبد پروژه ‌ها می‌باشد. EPM به سازمان کمک می‌کند که در انجام کارها دید و شفافیت و در نتیجه کنترل پیدا کند. که این امر باعث بهبود تصمیم‌گیری شده و ارتباط و هماهنگی با استراتژی کسب و کار را بهبود داده و یکپارچگی منابع را افزایش می‌دهد. همچنین امکان سنجش کارایی عملکرد را برای سازمان میسر می‌کند. با استفاده از  EPMمی‌توانید به طور موثر پروژه‌ها و منابع را مطابق نیاز سازمان مدیریت و اولویت‌بندی‌کنید.

اسلاید 18: EPM مي‌تواند : 1-       اطلاعات پروژه‌ها و گزارش‌هاي مربوطه را از طريق شبكه منتشر كرده دسترسي اشخاص به شكل كنترل شده به اطلاعات پروژه‌ها را فراهم سازد. 2-        از طريق ثبت اطلاعات واقعي كاركرد اشخاص روي فعاليت‌هاي پروژه‌ها مديريت بهينه‌ي منابع سازماني را امكان پذير كند. 3-        امكانات كار گروهي و همكاري بين اعضاي تيم پروژه را فراهم ساخته و از طريق سايت پروژه اطلاعات تسهيلاتي براي به اشتراك گذاشتن اطلاعاتي نظير مستندات پروژه را برقرار مي‌كند

اسلاید 19: مجموعه EPM متشكل از نرم افزارهاي زير مي‌باشد : 1-  Microsoft Project Professional    نرم‌افزار كاملي كه مديران پروژه توسط آن پروژه‌ها و منابع سازماني را ايجاد و تغيير مي‌دهند.2- Microsoft Project Server            يك بانك اطلاعاتي از كاربرگ‌ها، گزارشات وضعيت ، گزارشات و مدل‌هاي Portfolio ، منابع سازماني ایجاد نموده و يك قالب جامع سازماني و الگوهايي را براي تعريف سريعتر پروژه‌هاي جديد فراهم  مي‌كند.

اسلاید 20: مجموعه EPM متشكل از نرم افزارهاي زير مي‌باشد (ادامه)3- Microsoft Project Web Accessيك نرم‌افزار مبتني بر وب كه به اعضاء تيم ( Team Member ) ، مديران پروژه‌ها و منابع، و مديران سازمان اجازه مي‌دهد كه به اطلاعات Microsoft Project Server مانند كاربرگ‌ها و گزارشات دسترسي يابند. 4- Windows SharePoint Services   يك نرم‌افزار مبتني بر وب كه به اعضاء تيم ، مديران پروژه‌ها و منابع، و مديران سازمان اجازه مي‌دهد كه در محيط وب به  تبادل اطلاعات ، اسناد ،  مكاتبات پروژه و در كل تمامي مواردي كه در پروژه اتفاق مي‌افتد دسترسي يابند.

اسلاید 21: نرم افزارهای مورد نیاز

اسلاید 22: معماری EPM

اسلاید 23: رابطه بین اجزاء ERP

اسلاید 24: موفق باشید

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید