صفحه 1:
رت

صفحه 2:

صفحه 3:
= بلث سار جر iis - 438 ‏قظريه قاسفي لتجمن مديريث چهاتي در 0 دوره‎ < ‏موقسي داقايي» الصاندليي رخلائیت داي‎ ٠ ‏ورود به عصر مديريت داقابي‎ * | desde sans pt ida ‏آلگوي خلاقیت از مرحله‎ ‏أراته جند القوي خلقيت‎ ‏حاتریس پتجره داتایي‎ AIS bok cut gL gh Ky GSE gk BB ‏بنیان استرالژي خلاقيث در هزاره سوم‎ 12 5 ofS, ‏دلتشكه و مقت‎ 8 ‏سير تحول ويؤودشها در خلقيت‎ ‏حركت از ققطه حزيمت و كثر لز جند حصر براورسيدن يه عصر بفيوقيياك لهر209/3‎ a

صفحه 4:
علم خلاقيت شناسى ء بنا به تعريف نكارنده علم مطالعه فرآيندها ‎Ve Pa Ue Len NUD cae kor oat Ley‏ ‎Cee eter Se Se ee rye‏ ‎eT Te Te TC OT ren‏ ۱ ‎ee BIOS Py tC de)‏

صفحه 5:

صفحه 6:
تحقيقاتي كه در مورد شركت هيولت باركاردصورت ‎renee Bs‏ ل ات 0ن ‎0 ‏ا ا‎ net toc Deg eBy si ‏- وجود جریان آزادو باز اطلاعات »ريسك پذيري » وجود فعاليتهاي ابتكاري ‎ee Sess)‏ ۱ ‏اندوزي و امكان ايجاد نمودن ايده هاي خلاق در سازمان. هدف اين مقاله اين ‎POPES MTEC encore A Pre TUR cn etre)‏ ‎BY ۱ DS Vee IT Dy Peet Deore D SY‏ يك مدل كلي از فرهنگ سازماني ارائه شده و عوامل تعبین کننده فرهنگ سازماني تعريف مي شود و آن كاه رابطه بين اين عوامل و نوآوري مورد 0

صفحه 7:
‎A eS TD a P|‏ وا درس 1 به وضع موجود رضایت نمي دهند و طالب تغییر هستند. ‏2 دردوران بچگي درمحیطی با غناي فرهنگي »پرورش بافته اند . ‎eee ate eon eran a fore U rE‏ ‎ws ‎۱ ree ‏ل‎ ‎Seep Tee eB IN me) ‏6 استبداد رای در آنها در کمترین حد ممکن است. ‏7. موضع كيري آنها ناظر بر بازدهي بيشتراست . ‏8. تكانه ها و اميال دروني شان با تاكيد وتصديق بيشتر مواجه مي شوند. ‎se n:)‏ ا ا ا الل ‏عأ ف ‎

صفحه 8:
ل اخلاقیت داراي سه مولفه است : بم ‎Bree a aes ie)‏ ee OC cele Tele eee ren Re ae SS Te eS ae ert Daley ad پیشتر از دو مولفه دیکر تاثیر گذار هستند . فزایش خلاقیت در سازمان ها مي تواند به ارتقاي کمیت و کیفیت ‎Sedat ee tee te td‏ ۱ بور و كراسي, افزايش )3 ‎A MOSS Be wes nee‏ پل ۱

صفحه 9:
1 iy 98 99 gdo Gi كاركنان »تفويض اختياربه كاركنان » بيدا كردن ۱ ل ۱۳ ا 0 ا نقش مهمي در برورش خلاقيت كار كنان ايفا کند ۱

صفحه 10:
: 3-284 تكنيك هاي خلاقيت كروهي شامل تحرك مغزي» كردش تخيلي ,د موازي »ارثباط ‎d)‏ ا ۱ تفکر خلاق هستند . يکي از عوامل موثر در بروز خلاقیت در يك جامعه؛زمینه ساز ي ‎arr eel erg epeeyy‏ ا ‎Pre‏ آن همكان در نلاش براي رشد دادن ديكري هستند و با قاثير برروي ‎Bla)‏ ۱

صفحه 11:
سرآغاز قرن 21 عصر تحول در 4 سوم » برواز به سوي دانايي »خلاقيت ‎S39! 95‏

صفحه 12:
اس اس 0 مديريت عصر تغبيرات استراتزيك ‎wna‏ فلسفي تاريخ 0 CCDC We Lan) Ste) a ‏نظر العمن‎ 1 Gow Pee Ree) Ste) ed ‏تحول ها‎

