Piaget's Theory of Cognitive Development

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه رشدی-شناختی پیاژه”

نظریه رشدی-شناختی پیاژه

اسلاید 1: Piagets Theory of Cognitive Developmentنظریه رشدی - شناختی پیاژهپیرتاج - ماندگار

اسلاید 2: نظریه رشدی - شناختی پیاژه

اسلاید 3: در دنیای روانشناسی مشکل بتوان به اهمیت ژان پیاژه یافت، او جامع ترین و مجاب کننده ترین نظریه رشد ذهنی را ارائه داده است.پیاژه در نوشاتل (شهری در سوئیس) به دنیا آمد، پدر وی استاد تاریخ قرون وسطی بود و از او به عنوان متفکری دقیق و نظام مند یاد کرد.در 10 سالگی مقاله ای در مورد پرنده ای که به نحو نابهنجاری فاقد رنگ بود نوشت.در 15 سالگی دریافت که اعتقادت مذهبی و فلسفی او فاقد بنیادهای علمی است و او را به بحران عقلی دچار کرد.در 21 سالگی مدرک دکتری خودش را در علوم طبیعی بدست آورد.در 23 سالگی تصمیم گرفت در مورد روانشناسی کودک به پژوهش علمی بپردازد و رشد ذهن را مورد مطالعه قرار دهد. (معرفت شناسی ژنتیک) وی در سال 1921 در آزمایشگاه بینه در پاریس تصمیم گرفت کودکان را مورد مطالعه قرار دهد.پیاژه معتقد بود خردسالان الزاماْ کم هوشتر از کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیستند، بلکه نوع تفکر آن ها کاملا متفاوت است.او وقت زیادی را به مشاهده فعالیت های خود به خود کودکان گذراند.وی در تحقیقات پیشین خود مواردی نظیر رویاها، اخلاقیات و سایر موضوعات مورد علاقه کودکان مورد بررسی قرار داده بود اما در تحقیقات جدید خویش بر درک کودکان از مفاهیم ریاضی و علمی تاکید داشت.Biography

اسلاید 4: نگاه کلی به نظریه پیاژهپیاژه بر این باور است که کودکان با سرعت هایی متفاوت از مراحل رشد عبور می کنند که این مراحل در تسلسلی ثابت و غیر قابل تغییر می باشند.دیدگاه کلی پیاژه در مورد طبیعت تغییرات مبتنی بر رشد دارای اهمیت است.او در زمینه مراحل رشد اختلاف نظرهایی با رسش گرایان داشت: رسش گرایان بر این باور بودند که تسلسل مراحل در ژن ها نهفته است. ولی پیاژه معتقد بود مراحل رسش به سادگی بیانگر روش های تفکر هستند که به نحو فزاینده تری همه جانبه تر می شوند.

اسلاید 5: گرایش های زیستی از دیدگاه پیاژهپیاژه مشاهده کرد که نوزادان خیلی از بازتاب ها را به ارث میبرند، این بازتاب ها در اولین ماه زندگی مهم هستند ولی پس از آن تاثیر کمتری در رشد دارند، از این رو گاهی فعالیت های کودکان را از نظر گرایش زیستی توصیف میکرد.این گرایش ها شامل موارد زیر است: 1) درون سازی یا جذب همچون عمل خوردن یا هضم غذا به معنای جذب است. 2) برون سازی یا انطباق برخی اشیا به طور کامل با ساختارهای موجود ما تطبیق نمیکنند ما باید آن ها را انطباق دهیم یا ساختار خود را عوض کنیم. 3) سازمان دادن یعنی توانایی انجام دو عمل را در یک زمانپیاژه باور داشت رشد از طریق رسش درونی یا آموزش بیرونی اداره نمیشود بلکه نوعی فرایند سازندگی فعال است که در آن کودک از طریق فعالیت های خویش ساختارهای ذهنی گسترده ای بنا میکند.

اسلاید 6: دوره های کلی رشد پیاژههوش حسی- حرکتی (تولد تا 2 سالگی) : نوزادان طرحواره های اعمال جسمانی نظیر مکیدن، چنگ زدن و ضربه زدن را برای برخورد با دنیای نزدیک خود، در خویش سازمان میدهند.تفکر پیش عملیاتی (2 تا 7 سالگی): کودکان اندیشیدن یعنی استفاده از نمادها و تصورهای درونی را یاد میگیرند ولی تفکر آنها غیر منظم و غیرمنطقی است. در این مرحله، تفکر کودکان با تفکر بزرگسالان بسیار متفاوت است.عملیات عینی (7 تا 11 سالگی) : کودکان قابلیت تفکر منظم را در خود گسترش میدهند، ولی این توانایی تنها هنگام برخورد با اشیا و فعالیت عای ملموس و عینی، امکان پذیر است.عملیات صوری (11 سالگی تا بزرگسالی): جوانان قابلیت تفکر نظامدار را در حدی کاملا مجرد و تئوریک در خود رشد میدهد.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید