این پاورپوینت شامل 24 اسلاید است و برگرفته و خلاصه کتاب انگیزش و هیجان دکتر خداپناهی است.برای تغییر بر روی پاورپوینت و یا سفارش پاورپوینت می توانید به ایدی تلگرامی زیر پیام دهید:@anabita_s KMK^_^

Anabita

صفحه 1:
به نام خدا نظریه های اجتماعی و ۱ نقش فرهنگ در هیجان فصل چهاردهم از کتاب انگیزش و هیجان کر دابا

صفحه 2:
7 Tao dio هیجان پدیده ای اجتماعی است که در ارتباط با سایر مردم بروز می یابد, حتی در مواردی كه عامل ‎also‏ هیجان ما ناشی از رویاها باشد, زیرا این مورد نیز در ارتباط با سایرین و اثری است که اعتبالا بن جا كداشيه ا لساري ار قن ولون تبنت ها نها ید تسایس ‎sre ls aie ty‏ هيجان برداخته اند. ولى اخير برخى از فيزيولوزيست هاى اجتماعى توجه خود را به جنبه هاى اجتماعی هیجان معطوف داشته و به بررسی هیجان در این چهار چوب پرداخته اند و بر اهمیت مقالسه میان فرهگی تاکید کرده اند رفني )) شخص ديكرى به صورت مسقي إ ‎Wiis‏ ‏ارتباط برقرار مى کنیم. سلسله اى از هيجان ها به طور مداوم در ما بروز مى يابد و تظاهرات هيجانى ما در برخورد با شخصی که با او در ارتباط هستیم, عامل تحريكى ‎sly‏ وى ايجاد مى كند و طرف مقابل نیز به نوبه خود با واکنشی که نشان می دهد, محرکی برای ما به شمار می آید. نکته قابل توجه این است که تفسیر پاسخهای هیجانی تنها با تکیه بر تظاهرات عینی و آشکار هیجان میسر نیست, بلکه باید به معنایی که در پس این تظاهرات عینی نهفته است نیز توجه کرد.

صفحه 3:
1. نظریه دبویتز: یجان تا زندار او ‎alee‏ شعصی بر ند ‎iota‏ هیجان دربرگیرنده حالات خاص برچسب خورده است که جر یی ار ان ‎Blase Glee‏ برمیگردد که یک وجه مشترک معقولی با فرهنگ دارد. . زبان هیجان بازگو کننده تجریات است که تحت اير ملاحظات ريان شناختی اسك عردم در ترصق هيجان خويش اشتباه ميكنندودرحقيقت ياد ميكيرند كه ‎Garey bb claus a: a castes cull ys‏ برد 4 تعریف حالات هیجانی در دوازده دسته قرار میگیرند که میتوان آنها را درچهار بعد؛ فعالسازی,به هم پیوستگی,شدت لذت و تحت وت ال وه کر 5 برچسبهای هیجانی به تجربیات بستگی دارد ,هرگونه تغییردر تجربیات به تغییردر برچسب و حالت منجر میشود. 6 حالات هیجانی از محرک هایی ناشی میشوند که از نظر روانشناختی به چهار بعد معانی هیجانی مربوط میشوند.

صفحه 4:
Few los els 2 ای استکان و معا دار راز سای در بر دار وی يفت لكر ب شال ها پیش ایبل-ایبسفلد با تحلیل خودش,آگاهی و بینش خوبی نسبت به این بینش داشت,اما از دیدگاه تحولی استدلال میکند که رفتار ها باید چندین بار تکرار شوند تا به صورت یک رفتار بیانگر درایند.مانند حیلی از انواع ,رفتار های اجتماعی و آداب رسوم به حرکات بیانگر تبدیل میشوند. مثلا میمون ماداگاسکار با حرکت بالا رونده به دیگران سلام میدهد. بحت های کردارشناسان آشکار میکند که آداب و رسوم ,تغییر در رفتار ارتباطی ابید میک فرایند مهم و اساسی که در تنكول حركات بیانگر مشاه ‎Bites‏ ‏اییل ایستیلد پارم‌ ای از لین رات رفتاری را که با آداب و رسيم ارباط دارد سم ی دهد و ار امن این یزان با تدول اشتار سای 2 حول ‎ere‏

صفحه 5:
1 طبقات: هنگامی که هیجان ابراز میشود ميتوان أن را به عنوان حوادث متمایز و نا مرتبظط طبقه بندی کرد.بنابراین ممکن است هیجان های نخستین تحت مهار برخی برنامه های ذاتی و زیر قشری که پاسخ های چهره ای متمایز منجر میشوند قرار گیرند ,اینها بی ربط و بی قاعده اند. 2 ابعاد: این جلوه های هیجانی آمیزه ای از خوشایندی و فعالیت اند هریک از این ابعاد یک جایگاه! بعدی نظری را اشغال میکنند و نسبت به ابعاد بتقی مانده حالت عمودی دارند. 3.سلسله مراتب: ترکیبی از طبقات و ابعاد است . بنابراین در یک ناحیه خاص از فضای ۱ بعدی ممکن است تفاوت بین هیجانها درمورد ابعاد وجود داشته باشد به ويزه مربوط به آن ناحيه. 3. نظريه جند رس هرگونه توجه به نظریه هاى هيجان كه از روانشناسان دارد,به ۱۳ برای مفهوم سازی تجلی هیجان 1 مهم وجود دارد:

صفحه 6:
” به گفته فریجا باید درهنگام روبارویی با یک تظاهر هیجانی از اصول سه گانه برای تفسیر آن ‎a‏

صفحه 7:
* فریجا قوانین می دهد: 1 قانون مفهوم موقعیثِ: موقعبت های گوناگون باعث هیجان هللا مختلف#هيشود. به نظر میرد؟ پیش بینی ناپذیری ومهارناپذیری بخشهای اصلی ‎oul‏ قانون ‎sable‏ 2 قانون ارتباط: هیجان ها ناشی از پاسخ به وقایعی مهمی است که برای اهداف فرد.انگیز ‎IG‏ ‏و ارتبا 1 ‎١‏ !79 3. قانون واقعيت آشكار: هيجان ها براساس واقعیت عینی پدید نمی آیند.,بلکه تجربیات عینی ما از آن واقعیت سبب بروز پاسخ هیجاني, می شود. ن هبجان-را چنین شرح 4 قوانین تغییر,عادت(یافتَگیْ واحساس تطبیقی: هیچان ها بر اساس تغتطل شرایطلخارجی,مقایسه برخی چارچوبها و مرجعها فرا خوانده ميشود,ٍ 4 قانون ناقري كج وح جطاجي الولذت به آرامى آزاین می رود در حالی که اثر درد باقی می ماند و این امر سبب فرایند خودتخریبی و دفاع از خود میشود. " قانون بقای هیجان: گدََئتت,زمان سبب التیام ری ها ی ‎wa» gies wee‏ ها دای ترس اس ساره مقدازی: تیروی-جانی‌ نوا حفظ کنو

صفحه 8:
7 قانون بستکی ‏ م این قانون هیجانها نسبی و ارادی gee ‏و در 59 ال‎ tents | aie 8 قانون مراقبت از ‎do ly‏ ها: قانون دیگری است که بر تاثیر مهار فردی تاکید دارد و به عنوان فرایندچبرانی برای برقراری تعادل هیجان ضروری است. 9 قانون کمترین مسئولیت و بیشترین سودمندی: این قانون دلالت بر نياز به افزايش سودمندی هیجان و کاهش بار هیجانی ميشود.

صفحه 9:
4. نظريه روابط اجتماعى: دى ريورا و كرينكيس به روابط اجتماعى به عنوان علت اساسى تجلى هيجان تاكيد ميكنند.به عقيدء آنان لجان كا عليه ل كر ]برا لي اس رای متال عبات برد تما یک مسئله شخصى نيست بلكه رابطه اى است بين فرد عصبانى و فردى كه سبب عصبانيت شده ل حا 12 07ت میان فردی در فرایند هیجان دخالت دارند: 1 آن-من.آیا هیجان معطوف به خود میشود یا دیگران؟ 2.مثبت -منفی.آیا موجب جاذبه یا بیزاری است چه معطوف به خود یا دیگری باشد؟ 3.انبساط -انقباض.آیا هیجان حتی به صورت خود فرمان,دربر گیرنده به دست آوردن,ازدست دادن,جلو یا عقب رفتن است؟ فضای روانشناختی: موارد مذکور دربرگیرنده فضای روانشنلختی است:تعلق پذیری بین دونفر.بازشناسی اجتماعی و مقایسه حس وجود. دی ریورا و گرینکیس در اینجا خود مادی.خود اجتماعی و خود روحانی را به هم ربط ميدهند.

صفحه 10:
‎ee ele‏ و فینخام در مورد چگونگی تاثیر ‏هیجان و شنا ‏1.رفتار هريك از زوجين در دسترس ‏ى است. ‏4.سيس برونشد رفتار همسر اعم از خصوصى و عمومى که ‎ae as‏ ‎Sate ‏حساسار‎ lee | o ‏نديشه‎ ‎۳-9 ‏2.به دنبال درونشد ‏همسر,زوج وی ‎ol‏ داده ها را از راه اب ‎ ‏خت در ازدواج: ‏3 پردازش انویه در برگیرنده استخراج اطلاعات در مواردی مانند:جستجوی روش رفتار و مسئولیت است. ‎ ‎eee mr he ‏کون ‏چیری ااست که روج 6 قرینه دور از عوامل ‏ثابتی تشکیل شده که از ‏| دا 4 داك راه های معمولی ‎ip‏ يا 22 بردازش اطلاعات همسر ‎a oa‏ را فراهم میکند. ‎

صفحه 11:
5 نظریه جلوه گروهی و جلوه چهره ای: یکی از رویکرد های نظری بر این کلمرء از بتاشیتی بگری ‎thweler‏ میشود در لین اف تلود هیجانی نوعی رفتار هوشمندانه ,مبتنی بر قوانین فرهنگی بنا شده با هدف دستیابی به نتایج خاصی ,به صورت بن فرق ار تظلر كرفته شده است بای این تلی هيجانى کل مفالته بر ار بت ات نظي جیرگرایی اتماعی این است که هیجان ها پاسن هایی یر آرادی اند که در عین حال بت بح اصلی از تعامل اجتماعی هستند . در مفایل روکر عامل اتماعی‌ان ااست که فان هاینا شدی وس شم اند و وی توا 2 شاک تعافل فاى نی ماهر بو یی طبار تاطفی فیس و ابر روم شا فرهنگی را به وسیله هرچیز موثری که در رفتار خود تولید می کنند.دریافت می کنند به طوری که آنها كل فهعتد كه شاكت و فعاليت اجتماعن يه لزن متجر نقده اسك . معان ها 2 ‎Gigs‏ شخضى زودكذر در نظر كرفته مى شوند كه نشان دهتده جكوتكى تاثير حوادث بر اقراد است:

صفحه 12:
یک نشانه و مشخصه متمایز برای هرهیجان درهمه فرهنگها وجود درد جلوه های چهره ای هیجان متعایر همگانی است و می توان رد پای پدیدایی نوعی را در آن جست وجو کرد . جلوه های هیجانی در برگیرنده نشانه های چندگانه است . تداوم هیجان محدود است. تعیین زمان جلوه ‎sb‏ هیجانی بازتابی است,ازجزئیات تجربیات خاص هیچانی. جلوه های هیجانی ممکن است پراساس شدت. تغییر بازتاب در نیرومندی تجرییات فاعلی درجه بندی شوند. جلوه های هیجانی کاملا قابل بازداری اند. جلوه های هیجانی مبکن اسب به صورت متقاع کننده ظاهر شوند. هر هیجان در همه انسان ها مشترکاتی در استنباط آنها داد . هر یک از هیجان ها در همه انسان ها یک الگوی مبادله ای در ‎ne‏ ا اه كردند كه جلوه هاى جهره اى هميشه با هیجان ها همراه نیستند. ‏اکمن برتغییرات الگو در جلوه هاى و فيزيولوزى تاكيد ميكند و معتقد است زبان براى توصيف حد و مرز هاى هيجان ناكافى است.يكى هيجان ويه ممكن است در یک زبان کتملا متفاوت ارت ای ور رن در ‎thet‏ ید یآ ‏اکن و رال ای رازه اشاره میکند: ‎

صفحه 13:
وظايف بنيادى زندكى توسعه مى يابند. ه سازش يافته اند و بايد براى هر يك از هيجان ها يى جود داشته باشد. ه هم پیوستگی عمومی وجود دارد که برای ارزیابی هر یک گوی جلوه‌ای و فیزیولوژیکی با هم رابطه دارند.

صفحه 14:
کلمه فرهنگ در بر گیرنده ترکیبی از عقاید و رسوم گروه خاصی از مردم است.کار.ورزش و هنر به عنوان بخشی از فرهنگ تلقی میشوند.هدف این بخش تحقیق در مورد درک معانی و پیام هایی است که در پس هیجانها نهفته اند.بنابراین بحث در زمینه مبانی نظری حوزه کار,.ورزش و هنر ضرورت می یابد.

صفحه 15:
الف) هیجان در کار در سال های اخیر برای اکثر مردم محیط کار و هیجان دو امر متضاد در نظر گرفته می شد,به جصوص هگایی که کار تجارى باشد ‎(all‏ کاس مه اس که کار هاش ‎else‏ الست تا هیجانی.همین موضوع به عنوان دلیل مطرح می شود برای اینکه زنان نسبت به مردان در محيط کار صلاحیت کمتری دارند,زیرا زنان به سادگی نمی توانند هیجانهای خویش را مهار کنند چون تغییرات هورمونی در آنها وجود دارد!بنابرایندر مجموع محیط کار به عنوان محیطی پاردار ای با معانی که ار وا سای اما اس ری مر (استرونگمن,2003) اما محیط کار همانند دیگر چنبه های زندگی همواره با هیجان ‎dah ed) a: Gal slo oles‏ است که هیجان ها سازماندهی شوند.همانطور که شایپرگ مطرح میکند ممکن است بین هیجان مثبت در محیط کار و رضایت شغلی و افزایش کارایی شغلی ارتباط وجود داشته پاشد.

صفحه 16:
هیجان در کار مطرح میشود: (ماستبروی.2000) 1 چه وقایعی در محیط کار موجب بروز هیجان ها می شود؟ .يا بعضى از افراد نسبت به دیگران در مورد هيجان هاى خويش در رت بيشترى دارند؟ 3 ا 0 4. جه اتفاقى سبب بروز هيجان هاى مردم در محيط كار مى شود؟ 5.جه برخوردى باعث بروز هيجان ها در سازمان ميشود؟ ل ل ار یط ‎Bless a ela‏ که هیجانها در ان اتفاق می افتد ,کمک کند

صفحه 17:
‎sb avo 9‏ وابسته به پاسخ سوال ‎sk‏ ‏مذکور: ‏1 مدیریت هیجان به استقلال بستگی دارد که میتواند به شکل های مختلف درمحیط کار وجود داشته باشد. ‏2 هیجان ها رگه های شخصیتی ثابت نیستند.مردم به روش های مختلف با هیجان ها سروکار دارند. ‏3 هیجان ها راهنمایی مفیدی برای رفتار. به شمار می آیند. ‏4. مدیریت و تنظیم هیجانها مبتنی بر قواعدی است. ‏5 بروز هیجان ها نسبت به سرکوبی آن در محیط کار با رعایت تلف نکردن ‏وقت.موثر است.

صفحه 18:
“ا که به عنوان جنبه های هیبلنی راهمای یی شعل بوحیی شبن به یک ‎Bul;‏ ‏پیشتی و پر ‎rome sb lex‏ لین ریاد ب واس ی ای در سس ار کار کنان حلافی یداع یی بباری واه بای وی سر بای گنه تلا شتسار ی وان ویران کدی هجان اند تک از رن تست ها که ‎oleic‏ شرم ابجاد فى کنو اخراج ار مخيط كار جه خسن للك 9 52 ‎acer‏ ل ‎Cull os‏ سرد ا يك تاک ل ]ست كر > كل ‎pe tes‏ مواقعى كه ویژگی‌های فیزیکی سبب تفاوت فرد از افراد دیگر كروه ميشود. مى تواند باعث خارج شدن فرد از گروه و در نتیجه شرمساری شود.

صفحه 19:
ب)هیجان در ورزش: امروزه ارتباط بین هیجان و ورزش هم مشخص است .هم برای بازیکنان و هم"پرای تماشاگران مقدار کم یا زیاد ورزش موضوع هیجان است. در یک سطح ابتدایی روشن است که اظطراب می‌تواند عملکرد ورزشی را کم يا زیاد کند. بهترین علت نظری نقش جان در ورزش نظریه اسناد واینر در هیجان می باشد. در ساده ترین سطح واینر مطرح می کند.که برنده يا بازنده شدن در یک روبارویی ورزشی تعبین کننده موفقیت يا شکست است و این به یک هیجان مثبت و یا منفی منجر می شود. برنده ها هیجان مثبت بیشتری دارند تا بازنده هاء بازنده ها بشتر عصبانی خشمگین و ناراحت هستند , شگفت زده و بیشتر احساس عدم صلاحیت ۱۵ کل #خصونًا الى نكرنق ور کار آل باد که به دلایل تگوتوگازنده شده است احتمال ذارد دچار افسردگی شود و اگر علك هی درونی غیرقابل مهار باشند, در نتیجه وی شرمسار می شود. بنابراین ثبات و قابلیت مهار اسناد اهمیت دارد.

صفحه 20:
ج)هیجان در هنر: "ارتباط و پیوند بین هیجان و هنر در یک زمان هم پیش پا افتاده است و هم مشکل, برای منال واکنش هیجانی به یک کار نمایشی نه فقط واکنش به آن کار ,بلکه واکنش به شخصیت ها و بازیگر هاست. گاهی اوقات هنر انتزاعی است مانند موسیقی که یک تحلیلی از پاسخ های هن گایکادسمی‌کند که نامعلوم و مستکوگداست. کاه 2511 تواند یک احساس خیلی منفی ایجاد کند که هنوز پاسخ قطعی برای آن بيدا نشده است. افزون بر اين تمام با واکنش های هیجانی با روش های پیچیده ای از درک هنر اميخته شده است.

صفحه 21:
ادبیات» نثر و نظم معمولاً با هیجان مرتبط است ‎Sas WL.‏ داستان خلق و توصیف و تحلیل ‎oS‏ های فردی ‎sees‏ سر لدت مس ‎ener‏ ا ل و خواننده ایجاد می کند غالبا با هیجان در داستان یک توصیف بی پروا از یک رویداد تکان دهنده است. بنابراین نویسنده مانند یک روانشناس آگاه است که هیجان در برگیرنده برپایی فیزیولوژیک, رفتارى و جلوه های چهره ای و بیانی است.هیبان خوانندنآمی تواند به روش های مختلف دستکاری شود ,برای مثال این روشن است که یک کار ‎Oral‏ كرات نجرية قياس كراكون رأ براق خواننده برمىانكيزد و همجنين تجريه هاى هيجانى در سراسر فيلم مى تواند با عث فرار موقتی از جنبه‌های کمتر خوشایند زندگی شود در حفقت لین هماندسازی فطع برای ‎Migs Sly‏ شاوی ی پاش اک توا رم هی برای فا ساره زندگی خویش با داستان نیاید ,داستان بی روج به نظر می آید.

صفحه 22:
د)نظریه کلی: *اگرچه کتاب حجورت و لور سهم قابل توجهی در ادبیات داشته, بیشترین تحلیل‌های کلی روابط بین هنر و هیجان به به وسیله کرابلتر اراثه شده است.هرچند که سالها از انتشار آن میگذرد مبگذرد هنوز هم بقوا خود راردارد. فرضیه اصلی آلها پر مفهوم تسایل و همدلی بنا شده است درچه هیجان به تمایل با انتظار وابسته است که البته این یک ظرفیت شتاختی است. مانند همدلی که به وسیله یک تمایل شناختی تولید می شود. معانی زیباشناختی تا اندازه به وسیله استاندارد اجتماعی و عادات شکل من كبري “مندلر يكى از معدود روانشناسانى است كه ارتباط بین هنر و هیجان را با زیباشناسی و خلاقیت برقرار مىكند به عقيده وى هيجان هاى منفى از تابيد انتظار با احتمال پایین و هیجان های مثبت با احتمال متوسط ناشى مى شوند و وقتی انتظار با احتمال بالا باشد ,خسته كننده ميشود. نكته ديكر اينكه کشش هیجانی به رقابت بین تمایل سازش نایافته درجه ای از برپایی کار هنری و مغایرت بین تحریک و تمایل وابسته است.

صفحه 23:

صفحه 24:
EDITED BY: KMK

39,000 تومان