صفحه 13:
Bu سر گذشت انسان 00 ‎mush‏ دوران توحش (قانون جنگل) 660066007۰1 دوران بندگي (استثمار) ۰2 6,۵6۷ ل اك 10 Adee ‏سرتسا‎ OD ‏كت‎ 9 yarcdss) 085 631599 ‏ات‎ ET ‏رگ ها‎ (Cre ‏ا ل‎

صفحه 14:
ددن دوران سياست بازى (نظريه بازى ) .01,1100 دوران انسانیت کاربردی (آزاداندیشی»اصول گرانی) ‎@®PELIOE LOODGOO'1GO 4‏ ‎OUOUNCCU Cer LITT ede’. Bie‏ تکنولوژی زیستی (دوران بیداری انسان ها وفرادانشی وجهانی شدن ) ار ارت کر از( ۱ کر

صفحه 15:
= دنياى درحال تغيير ”كار“ ‎ssh‏ طبيعت كار به سبب توسعه تكنيكى و تحولات محيطى درحال دكركونى است . د ركشوهاى توسعه يافته دجار تغييرات سريعى است بنابر: YT Pe Repere fs | Py teen Rene yN Py ‏تورنتو194)‎ ا | ( ۲ استحاله طبیعت کار به سبب تکنولوژی اطلاعات ال ‎eB ee‏

صفحه 16:
1 (p BE Se ‏ل‎ ‎۱ ‎۱ = ‏جابجایی جغرافیایی نیروی کار‎ OTC ee DLS RS Lge a Sed ee) ee BOT Te) on) انتظار ات بالاتر از کار در جهت : ‎sine‏ سم ‏ل هس دا با مشا رکتی اخذ گردد

صفحه 17:
6. تقليل ساعاتي كه در طول مدت عمر به كار اختصاص مي آيد . ‎ae‏ (افزایش اوقات فراغت به نسبت زمان هاي گذران کار)- ۱ (مهار امکان نفوذ فرد در تعبین سرنوشت يك سازمان»احساس عدم کنترل) 5 نیاز بهتلفیق تفکر جهان شمول و عمل کردن در سطح ملي به سب بین المللي بودن بازار (تاثیربرسازمان) ۱ ا در( ‎CO‏ ‏030 (كارءبه عنوان يك منبع تضمين امنيت وجودي وتوزيع ثروت) 1. افزايش در رقابت جهاني 6 ‏ا‎ beth} 2 . تغييرات در سيستم ارزشي Oe ‏ا ا‎ 0 et)

صفحه 18:
مر لا اد دجار معضلات مي نمايد . 1. كمبود زمان : براي مثال جلسات ومباحثات در ارتباط به كار . 2. ناكافي بودن تحصیلات پایه : براي مثال در زبان » ریاضیات . 3 عدم شايستگي اجتماعي : براي مثال ناقادر بودن به برقراري ارتباط و کار گروهي 4 بي علاقگي مدیریت بالا :مدیریت بالاباید نگرش روشني در رابطه با يك سازمان ‎ere Ty ne‏ را ‎OY‏ ‏در نهابت 8

صفحه 19:
‎Be Se re Tec Sy‏ مج ‏1. مشاركت: كاركنان انكيزه بيشتري براي يادكيري نشان خواهند دادء جنانجه آنها را ‎er)‏ ا ا ا ‎TO BG) Ie Te src‏ ‎00 ae Ce re ee eee ee] ‏| ۳ ۳ ل ل ا ل ‎eB Ee‏ آموزیم . اغلب تبادل و انعکاس تجارب دیگرافراد نقش بسزايي در باد گیری خواهد ‏متف خوب سازماني براي ايجاد انكيزش در فراكيري سا ‎CeCe oe eC re sy‏ مختلف آموزشی)و آموزشهاي غيررسمي (از طریق ۱ ‎ ‎

صفحه 20:
9 0 قانون طلائي جوامع يويا درس 1. 1. ابجاد فضاي قانوني ‎Peete en)‏ ‎Tene By eB‏ 00 3. سرمایه گذاري در زیر بناهاي سنتي وتكنولوژيکي Pe TO LS eC See nt Les 5 توسعه روحیه تهاجمي دربازارهاي جهاني و همین طور ایجاد جاذبه تا

صفحه 21:
6. تمركز بر روي كيفيت وسرعت در نظام اداري انجام رفرم ها 7. ايجاد تعادل مابين سطح دستمزدها »بهره وري و ماليات 727110111121000 0 eo طبقه متوسط جامعه 1 7 ا ا ل ا یا سازي نيروي كار 0 . ابجاد تعادل در اقتصاد ‎eee) ead ad‏ مس لك مطلوب براي شهروندان

صفحه 22:
re ‏عصر سايبرنتيك فضائي‎ cy Bae ‏رن‎ Gpuce 20 ST Ee ee Tee ele tad kee] ceded Saat eI ee EIS el cee Sade tS ot eT rte Eye ICH er Lk ‏ل‎ Nes roe eee ete col Te ‏ل‎ ‏تکوین تجسمي از زمان واقعي که بتواند جایگزین روزهاي واقعي و فضاهاي واقعي‎ ree rote)

صفحه 23:
ل و و ييه 5 ed ec ane eo Tee) ۱ ‏ل ا‎ Oe ey ened ‏سیاسی » نظامی را با شناخت زمان واقعی » فضای واقعی » بعلت غلبه پدیده هاي‎ ۱ ‏دراین رخداد هاي نام و آغازین قرن با توسعه دادن شاهراه هاي اطلاعاتي به آشفتگي‎ ‏ی‎ dered at bal coal PT es Te ‏لت سعمسسی موجب تقسیم واقعیت هاي محسوس بخش هاي بالقوه و‎ ۱ eee ae eC rere ‏ا‎ ‎. ‏معناي مکان ؛ هم اکنون مغلوب فضاي سايبرنتيكي واطلاعات آني و جهاني مي گردد‎ ‏در هزاره سوم (زمان جهاني) دیواره سوم انسان قرن جدید است . در گذشته منطته‎ ۱۳ te) ae Sere TS res cen TTC OPE BR Te Ele ‏لل‎ bod (Se) YOU Mew peed Wve pcg rere re Tit ene rye SORT ay ee) ‏بي اعتبار مي شوند . ابن بي اعتباري به نفع مدت است آنهم مدتي بسيار كوجك »كوتاه‎ eT ‏ا ا ا ا لل‎ gee) Ber Pee eee Ce cree eee ge

صفحه 24:
حاصل حفظ وضع موجود تخییر و وآوري وايجادتوليدات جدید نوآوري تاثير بر محيط سبر تحولات سازمان ها شکل ی ا هدف 00 020 ال ل لت كسب قابليت زیاد كاوشي انعطاف ۳ کسب ثبات وتغییر متعادل لحي ارائه باسخ به عكس العمل هاي منجربه 2 تهاجمي محيط ها ناسازگاري 5 فوع سازمان سازمانهاي مدافع سازمانهاي اس سازمانياي ۳ یت مهاجم

صفحه 25:
سازماتدهى كار مخيط كار

صفحه 26:
= ی ‎oe OC‏ اه ما رس رال ‎oP‏ مس ها مت( رم ‏ان ‏0,۳ ‏آغاز عصر امبراطورى تكنولوزى زيستى مكمل تكنولوزى اطلاعات و ارتباطات 02۵80 لبه سایبرنتیک فضائی و دولتهای الکترونیکی ‎ ‎۲ ee ‏ات‎

صفحه 27:
‎STS aS.‏ ل "نوانديشي مدیران دانش گرا" رل رگ ۱۹ ‎bilo ce pr0‏ 22 جوامع دانشمند ‎KDOOLEDEE GOCIETIEG (KG)‏ ‎

صفحه 28:
‎PR We Pes <‏ سازمان هاي بادكيرنده هيم ‏ادا یی 1 ‎yee‏ هاي ضروري مع وبازارهای = اد ‏بزوهش توسعه ‏ارائه فراورده هاى نو ‏عت ونوآوری ونواندیشی ‎ ‎

صفحه 29:
= کب( ‎SNe‏ = ODO citer Sy 99518 COODO-ASIO hu 53 slaty 441!

صفحه 30:
1 فراآیند پيوستگي داد و ستد اي لل ‎SG‏ ‏(تكنولوزى) . 100 ‏اي ب‎ cs PAR ۱ ol er al Ca coerced Ped et bh Toad] 018100 1 0 ‏شمان از‎ ۱ ‏و‎ CGystew pur the pea COOO ۱ Ts

صفحه 31:
te OO CT kad 3 er Sie TON IS Boe) . ‏بزرك راه مدبربت استراتزيك و زئواستراتزيك‎ . ‏راهنماى خلاقيت و نوآورى تحول و رشد توسعه‎ )0( ‏آفرینن ده سینرژی و هم افزایشی بتوان‎ ‎ILS Sool‏ 19 اد ‏راهنمای مشارکت و همسوئی و... مشورت مردمی شدن دراداره اه ‎ ‎

صفحه 32:
‎Tel Se eel ee‏ دري ‎LE®OER OC © ODESGIWHOER zh .1‏ 3. آمو زكار ج60 ,100011 0 045 :6600060 را ‏ره را ات دای رای ۱ 4 تحر ك بخش 0001/۷1 6 66 ۸۵۵066 6 آینده نگر 01810060 6 66 0648 ‎

صفحه 33:
‎SEMI (PS ory) xe‏ ویر ‎COLOWS ‏م‎ ‎0106100 ‏متفكر سيستم كرا‎ .١ ‎5 (Career ‏ل‎ ‎7006 ‎۱ ‏یر‎ 5 jw pod © lao »F ‎CR ‏ال‎ tee ee Te) ‎۰۳860 00110۵۵ 0 ‎

صفحه 34:

صفحه 35:
منعني ول استرا ‎wish ۳ Its‏ وضعيت موجود است: 8.005 TE a om eer its Fe منطقي -كام به كام -برنامه ريزي شده - طولاني - كنترل شده كام قابل پیش بيني يك بعدي بعد بهبود و بازسازی حرکت بسوي حوادث گریز ناپذیر ‎eee ieee renee)‏ هر ۱ ‏رل‎ Pe ad سركش - ناكهاني - ريشه اي - دكركون ساز اكر دو بعدي باشد همزمان بتواند طوري ‎oar mene ee‏ | ا ا ا ال ‎TU‏ نم ار( ‎ey‏ ی اس لت Pe Romer Ree oe ene MP ed ee eee TB pes Cee ay Or yar ‏ل‎ ‎Pe den cone eee Teel Ke ‏ال‎ ‎eda Sarq0 JO 59 3

صفحه 36:
مفهوم سازی استراتزیک ‎bee‏ ‎as)‏ م9 از رات ‏آكاهى مم6 ‏تس مفتا ‏ل مرت ی مت متا 1 ‏000000007 و = = ‎LON eS) ‎eee re cnt ECeT Pere ‏كار كذاشتن ‏ سمه ‎eel eee EL 1 1 1 1 1 1 1 01 ‏پیکره تصورات‎

صفحه 37:
4 ساختار | اوريس خلاق وزايشكر وتوليد كننده است تنظيم كننده الگوی رفتاری سرمشق وهدایت بازتابدادنها پسشگویی اثر بخش هستند درمقابل رويدادها جاره جويى صورت مى بذيرد

صفحه 38:
ط م توجه به نقش تكنيك (فن) » انسان ومحيط مستلزم قوجه به: ام 0

صفحه 39:
000 لاه ‎Geel ee ake‏ یره بد رگا یزد یاز آورید د توخشنود باشی و ما رستگار ‎oe‏ [ ی نكهدار اين نازنين خاى ياك ‎Pein‏ ‎Ll Sere‏ درخشنده سازش به آغاز عشق هماره نگهدار این مهر شهر پیام آور صلح و شادی به دهر سداد دل جمله ایرنیان شاد دار به دانايى و علم وفن وهنو ام

صفحه 40:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 خالقيت علم خالقيت شناسي ،بنا به تعريف نگارنده علم مطالعه فرآيندها و پديده هاي خالقيت ‌،حل خالق مساله ،ابداع ‌،اختراع و نوآوري در كليه موضوعات با رويگردهاي علمي مختلف مي باشد .اين علم داراي محتواي بين رشته اي و چند رشته اي بوده و با همه شاخه هاي علوم وفناوري در ارتباط مي باشد . خالقيت ونوآوري در جنبه هاي كاربردي و فني علوم يا به عبارتي خالقيت ونوآوري فناورانه ( ،خالقيت ونوآوري تكنولوژيكي ) يا خالقيت ونوآوري مهندسي ناميده مي شود . • • • • تحقيقاتي كه در مورد شركت هيولت پاركاردصورت گرفته مبين آن است كه خالقيت ونوآوري در سازمان به بهترين وجه ممكن ايجاد خواهد شد در صورتي كه گامهاي زير طي شود : وجود جريان آزادو باز اطالعات ‌،ريسك پذيري ‌،وجود فعاليتهاي ابتكاريدر سازمان ‌،اطمينان و احترام به اشخاص ،آزادي عمل براي تجربه اندوزي و امكان ايجاد نمودن ايده هاي خالق در سازمان .هدف اين مقاله اين است كه از طريق ارائه مدل هايي عوامل تعيين كننده فرهنگ سازماني كه بر روي خالقيت و نوآوري تاثير مي گذارند را مشخص نمايد بدين منظور يك مدل كلي از فرهنگ سازماني ارائه شده و عوامل تعيين كننده فرهنگ سازماني تعريف مي شود و آن گاه رابطه بين اين عوامل و نوآوري مورد بررسي قرار مي گيرند . افراد خالق داراي مشخصه هاي زيرهستند : .1به وضع موجود رضايت نمي دهند و طالب تغيير هستند. .2دردوران بچگي درمحيطي با غناي فرهنگي ،پرورش يافته اند . .3در كار انديشيدن تا جايي كه ممكن است از قالب و چهارچوب مي گريزند . .4اضطراب و دلواپسي شان در كمترين حد است . .5استقالل نظر و پويايي بااليي دارند . .6استبداد راي درآنها در كمترين حد ممكن است . .7موضع گيري آنها ناظر بر بازدهي بيشتر است . .8تكانه ها و اميال دروني شان با تاكيد وتصديق بيشتر مواجه مي شوند. .9ميزان درگيري ها و تعارضات دروني شان درسطح متعادلي قرار دارد . اخالقيت داراي سه مولفه است : تخصص ،تفكر خالق ،انگيزش . كه مي تواند دروني و بيروني باشد‌،مديران روي هر سه اين خصوصيات مي توانند اثر گذارند ولي بر روي انگيزش كاركنان بيشتر از دو مولفه ديگر تاثير گذار هستند . فزايش خالقيت در سازمان ها مي تواند به ارتقاي كميت و كيفيت خدمات‌،كاهش هزينه ها ‌،جلوگيري از اتالف منابع ،كاهش بوروكراسي ،افزايش رقابت ‌،افزايش كارايي و بهره وري ،ايجاد انگيزش و رضايت شغلي در كاركنان منجر گردد . نقش مدير در پرورش خالقيت ‌،تحريك و تشويق كاركنان ‌،تفويض اختياربه كاركنان ،پيدا كردن ذهن هاي خالق و استفاده از خالقيت ديگران است . نظام مديريت مشاركتي با تكيه بر خود كنترلي كاركنان ‌،مشورت ‌،تشويق به ابتكار و احترام به افراد ،نقش مهمي در پرورش خالقيت كاركنان ايفا مي كند . تكنيك هاي خالقيت گروهي شامل تحرك مغزي‌،گردش تخيلي ‌،تفكر موازي ‌،ارتباط اجباري ‌،شش كاله تفكر ‌،از تكنيك هاي موثر در تقويت تفكر خالق هستند . يكي از عوامل موثر در بروز خالقيت در يك جامعه‌،زمينه ساز ي وبستر سازي دربين انسان ها جهت ايجاد فرهنگي است كه در آن همگان در تالش براي رشد دادن ديگري هستند و با تاثير برروي يكديگر به پيشرفت جامعه كمك مي كنند . سرآغاز قرن 21عصر تحول در هزاره سوم ،پرواز به سوي دانايي ‌،خالقيت و نوآوري مديريت انديشه ها و سخت افزار ها درقرن بيست ويكم مديريت عصر تغييرات استراتژيك بررسي فلسفي تاريخ : نظر انجمن مديريت جهاني به رياست آپل باي (APPEL )BEY انسان ‌،سازمان‌،جامعه‌،مديريت و سير تحول ها سرگذشت انسان ها و مديران دوران توحش (قانون جنگل ‌) SAVAGERY.1 دوران بندگي (استثمار) SLAVERY.2 دوران بردگي (استعمار) SERVITUDE.3 دوران پدر ساالري (قيموميت) ‏PARENTALITY.4 دوران رفاه (تخصص و كار) WELFARE.5 دوران تشريك مساعي (تقسيم كار ) CO-OPERATIVE.6 دوران تعهد گرایي (قانون مندي ‌) COMMITMENT.7 : دوران سياست بازي (نظريه بازي ) POLITICO.8 دوران انسانيت كاربردي (آزادانديشي،اصول گرائي) ‏APPLIDE HUMANNISM .9 گذر از عصر ICTو ورود به عصر BIOTERIAL تكنولوژي زيستي (دوران بيداري انسان ها وفرادانشي وجهاني شدن ) ‏SUPERSCIENCE AND .10 ‏WAKFULNESS.KM ,KE.KC دنياي درحال تغيير ”كار“ طبيعت كار به سبب توسعه تكنيكي و تحوالت محيطي درحال دگرگوني است .دركشوهاي توسعه يافته دچار تغييرات سريعي است بنابر: (ويلبرت.ب.هنديك ‌:خالصه مقاالت انجمن بين المللي ارگونومي ، تورنتو) 1994 .1جابجايي نيروي كار از توليد به بخش خدمات (با تاكيدبر مشتري گرائي ) .2استحاله طبيعت كار به سبب تكنولوژي اطالعات (تغييراز كار جسماني به عقالني‌،تحول در وحدت زمان و مكان )‌ .3افزايش حضور بانوان دربازار كار (تغيير در مديريت منابع انساني و سازمان) .4افزايش ميانگين طول عمر جابجايي جغرافيايي نيروي كار (تغيير در ساختار سازمان جهت جلب نيروي كار مجرب تر ‌،پخته تر و حرفه اي تر)‌ .5ميانگين باالتر در تحصيالت رسمي انتظار ات باالتر از كار در جهت : الف .ازنظررواني منطقي بودن ب .درمواردي كه زندگي اشخاص را تحت تاثير قرار مي دهد تصميمات به صورت مشاركتي اخذ گردد .6تقليل ساعاتي كه در طو ل مدت عمر به كار اختصاص مي آيد . (افزايش اوقات فراغت به نسبت زمان هاي گذران كار) .7افزايش كمي كاركناني كه در موسسات بزرگ و پيچيده اشتغال دارند. (مهار امكان نفوذ فرد در تعيين سرنوشت يك سازمان‌،احساس عدم كنترل) .8نياز به تلفيق تفكر جهان شمول و عمل كردن در سطح ملي به سبب بين المللي بودن بازار (تاثيربرسازمان) .9مهاجرت برون مرزي نيروي كار (عوامل بازدارنده بر سازمان و مديريت منابع انساني در نتيجه اختالفات فرهنگي ‌،ارتباطي و رفتاري ) . 10بيكاري (كار‌،به عنوان يك منبع تضمين امنيت وجودي وتوزيع ثروت) .11افزايش در رقابت جهاني (تاكيد بيشتر بر كيفيت طراحي ارگونوميكي كل سازمان و محصوالت) .12تغييرات در سيستم ارزشي (از مشاغل مادي گراني صرف به شغل هاي پسنديده تر و دوستانه تر با محيط زيست) موانعي كه فرآيند يادگيري را در سازمان ها دچارمعضالت مي نمايد . .1كمبود زمان :براي مثال جلسات ومباحثات در ارتباط به كار . .2ناكافي بودن تحصيالت پايه :براي مثال در زبان ،رياضيات . .3عدم شايستگي اجتماعي :براي مثال ناقادر بودن به برقراري ارتباط و كار گروهي .4بي عالقگي مديريت باال ‌:مديريت باال بايد نگرش روشني در رابطه با يك سازمان دانش پژوه داشته و خالقيت ايجاد شرايط الزم براي توسعه هماهنگ افراد و سازمان را در نهايت فاكتورهاي ذيل براي لحاظ كردن از اهميت برخوردارند. .1مشاركت :كاركنان انگيزه بيشتري براي يادگيري نشان خواهند داد ،چنانچه آنها را در طراحي وتوسعه برنامه هاي آموزشي و باز آموزي نيز به ياري بگيريم . .2مشاغل چالشي ‌:امكان به كار گيري عمليات فردي در ارتباط با انتخاب روش حل مشكل مربوطه . .3انعكاس و بازخورسريع از افراد درگير در كار :هميشه ما از تجارب خود نمي آموزيم .اغلب تبادل و انعكاس تجارب ديگرافراد نقش بسزايي در يادگيري خواهد داشت . فرهنگ خوب سازماني براي ايجاد انگيزش در فراگيري ،هم براي آموزش هاي رسمي (ازطريق برنامه هاي مختلف آموزشي)‌و آموزشهاي غيررسمي (از طريق تبادل انعكاسات فكري و عقايد پرسنل ‌) 10قانون طالئي جوامع پويا .1ايجاد فضاي قانوني با ثبات وقابل پيش بيني .2ايجاد ساختار اقتصادي منعطف و قابل انطباق .3سرمايه گذاري در زير بناهاي سنتي وتكنولوژيكي .4تشويق پس اندازهاي شخصي وسرمايه گذاري هاي ملي . 5توسعه روحيه تهاجمي دربازارهاي جهاني و همين طور ايجاد جاذبه براي صنايع خارجي .6تمركز بر روي كيفيت وسرعت در نظام اداري انجام رفرم ها .7ايجاد تعادل مابين سطح دستمزدها ‌،بهره وري و ماليات .8حفاظت از بافت اجتماعي با تقليل ناهنجاري هاي دستمزد و استقامت بخشيدن به طبقه متوسط جامعه .9سرمايه گذاري انبوه در سطح آموزش متوسطه و بازآموزي هاي طوالني و بهينه سازي نيروي كار . 10ايجاد تعادل در اقتصاد جهاني ومنطقه اي درجهت حفاظت از سيستم ارزشي مطلوب براي شهروندان عصر سايبرنتيك فضائي ‏Cyber Space تجسمي است جديدو بي سابقه ديدن و شنيدن از دور‌،لمس كردن و احساس كردن از دور دست ،سوق دادن قدرت تجسم ديداري و شنيداري ( سمعي و بصري ) به سمت حوزه اي كه به آن دسترسي نداشته ايم .برقراري تماس و ارتباط از راه دور درآستانه هزاره سوم بشريت را قادر مي سازد كه با سرعتي شگرف و مطلق روبرو شده در واقع تكوين تجسمي از زمان واقعي كه بتواند جايگزين روزهاي واقعي و فضاهاي واقعي بشود دست يابد در برج . سايبرنتيك فضائي با شگفتي اين نغمه شنيده مي شود ‌: هرگز نمي دانستم كه زمين اين چنين كوچك است . پديده فوريت immediateو پديده آنيت instantaneityكه در آينده مشكل استراتژيست هاي سياسي ،نظامي را با شناخت زمان واقعي ،فضاي واقعي ،بعلت غلبه پديده هاي جديد آسان مي سازد و مفهوم بعد مسافت ومحدوديت زمان را بي رنگ ساخته است دراين رخداد هاي نام و آغازين قرن با توسعه دادن شاهراه هاي اطالعاتي به آشفتگي هاي ريشه اي و بي نظمي ها و بي قاعدگي ها خاتمه ميدهد. پديده گمگشتگي Disorientationموجب تقسيم واقعيت هاي محسوس بخش هاي بالقوه و بالفعل شده اين واقعيت سه بعدي را بر جهان sterior-Realityحاكم مي سازد .وجود و معناي مكان ،هم اكنون مغلوب فضاي سايبرنتيكي واطالعات آني و جهاني مي گردد . در هزاره سوم (زمان جهاني) ديواره سوم انسان قرن جديد است .در گذشته منطقه اي ومحلي تاريخ نگاري مي شد ،زمان جهاني فقط در ستاره شناسي وستاره شماري (نجوم) مطرح بود .فردا جهان ما در بستر زمان جهاني و تاريخ جهان از جنبشي آني برخوردار است .زمان واقعي بر فضاي واقعي پيشي مي گيرد .مساحت ها و مسافت ها بي اعتبار مي شوند .اين بي اعتباري به نفع مدت است آنهم مدتي بسيار كوچك ‌،كوتاه مي گردد .زمان جهاني در پيكره رساناها و فضاي سايبرنتيكي بر زمان هاي محلي غالب آمده Globalismو خارجي Locationرا مي گيرد . سير تحوالت سازمان ها شكل – 1تاثير عوامل مجهوالت محيطي : اقتباس از كتاب استيفن رابينز حاصل هدف وضعيت سازگاري با محيط نوع استراتژي نوع سازمان حفظ وضع موجود كسب ثبات كم وتقريبا بدون سازگاري تدافعي سازمانهاي مدافع تغيير و نوآوري وايجادتوليدات جديد كسب قابليت انعطاف زياد كاوشي سازمانهاي كاوشگر نوآوري كسب ثبات وتغيير متعادل تحليلي سازمانهاي تحليل گر تاثير بر محيط ارائه پاسخ به محيط ها عكس العمل هاي منجربه ناسازگاري تهاجمي سازمانهاي مهاجم سالمت رقابت سازماندهی کار محیط کار سير تحول نسل ها The Coming Biotech Age The Business Of BioMaterials The Twenty –First Century The Age of Bioterials ICTEG,B.T : هزاره سوم آغاز عصر امپراطوري تكنولوژي زيستي مكمل تكنولوژي اطالعات و ارتباطات BIOTERIAL غلبه سايبرنتيك فضائي و دولتهاي الكترونيكي، پايان پديده گمگشتگي و آشفتگي ومديريت كوانتومي Bio-TECH after Information . Communication H.Technology,and Electronic Government BUILDING LEARNING ORGANIZATION(LO) ”THE LEADER’S“ ”NEW WORK“ برپاسازي برج دانايي در سازمانهاي يادگيرنده “”نوانديشي مديران دانش گرا KNOWLEDGE PRODUCTION(KP) عصر توليد دانايي KNOWLEDGE MANAGEMENT(KM) مديريت دانايي KNOWLEDGE SOCIETIES(KS) جوامع دانشمند سازمان هاي يادگيرنده ‏Needed Information نيازمندي اطالع (اطالعاتي ) -آگاهي هاي ضروري استراتژي پژوهش پيشرفته جایگاه وبازارهای جهانی پژوهش توسعه پژوهش توسعه خالقیت ونوآوری ونواندیشی مهارت وتجربه ارائه فراورده های نو تکنیک وفن آوری مشتریان ومصرف کننده گان اطالعات وارتباطات مهارت وتجربه افراد فرایند ابداء وخالقیت آموزش اندیشه تولید ونوآوری ارائه وتنظیم در سال 2000-1999گلورودو وکنگره جهانی ODAM فرآيند پيوستگي داد و ستدها (توليد ‌،خدمات) با دولت ،جامعه ،دانشگاهها براي انتقال فنون (تكنولوژي) . ‏Interdependence between business government , society, and ‏universities in knowledge transfer processes وظيفه بنيادي دولت وصنعت ‏VISION IN ACTION پشتيباني از: مديريت تحول و توسعه و تغيير ”كارسازي رفاه ،نوانديشي ‌،كار آفريني ‌،ساخت آفريني ،ايده سازي”‌ ‏System planto the year 2000 طرح نظام نگري درسال دو هزار يا (تفكر سيستمي ) تالش پي گير : در مديريت كيفيت ها و كميت ها بعنوان : كليد نظام هاي اداري و سياسي ،اقتصادي اجتماعي . مظهر بهره وري ملي و نهضت به صفر رساندن ضايعات . بزرگ راه مديريت استراتژيك و ژئواستراتژيك . راهنماي خالقيت و نوآوري تحول و رشد توسعه . آفرينن ده سينرژي و هم افزايشي بتوان ()N اصول گرائي در رهبري و مديريت . راهنماي مشاركت و همسوئي و ...مشورت مردمي شدن دراداره امور عمومي P.A : نقش مديران يكتا درسازمان هاي يادگيرنده LEADER AS A DESIGNER طراح.1 LEADER AS A TEACHER ‌آموزگار.2 LEADER AS A STEWARD ناظر.3 LEADER AS A MOBILIZER تحرك بخش.4 LEADER AS A VISIONER آينده نگر.5 LEADER AS A SYMBOLIZER الگو.6 LEADER AS A INNOVATOR نوآور.7 LEADER AS A AUDITOR ) شونده (مميز.8 .1برقرار كننده ديد مشترك .2متفكر سيستم گرا ‏BUILDING SHARED ‏VISION . 3آزمايشگر الگوهاي ذهن ها (انديشه ها ) ‏SYSTEM ‏THINKING .4مهارت تيم سازي TESTING MENTAL MODELS .5توان تصميم گيري عقالني و قاطع و سازنده ‏TEAM BUILDING A.R.A.D.M خالقيت منحنی دوم Fنوآوری استراتژی همزیستی ‏b نقطه تاخیر نقطه بحران نقطه بحران ‏a ‏a ‏e منحنی اول Pنوسازی منحني اول استراتژي ( )PRESENTرا در برمي گيرد .منحني بهبود و بهسازي وضعيت موجود است S.OF : اين استراتژي تكويني است Evolutionary change. منطقي –گام به گام –برنامه ريزي شده – طوالني – كنترل شده change قابل پيش بيني يك بعدي بعد بهبود و بازسازي حركت بسوي حوادث گريز ناپذير منحني دوم استراتژي ( f)futureابداع ،خالقيت براي آينده سازي،انقالبي s.of revolutionary changeاستراتژي تغيير . سركش – ناگهاني – ريشه اي – دگرگون ساز اگر دو بعدي باشد همزمان بتواند طوري حركت كند كه حال و آينده سازمان هاي پيچيده را از نقطه Aنگري كند ،حركت از دور نمي افتد ،شبيه دو امدادي است . از تولد رشد گسترش اوج پيري افول بايد تغييرات انفعالي و فعال باشد .كسب آمادگي ضروري است موقعي منحني اول كنار گذاشته مي شود كه منحني دوم قابل اجرا باشد.حركت بايد از نقطه Aباشد واال خيلي دير است Too Lateبايد آينده هر دو زمان در حال موجود باشد . m مفهوم سازي استراتژيك STRATEGIC Conceptua Ligation Aeareness آگاهي identification تشخيص Implemention Approach روش اجرا كردن Structure ساختار Culture فرهنگ institutionalization نهادينه كردن وبرقراري impact كار گذاشتن Conceptua Framework ميالدي2002 پيكره تصورات (مفهوم سازي) استراتژيك پژوهشي ساختار سیستمی خالق وزایشگر وتولید کننده است تنظیم کننده الگوی رفتاری سرمشق وهدایت بازتاب دادنها پاسخگویی اثر بخش هستند درمقابل رویدادها چاره جویی صورت می پذیرد شش اي – نگرش جهاني به اثرات بحران هاي تكنولوژيك توجه به نقش تكنيك (فن) ،انسان ومحيط مستلزم توجه به: اكولوژي (بوم زيستي ) تشعشعات ارگونومي شش اي 6E انرژي كفايت اقتصاد نيايش بخوانيد اورا ستايش كنيد جهان آفرين را نيايش كنيد بدرگاه ايزد نياز آوريد دو دست نيايش فراز آوريد توخشنود باشي و ما رستگار خدايا چنان كن سرانجام كار زاهريمنان وزآسيب كين الهي نگهدار ايران زمين شودچهره اش در جهان تابناك نگهدار اين نازنين خاك پاك درخشنده سازش به آغاز عشق خردباوري بخشش از بار عشق پيام آور صلح و شادي به دهر هماره نگهدار اين مهر شهر دل جمله ايرانيان شاد دار جهان تا جهان است آباد دار ببار اي سيماي اين بوم به دانايي و علم وفن وهنر وبر حسام الدين بيان

51,000 تومان