کسب و کار مدیریت و رهبری

نقش خلاقیت درروابط عمومی

Naghsh_khalaghiat_dar_ravabet_omoomi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش خلاقیت درروابط عمومی”

نقش خلاقیت درروابط عمومی

اسلاید 1: پرفسورحسام الدین بیاننقش خلاقيت درروابط عمومی

اسلاید 2: مباحث سمينار ستايش نظريه فلسفي انجمن مديريت جهاني در 8 دوره گذشتهورود به عصر مديريت دانايي ، مهندسي دانايي، اقتصاددانايي و خلاقيت دانايي الگوي خلاقيت از مرحله ايدئولوژي تا مرحله كاربرد در ميدان ارائه چند الگوي خلاقيت گشايش ماتريس پنجره دانايي پيكر بندي استراتژي ماتريس پنجره دانايي شش ضلعي خلاقيت بنيان استراتژي خلاقيت در هزاره سوم 12Sدانشگاه و مثلث خلاقيت سير تحول وپژوهشها در خلاقيت حركت از نقطه عزيمت و گذر از چند عصر براي رسيدن به عصر بايوتريال biotriyalنيايشعمل

اسلاید 3: علم خلاقيت شناسي ، بنا به تعريف نگارنده علم مطالعه فرآيندها و پديده هاي خلاقيت ،‌حل خلاق مساله، ابداع ،‌اختراع و نوآوري در كليه موضوعات با رويگردهاي علمي مختلف مي باشد . اين علم داراي محتواي بين رشته اي و چند رشته اي بوده و با همه شاخه هاي علوم وفناوري در ارتباط مي باشد . خلاقيت

اسلاید 4: خلاقيت ونوآوري در جنبه هاي كاربردي و فني علوم يا به عبارتي خلاقيت ونوآوري فناورانه ، (خلاقيت ونوآوري تكنولوژيكي ) يا خلاقيت ونوآوري مهندسي ناميده مي شود .

اسلاید 5: تحقيقاتي كه در مورد شركت هيولت پاركاردصورت گرفته مبين آن است كه خلاقيت ونوآوري در سازمان به بهترين وجه ممكن ايجاد خواهد شد در صورتي كه گامهاي زير طي شود : - وجود جريان آزادو باز اطلاعات ،‌ريسك پذيري ،‌ وجود فعاليتهاي ابتكاري در سازمان ،‌اطمينان و احترام به اشخاص ، آزادي عمل براي تجربه اندوزي و امكان ايجاد نمودن ايده هاي خلاق در سازمان. هدف اين مقاله اين است كه از طريق ارائه مدل هايي عوامل تعيين كننده فرهنگ سازماني كه بر روي خلاقيت و نوآوري تاثير مي گذارند را مشخص نمايد بدين منظور يك مدل كلي از فرهنگ سازماني ارائه شده و عوامل تعيين كننده فرهنگ سازماني تعريف مي شود و آن گاه رابطه بين اين عوامل و نوآوري مورد بررسي قرار مي گيرند .

اسلاید 6: افراد خلاق داراي مشخصه هاي زيرهستند : 1. به وضع موجود رضايت نمي دهند و طالب تغيير هستند. 2. دردوران بچگي درمحيطي با غناي فرهنگي ،پرورش يافته اند . 3. در كار انديشيدن تا جايي كه ممكن است از قالب و چهارچوب مي گريزند . 4. اضطراب و دلواپسي شان در كمترين حد است . 5. استقلال نظر و پويايي بالايي دارند . 6. استبداد راي درآنها در كمترين حد ممكن است . 7. موضع گيري آنها ناظر بر بازدهي بيشتر است . 8. تكانه ها و اميال دروني شان با تاكيد وتصديق بيشتر مواجه مي شوند. 9. ميزان درگيري ها و تعارضات دروني شان درسطح متعادلي قرار دارد .

اسلاید 7: اخلاقيت داراي سه مولفه است : تخصص، تفكر خلاق ، انگيزش .كه مي تواند دروني و بيروني باشد،‌مديران روي هر سه اين خصوصيات مي توانند اثر گذارند ولي بر روي انگيزش كاركنان بيشتر از دو مولفه ديگر تاثير گذار هستند . فزايش خلاقيت در سازمان ها مي تواند به ارتقاي كميت و كيفيت خدمات،‌كاهش هزينه ها ،‌جلوگيري از اتلاف منابع ، كاهش بوروكراسي، افزايش رقابت ،‌افزايش كارايي و بهره وري ، ايجاد انگيزش و رضايت شغلي در كاركنان منجر گردد .

اسلاید 8: نقش مدير در پرورش خلاقيت ،‌تحريك و تشويق كاركنان ،‌تفويض اختياربه كاركنان ، پيدا كردن ذهن هاي خلاق و استفاده از خلاقيت ديگران است . نظام مديريت مشاركتي با تكيه بر خود كنترلي كاركنان ،‌مشورت ،‌تشويق به ابتكار و احترام به افراد، نقش مهمي در پرورش خلاقيت كاركنان ايفا مي كند .

اسلاید 9: تكنيك هاي خلاقيت گروهي شامل تحرك مغزي،‌گردش تخيلي ،‌تفكر موازي ،‌ارتباط اجباري ،‌شش كلاه تفكر ،‌از تكنيك هاي موثر در تقويت تفكر خلاق هستند . يكي از عوامل موثر در بروز خلاقيت در يك جامعه،‌زمينه ساز ي وبستر سازي دربين انسان ها جهت ايجاد فرهنگي است كه در آن همگان در تلاش براي رشد دادن ديگري هستند و با تاثير برروي يكديگر به پيشرفت جامعه كمك مي كنند .

اسلاید 10: سرآغاز قرن 21 عصر تحول در هزاره سوم ، پرواز به سوي دانايي ،‌خلاقيت و نوآوري

اسلاید 11: مديريت انديشه ها و سخت افزار ها درقرن بيست ويكم مديريت عصر تغييرات استراتژيك بررسي فلسفي تاريخ : نظر انجمن مديريت جهاني به رياست آپل باي (APPEL BEY)انسان ،‌سازمان،‌جامعه،‌مديريت و سير تحول ها

اسلاید 12: سرگذشت انسان ها و مديران :دوران توحش (قانون جنگل)‌ 1.SAVAGERY دوران بندگي (استثمار) 2.SLAVERY دوران بردگي (استعمار) 3.SERVITUDE دوران پدر سالاري (قيموميت) 4.PARENTALITYدوران رفاه (تخصص و كار) 5.WELFARE دوران تشريك مساعي (تقسيم كار ) 6.CO-OPERATIVE دوران تعهد گرایي (قانون مندي )‌ 7.COMMITMENT

اسلاید 13: دوران سياست بازي (نظريه بازي ) 8.POLITICO دوران انسانيت كاربردي (آزادانديشي،اصول گرائي) 9. APPLIDE HUMANNISMگذر از عصرICT و ورود به عصر BIOTERIAL تكنولوژي زيستي (دوران بيداري انسان ها وفرادانشي وجهاني شدن ) 10. SUPERSCIENCE AND WAKFULNESS.KM ,KE.KC

اسلاید 14: دنياي درحال تغيير ”كار“طبيعت كار به سبب توسعه تكنيكي و تحولات محيطي درحال دگرگوني است . دركشوهاي توسعه يافته دچار تغييرات سريعي است بنابر:(ويلبرت.ب.هنديك :‌خلاصه مقالات انجمن بين المللي ارگونومي ، تورنتو1994 ) 1. جابجايي نيروي كار از توليد به بخش خدمات (با تاكيدبر مشتري گرائي ) 2. استحاله طبيعت كار به سبب تكنولوژي اطلاعات (تغييراز كار جسماني به عقلاني،‌تحول در وحدت زمان و مكان )‌

اسلاید 15: 3. افزايش حضور بانوان دربازار كار (تغيير در مديريت منابع انساني و سازمان)4. افزايش ميانگين طول عمر جابجايي جغرافيايي نيروي كار (تغيير در ساختار سازمان جهت جلب نيروي كار مجرب تر ،‌پخته تر و حرفه اي تر)‌5. ميانگين بالاتر در تحصيلات رسميانتظار ات بالاتر از كار در جهت :الف. ازنظررواني منطقي بودنب. درمواردي كه زندگي اشخاص را تحت تاثير قرار مي دهد تصميمات به صورت مشاركتي اخذ گردد

اسلاید 16: 6. تقليل ساعاتي كه در طو ل مدت عمر به كار اختصاص مي آيد . (افزايش اوقات فراغت به نسبت زمان هاي گذران كار)7. افزايش كمي كاركناني كه در موسسات بزرگ و پيچيده اشتغال دارند.(مهار امكان نفوذ فرد در تعيين سرنوشت يك سازمان،‌احساس عدم كنترل)8. نياز به تلفيق تفكر جهان شمول و عمل كردن در سطح ملي به سبب بين المللي بودن بازار (تاثيربرسازمان)9. مهاجرت برون مرزي نيروي كار (عوامل بازدارنده بر سازمان و مديريت منابع انساني در نتيجه اختلافات فرهنگي ،‌ارتباطي و رفتاري )10 . بيكاري (كار،‌به عنوان يك منبع تضمين امنيت وجودي وتوزيع ثروت)11. افزايش در رقابت جهاني (تاكيد بيشتر بر كيفيت طراحي ارگونوميكي كل سازمان و محصولات) 12. تغييرات در سيستم ارزشي (از مشاغل مادي گراني صرف به شغل هاي پسنديده تر و دوستانه تر با محيط زيست)

اسلاید 17: موانعي كه فرآيند يادگيري را در سازمان ها دچارمعضلات مي نمايد . 1. كمبود زمان : براي مثال جلسات ومباحثات در ارتباط به كار .2. ناكافي بودن تحصيلات پايه : براي مثال در زبان ، رياضيات . 3. عدم شايستگي اجتماعي : براي مثال ناقادر بودن به برقراري ارتباط و كار گروهي 4. بي علاقگي مديريت بالا :‌مديريت بالا بايد نگرش روشني در رابطه با يك سازمان دانش پژوه داشته و خلاقيت ايجاد شرايط لازم براي توسعه هماهنگ افراد و سازمان را در نهايت

اسلاید 18: فاكتورهاي ذيل براي لحاظ كردن از اهميت برخوردارند. 1. مشاركت: كاركنان انگيزه بيشتري براي يادگيري نشان خواهند داد، چنانچه آنها را در طراحي وتوسعه برنامه هاي آموزشي و باز آموزي نيز به ياري بگيريم . 2. مشاغل چالشي :‌امكان به كار گيري عمليات فردي در ارتباط با انتخاب روش حل مشكل مربوطه . 3. انعكاس و بازخورسريع از افراد درگير در كار : هميشه ما از تجارب خود نمي آموزيم . اغلب تبادل و انعكاس تجارب ديگرافراد نقش بسزايي در يادگيري خواهد داشت . فرهنگ خوب سازماني براي ايجاد انگيزش در فراگيري ،هم براي آموزش هاي رسمي (ازطريق برنامه هاي مختلف آموزشي)‌و آموزشهاي غيررسمي (از طريق تبادل انعكاسات فكري و عقايد پرسنل)‌

اسلاید 19: 10 قانون طلائي جوامع پويا 1. ايجاد فضاي قانوني با ثبات وقابل پيش بيني 2. ايجاد ساختار اقتصادي منعطف و قابل انطباق 3. سرمايه گذاري در زير بناهاي سنتي وتكنولوژيكي 4. تشويق پس اندازهاي شخصي وسرمايه گذاري هاي ملي 5 . توسعه روحيه تهاجمي دربازارهاي جهاني و همين طور ايجاد جاذبه براي صنايع خارجي

اسلاید 20: 6. تمركز بر روي كيفيت وسرعت در نظام اداري انجام رفرم ها 7. ايجاد تعادل مابين سطح دستمزدها ،‌بهره وري و ماليات 8. حفاظت از بافت اجتماعي با تقليل ناهنجاري هاي دستمزد و استقامت بخشيدن به طبقه متوسط جامعه 9. سرمايه گذاري انبوه در سطح آموزش متوسطه و بازآموزي هاي طولاني و بهينه سازي نيروي كار 10 . ايجاد تعادل در اقتصاد جهاني ومنطقه اي درجهت حفاظت از سيستم ارزشي مطلوب براي شهروندان

اسلاید 21: عصر سايبرنتيك فضائي Cyber Space تجسمي است جديدو بي سابقه ديدن و شنيدن از دور،‌لمس كردن و احساس كردن از دور دست ، سوق دادن قدرت تجسم ديداري و شنيداري ( سمعي و بصري ) به سمت حوزه اي كه به آن دسترسي نداشته ايم . برقراري تماس و ارتباط از راه دور درآستانه هزاره سوم بشريت را قادر مي سازد كه با سرعتي شگرف و مطلق روبرو شده در واقع تكوين تجسمي از زمان واقعي كه بتواند جايگزين روزهاي واقعي و فضاهاي واقعي بشود دست يابد در برج .

اسلاید 22: سايبرنتيك فضائي با شگفتي اين نغمه شنيده مي شود :‌هرگز نمي دانستم كه زمين اين چنين كوچك است . پديده فوريت immediate و پديده آنيت instantaneity كه در آينده مشكل استراتژيست هاي سياسي ، نظامي را با شناخت زمان واقعي ، فضاي واقعي ، بعلت غلبه پديده هاي جديد آسان مي سازد و مفهوم بعد مسافت ومحدوديت زمان را بي رنگ ساخته است دراين رخداد هاي نام و آغازين قرن با توسعه دادن شاهراه هاي اطلاعاتي به آشفتگي هاي ريشه اي و بي نظمي ها و بي قاعدگي ها خاتمه ميدهد.پديده گمگشتگي Disorientation موجب تقسيم واقعيت هاي محسوس بخش هاي بالقوه و بالفعل شده اين واقعيت سه بعدي را بر جهان sterior-Reality حاكم مي سازد . وجود و معناي مكان ، هم اكنون مغلوب فضاي سايبرنتيكي واطلاعات آني و جهاني مي گردد . در هزاره سوم (زمان جهاني) ديواره سوم انسان قرن جديد است . در گذشته منطقه اي ومحلي تاريخ نگاري مي شد ، زمان جهاني فقط در ستاره شناسي وستاره شماري (نجوم) مطرح بود. فردا جهان ما در بستر زمان جهاني و تاريخ جهان از جنبشي آني برخوردار است . زمان واقعي بر فضاي واقعي پيشي مي گيرد . مساحت ها و مسافت ها بي اعتبار مي شوند . اين بي اعتباري به نفع مدت است آنهم مدتي بسيار كوچك ،‌كوتاه مي گردد . زمان جهاني در پيكره رساناها و فضاي سايبرنتيكي بر زمان هاي محلي غالب آمده Globalism و خارجي Location را مي گيرد .

اسلاید 23: سير تحولات سازمان ها شكل 1 – تاثير عوامل مجهولات محيطي : اقتباس از كتاب استيفن رابينز

اسلاید 24: سلامتمحیط کاررقابتسازماندهی کار

اسلاید 25: سير تحول نسل ها The Coming Biotech Age The Business Of Bio-Materials The Twenty –First Century The Age of Bioterials هزاره سوم : ICTEG,B.Tآغاز عصر امپراطوري تكنولوژي زيستي مكمل تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات BIOTERIAL پايان پديده گمگشتگي و آشفتگي ، غلبه سايبرنتيك فضائي و دولتهاي الكترونيكي ومديريت كوانتوميBio-TECH afterInformation . Communication H.Technology,and Electronic Government

اسلاید 26: BUILDING LEARNING ORGANIZATION(LO) “THE LEADER’S” “NEW WORK” برپاسازي برج دانايي در سازمانهاي يادگيرنده ”نوانديشي مديران دانش گرا“عصر توليد دانايي KNOWLEDGE PRODUCTION(KP) مديريت دانايي KNOWLEDGE MANAGEMENT(KM) جوامع دانشمند KNOWLEDGE SOCIETIES(KS)

اسلاید 27: Needed Information نيازمندي اطلاع (اطلاعاتي )- آگاهي هاي ضرورياستراتژي پژوهش پيشرفته سازمان هاي يادگيرنده خلاقیت ونوآوری ونواندیشیجایگاه وبازارهای جهانیارائه فراورده های نومهارت وتجربهپژوهش توسعهخلاقیت ونوآوری ونواندیشیپژوهش توسعه

اسلاید 28: اطلاعات وارتباطاتآموزشاندیشه تولید ونوآوریفرایند ابداء وخلاقیتمهارت وتجربه افرادتکنیک وفن آوریمشتریان ومصرف کننده گانارائه وتنظیم در سال 1999-2000 گلورودو وکنگره جهانی ODAM

اسلاید 29: فرآيند پيوستگي داد و ستدها (توليد ،‌خدمات) با دولت، جامعه، دانشگاهها براي انتقال فنون (تكنولوژي) .Interdependence between business government , society, and universities in knowledge transfer processes وظيفه بنيادي دولت وصنعت VISION IN ACTION پشتيباني از: مديريت تحول و توسعه و تغيير ”كارسازي رفاه ، نوانديشي ،‌كار آفريني ،‌ساخت آفريني ، ايده سازي”‌System planto the year 2000طرح نظام نگري درسال دو هزار يا (تفكر سيستمي )

اسلاید 30: تلاش پي گير : در مديريت كيفيت ها و كميت ها بعنوان :كليد نظام هاي اداري و سياسي ، اقتصادي اجتماعي . مظهر بهره وري ملي و نهضت به صفر رساندن ضايعات . بزرگ راه مديريت استراتژيك و ژئواستراتژيك . راهنماي خلاقيت و نوآوري تحول و رشد توسعه . آفرينن ده سينرژي و هم افزايشي بتوان (N)اصول گرائي در رهبري و مديريت . راهنماي مشاركت و همسوئي و... مشورت مردمي شدن دراداره امور عمومي P.A

