نقش شرکت های تأمین سرمایه در واگذاری شرکت های مشمول اصل ۴۴
اسلاید 1: بورس اوراق بهادار تهران (شرکت سهامی عام)نقش شرکتهای تأمین سرمایه در واگذاری شرکتهای مشمول اصل 44 سخنران: دکتر علی رحمانیمدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران24 دیماه 1386
اسلاید 2: فهرست مطالب گام های اصلی واگذاری ها و نقش شرکت های تأمین سرمایه در هر مرحله آماده سازی پذیرش قیمت گذاری و ارزشیابی بازاریابی عرضه عمومی یا خصوصی تعهد پذیره نویسی سهام و بازارگردانی حمایت بورس از شرکت های تأمین سرمایه انتظارات بورس از شرکت های تأمین سرمایه
اسلاید 3: آماده سازیالزامات واگذاری (بند ج سیاستهای کلی):آماده سازی بنگاههای داخلی جهت مواجهه هوشمندانه با قواعد تجارت جهانی در یک فرایند تدریجی و هدفمند جهت گیری خصوصی سازی در راستای افزایش کارایی و رقابت پذیری و گسترش مالکیت عمومی انجام اصلاحات لازم در خصوص بازار، قیمت گذاری محصولات و مدیریت مناسب بر اساس قانون تجارت جهت تضمین بازدهی مناسب سهام شرکتهای مشمول واگذاری
اسلاید 4: الزامات واگذاری (بند ج سیاستهای کلی):انجام اقدامات لازم جهت جذب مدیران با تجربه، متخصص و کارآمد به منظور اصلاح مدیریت و افزایش بهره وری بنگاههای مشمول واگذاری واگذاری سهام شرکتهای مشمول طرح در قالب شرکتهای مادر تخصصی و شرکتهای زیر مجموعه با کارشناسی همه جانبه آماده سازی
اسلاید 5: نقش شرکت های تأمین سرمایه در آمادهسازیکمیتۀ عالیآمادهسازیکارگروه اقتصادی و مهندسیکارگروه حقوقیکارگروه مالیقبل از پذیرش(اقدامات آمادهسازی)در حین پذیرشبعد از عرضۀ اولیۀ سهامکارگروه مدیریت تغییرتهیه و بازنگری برنامه زمانبندی
اسلاید 6: چالش های پذیرشکم توجهی به آماده سازی شرکتهامشخص نبودن وضعیت مالکیت داراییها و نیز نحوۀ قیمت گذاری نهاده ها و ستانده هاارائه اطلاعات نادرست به بورس (عملکرد و پیش بینی)پذیرش
اسلاید 7: عدم پایبندی به برنامه زمانبندی ناشی از:مقررات قانونی دست و پا گیرکم توجهی مدیریت شرکت مادر تخصصیکم توجهی مدیران شرکت مشمول واگذارینقش شرکتهای تأمین سرمایه:کاهش ریسکهای آماده سازی و افزایش شفافیتتعیین ساختارهای مناسب اقتصادیچالش های پذیرشپذیرش
اسلاید 8: قیمت گذاری و ارزشیابیالزامات واگذاری (بند ج سیاستهای کلی):قیمت گذاری سهام از طریق بورس انجام می شود. برقراری جریان شفاف اطلاع رسانی
اسلاید 9: چالشهای قیمت گذاری در بورس:تنوع روش های قیمت گذاری و تفاوت دیدگاههاارزان فروشی در مقابل گران فروشیشرایط بازار و کشف قیمت بازاردستکاری قیمتها و تضاد منافع سهامداران عمدهبی توجهی به شرایط خاص شرکت یا صنایع خاصقیمت گذاری و ارزشیابی
اسلاید 10: نقش شرکتهای تأمین سرمایه:استفاده از کارشناسان زبده برای قیمت گذاریقیمت گذاری صنایع خاصبرندسازی و حمایت از سهامدارانتضمین حداقل قیمتقیمت گذاری و ارزشیابی
اسلاید 11: الزامات واگذاری (سیاست های کلی):بهره گیری از عرضه تدریجی سهام شرکت های بزرگ در بورس به منظور دستیابی به قیمتهای پایهاستفاده از روش های معتبر و سالم واگذاری با تأکید بر بورسبازاریابی
اسلاید 12: نقش شرکت های تأمین سرمایه:1- بازاریابی داخلی:استفاده از ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی مناسب برای جذب عمومشناسایی سرمایه گذاران نهادی و استفاده از روش های بازاریابی سازمانیفراهم نمودن امکان تأمین منابع مالی برای سرمایه گذاران نهادیبازاریابی
اسلاید 13: نقش شرکت های تأمین سرمایه:2- بازاریابی خارجی:شناسایی سرمایه گذاران نهادی خارجی (ورود خارجی ها به بورس ایران)عرضه سهام در بورس های خارجیعرضه گواهی سپرده فراملی در خارج (عرضه عمومی یا خصوصی)بازاریابی
اسلاید 14: نقش شرکت های تأمین سرمایه:تعیین زمان مناسب برای عرضهتعیین روش و میزان مناسب عرضهتعیین و انتخاب سرمایه گذاران مناسب با توجه به شرایط محیطیعرضه عمومی یا خصوصی
اسلاید 15: نقش شرکت های تأمین سرمایه:اطمینان به خریداران سهامکاهش ریسک فروش سهامکاهش ریسک نقد شوندگی سهامتثبیت بازارکشف و اصلاح قیمتتعهد پذیره نویسی سهام و بازارگردانی
اسلاید 16: 1- شناسایی به عنوان مشاور پذیرش2- شناسایی به عنوان بازارگردان و فراهم نمودن امکان دسترسی مستقیم به سیستم معاملات بورس با کارمزد کم3- هدایت شرکت های متقاضی پذیرش و نیز تقاضاهای افزایش سرمایه به شرکت های تأمین سرمایه و کارگزار معرف4- پشتیبانی های فنی و آموزشی5- فرصت های جدید کاری: مدیریت ریسک، راهبری شرکتی و روابط سرمایه گذارانحمایت بورس از شرکت های تأمین سرمایه
اسلاید 17: تجهیز شرکت ها به منابع انسانی متخصصانجام فعالیت به عنوان نقطه تلاقی بورس، مراجع قانونی، سرمایه گذاران و ناشرانارتقای استانداردهای کاری و حرفه ای در کلاس جهانیارتباط مؤثر با شرکای راهبردی خارجی خوشنام مشتری محوری در بازار سرمایهانتظارات بورس از شرکت های تأمین سرمایه
اسلاید 18: رعایت مقررات و ضوابط (مقررات بازار سرمایه، مقررات احتیاطی، مدیریت ریسک و ...)گسترش فعالیت های بازاریابی و برندسازیجلب و حفظ اعتمادادامه فعالیت با شرکت ها پس از عرضه اولیه جهت تثبیت یک بازار آگاه و نقد شونده برای سهام شرکت ها انتظارات بورس از شرکت های تأمین سرمایه
اسلاید 19: با تشکر از صبر و حوصله شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.