اسلاید 31: نقش مديران يكتا درسازمان هاي يادگيرنده :1. طراح LEADER AS A DESIGNER 2. ‌آموزگار LEADER AS A TEACHER 3. ناظر LEADER AS A STEWARD 4. تحرك بخش LEADER AS A MOBILIZER 5. آينده نگر LEADER AS A VISIONER 6. الگو LEADER AS A SYMBOLIZER 7. نوآور LEADER AS A INNOVATOR 8. شونده (مميز) LEADER AS A AUDITOR

اسلاید 32: 1. برقرار كننده ديد مشترك BUILDING SHARED 2. متفكر سيستم گرا VISION 3. آزمايشگر الگوهاي ذهن ها (انديشه ها ) SYSTEM THINKING4. مهارت تيم سازي TESTING MENTAL MODELS 5. توان تصميم گيري عقلاني و قاطع و سازنده TEAM BUILDING A.R.A.D.Mخلاقيت خلاقيت(مهارتهاي جديد ) NEW SKILL

اسلاید 33: منحنی دوم Fنوآوری استراتژی همزیستینقطه تاخیرنقطه بحراننقطه بحرانمنحنی اول Pنوسازیabae

اسلاید 34: منحني اول استراتژي (PRESENT) را در برمي گيرد. منحني بهبود و بهسازي وضعيت موجود است : S.OF اين استراتژي تكويني است .Evolutionary change منطقي –گام به گام –برنامه ريزي شده – طولاني – كنترل شده change قابل پيش بيني يك بعدي بعد بهبود و بازسازي حركت بسوي حوادث گريز ناپذير منحني دوم استراتژي (future)f ابداع ، خلاقيت براي آينده سازي،انقلابي s.of revolutionary change استراتژي تغيير .سركش – ناگهاني – ريشه اي – دگرگون ساز اگر دو بعدي باشد همزمان بتواند طوري حركت كند كه حال و آينده سازمان هاي پيچيده را از نقطه A نگري كند ،حركت از دور نمي افتد ، شبيه دو امدادي است . از تولد رشد گسترش اوج پيري افول بايد تغييرات انفعالي و فعال باشد . كسب آمادگي ضروري است موقعي منحني اول كنار گذاشته مي شود كه منحني دوم قابل اجرا باشد.حركت بايد از نقطه A باشد والا خيلي دير است Too Late بايد آينده هر دو زمان در حال موجود باشد .

اسلاید 35: مفهوم سازي استراتژيك STRATEGIC Conceptua Ligationآگاهي Aeareness تشخيص identification روش اجرا كردن Implemention Approach ساختار Structure فرهنگ Culture نهادينه كردن وبرقراري institutionalization كار گذاشتن impact پيكره تصورات (مفهوم سازي) استراتژيك پژوهشي 2002 ميلادي Conceptua Framework

اسلاید 36: ساختار سیستمی خلاق وزایشگر وتولید کننده استتنظیم کننده الگوی رفتاری سرمشق وهدایتبازتاب دادنها پاسخگویی اثر بخش هستنددرمقابل رویدادها چاره جویی صورت می پذیرد

اسلاید 37: شش اي – نگرش جهاني به اثرات بحران هاي تكنولوژيك توجه به نقش تكنيك (فن) ، انسان ومحيط مستلزم توجه به: شش اي 6Eاكولوژي (بوم زيستي )تشعشعات ارگونومي كفايتاقتصاد انرژي

اسلاید 38: نيايشجهان آفرين را نيايش كنيد بخوانيد اورا ستايش كنيد دو دست نيايش فراز آوريد بدرگاه ايزد نياز آوريد خدايا چنان كن سرانجام كار توخشنود باشي و ما رستگار الهي نگهدار ايران زمين زاهريمنان وزآسيب كين نگهدار اين نازنين خاك پاك شودچهره اش در جهان تابناك خردباوري بخشش از بار عشق درخشنده سازش به آغاز عشق هماره نگهدار اين مهر شهر پيام آور صلح و شادي به دهر جهان تا جهان است آباد دار دل جمله ايرانيان شاد دار به دانايي و علم وفن وهنر ببار اي سيماي اين بوم وبر حسام الدين بيان

اسلاید 39: باتشکرپایان

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید